{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Neutralisering {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Har lige et spørgsmål eller to som jeg gerne ville have svar på, selvfølgelig ikke sikkert der lige pt. er nogen online som har prøvet det, men så kommer der sikkert bunkevis af andre "gode" ting *ss*

Det jeg godt kan undre mig lidt over, det er at folk hyler op omkring den smerte forskellige indgreb påfører hunde, katte og for den sags skyld andre kæledyr, altså den der unødvendige smerte, som feks. en kupering, eller en neutralisering giver.

Og nu siger ikke sikkert, jamen en neutralisering er nødvendig - og det er den nogen gange ja, og det er heller ikke når den er nødvendig jeg er interesseret i, det er når det IKKE er nødvendigt, når det bliver gjort KUN for at det skal være nemmere for ejermanden.

Hvorfor gør man det?
Hvorfor neutralisere man sit kæledyr uden det er nødvendigt?
Kan man ikke bare tage sine forholdsregler i stedet?
Hvorfor kan nogen finde på at neutralisere dsit kæledyr allerede inden dette faktisk har fundet ud af sit eget køn, efterlader det ikke dyret i en træls postion når det vokser op?
Det er jo ikke generede for dyret at det strejfer, eller pisser op af lænestolen?

Ja, jeg håber på gode svar, og begrundelser.

Og husk nu - det er KUN unødvendig neutralisering, den der bliver gjort for ejers skyld, og ikke for dyret.

Og måske jeg ikke lige skriver i min tråd i et stykker tid - men det betyder ikke at jeg ikke vender tilbage, betyder bare jeg har et liv ved siden af HG smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering
  • #1   18. mar 2007 Der skulle stå i tredje afsnit: Og nu siger i sikkert....

  • #2   18. mar 2007 Jeg har tænkt mig på et tidspunkt at få Balta kastreret pga hans øjne.
    Balta skal ikke lave upser og føre den dumme sygdom videre. Og ja jeg passer skam på mine hunde, men man ved jo aldrig hvad der kan ske...


  • #3   18. mar 2007 ja! jeg fortryder også inderligt vi gjorde det med Pumba, men det var pågrund af at VI havde valgt at få en tæve.. som desværre havde nogle mærkelige løbetider, men jeg ville aldrig ha gjort det, hvis jeg havde vidst bedre he he

  • #4   18. mar 2007 Jamen det er jo også en "nødvendighed" Anita - det var ikke dem vi skulle bruge søde Anita smiley

    Men tak alligevel smiley

    Og det er rigtig træls med hans øje, du har været rigtig uheldig.


  • #5   18. mar 2007 jeg forstår dig fuldt ud og er helt enig med dig men sådan er vi jo så forskellige

  • #6   18. mar 2007 ville tilværd en tid gøre det til tæver der ikke kan bruges i avl... kun for min egen skyld... ville ikke gøre det ved min hanhund..

  • #7   18. mar 2007 Jamen der er ikke noget at forstå, for jeg er ikke imod det - det syntes jeg ikke jeg har skrevet noget steder?

    Jeg er bare nysgerrig over hvorfor folk vælger den udvej - altså at udsætte dyret for unødvendig smerte.

    Jeg ville også gøre det hvis jeg havde en voksen tæve som ikke skulle i avlen, eller en hanhund med problemer.
    Men det bliver ikke for tidligts i hundens 18 levemdr, og gerne senere.


  • #8   18. mar 2007 og forøvrigt tager jeg forholdsregler, da min hanhund altid kan blive passet når tæven er i løb ;O))

  • #9   18. mar 2007 hvad vil du så vide, Jeniki????
    er det ikke altid af nødvendighed man gør det???


  • #10   18. mar 2007 Næ Mette - det mener jeg bestemt ikke.

    Det er da ikke nødvendighed fordi den pisser op af stolen?
    Eller når den strejfer?
    Eller når den for andre hormonelle forstyrrelser man finder trælse.

    Det er da pga. det er praktisk, og ikke andet.
    Men det er der jo nogen der mener det ikke er derfor, og det er dem jeg gerne vil høre fra jo.

    Folk hyler jo op når vi andre påfører vores hunde unødvendig smerte, så derfor spørger jeg.


  • #11   18. mar 2007 så er det da osse nødvendigt for ejeren ;O)))
    dyrerne klarer sig sku fint uden vores indblandning..


  • #12   18. mar 2007 Ja for ejeren Mette - men det er jo ikke det jeg efterlyser *gg*

    Hvis vi skulle køre i den boldbane, så blev vi aldrig færdig, de ejere er sgu ikke for kloge altid *LOL*


  • #13   18. mar 2007 Nicole.. hvis hunden strejfer laver man et højerer (staves) hegn eller lærer hunden at blive inde.. Det samme med at pisse.. det lærer man dem osse er forbudt smiley

  • #14   18. mar 2007 Nix Nicole - for hunden er ligeglad.
    Det er igen for ejeren skyld, men sådan ser man ikke på det fordi MAN mener det er for hundes skyld.

    Stakkels lille hund - bliver nød til at afmærke sine gemakker, hvor synd :o)
    Stakkel lille hund, bliver nød til at løbe hen til naboens tæve/hanhund....nååå hvor synd :o)

    Desværre Nicole - den køber jeg ikke.


  • #15   18. mar 2007 Nemlig Stine smiley

  • #16   18. mar 2007 Kan hunde ikke - på samme måde som katte - stresse over hormonerne der er i kroppen??

    Ved hankatte ved jeg, at de kan stresse så meget at de ligefrem går fra foderet, og kun tænker på at parre hunkatte. I deres iver for at forplante sig, "glemmer" de at spise og kan sulte sig halvt ihjel...
    Det samme gør sig gældende for hunkatte. De kan komme i løbetid efter løbetid, og til sidst have mistet meget af deres kropsvægt, hvilket ikke er særligt sundt for nogle dyr overhovedet smiley

    Det er ihvertfld grunden til at mange vælger at kastrere deres katte. Både hankatte og hunkatte.


  • #17   18. mar 2007 Nicole..
    Det vil sige at du slipper din hund,selvom du ved at den vil strejfe ?

    Var det ikke bedre at lære den at komme, når du kalder eller slippe den hvor den ikke kan stikke af til fare for sig selv og evt billist der forsøger at undvige den ?


  • #18   18. mar 2007 Jeg ved ikke om hvilke katagori, jeg høre ind under, men det kan i så fortælle mig.

    Maxie blev kastereret i nov sidste år........primært fordi han var helt oppe og ringe pga. Silche....han for rundt som en balløve og gjorde sig til.......han hverken sov eller åd. plus at Silche ingen fred fik og hun var ikke engang i løb. Og ja så var han begyndt at strinte indenfor.......plus han alt for store ego over for store hunde.........derfor tog JEG beslutningen. Og det har bragt han ned på et plan, hvor hans puls er normal og stressen forsvundet.


Kommentér på:
Neutralisering

Annonce