{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Klikkertræning {{forumTopicSubject}}

Hejsa kære hundeejere. Jeg har to spørgsmål vedr. klikkertræning og et enkelt generelt spørgsmål. Jeg er for nyligt begyndt at klikkertræne med min hund, og det går rigtig godt med det indtil videre, men der er to ting jeg ikke helt kan bestemme mig for, hvordan skal trænes.

1: Hoppen op og ned af mennesker når de kommer ind ad døren.
Hvordan skal jeg starte? Jeg beder hende om at sætte sig når der bliver banket på, men så snart der kommer mennesker hopper hun op. Vil det være hensigtsmæssigt at klikke, når hun står stille/sidder? Også selvom hun lige før det, har hoppet?

2: Gøen når hun står alene.
Når jeg stiller hende ved en hundekrog, fx når jeg handler osv, er der ingenting, og hun sidder lige så pænt og venter når jeg kommer tilbage. Mit problem er, hvis hundekrogen er for langt væk fra der hvor jeg går ind, eks. når jeg henter børn i børnehaven. Her er krogen et godt stykke væk fra lågen, og når hun kan se mig gå og gå og gå, begynder hun at gø. Er der nogen som helst måde jeg kan forbedre denne adfærd med klikkertræning? Det skal lige nævnes at hun ellers aldrig gør. Hverken når der kommer gæster, når andre hunde gør eller hun står i haven og der kommer andre hunde forbi.

3: Piven når hun bliver lukket ude.
Hvis jeg ønsker hun skal være i et andet rum, end det jeg er i, begynder hun at pive ulykkeligt. Hun finder sig gerne i det, hvis det er i forbindelse med, at hun og jeg skal sove. Der lukker jeg nemlig døren til soveværelset og hun sover pænt i sin kurv i køkkenet. Men hvis der er mennesker der bevæger sig/støjer i huset, kan hun slet ikke være alene, hvilket nogen gange er ønskeligt. Nogen der har en god fremgangsmåde tli dette?

Beklager den lange besked, men jeg håber der er nogen der har gode idéer til noget af det jeg har skrevet.

Glade hilsner
Tine og Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning
Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce