1.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ressourceforløbsydelse Ressourceforløbsydelse

Hej derude. Nu sidder der jo en del forskellige mennesker herinde, så vil høre jer: Når man går fra uddannelseshjælp m. aktivitetstillæg (dvs. SU-tilsvarende indtægt + 1000 kr. i aktivitetstillæg) til ressourceforløbsydelse, hvad er ressourceforløbsydelsen så?

Jeg er under 30, har ingen kompetencegivende uddannelse, men der står nogle steder på hjemmesider at ressourceforløbsydelsen er kontanthjælps-svarende, andre steder står der den er uddannelseshjælp eller kontanthjælps-svarende.

Mit bud er umiddelbart at jeg forbliver på uddannelseshjælpssatsen, men mister jeg så mit aktivitetstillæg?

Det er ret relevant for mig at vide, om jeg mister 1000 kroner om måneden, om min indtægt forbliver den samme, eller om jeg stiger 4000 kroner..

Jeg har spurgt flere mennesker i kommunen, men ingen kan rigtig give mig et svar, så nu håber jeg at der er nogen herinde, der rent faktisk har stået i situaitonen og ved det smiley

Forhåbentlig skal jeg have en ressourceforløb - mig sag ligger klar til rehabiliteringsteamet, jeg venter bare på at min sagsbehandler sender den ind. Skulle være sket i sidste måned, men.. ja. *suk*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ressourceforløbsydelse
Kommentér på:
Ressourceforløbsydelse

Annonce