582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Klikkertræning - gå pænt Klikkertræning - gå pænt

Jeg har lige et spørgsmål. Vores hund på 16 mdr. har i denne lømmel-periode glemt hvordan man går pænt i snor.
Mit spørgsmål er så, om man kan træne det med klikker?
Og hvis ja, hvornår skal man så klikke - Når hun kigger på mig eller bare når snoren er slap? For hun må jo gerne gå og snuse lidt, og behøver ikke kigge på mig hele tiden - Men omvendt så er det jo mig hun skal koncentrere sig om, og ikke alle de andre mennesker m.v. vi møder.
Eller skal jeg helt droppe det med klikker, når jeg ikke har været på "klikker-kursus"?
Håber der er nogen der kan hjælpe :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikkertræning - gå pænt
  • #1   19. mar 2009 Bog og ide har en god bog på udsalg til 49 kr.
    I den står der, at man skal klikke, når linen er slap og langsomt øge antallet af skridt før man klikker...Kort fortalt.

• #2   19. mar 2009 Man kan klikker træne ALT! Også at gå pænt.
    Men om du behøver at klikkertræne, det er jo lige det.... måske hvis bare du vidste lidt om hvad der får den til at trække at du kunne arbejde med det!
    Hunden har en motivation/drivkraft der får den til at trække, men hvis nu den lærer at den ikke får udlevet sin motivation ved at trække, men kun ved IKKE at trække, så er du faktisk nået meget langt i den proces du efterlyser!
    Kan anbefale "drifvkraft og motivation" af Anders Hallgren (min guru!)

• #3   19. mar 2009 Mange tak for svarene begge to :o)

• #4   20. mar 2009 Vi har brugt en kombination om man så må sige smiley Har klikkertrænet det, men brugt naturlig forstærker som belønning... Dvs. går man pænt, giver kontakt, er belønningen at få lov til at snuse til busken, træet osv.. hilse på hunden, mennesket...

Og så kan jeg også varmt anbafale Egtved & Køstes bog - det er min klikker-bibel smiley

• #5   20. mar 2009 Anna G,du har fat i lige netop det jeg mente, at belønningen for korrekt adfærd, skal være det der motiverer hunden til ellers at ville trække, dvs at hvis hunden trækker fordi den vil hen og snuse et bestemt sted, skal beløningnen for ikke at trække være at den kommer derhen og snuse alligevel!

Kommentér på:
Klikkertræning - gå pænt

Annonce