{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Kupering af hale :( {{forumTopicSubject}}

Hvor langt ned skal en hale kuperes ned før det ser "normalt" ud....
Jeg sidder selv nede i vestjylland, på ferie, og kommer normalt var nordjylland... Kæresten har været ved dyrlægen med vores søde sally tøs, og fået afvide der er gået koldbrand i hendes hale og at den skal kuperes af imorgen formiddag under fuld narkose.....
Jeg sidder virkelig med mavepine, da det er min elskede hund, og jeg ikke kan være der - jeg har aldrig haft "noget" under fuld narkose før, så har ingen anelse om hvordan det foregå....
men mest af alt, nogle der ved hvad den mest normale længde på en halekupering på en bulldog er..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kupering af hale :(
  • #2   12. okt 2010 Vil gå ud fra de tager det område hvor halen er dårlig og lidt ekstra for og være sikker på ordentlig blodtilførsel. Da koldbrand skyldes dårlig blodtilførsel.
    God bedring med Sally.

• #3   12. okt 2010 Ja det gør han også, men jeg synes bare at det ville virke lidt mystisk hvis der sidder en stump tilbage på 10 cm, så kan man lige så godt få gjort det ordentlig første gang så hun ikke ligner en "klovn"....

- Jeg elsker min hunds naturlige useende, og er utrolig ked af at det skal ske, men hvad der er bedste for hende er bedst for mig.. så vil helst ha gjort det så det bliver en normal kupering til amr. bull smiley

Han sagde nemlig vi selv kunne vælge, og at hvis vi gjorde det lige der hvor koldbranden stopper kunne vi lige så godt skrive en ny tid i kalender til om tre måneder for så ville han være gal igen.... smiley

• #4   12. okt 2010 Der skal jo iværtfald af til kødet er frisk. Men det gør dyrlægen også. Hvis du vil have mere af, så tag dog en snak med ham.

• #5   12. okt 2010 Jeg syntes du helt og holdent skal lade dyrlægen bestemme.
    Det er for hundens bedste - ikke hvad du syntes der er "pænest"
    Og så er jeg helt sikker på du vænner dig til den kuperede del ret hurtigt når du ser en glad hund igen

• #6   12. okt 2010 min gamle tæve fik også koldbrand i hendes hale og hun fik også fjernet noget af halen, der forklarede dyrlægen ta der sidder et led ca på midten af halen som er kritisk og hvis man ikke kan fjerne inden det led, bliver hele halen fjernet ellers så fjerner de det halve af halen.

og ja det kan godt være det ser dumt ud men det er bedre for hunden at den har noget hale, den bruger den utrolig meget i dens sprog osv.

men ja jeg tvivler på de vil fjerne hele halen hvis de kan nøjes med den halve

• #7   12. okt 2010 R.I.P - det var faktisk også lidt de svar jeg sørgte frem for nogle af de mere negative der er kommet, men ville aldrig gøre noget for at skade min hund, men hvis jeg selv måtte vælge ville jeg få den kuperet ned, så der ikke sad en tap på 10 cm!
    - jeg ved godt de bruger hale til sprog og sådan, og ville da heller end gerne have hele halen - elsker den hale og hendes hårde smæk med den gg, og blev faktisk rigtig ked af halen skal af, men det vigtigste er at hun har det godt !

• #8   12. okt 2010 Gaia har en halestump tilbage på ca 10 cm... det er en normal kupering, gjort straks efter fødslen.

synes det er pænest hvis der ikke er ret meget tilbage, og tror også at det er det vi får... smiley

lad dyrlægen vælge helt selv hvad der er bedst!

• #9   12. okt 2010 Har set ambulls med 2-3 led tilbage.

• #10   12. okt 2010 Ja, det gør jeg også.! smiley
    Var bare interesseret i om andre har nogle erfaringer med det, og vil da altid følge dyrlægens råd, men problemet er jeg ikke er der for hende, kun min kæreste, så ville bare forhører mig nærmere om det!

• #11   12. okt 2010 jeg ville kupere den som man gør med en boxer - det er det der kommer tættest på. Der efterlader man 3 led .. det er ca 6 cm der så er tilbage.

En boxer fra mig, havde også ødelagt halen og vi prøvede at redde så meget som muligt man som så ofte med haler så går det ikke og vi endte med at måtte fuldkupere ham - så jeg ville vælge at kupere helt op med det samme

• #12   13. okt 2010 "nogle af de mere negative" ?? Que??

• #13   1. jan 2011 Hvor lang blev halen så ??

Kommentér på:
Kupering af hale :(

Annonce