{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

neutralisering {{forumTopicSubject}}

sad lige og læste lidt om neutralisering og holdningen til om det er tæven eller han-hunden der skal udsættes for neutraliseringen.. der er uenihed! smiley

så tænkte hvad er jeres holdning?

jeg fortrækker at neutralisere mine han-hunde, ingen skal bruges i avl og har set så mange eksempler på han-hunde der lider under tævers løbetid, jeg simpelthen synes det er synd!
selvfølgelig kun for stress-bananerne! har trods alt også mødt meget fattede han-hunde der var helt rolige og nærmest upåvirket.

dog har jeg heller ikke problem med neutralisering af tæver! synes det er helt fint hvis der alligevel ikke skal laves hvalpe at man kan sterellisere også bare for ren "sikkerheds" skyld, det er trods alt ikke alle der formår at holde deres haver lukket ordenligt eller holder godt øje med deres tæver!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  neutralisering
  • #1   21. feb 2017 der er lige så mange holdninger som hunde....ejere.....
    selv ville det være tæverne, men mine er alle fertile til de dør, men ved mange vælger tæven da man så undgår livmoderbetændelse og nervøse hanhunde risikere at blive endnu mere nervøse ved kastraktion og tæven får en bonus for så bliver hun ikke falsk drægtig (det har mine pomeranians aldrig være, collie Trunte var det en enkelt gang)
    Kewin ved jeg ike rigtig med, han er slut med at bruges, for nu er der kun hans datter der skal bruges i avl her men da han fylder 8 år i november synes jeg han skal blive gammel i fertil stand.
    p.s. et dårligt billede, alle tre baggrundshunde er borte nu og kvaliteten ringe....undskyld


    profilbillede
  • #2   21. feb 2017 Der er flest bivirkninger ved kastrerede hanhunde rent mentalt. En kastreret han vil ofte fortsætte med at parre en løbsk tæve.
    Derfor anbefaler jeg sterilisation af tæven, såfremt man insisterer på at holde hunde af forskelligt køn og ikke kan dele dem 100% op i løbetider.


  • #3   21. feb 2017 Jeg ville fixe tæven. En kastreret hanhund kan jo alligevel hoppe på tæven og gøre skade.

  • #4   21. feb 2017 Jeg ville fixe tæven, hvis jeg havde en.
    Jeg har altid kun haft intakte hanhunde


  • #5   21. feb 2017 nu har jeg en kastreret hanhund pga han tossede blod ligepludselig så det anbefalede dyrlægen. Men havde jeg vidst at han stresser endnu mere når der er en tæve i løbetid og havde jeg vidst at han vil blive meget mere usikker så vil jeg ha forsøgt at se om der ikk havde været en anden mulighed. så jeg vil vælge tæven.

  • #6   21. feb 2017 Altid tæven.

  • #7   21. feb 2017 Jeg ville sterilisere tæven. smiley

  • #8   21. feb 2017 Medmindre hanhunden er syg (kryptorchisme ikke inkluderet), beholder mine hanhunde sine boller.

    Tæver forbliver også intakte medmindre der er forhold, der taler for, at hunden vil trives bedre neutraliseret.

    Vi neutraliserer ikke forebyggende, at rode med hundens kemi er ikke noget vi gør, hvis vi kan indgå det.


  • #9   21. feb 2017 Er der sygdom indeover er det selvfølgelig noget andet.

  • #12   22. feb 2017 Har hunde af begge køn, så jeg har både kastrerede hanner, samt steriliserede tæver.
    Modellen fremover, bliver at jeg skal have u kastrerede hanhunde, og at tæver vil blive steriliseret (vil altid have min. 2 hunde, gerne af hvert sit køn).
    Har 2 gange stået med tæver, med galoperende underlivsbetændelse, det kan ikke anbefales smiley smiley Så jeg er nok blevet lidt hys, når det handler om tæver, der ikke er neutraliseret.


  • #14   22. feb 2017 Jeg sterilisere mine tæver. Det er noget jeg vælger at gøre for at spare dem for livmoderbetændelse og mælkekirtelkræft. Livmoderbetændelse er uhyggelig almindeligt og det kan være fatalt. Jeg har selv haft en tæve, der var meget tæt på at miste livet til den fandens sygdom (den var totalt symptomfri til min hund kollapsede, røg på dyrehospital akut en sen aften og måtte opereres akut). Det ønsker jeg ikke en gentagelse af. Kender desuden mange tæver der har problemer 'humøretø både før, under og efter løbetiderne. Til gengæld ryger bollerne ikke på mine hanhunde med mindre de kommer til at lide af et eller andet der gør det smart at kastarere.

Kommentér på:
neutralisering

Annonce