{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning
  • #1   21. okt 2013 Det er den bedste måde at træne på - hvis du spørger mig.

    Hvis du har mulighed for det, så prøv at se, om du ikke kan komme med på et hvalpehold som kører med klikkerbaseret træning smiley


  • #2   21. okt 2013 Bare se at komme igang med at shape smiley Det skader absolut ikke!

  • #3   21. okt 2013 Ulemper er der altid ved at vælge EN metode og kun bruge den.
    Man kan godt blive så procesorienteret at man helt glemmer, at det også handler om at nå et resultat.

    Men endnu vigtigere, hvis man vælger at frishape, så er der for nogle hunde massive ulemper i form af frustration og stress.



  • #4   21. okt 2013 For mig er klikkertræning udelukkende et spørgsmål om at "tvinge" folk til at fokusere på alt det positive, som de kan belønne... Hvis man har det som udgangspunkt, så kan det ikke gå helt galt smiley

    (Her taler jeg KUN træning. Ikke opdragelse!!)


  • #5   21. okt 2013 Karina, det er jo sådan et generelt træningsprincip og ikke noget, der udelukkende hører sig til klikkertræning.

    Der er heldigvis ekstremt få tilbage, der IKKE fremmer ønsket adfærd ved belønning.


  • #6   21. okt 2013 Okay det lyder som om det er en god trænings måde. Nu spørge jeg måske dumt men selvom man klikkertræner kan man vel godt belønne uden klikkeren? smiley

  • #7   21. okt 2013 Enig CH - det er bare min erfaring, at specielt nye hundejere, har nemmere ved at omstille sig til tankegangen, når de får den lille fine boks i hånden smiley

    Jo Emma - uanset hvor meget man træner med klikker, kan man også altid træne uden. Og der er adskillige øvelser, hvor klikkeren kun er relevant at bruge til små delmomenter - ikke til øvelsen generelt.


  • #8   21. okt 2013 Man kan bruge klikkeren på flere måder - man kan både klikkertræne og træne med klikker.
    Det sidste er rigtig rigtig udbredt.

    Klikkeren er jo ikke selve belønningen, blot et signal om, at der kommer en belønning.

    At shape er rigtig godt til nogle hunde og til nogle øvelser, men som det gælder for alle andre metoder, så er den heller ikke universel og dur hver gang og hos alle smiley


Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce