{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Nødvendig kupering af hale {{forumTopicSubject}}

Hvis nu en hund er såååå glad at den konstant logrer hul på halen så den bløder konstant,kan man så få halen kuperet?
Jeg ved at der er forbud mod kupering her i dk,men i sådant et tilfælde bør det da kunne gøres en udtagelse?
Der er blod udover hele huset konstant!
Og selvom det ikke ser sådan ud på hunden så må det da gøre ondt?
jeg vil høre med min dyrlæge i eftermiddag,men ville lige høre her inde om nogen måske vidste om det kan lade sig gøre.Der må jo være andre der har oplevet en så glad/uheldig hund:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nødvendig kupering af hale
  • #1   23. mar 2009 Klart det kan lade sig gøre! Det er helbredsmæssigt iorden da den kan få infektion - halen er "forlængelse" af rygmarven.
    Jeg kender en del der har være nødsaget til at få OP.
    Hunden kan så bare ikke udstilles bagefter - med mindre der gives dispensation

• #2   23. mar 2009 Vent lige med at gøre noget så drastisk. Min hund havde det samme problem, da han var mindre.
    Jeg vil tro, at din hunds hale bliver ved med at bløde, fordi såret simpelt hen ikke kan nå at gro ordentlgt sammen.
    Det ser latterligt ud, men prøv i første omgang at forbinde det yderste af halen til såret er vokset HELT sammen. Se i første omgang om det ikke virker. Vi måtte prøve to gange, fordi vi pillede det for hurtigt af første gang.
    Tænk på hvis du selv har et sår et sted du hele tiden bruger. F.eks. ved et led på en finger. Det kan også tage laang tid for det, at vokse sammen.

• #3   23. mar 2009 Det kan man sagtens - kender flere med labber som har fået dette indgreb fortaget pga gentagne sår/blædninger/knæk på halen...

• #4   23. mar 2009 selvfølgelig kan man det - min veninde havde en lab/hønsehund som altid ødelagde halen, men man kupere somregel ikk så tæt som ved en hvalpe kupering.. ham her levede fint med en halv hale ... Og han var fri for altid at ødelægge den på dørkarmene...

• #5   23. mar 2009 Det kan lade sig gøre og er nogen gange nødvendigt. For mig ville det dog være sidste udvej og jeg ville høre dyrlægen om han/hun havde andre løsningsforslag. Jeg har haft en kat, der som ca. 1 årig efter et uheld blev nødt til at få en del af halen amputeret og der gik ca. 4 år derefter hvor han virkede til at døje med fantomsmerter i halen.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #6   23. mar 2009 Det er der ingen problemer i, det er jo for hundens skyld og ikke kosmetisk.
    Jeg har en veninde der fik fjernet 1/3 af sin dalmatiners hale, den var blevet helt tyk af gentagende brud og fik ofte ledbetændelse. Der var ingen problemer bagefter, der i mod blev hunden helt smerte fri. 3 uger efter den var fjernet kunne vi se at hunden bevægede sig uden hæmninger inden for ;0)

• #7   23. mar 2009 Jeg bhar aldrig oplevet nogen med "bivirkninger" i opførsel - ej heller fantomsmerter.
    Jeg ville gøre livet lettere for min hund og lade den kuperer snarest. Hvis der først er hul er det yderst sjældent det gror ordentligt sammen igen.

Kommentér på:
Nødvendig kupering af hale

Annonce