Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Herning her i weekenden.
  • #1   6. nov 2016 Var nede og kigge lørdag, dog i ringen med min venindes Boston. Det er mit 5 år dernede dog har jeg kun udstillet der 3 gange. Men synes der var dejligt rent i år, dog meget meget klemt, mere end jeg huske.

profilbillede
  • #2   6. nov 2016 Jeg var afsted begge dage, bare som tilskuer - i dag havde jeg hunden med. Har været med 3 år i træk nu.

Jeg synes ikke det var meget anderledes fra andre år. Dog synes jeg måske udvalget af boder var lidt kedeligt.
    Men jeg er enig med Ansofie - det er ret klemt at komme omkring. - Og forvirrende at finde alle hallerne smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #3   6. nov 2016 Vi var oppe og kigge i lørdags.
    Der stod at det lukkede kl. 18. Vi ankom kl. 14:30.
    Der var enormt mange på vej hjem.

Fik fat i informationen som fortalte at bedømmelserne var slut for idag.
    Fedt nok. Så vi tog hjem igen efter 45 min.

• #4   6. nov 2016 Surt show, Lars smiley

Men "Store ring" startede vist kl. 14 og her bør alle bedømmelserne i ringene være slut. Så liiiiiiiiiidt sent at komme 14.30.

Men der var vist en del flere hunde i år end der plejer at være.

• #5   6. nov 2016 Jeg var helt rystet da vi gik derfra. Så indtil flere der havde et "tissetæppe" med til hunden, så den kunne tisse indenfor. For fanden man fedt dog ud med hunden din dovne knold.
    Irreterer mig også hver gang folk skal klippe deres hunde til udstilling, klip dem dog hjemme fra. Sikke noget svineri med pels ud over det hele på gulvet.
    Stadig en kæmpe del af hundene som "løftes" rundt i halsbåndet for at holde hovedet oppe.
    Stadig 2/3 af schæferne der ligner at de er halvlamme i bagkroppe fordi de er misdannede

Når alt det negative så er sagt, mødte jeg mange gode bekendte der og en masse glade hundemennesker. Belv "kysset" af mere end en hund i ansigtet. Sønnen spillede på telefon lænende op af en engelsk mastif som synes det var meget hyggeligt med en knægt sådan at læne sig op af når man skulle have en lur.

Alt i alt en dejlig dag, men også med enkelte trælse ting.

• #7   6. nov 2016 Jep Henrik, det var mega klamt

profilbillede
  • #8   6. nov 2016 Øv noget svineri smiley

• #9   6. nov 2016 AD hvor er der ulækkert!! Tillades det virkelig, eller blev det påtalt af personalet ?

• #12   7. nov 2016 Billedet er taget kl 14:38 og de mødte ind med deres små hunde ved 7 tiden. Det er lang tid ikke at blive luftet og så bliver de jo kørt hen til bilen.
    Jeg synes at det var ulækkert at stå ved hele dagen (jeg stod i butikken lige bagved). Man kunne i det mindste skifte det i ny og næ!!

• #13   7. nov 2016 Jeg var af sted, og for første gang. Det var super hyggeligt, dog træls at man næsten ikke kan høre hvornår man skal ind... Men det skal vi måske lige lære. smiley

Vi deltog i baby og fik særdeles lovende.

og Enya og vores tre små hunde blev luftet flere gange ... smiley

profilbillede
  • #19   7. nov 2016 Pyrenære er også store. Hannerne bliver 70-80 kg.
    Det er en lækker race. smiley

• #20   7. nov 2016 Nu er det jo ikke enten eller. Vi har jagthunde, prøvehunde og udstillingshunde i samme hund. En god omgang lydighed og så går det fantastisk. Se bare hende jeg vandt med. Hun tog da lige 2 præmie på fuldbrugsprøven som er det ypperste for de stående hønsehunde. Det er en prøve der varer i 2 dage i træk og vores egen hønsehund har da også klaret den. De er da udstillingshunde ligeså

• #22   7. nov 2016 Ud fra hvad jeg kan google så findes der
    - Pyreneerhund
    - Pyrenæisk mastiff

Men det var nu en Pyreneer jeg mente - de bliver vidst ikke SÅ store. smiley

• #23   7. nov 2016 Vi var afsted begge dage. Første dag stod jeg i butik der og søndag skulle Vika stilles for første gang.
    Det er både min og Vikas første gang, så jeg er meget stolt over hende. Hun var totalt overvældet over alle de indtryk, så jeg kunne ikke rigtig få hende op i gear.
    men hun fik en særdeles lovende og placeret som Nr 4. så det var ganske fint og en mega flot kritik.

• #24   7. nov 2016 Ulla -
    Pyrenæisk mastiff er en selvstændig race og IKKE at forveksle med pyreneer.
    Det er en enorm hund, ikke så tung som (eng) mastiff men en del højere..

http://hundeejere.dk/hunderace/pyrenaeisk-mastiff

• #25   7. nov 2016 Jeg var afsted søndag, som tilskuer og det var min første DKK udstilling smiley Jeg synes det var en skøn oplevelse! Var fedt at se så mange racer, og så fik jeg endelig! gramset på en irsk ulvehund så jeg var lykkelig smiley

Eneste minus var at det med at finde rundt, det var ikke helt nemt smiley Vi brugte 40 min på at finde den rigtige vej ud da vi skulle hjem..

• #26   7. nov 2016 Der VAR klemt i Hening i år men deltagerantantallet var også væsentligt højere end sidste år og DKK havde indkaldt ekstra dommee og lavet flere ringe.
    Der var nogenlunde rent hvor vi færdedes.
    Jeg så ingen der ikke beghandlede deres hunde ordentligt. Synes det var en godt planlagt udstilling smiley

• #28   7. nov 2016 pyrenæisk mastiff var i ring med eng. mastiff (lige efter) og tibetansk mastiff

Og det var jo så om lørdagen. Hvem de var i ring med om søndagen ved jeg ikke... smiley

• #31   7. nov 2016 Jeg var ikke i Herning i år, men har været adskillige gange tidligere. Jeg må sige, det er absolut ikke en af mine favoritter blandt de internationale udstillinger, netop fordi man aldrig ved, hvordan forholdene er. Jeg har prøvet både masser af plads og gode ringe det ene år, og så som sild i en tønde året efter.
    Ja, der var mange tilmeldte i år, men det var de vel forberedte på, eftersom der var en titel på spil begge dage. Herning hallerne er så store, at det bør ikke være nødvendigt, at folk og hunde bliver presset på meget på pladsen. De gange jeg har været det, har der været uudnyttede haller.

• #32   7. nov 2016 Jeg tog det som opvarmning til Stockholm udstillingerne. Der blev jeg noget overvældet sidste år, så den nye hund skulle lige prøve det af i en mindre skala inden.
    Ringene i hal C var latterlige små og pisse glatte i Herning. Vi måtte til sidst gå med hundene, for det skøjtede rundt. Selv os med anti-skrid havde ikke en chance for der lå hår alle vegne. Hal D var meget bedre - større ringe og knap så glat gulv. Nok også derfor at Gry klarede sig bedre søndag end lørdag. Tilgengæld var der pisse koldt i Hal D.
    Men jeg fattede aldrig hvor jeg kunne købe det diplom og fik heller aldrig tilbudt billederne på USB, så det var mega rodet. Indgangen til Store Ring med hunde var heller ikke skiltet, så man bragede nærmest bare ind i forbedømmelserne for at komme hen til egen ring.

Plus var altså at der var masser af udgange og mulighed for at hundene kunne komme ud og tisse. Det savner jeg i de andre indendørs udstillinger. Der var også masser af boder, men fik aldrig gået runden (har heller ingen penge, så det var nok også smartest smiley )

• #34   7. nov 2016 Jeg lå syg herhjemme under dynen, så jeg så en del på live-stream derfra, både fra juniorhandlingkonkurrencerne, rally og fra Store Ring. smiley

• #35   7. nov 2016 Aida og Brutus blev udstillet begge dage. Aida blev BIM og Dansk Vinder lørdag, og Brutus blev Dansk Junior Vinder lørdag og Nordisk Junior Vinder søndag, så det gik fint smiley

Jeg følte ikke som sådan, at der var mere fyldt end sidste år, men der var godt nok meget tis og afføring, når man gik rundt, det mener jeg ikke der var sidste år smiley

• #37   7. nov 2016 Jeg var afsted begge dage med min stand, men udstillede kun lørdag.

Jeg bemærkede også, at der lå en del af "tissetæpperne" og flere gange om søndagen blev der sagt i højtalerne, at folk skulle gå udenfor og lufte deres hunde og at de skulle tørre op efter sig.
    Det var klamt, men det var værre for 3 år siden, da der også var en nordisk vinder titel på spil, der sejlede gulvet i hallen med stande i tis.

Alle mynderne var i en af de mindre haller sammen med beaglerne og det var helt fint, næsten som en specialklubudstilling, store ringe og næsten ingen larm smiley
    Underlaget her var fliser, så det var helt fint at løbe på.

Min lillefis, Bianchi blev Bedste baby i racen lørdag og fik en super fin kritik. Bedst af alt, hun syntes simpelthen det hele var en fest og var bare så glad og tryg.
    Jeg er selvfølgelig glad for resultatet også, det havde jeg slet ikke forventet, da de andre babyer var næsten 2 måneder ældre og derfor noget mere udviklede.

Cala stillede i åben klasse og fik excellent med CK og blev nummer 3 ud af 14 tæver i klassen, det er jeg også super tilfreds med smiley I alt var der 82 whippets tilmeldt og det var skønt at se så mange smukke og dejlige hunde samlet.

profilbillede
  • #38   7. nov 2016 Min bøf havde den bedste dag lørdag! Her blev han Bedste Han med DKV16-titlen, samt CACIB og dermed International Champion! smiley Han sluttede som BIM, og rykkede op på en 3. plads på listen til Årets hund i racen - vældig godt klaret af at han ikke har været med på alle udstillinger i år! smiley
    Han er 2,5 år gammel og fik sit første CACIB i en alder af 17 måneder, så han har klaret det ret godt smiley

profilbillede
  • #40   7. nov 2016 Det med tisseri alle vegne har været et problem i al den tid jeg har været på udstillinger (siden 1980). Men det kan jo aldrig være DKK`s skyld. Det er de r** dovne ejere, der ikke gider gå ud med hundene. Hvis vejret er dårligt, så må man gardere sig med dækkener eller andet. Man undlader jo heller ikke at lufte hunden hjemme, fordi vejret er dårligt, vel? Og er det ok at hunden pisser på gulvet hjemme?

Men dejligt at folk generelt har haft gode og hyggelige dage sammen med en masse skønne hunde og mennsker smiley

• #41   7. nov 2016 Fuldstændig rigtigt, Mette. Og det er som om det der med at lade hunden tisse indendørs ved en udstilling smitter. De andre gør det, så kan man jo også lige så godt lade sit eget vidunder gøre det. Og det betyder jo, at ikke alle har lyst at leje deres hal ud til hundeudstillinger.

PS jeg har faktisk kendt folk, hvis hunde ikke måtte komme ud og blive luftet i regnvejr. smiley

• #42   7. nov 2016 Jeg har selv udstillet "pelshunde" (goldens) og ja, gu er det da surt at bruge mange mange timer på at trimme, vaske og fønne. Men det hører jo med til at udstille og at undlade at lufte fordi hunden så bliver våd/beskidt er noget forbandet svineri. Jeg har aldrig forstået hvordan man, som hundejer, kan synes at det er ok at ens hund letter ben og ad alt. Sågar ting i standene. Og folks overtøj der hænger på stolene kan få et strint eller 10. Folks tasker osv. bliver overpisset....... Svineri!! Jeg så faktisk gerne en form for bøde, hvis en hund letter ben op ad ting og ejer ignorer det.

• #43   7. nov 2016 Ja, jeg har fået et strint engang. Kors hvor blev jeg sur, jeg kunne jo lige se for mig, at en masse efterfølgende hanner fik lyst til at strinte på mig. smiley

Helt så galt gik det dog ikke. Men jeg er enig med dig, hvad tænker folk på.

• #45   7. nov 2016 Det er frustrerende med de hanhunde, der får lov til at lette ben op ad alt. Vi har alt, der hænger i "lette ben højde" pakket ind i plasticposer, for det sker hver eneste gang, at en eller flere hanhunde letter ben smiley

Det værste er, at nogle bliver sure, hvis man påpeger det og beder dem tørre op.

• #46   7. nov 2016 Og så vil jeg sige, at jeg har oplevet, at det er endnu værre sydpå. De steder, jeg har været på internationale udstillinger syd for den danske grænse, har der kun været et mikroskopisk udendørs areal, hvor man kan lufte hundene. Og til forskel fra i DK, skal hundene være på udstillingen hele dagen.

Mine hunde har været meget lidt villige til overhovedet at bevæge sig rundt på det område, fordi det lugter så gennempisset og der er fyldt med lort. De har valgt at holde sig hele dagen.

• #47   7. nov 2016 Jeg har så desværre oplevet at min hanhund lettede ben op af skraldespanden i Malmø som også er indendørs. Hold kæft det var pinligt, men der var satme langt for at komme ud og lufte ham af. I Sverige opstiller de dog spande med savsmuld op, så skulle man være uheldig, så kunne man drysse det på og efterfølgende selv samle det op med kost og bakke. Det er smart og folk gør det også!!

Billedet jeg lagde op var samme tæpper der lå HELE dagen. Man kan i det mindste skifte det eller også bruge en hvalpebakke så det ikke ligger på gulvet hele dagen. Vi stod trods alt lige ved døren, så det havde ikke krævet alverdens lige at smide det ud i de udendørs skraldespande et par gange om dagen

Kommentér på:
Herning her i weekenden.

Annonce