{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

tillids træning.. {{forumTopicSubject}}


Jeg er jo nød til at få trænet noget tillid med bamse..
Det er som om han ikke heeelt stoler på mig / ved hvor han har mig..

Fik tippet på hvalpe holdet ( lige begyndt der) om at jeg skulle tage ham ligge ham på maven af mig .. med hans bug op ad.. Men han går nærmest i panik.. sparker osv for at komme væk.. og når han så kommer væk.. (vil nemlig ikke tvinger ham til at ligge på maven af mig) går han ca . 1 meter væk .. eller 30 cm.. ved det ikke helt. også kommer han hen til mig hvor han ligger sig på ryggen..

alt i mens jeg vender ham om roser jeg dygtiiig..

Kan jeg give god bider? .. eller vil han bare forbinde det med at ligge på ryggen med godbider så ?..

Har i andre gode råd til hvordan jeg kan træne tillid?..
alle råd tages til brug .. =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tillids træning..
  • #1   25. feb 2008 man kan ikke tvinge en hund til at hygge sig på den måde... så stop det endelig igen !



  • #2   25. feb 2008 og.. en ting mere..

    Jeg tror at han tror han bestemmer.. eller han har hvertfald en træng til at "beskytte" mig.. Gøer af folk / børn som virker skræmmende.. Også selv om jeg er helt cool og ber ham om at holde mund..

    Hvordan kan jeg komme dette tilværks..

    f.eks. her forleden.. stod vi på en station.. da denne lille pige løber rundt omkring.. og helt tydeligt er betaget af bamse.. og siger baby lyde.. Bamse svare igen med gøen.. Jeg beder ham om at holde mund.. sætter mig ned hilser på pigen.. snakker lidt med hende.. så han kan se at jeg har godtaget hende. men forsætter sin gøen.-. og det er på dette tidspunkt jeg trækker mig selv tilbage.. da jeg tænker ham måske er skræmt.. men da jeg kiggede på ham mens jeg gik væk virkede han ikke spor skræmt..

    Eller om natten.. hvor han muligvis har hørt noget.. og bare gøer helt vild.. Jeg siger nej bamse.. gør tegn til at der ikke er noget at gø af.. og ligger mig til at sove.. Bamse skynder sig ned under dynen igen.. kommer med nogle.. pive lyde.. som lød som om han var frustreret.. gik ud igen.. stillede sig oven på siden af mig og begyndte at gø igen..

    er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare disse situationer..


  • #3   25. feb 2008 marlene.. det gjorde jeg også.. Med det samme..

    Brian.. Han er meget usikker i det hele taget.. Men for at han kan blive mindre usikker.. må han jo først kunne stole på mig.. ik?


  • #5   25. feb 2008 tillid og respekt er ikke noget man kan gøre eller tage, det er noget man skal arbejde på at få. ved at have god kontakt med din hund, rose den når den gør gode ting, og ignorer den når den gør ting du ikke ønsker at se mere... viser du hunden på en rolig og stille måde, hvad du ønsker af den.'

    Din opgave er bla. som flokfører at sætte "flokken i gang" med diverse aktiviteter som gåture, leg, sporarbejde og lign. ..
    Et lederskab handler om respekt...at hunden kan se, at du som flokfører, er god til at sørge for mad, at det er sjovt at være sammen med dig, at der er tryghed, nærhed og kærlighed, og at den lærer, at det er bedst at være i nærheden af dig, fordi du fører flokken godt


  • #6   25. feb 2008 Har altså aldrig hørt om den metode før...
    Synes helt ærligt det lyder meget mærkeligt.
    Jeg ville ikke træne det. men øve øjenkontakt i stedet.


  • #7   25. feb 2008 Forstår ikke....skal han ligge på maven af dig???
    Nåh men bortset fra det så er det at smide sig på ryggen med bugen i vejret den ultimative overgivelse, og ikke noget man kan eller skal"tvinge" dem til efter min meming....Tillidsøvelser kan godt være svært for en hund hvis den jo ikke har tillid til ejeren og så må man træne anderledes så hunden på den måde for mere tillid uden at overskride dens grænser. Kan din træner ikke give dig nogle forslag, det er jo det de er der til.


  • #8   25. feb 2008 er det din træners råd? hvor træner du?

  • #9   25. feb 2008 Og en flokfører er rolig. JEG tror at du er noget nervøs og det smitter af på ham. PRØV at vise ham med din attitude, stemme og kropssprog at du har HELT tjék på situationen, så han ikke behøver at skulle "bekymre" sig om at indtage en beskytterrolle:-)

  • #10   25. feb 2008 Dorthe jeg tvinger ham jo ikke til at ligge derr.. og slipper ham når han vil væk.. og roser ham i al den tid han ligger stille.. Derefter går han lidt væk men kommer til bage hvor han kaster sig om på ryggen med maven op ad.. eller ligger benene op på maven af mig.. jeg gør mit bedste for at undgå tvang da intet godt vil komme ud af det

  • #11   25. feb 2008 ja træneren gav mig dette råd .. plud øjen kontakt øvelsen..
    træner i hvalsø..

    Men.. Gav mig dette råd for at få ham til at forstå at han kunne stole på mig og at jeg vil beskytte ham mod evt. fare.. Hunden er jo blottet for fare når den ligger sådan..
    Hun rådede mig kun til at gøre dette hjemme i vandte omgivelser. Samt træne øjen kontakt..

    Jeg ved godt tillid ikke er noget man bare får fra dag til dag.. derfor søger jeg jo råd til at træne det


  • #12   25. feb 2008 Vi træner ca 30 min hverdag.. Sit.. dæk.. giv pote.. ( bare det basiske).. han får lov til at lege med flaske med mad i.. med pinde. også prøver jeg at lære ham at finde godbiden nedeunder 2 ikke gennemsigtige glas..

  • #13   25. feb 2008 hov forresten opdager lige dette hører under træning.. rykker lige emnet..

  • #14   25. feb 2008 Hvad med øjenkontakt øvelser, der er mange af dem. Og f.eks aktivering med trælegetøj, dog spinny, turby, trigger osv, de er gode, men ellers masser af øjenkontakt.

  • #15   25. feb 2008 Til alle: Ang. den øvelse, så er det en meget brugt øvelse inden for hundetræning.. Og du tvinger jo ikke hunden til noget.. Meningen er netop at du skal gøre det så langsomt at du ikke tvinger hunden til noget den ikke vil have.. I starten skal man bare sidde med den mellem benene (altså hvor den bare sidder der).. Og dte kan være at du i LANG tid skal have den siddende og få dne til at føle sig tryg og sidde og nusse den stille og roligt.. LIge så stille og roligt, når hunden er klar til det, begynder man at få den til at sidde mere og mere op af en for til sidst at kunne læge hunden på ryggen op af en.. Det kan godt være at det tager LANG lang tid, men det er en rigtig god tillidsøvelse som mange trænere anbefaler..Og hvis hunden virkelig ikke kan lide det (heller ikke engang bare at sidde mellem ens ben), så burde trænerne også sige at de så skal lade være og i stedet for opsige en adfærdsterapeut, da der så virkelig ikke er tillid imellem hund og fører.. Så det er ikke fordi det er en dårlig øvelse..

  • #16   25. feb 2008 Jeg synes helt sikkert at du skulle prøe at aftale en tid med en adfærdsterapeut.. Disse ved aller bedst hvordan du får boostet din hunds selvtillid og sørger for at I får et så godt samarbejde som muligt.. Det kan være lidt farligt at spørge herinde om sådanne ting da vi ikke kan se hvordan du er over for hunden og hvordan hunden opfører sig over for dig.. Før man ved dette kan man ikke komme med et kompetent svar på hvad der vil være bedst for dig og din hund.. Det lyder som om at det er et ret stort problem med tilliden mellem jer, så det ville være en rigtig god investering.. Jeg havde gjort det hvis det var mig.. På den måde får du også en masse gode råd til hvordan du grenerelt skal være over for din hund og hvilke behov netop din hund har, så du bliver meget klogere på ham!!

  • #17   25. feb 2008 <3Blancka og Bamse.. B&B<3 A:
    vi har talt sammen før, og du kender min personlige mening, begge dine hunde har problemer . du bør tage det seriøst og bede om hjælp.
    Henrik står stadig parat til at guide dig på bedste vis. blot du betaler for kørsel.........................


  • #18   25. feb 2008 Du får det til at lyde sindsygt.. : /..

    Mickey havde problemer før vi fik ham.. er nok bare blevet forstærket af det..

    Og bamse er nok helt sikker pga. forlidt præning.. derfor jeg er begyndt til hunde træning..
    og derfor jeg spørger om hjælp.. ikke for at blive set ned på som en dårlig ejer smiley


  • #19   25. feb 2008 Jeg synes da at Malenes ide er drøngod..........Man skal ALDRIG være for stolt til at bede om hjælp. Og her mener jeg IKKE kunpå nettet:-)) Hellere få hjælp i tide end at skulle af med sin hund i utide:-)

  • #20   25. feb 2008 Mette H.

    Har heller ikke sagt nej tak.. men min mor er imod hjælpen..

    Jeg skal bare vente på næste mrd. da jeg har brugt alle mine penge i denne på dyrelæge regninger


  • #21   25. feb 2008 Blancka:

    Det var godt.......For ved at sige nej, går det ud over både hund og dig. Det er ikke holdbart i længden at have en hund med problemer:-)). Og ET eller andet er der gået galt i jeres forhold og der skal en professionel ind over og hjælpe jer ud af den onde cirkel I er kommet ind i:-)


  • #22   25. feb 2008 Jeg ville dælme tage imod det med kyshånd hvis jeg fik det tilbud og kun skulle betale for kørsel, for at få en adfærdsterapeut på besøg er ikke helt billigt. Men altid godt at søge hjælp istedetfor bare at se passivt til smiley

  • #23   25. feb 2008 <3Blancka og Bamse.. B&B<3 A
    tror du misforstår mig, det må du undskylde. jeg siger ikke at du eller dine hunde er sindsyge,,,,,
    jeg siger at du tit beder om hjælp herinde. den bedste hjælp er hvis nogen kommer ud og ser dig og dine hunde, ser hvor problemerne opstår og hvordan dine hunde reagere på forskellige situationer. Der er mange som har brug for hjælp, jeg tager også selv imod hjælp fra mine medstuderende og fra mine lærer. Det er da ofte at der lige skal vendes et hundespørgsmål. Det er ikke flovt at bede om hjælp - og det er ikke flovt at tage imod hjælp.



  • #24   25. feb 2008 Det lyder som om der er større problemer end lige hvad man lige kan læse ud fra det første så lidt proff hjælp er nok ikke dårligt....held og lykke med det.

  • #25   25. feb 2008 har jo ikke afslået det.. men mangler jo pengene.. Det kræves jo også

  • #26   25. feb 2008 Jeg beder tit om hjælp efter som Bamse jo er min første hund og jeg vil give ham den bedste trivelse for ham..

Kommentér på:
tillids træning..

Annonce