583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

løber efter biler! løber efter biler!

er virkelig frusteret over dette, vores jason på næsten 7 måneder løber efter biler, når de kører herfra, og han er overhovedet ikke til at kalde til sig, han vil bare efter vores gæster, og snakke lidt mere :S jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det, vi går til hundetræning, (3.gang i aften) og træneren kan godt vise mig et tip, men synes simpelthen det er for voldsomt, kan se det har haft lidt effekt på nogle af de andre hunde, men kan simpelthen! ikke få mig selv til at gøre det på den måde, så håber der er nogle der måske kender til det samme problem, og har nogle gode tips og tricks?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løber efter biler!
  • #1   13. apr 2009 Tag ham i snor når gæsterne skal til at køre....

• #2   13. apr 2009 Hvis du synes trænerens tip er for voldsomt... Så vil jeg bestemt heller ikke bruge det... Og måske endda finde et andet sted at træne.. dET ER VIGTIGT DU ER TRYG VED DIN TRÆNER.. ( Shit... Caps Lock )
    Hvad foreslår den træner ?

• #3   13. apr 2009 Der er en del hunde der finder det underholdende at jage biler (og det har sjældent noget med at ville snakke mere at gøre) -i særdeleshed hyrdehunde, men det forekommer self osse ved andre racer.

Og nu ved jeg ikke hvad din træner har foreslået, men det behøver ikke (og bør ikke) gå ud på at øve vold mod hunden for at få den til at lade være.

Tag snor på hunden når gæsterne skal til at køre, og lav så noget sjovt med den mens de tager afsted. Find ud af hvad din hund foretrækker og brug det. Det kan være leg med et tov, en klud e.l., godbider, en ordentlig kløtur eller hvad hunden nu synes er fedt.
    Du skal self ikke bare hælde godbidderne i gabet på den, men få hans kontakt og belønne for dette, og sørge for at han finder ud af at du er sjovere end at jagte biler

• #4   13. apr 2009 træner tog en hund i lang line til sidste træning, ejeren skulle kalde på hunden, og da den ikke kom til ham, flåede træneren den til sig så den peb, i 2. forsøg havde hunden fået linen om foran sig, så da ejeren kaldte, og hunden ikke kom, og træneren flåede den til sig igen, smuttede forbenene væk under den, så den røg med hovedet lige ned i græsset... i 3. forsøg kom hunden da ejeren kaldte.... kan jo se det virker, men er sgu for voldsomt til mig.... nogle af hans metoder er ok, og kan godt bruge den faste træning til jason, men trænere får ikke fat i jason's snor igen......

• #5   13. apr 2009 Janni
    Jeg vil rigtig gerne sende dig en privat besked på onsdag når jeg selv har været til enetime med samme problem. Det er i klikkertræning.
    Min hund vil selv løbe efter bilerne når de kører forbi os osv... så jeg håber på en masse gode råd og vil hellere end gerne dele ud af dem fra på onsdag.
    Så send mig en privat besked hvis du kunne tænke dig dette.

• #6   13. apr 2009 jannie, det kan ikke gå hurtigt nok at komme væk fra den idiot til træner!

• #7   13. apr 2009 Uha..

Jeg ville selv smutte fra den træner.

Problemet er i mine øjne synet på hunden. Hvis han kan bruge DEN metode til en ting, så ligger det nok overalt i træningen, kunne jeg forestille mig... Også selvom det ikke er så tydeligt.

Nå - træning med din hund bør i mine øjne foregå på den måde, at du giver ham et bedre alternativ.
    Så - som andre siger - line på ham og så i gang med at lave et ritual, der indbefatter aktivit, som han synes er fantastisk.

• #8   13. apr 2009 indømmer gerne at jeg smugtræner tingene anderledes med jason når jeg kommer hjem hehe, så det eneste jeg faktisk bruger fra den træner er at jeg lærer selv at stå mere fast på mine "ordrer" til jason, træneres metoder til at flå rundt med hunden, bruger jeg ikke!! smiley fastheden fra træningen er god, men nogle af hans metoder går jeg ikke ind for... det der undrer mig mest er nok at der faktisk er vildt vildt mange der bruger ham...

• #9   13. apr 2009 Tjae, de hårde metoder virker da og tit meget hurtigere........men hvad gør de ved hunden, glæden, samarbejdet, tilliden o.s.v.

Jeg ville helt klart finde mig en anden træner.

• #10   13. apr 2009 Der er jo nok så mange, der er begejstrede for det ganske enkelt fordi det virker...

Det er jo sørgeligt.. Men det gør det.

Spørgsmålet er så bare, om man synes det er en fed måde at have hund på eller ej.

• #11   13. apr 2009 han har nogle meget skrappe metoder, og det at folk mener at hunden jo skal lære det, når hunden piver som en stukket gris... tja..... ved bare t min vaps ikke skal lære det på den måde, det er han for meget mors baby til smiley men som sagt, det jeg får ud af det, er at blive mere fast på de ting jeg beder jason om at gøre

• #12   13. apr 2009 man kan sagens være konsekvent på en venlig måde - som du sikkert er :o)

• #13   13. apr 2009 Pyha, jeg ville nok også overveje at skifte træner.

Jeg har jo hyrdehund og som Michelle siger, så kan de være stride til at jage biler, cyklister, joggere osv.

Vi har gjorde det i starten, at når gæsterne skulle til at køre, så satte vi snor på Lia og øvede "sit" øvelser med ekstra lækre godbidder foran hoveddøren. Det samme gjorde vi når postbuddet kom, så nu betyder biler i gårdspladsen træning og godbidder foran døren. smiley

• #14   13. apr 2009 M. I okay, det vil jeg prøve, vi træner også dæk, ved bare at løfte hånden, kan også være en mulighed måske smiley

• #15   13. apr 2009 ja, jeg tror ikke det har den helt store betydning om I bruger sit eller dæk, med mindre der er en af øvelserne han er meget bedre til end den anden. smiley

Kommentér på:
løber efter biler!

Annonce