743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

tisser af glæde... tisser af glæde...

Hej alle sammen jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med...

vi fik et kuld hvalpe hvor vi har beholdt de 2 sidste drenge.. de er som nat og dag de to, potter som mine svigerforældre valgte først, er en glad men meget usikker, der er på intet tidspunkt sket ham noget, og han var også en af de største i kuldet så han var ikke the underdog...

Weeslaey er den største af dem alle, en rigtig lille Tank... fuld fart frem ad.. hans ego fejler bestemt intet, tværtimod, hehe
men de har stor glæde af hinanden..

nu kommer problemet så.. potter er meget slem til at tisse af glæde.. ikk kun når man kommer, han gør det også i leg.. det er faktisk så slemt at der stråler ud til høje og venstre når han ligger og triller rundt foran en... hvad dælen gør jeg ved det.. han skal jo have fysisk kontakt. han kan sågar finde på det når du sider stille med ham og nusser.. ud over det er han fuldstændig renlig... nogle der kan hjælpe

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tisser af glæde...
  • #1   11. jan 2009 spørg endlig ind til sagen hvis i vil vide mere eller ikk lige kan finde hovede eller hale i det jeg skriver

• #3   11. jan 2009 det er ikke i kontakt med fremmed.. vi bor sammen med mine svigerforældre.. de hvalpe har set mig hver dag, da jeg har været en stor del af den daglige passning.. plus det var mig der bragte dem til verden hehe...

det er både ved møde og i leg...

• #4   11. jan 2009 og skal lige nævne at de er 3 måneder ca..

• #5   11. jan 2009 Det er meget normalt og går for det meste over med alderen.

Det skyldes et overload i det, der hedder det sympatiske nervesystem, som er det der aktiveres, når hvalpen bliver glad. Når det sympatiske system bliver fuldt, påvirkes det parasympatiske nervesystem, som normalt normalt aktiveres, når hunden f.eks. tisser og derfor tisser hvalpen af glæde :o)

Løsningen kan være at lade være med at hilse på hvalpen og på den måde forsøge at forhindre den store påvirkning af det sympatiske nervesystem. Det er også en god idé at man som det første får hvalpen udenfor, så den kan være glad, hilse og tisse der i stedet for indenfor.

• #6   11. jan 2009 Og så nøjes med at lege, når han lige har tisset :o)

• #7   11. jan 2009 Kia gjorde det til hun var små 6 mdr. Som Maj-Britt skriver er det meget normalt :o)

• #8   11. jan 2009 okay.. ja vi prøver også at ignorre ham indtil han er lidt mere rolig, så er han noget bedre til at hilse.. ... takker

• #9   11. jan 2009 ved også godt at det er gangske normalt.. men se dilemmaet fra mit synspunkt.. jeg står med en hvalp der ikke har den store selvtalid. netop derfor jeg laver nogle fysiske tillidsøvelser, bare ikk nemt når man bliver over pisset samtidig hihi smiley

• #10   11. jan 2009 jeg har hørt ved selvfølgelig ikke om det er rigtigt men hvis man får gæster så luk den inde i et rum indtil de er kommet ind og sådan og når du kommer hjem så jeg ved selvfølgelig ikke om i har en hundegård eller om han er inde i huset eller hvad men så lad ham kommer udenfor til dig så han kan få tisset

• #12   11. jan 2009 Maj-Britt: elsker denne helt faktiske årsagsforklaring!

Og så tillykke med uddannelsen - gætter på dit brugernavn, at det er for nyligt det hele er kommet i hus. Var et smut på din hjemmeside, og håber du offentliggører lidt af resultaterne fra dit speciale, som jeg syntes lyder fantastisk spændende.

• #13   11. jan 2009 Daisie.. bruger skam mange af de ting hun nævner.. er jo bare lidt svært når det ikke er ved fremmed han gør det, vi kan jo faktisk få ham til at lade være bare ved at hilse rigtig på ham.. du ved.. lad ham køle ned inden vi hilser.. og vi hilser ikke med store armbevægelser og babysprog.. men det er jo lidt svært når det er i leg..

feks i dag.. vi havde gang i den sjoveste tag fat leg.. hvor han sku fange mig (netop for selvtalidens skyld) når han så fik fat i mig ja så over pissed han sine omgivelser... hehe

og selvf får han ikke skæld ud for det.. ikk fordi jeg tror nogen tror det, men bare for info

• #15   11. jan 2009 skam heller ikke noget i vejen for det.. det ku jo bare være i sad inde med nogle fif og råd..... ja det er faktisk utroligt, men de er begge renlige.. ingen uheld inden for udover potters springvand når vi leger hehe...

jaja må vel bare se tiden and og bevæbne mig med dykkerbriller og håndklæder når han skal leges med hehe

• #16   11. jan 2009 Ani: Tak tak! Ja, jeg blev færdig i fredags :o)

Jeg kunne i store træk ikke konkludere meget ud fra mine resultater, men så dog en tendens til en bedre hjertestatus. Avlsprogrammet har kun været i gang siden slutningen af 2001, så jeg tror på, at det nok skal blive bedre. Dog tror jeg man skal gøre kravene en smule strammere og mindske den massive brug af udenlandske hanner vi har i racen.

Jeg skriver en artikel til cavalierbladet, men ellers regner jeg ikke med at offentliggøre det nogen steder.

Betina G: Undskyld spamming af din tråd ! ! :o)

• #17   14. jan 2009 Har du funde en løsning? ellers kan jeg hjælpe

• #18   15. jan 2009 nej ikke andet end at vi bliver bed med det vi er igang med

• #19   15. jan 2009 Det er svært for mig at fornulere mig her, me jeg har en løsning. du kn evt. kontakte mig på mobil?

Kommentér på:
tisser af glæde...

Annonce