{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

træning idag- næsten uden udfald :-) {{forumTopicSubject}}

Ja, som nogen sikkert ved har jeg døjet med, at Tikka laver udfald, mod hunde som hun enten ikke kender eller som virker truende el. usikre.
Idag var vi så til træning, hvor der er et par hunde som hun konsekvent laver udfald mod. Idag var der så kun den ene af dem på træningspladsen. Det meste af tiden blev den anden hund ignoreret, men på et tidspunkt fik de åbenbart øjen kontakt, og Tikka begyndte at kaste sig frem i snoren og gø=udfald. Men kun et gø blev det til, jeg sagde med det samme NEJ, bestemt og sikkert. Hun holdt sgu op smiley !!! Jeg kaldte hende til mig og lavede lidt øvelser med hende og hun fik godbid for øvelsen- og så var der ro på. På et senere tidspunkt var hun lige ved at lægge an til udfald- jeg nåede at sige NEJ igen bestemt og sikkert og der blev ingen udfald ud af det :-). 2 af hundene der var til træning er jeg lidt usikker på om det kan komme til udfald mod dem- fordi de er lidt nervøse ifht Tikka. Men på et tidspunkt stod jeg netop mellem de to da vi stod på række og øvede kommandoer- og Tikka reagerede overhovedet ikke!!! Jeg valgte dog alligevel at trække ned til nogle hunde som jeg er mere sikker på, og det gik glimrende. Da vi skulle hjem gik vi forbi 2 doberman (hun har haft en skidt oplevelse med en doberman, der kom hen til hende da hun var i snor og virkede truende på Tikka- tæt kontakt lykkedes det dog at holde og situationen opløstes- men bagefter lavede Tikka udfald mod den doberman- altså da hun var i snor så ingen skade sket ). Den ene var helt oppe at køre- men den ignorerede hun, den anden lavede hun ét lille udfald mod, men jeg fik hurtigt sagt NEJ, og jeg fik kaldt hendes navn så vi havde øjenkontakt og hun fik godbid for øjenkontakten.

Nu er jeg bare SÅ stolt af mig og Tikka. Det er SÅ tydeligt at mit kropssprog og mine følelser går direkte gennem hende, og hun reagere mindre kraftigt når hun mærker at jeg styre situationen.

Hvad har jeg gjort?
Jeg har sørget for at gå den modsatte vej hvis jeg gik ud fra at sandsynligheden for at hun ikke ville gå ud af oplevelsen med en god oplevelse var lille. Hvis jeg har vurderet at det ville gå har jeg gået mod hunden- eller nærmere forbi og snakket om hvilken sød hund vi skulle møde.
Jeg har droppet AL hilsen i snor.
Og så selvfølgelig det vigtigste- at jeg har bevaret roen og IKKE blevet flov over, om hun mon nu ville lave udfald. Det er ihvertfald der hvor jeg kan mærke tydeligst forskel.

Men udfaldene er kun reduceret og er der endnu, men de er blevet mildere og færre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning idag- næsten uden udfald :-)
Kommentér på:
træning idag- næsten uden udfald :-)

Annonce