{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Tillids træning.. {{forumTopicSubject}}


flyttede lige emnet.. håber i stadig følger med..

Jeg er jo nød til at få trænet noget tillid med bamse..
Det er som om han ikke heeelt stoler på mig / ved hvor han har mig..

Fik tippet på hvalpe holdet ( lige begyndt der) om at jeg skulle tage ham ligge ham på maven af mig .. med hans bug op ad.. Men han går nærmest i panik.. sparker osv for at komme væk.. og når han så kommer væk.. (vil nemlig ikke tvinger ham til at ligge på maven af mig) går han ca . 1 meter væk .. eller 30 cm.. ved det ikke helt. også kommer han hen til mig hvor han ligger sig på ryggen..

alt i mens jeg vender ham om roser jeg dygtiiig..

Kan jeg give god bider? .. eller vil han bare forbinde det med at ligge på ryggen med godbider så ?..

Har i andre gode råd til hvordan jeg kan træne tillid?..
alle råd tages til brug .. =)
og.. en ting mere..

Jeg tror at han tror han bestemmer.. eller han har hvertfald en træng til at "beskytte" mig.. Gøer af folk / børn som virker skræmmende.. Også selv om jeg er helt cool og ber ham om at holde mund..

Hvordan kan jeg komme dette tilværks..

f.eks. her forleden.. stod vi på en station.. da denne lille pige løber rundt omkring.. og helt tydeligt er betaget af bamse.. og siger baby lyde.. Bamse svare igen med gøen.. Jeg beder ham om at holde mund.. sætter mig ned hilser på pigen.. snakker lidt med hende.. så han kan se at jeg har godtaget hende. men forsætter sin gøen.-. og det er på dette tidspunkt jeg trækker mig selv tilbage.. da jeg tænker ham måske er skræmt.. men da jeg kiggede på ham mens jeg gik væk virkede han ikke spor skræmt..

Eller om natten.. hvor han muligvis har hørt noget.. og bare gøer helt vild.. Jeg siger nej bamse.. gør tegn til at der ikke er noget at gø af.. og ligger mig til at sove.. Bamse skynder sig ned under dynen igen.. kommer med nogle.. pive lyde.. som lød som om han var frustreret.. gik ud igen.. stillede sig oven på siden af mig og begyndte at gø igen..

er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare disse situationer..

holder lige det andet link åbnet.. til en HA kigger forbi og giver mig en advarlse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillids træning..
  • #1   25. feb 2008 Kopierer lige mit indlæg far den anden tråd herind: smiley

    Jeg synes helt sikkert at du skulle prøe at aftale en tid med en adfærdsterapeut.. Disse ved aller bedst hvordan du får boostet din hunds selvtillid og sørger for at I får et så godt samarbejde som muligt.. Det kan være lidt farligt at spørge herinde om sådanne ting da vi ikke kan se hvordan du er over for hunden og hvordan hunden opfører sig over for dig.. Før man ved dette kan man ikke komme med et kompetent svar på hvad der vil være bedst for dig og din hund.. Det lyder som om at det er et ret stort problem med tilliden mellem jer, så det ville være en rigtig god investering.. Jeg havde gjort det hvis det var mig.. På den måde får du også en masse gode råd til hvordan du grenerelt skal være over for din hund og hvilke behov netop din hund har, så du bliver meget klogere på ham!!


  • #2   25. feb 2008
    Hmm har haft 2 forskellige ude og kommentere Mickey..
    Men ingen sagde noget til mig og bamse's forhold..

    det er kun i nogle situationer jeg føler det.. f.eks. hvis der sker noget.. eller vi er ved nye steder.. Når vi f.eks går tur hænger han op af benet på mig og vil ikke vie fra min side men andre gange.. virker han.. tilbageholdende..


  • #3   25. feb 2008 Tillid kommer ved at du haver ham positive oplevelser..

    Jeg har trænet tillid mellem koen og jeg..

    Især kontaktøvelsen er go.. kig på mig og få en kiks (se mit album "træning" forvejledning)..

    Leg med ham og træn med ham.. Giv ham opgaver og vær opmuntrende og guidene.. Det er lidt svært at komme med noget konkret lige nu..

    Mht hans gøeri.. Jeg tvivler lidt på at han tror han bestemmer, jeg tror han er mere usikker..
    - Stop evy op, ned på hug - sæt hunden mellem dine ben og tal beroligende til den mens du aer den på brystet.. ros (uden godbid og stress) og gå roligt videre..


  • #4   25. feb 2008 haver = giver

    evy = evt


  • #5   25. feb 2008 <3Blancka og Bamse.. B&B<3 A:
    vi har talt sammen før, og du kender min personlige mening, begge dine hunde har problemer . du bør tage det seriøst og bede om hjælp.
    Henrik står stadig parat til at guide dig på bedste vis. blot du betaler for kørsel.........................



  • #6   25. feb 2008 Du får det til at lyde sindsygt.. : /..

    Mickey havde problemer før vi fik ham.. er nok bare blevet forstærket af det..

    Og bamse er nok helt sikker pga. forlidt præning.. derfor jeg er begyndt til hunde træning..
    og derfor jeg spørger om hjælp.. ikke for at blive set ned på som en dårlig ejer smiley

    Nina og Koen.. Tak.. Det vil jeg da prøve..
    har kun været til hunde træning engang. og ved godt der er en lang vej at gå endnu.. vi træner meget kontakt øvelser.. også prøver jeg stadig meget den med maven.. dog på hans premisser.



  • #7   25. feb 2008 den med maven kan jeg altså ikke lide... men din træner har nok en ide med det..

    Jeg ved ikke hvor dybt problemerne stikker, og hvor meget forstand du har på at tolke og besvare hundens signaler..

    Jeg har selv fået en utrænet, stresset og nervøs brugt hund og har trænet ham op..
    - det er ikke noget der klares på en uge.. det har (indtil videre) taget mig 2 år.. og vi mangler stadig at få det hele pudset af..

    Jeg bruger 3 timer på gåture + træning hjemme... og det er hver dag..

    faste rutiner, positive oplevelser, engagement og vilje kræves der.. det er hårdt, men når hunden viser fremskridt - det hele værd !!


  • #8   25. feb 2008 <3Blancka og Bamse.. B&B<3 A
    tror du misforstår mig, det må du undskylde. jeg siger ikke at du eller dine hunde er sindsyge,,,,,
    jeg siger at du tit beder om hjælp herinde. den bedste hjælp er hvis nogen kommer ud og ser dig og dine hunde, ser hvor problemerne opstår og hvordan dine hunde reagere på forskellige situationer. Der er mange som har brug for hjælp, jeg tager også selv imod hjælp fra mine medstuderende og fra mine lærer. Det er da ofte at der lige skal vendes et hundespørgsmål. Det er ikke flovt at bede om hjælp - og det er ikke flovt at tage imod hjælp.


  • #11   25. feb 2008 Han har generalt intet imod tog stationer.. eller busser.. eller noget kørenede.. han sover igennem det..

    Det er kun i nogen situationer.. f.eks.. hvis han skal have snor på.. så "kryber" han sammen og kommer hen til mig.. i stedet for at han får snoren på med edet samme går jeg lidt og roser ham og giver ham en godbid også får han snoren på..
    har læst en del omkring sproget.. men jeg kan ikke finde ud af hvorfor han reagere sådan.. når jeg vil løfte ham.. gør jeg det med ... ikke åben og smilende mund men med halvlukket dog smilende..

    når jeg kalder på ham.. er det på samme måde.. eller når vi træner indkaldning


  • #12   25. feb 2008 ..

    Nu sidder jeg bare tilbage med en dårlig smag i munden.. og en følelse af at være en dårlig ejer :/.. øv da.


  • #14   26. feb 2008 Jeg synes som sagt også at du skal prøve at få en decideret adfærdsterapeut til at kigge på dem.. Tro mig, det vil hjælpe dig rigtig meget..
    Og kan stærkt anbefale Lillen (Optimal træning, giver Optimal hund). Hende har jeg selv været hos nogle gange og skal også besøge hende på søndag for at få nogle enetimer. Det er alle pengene værd. Hun er meget dygtigt og ved virkelig hvordan man bedst muligt går ind og afhjælper de problemer man nu måtte have på en blid og god måde. smiley


  • #16   26. feb 2008 undskyld men synes det er et mærkligt råd du har fået om at vende ham om på ryggen. hvordan i al verden skulle det give mere tillid....det er et underkastelses signal.......du skriver han "kryber" når du laver indkald eller når du vil give ham snor på....hvordan er dit kropssprog da ???? står du med front imod ham ???bukker du dig ind over ham ???? ingen tvivl om at den lille pige har skræmt ham, og her er du kan forstærke dit signal til ham om at du passer på ham, ved at fjerne det skræmmende, enten sende pigen væk, eller ved at fjerne jer fra hende, som du også gjorde til sidst. når han gør om natten, så ville jeg stå op og "tjekke" huset, bare for at vise ham at der er ingen fare på færde

  • #18   27. feb 2008 Rådet med at tage ham op på maven og vender ham om, er et meget dårligt råd, da det kan skabe mistillid frem for tillid.

    Når du gør dette, "tvinger" du ham ned i en underdanig og sårbar stilling, hvilket han tydeligvis heller ikke synes om.

    Ang. det med at han gøer af folk/børn, kan være et tegn på usikkerhed, det er ikke fordi han vil bestemme.
    Det er alles opgave i en flok at advare andre, når der er fare på færde. Det er så dit job, som "den gode leder" at vise ham, at du har styr på situationen.
    Umiddelbart ser det ud til, at han netop mangler dig i rollen som den gode leder. Dette kan der være mange årsager til, og er svært at sige ud fra en enkelt skreven situation.

    Du skal som du selv er inde på i gang med nogle tillidsøvelser og så vil nogen selvtillids øvelser også gøre godt.

    Dette kan evt. være
    kravle under ben,
    ottetal/zigzag mellem ben
    balance på sten/træstammer eller andet
    rulle
    dække
    give me five/ten
    high five/ten
    vinke
    få efterset tænder
    få nusset/klippet poter/klør
    osv. osv.

    Det er meget vigtigt, at det hele foregår på hans præmisser og i hans tempo, og så skal du også være ekstra meget opmærksom på dit eget sprog og signaler, da han er en følsom og usikker hund.

    Når han gøer om natten, så prøv at afled ham med nogle godbidder, som du kaster hen foran ham, uden han ser de kommer fra dig, for ser han de kommer fra dig,så ser han det som en belønning, og det skal I helst ikke ud i. Han vil højst sandsynligt stoppe og se, hvad det var der kom flyvende, og i det samme han tier stille roser du ham.

    Man skal helst ikke løfte en hund mere end højst nødvendigt, og specielt ikke en usikker hund. De har fire ben med fire poter, som de selv skal gå og stå på.
    Når hunde bliver løftet, kan de ikke forsvare sig, og dette kan resultere i usikkerhed og angst.

    Når I skal ud og gå tur, så prøv at sæt dig på gulvet med nogle godbidder i hånden, når han kommer hen til dig, roser du og giver en godbid. Hvis han går væk skal han have lov til dette, det gælder om, at I skal have opbygget et tillidsforhold. Kommer han hen til dig igen roser du og giver godbid. Når der er ro på ham, når han er henne ved dig, så kigger du væk fra ham, smasker og med stille og rolige bevægelser sætter du linen på. Bliv siddene og ros og beløn. Hvis han stadig er rolig, rejser du dig langsomt op med ryggen til ham, så du ikke kommer til at virke truende. Åbn døren og så kan I gå stille og roligt :o)






Kommentér på:
Tillids træning..

Annonce