Super fed Chow Chow oplevelse Super fed Chow Chow oplevelse
Iiih hvor er jeg glad!!
Lidt baggrund: Mig og min kæreste har længe været vilde med Chow Chowen, men de gange jeg har skrevet om den herinde har folk virker ret negative omkring racen, og havde egentlig lidt opgivet håbet om at få en en dag. Havde fået et billede af dem som totalt uinterresede i alt omsorg, menneskekontakt osv.
MEN i dag tog mig og min kæreste alligevel ud til et ægtepar som havde en masse skønne voksne Chowere + hvalpe, og jeg blev SÅ glad da jeg blev mødt af 4-5 nysgerrige Chowere med logrende haler, der hellere end gerne ville nusses og kæles under hele besøget! Der udover var der også en masse søde glade hvalpe, der væltede rundt om ens fødder og var fulde af energi og glæde!
Vi fik en to timers snak om alt om Chowere med de søde ejere, og fik en masse gode træningstips og historier om deres hunde.
Er nærmest helt forelsket, hvor er det vildt
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.429
Mit eneste møde med den race, var på et hotel i Tyskland for mange år siden. Jeg var gået i seng, mens min mand ville hente et eller andet. Da manden kom tilbage, medbragte han hotellets hund, som lige havde været en tur ude i sneen, og jeg husker stadig, at jeg havde noget af en kamp med at forhindre kræet i at kravle op under min dyne
mar 2017
Følger: 2 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 51
Lise: Haha naturligvis, hvem vil ikke gerne under dynen
mar 2017
Men ja den sorte er en rigtig skat
mar 2017
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.529
Og gik man forbi vinduet til gården hvor den stod så kunne den finde på at angribe...uden så meget som en lyd til advarsel....
Jeg havde virkelig respekt for den hund...
mar 2017
Dem vi mødte var MEGET på vagt, indtil deres ejer kom ud og sagde hej til os. Så var vi straks godkendt og alle halerne logrede. Vagthunde-genet slår meget igennem
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
DEN er speciel,fordi den ikke knytter sig til "gud og hvermand".Og det synes jeg i grunden var meget "fedt".
Når chow chow`en,knytter sig til sin familie,så er det 100% ægte og "heftigt"
.Og så bliver den elskelig,charmerende og meget "kyssende"min olga var det ihvertfald(godt at tungen ikke smitter af).
En chow er utrolig værdig,lidt majæstisk,klar over sin flothed,den flotte hale,og farve(olga var rød).
Vogter genet,kan sikkert fremelskes,jeg fremelskede det IKKE,havde ikke brug for det,så alle kunne komme ind i haven,og i huset,og især da hun kun gøede ganske lidt.
Jeg havde lidt høns den gang,dem gad hun hverken jage eller vogte
.Kun katte hadede hun som pesten,og jeg er faktisk sikker på,at hvis hun blev konfronteret med en kat,ja,så tror jeg hun ville have "nakket" den.
gudskelov,blev det aldrig aktuelt.Men jeg har hørt, at lige en chow chow er
disederet katte hader.
der var blot en ting,som var besværligt,ved ikke om det er normalt for en chow,men min var ihvertfald utrolig kræsen
.Alle de måltider jeg har lavet,alle de gange jeg skulle "nøde" hende til at spise,de gange hvor jeg næsten skulle håndfodre hende,KUNNE godt drive
mig til vanvid,men hvad gjorde jeg og for den sags skyld også, min søn,ikke for den elskelige selvbevidste ,kærlig ,smukke "køter",vi HÅNDFODREDE tit og ofte.
en chow er ikke en agillity hund,men at løbe en god tur med cyklen,det var skønt for både hende og mig.
Hun kunne, hvis hun ellers gad,"sitte",give pote,dække,og kysse.
Elskede vinteren,elskede sne og snebolde,og trække kælk.
god fornøjelse med en chow chow,men læs om racen,for den er speciel.
vibeke
ps. nu har jeg en mops,og begge racer stammer fra Kina.
har ikke bevidst valgt Kina racer
Super fed Chow Chow oplevelse