584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Løber efter biler! Løber efter biler!

Hej.
Her på matriaklen har vi 2 hunde, Trille som er min, og Molly som er min mors. Vi døjer en del med at de to vil løbe efter biler, da der går en grusvej lige igennem vores gårdsplads.
Nogle som har et godt råd til hvordan jeg kan vænne dem fra det?
Har i dag taget dem med op til en trafikeret vej, med en masse godbidder, sat mig i kanten, og rost dem meget når de sad stille og holdte fokus på mig. Udover det får jeg dem til at sætte sig ned hver gang der kommer en bil forbi, og sørger for de har fokus på mig, og giver dem en godbid når de sidder pænt.
Ved ikke om det vil virke, men er lidt tør for idéer, så håber der er nogle som kan komme med nogle gode idéer til hvad jeg ellers kunne gøre.
På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber efter biler!
  • #1   16. apr 2008 hegn?

• #2   16. apr 2008 Ja, jeg ved godt vi kan tage hegn rundt om vores grund, men det er så skønt at have hundene med ude i stalden hos hestene, så de kan rende rundt som det passer dem. Der kommer aller højst 2 - 3 biler forbi ude hos os, om dagen.
    Desuden synes jeg heller ikke hegn løser problemet, de lærer jo stadig ikke at det er forkert at rende efter bilerne. Hegnet gør jo bare at det ikke er muligt for dem, vil stadig gerne lære dem at det er forkert at løbe efter bilerne. Hvis du forstår.
    Derfor kan jeg selvfølgelig stadig godt sætte hegn op, men de skal stadig lære at det er forkert at løbe efter bilerne.

• #3   16. apr 2008 Kan se at i hvert fald Trille er hyrdehund. Mon ikke det kunne være hyrdeinstinktet der giver problemer (det er ikke et ukendt problem blandt hyrdehunde)

• #4   16. apr 2008 Hvis du rent faktisk kan få din hunds opmærksomhed selvom der er biler, så synes jeg metoden er fin. Hvis ikke må du jo overveje andre muligheder

• #5   16. apr 2008 Liv: Okay mosforstod det =D

• #6   16. apr 2008 Det er en rigtig fint metode at bruge, har selv brugt den samme med min border, men det der er med den, er at du skal være der hver eneste gang der kommer en bil, for at træne med dem, i måske flere måneder. Men metoden virker, bare du er tålmodig og konsekvent. - Hvis de bare får lov at jage en bil en gang, tager du adskillige skridt tilbage i træningen,

• #7   16. apr 2008 Tusind tak for jeres svar.
    Så vil jeg da bare blive ved med min træning, og udstyre mig med en god portion tålmodighed.
    Og så sørge for at hun ikke får lov til at løbe efter bilerne.

• #8   16. apr 2008 Tror det er et hyrde instinkt for mine har også gjort det, og jeg har kun haft en som jeg kunne stole 100% på ikke ville gøre det efter han var fravænnet det.

Masser af ros, godbider, konsekvent træning så er der håb - ellers ville jeg investere i en løbegård eller et hegn.

/ Trine

• #9   16. apr 2008 Liv -jeg ville uanset sætte hegn op -du kan ikke helt stole på han ikke vil gøre det jo og det kan være ret farligt for hunden.

Og så skal du være virkelig opmærksom på timingen når du giver godbider. Du kan hurtig komme til at "belønne" at han stresser over en bil, hvis ikke de gives på det helt rigtige tidspunkt

Kommentér på:
Løber efter biler!

Annonce