Klikkertræning - gå pænt Klikkertræning - gå pænt
Jeg har lige et spørgsmål. Vores hund på 16 mdr. har i denne lømmel-periode glemt hvordan man går pænt i snor.
Mit spørgsmål er så, om man kan træne det med klikker?
Og hvis ja, hvornår skal man så klikke - Når hun kigger på mig eller bare når snoren er slap? For hun må jo gerne gå og snuse lidt, og behøver ikke kigge på mig hele tiden - Men omvendt så er det jo mig hun skal koncentrere sig om, og ikke alle de andre mennesker m.v. vi møder.
Eller skal jeg helt droppe det med klikker, når jeg ikke har været på "klikker-kursus"?
Håber der er nogen der kan hjælpe :o)
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
I den står der, at man skal klikke, når linen er slap og langsomt øge antallet af skridt før man klikker...Kort fortalt.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Men om du behøver at klikkertræne, det er jo lige det.... måske hvis bare du vidste lidt om hvad der får den til at trække at du kunne arbejde med det!
Hunden har en motivation/drivkraft der får den til at trække, men hvis nu den lærer at den ikke får udlevet sin motivation ved at trække, men kun ved IKKE at trække, så er du faktisk nået meget langt i den proces du efterlyser!
Kan anbefale "drifvkraft og motivation" af Anders Hallgren (min guru!)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Og så kan jeg også varmt anbafale Egtved & Køstes bog - det er min klikker-bibel
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Klikkertræning - gå pænt