22. apr 2008 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
LP1...optræning... LP1...optræning...
Hejsa...
Vi starter med Hailie til ldighedstræning her til foråret, og ville gerne træne en masse relevante ting, her hen over vinteren...
Hun kan allerede en del ting, som sit, dæk, stå på afstand... plads, og gå på plads osv... men vi er begyndt at træne apportering...
Og det er jo ikke fedt at hun skal aflevere det legetøj vi lige har kastet... vi prøvede idag at binde legetøjet fast i en lang line, så hun ikke kunne løbe med det, og det virkede nogenlunde...
Er der nogen der har andre gode måder at træne det må, og evt. andre gode ting, vi ikke lige har tænkt på?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Åh, det er skide svært at forklare. Spørg, hvis du er i tvivl...*GG*
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Hvis den ikke er så gammel, kører du måske lige lovlig hårdt på med træningen
Har lært mine hunde apport på denne måde ( schæferhundeklubben ) :
Står foran hunden. Giver den apporten i munden. Ros ( klik ) og belønning. Dette er så gentaget rigtig mange gange. Når hunden kan sidde med apporten i munden længre end tre sek uden at spytte den ud eller noget andet, ligger jeg så kommandoen på. Når hunden kan sidde stille med apporten i munden i længre tid, kan man gå vidre til næste skridt, der så er, at kaste apporten. Resten er jo ikke svært.............
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
Men hun er kanon allerede, til bare at sidde med den, og når vi er indenfor kører det også perfekt.. men så snart man kommer ud, er der jo andre ting der er mere spændende
Og hun er 11 mdr. her d. 3 jan...
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Det jeg synes er vigtigt at træne, er sikkerheden i øvelserne. Dvs. træn at hun skal kunne dække når i går fra hende, rundt om hende, laver sprællemand osv. Hun skal være "dækfast" og blive liggende i stort set alle situationer. Træn tid på de forskellige øvelser. Min grundregel er, at når de eks. skal være i en fællesdæk i 60 sekunder til LP1, så skal min hund kunne ligge i 90 sekunder, for at være sikker.
Mht apporteringen, har jeg indlært det med backchaining.. sådan her: (link fjernet)
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
Ja det er også nogenlunde sådan vi er startet op med apportering.
Og jeg syntes absolut heller ikke at vi kører for hårdt på med træningen... hun nyder at arbejde, og jeg kan jo hurtigt se på hende, når hun ikke gider mere...
Men vil ihvertfald begynde at tage tid på de forskellige ting... rigtig god ting... tusinde tak... og godt nytår...
LP1...optræning...