førstegangs hundeejer ???? hjælp tak! førstegangs hundeejer ???? hjælp tak!
Kære alle jer!
Jeg har besluttet mig får at til sommer skal jeg anskaffe mig den hund jeg har drømt om sidden jeg var lille.
Jeg er 25 og bor i lejlighed, så det skulle gerne være en ikke får stor og fredelig hund, som kan bo i en lejlighed og tage toget fra Kbh til Fyn engang imellem.
Nogle forslag ? (Ikke chihauhau)
Og nogle gode råd og viden om hvordan man bedst muligt får hvalpen til at vende sig til at bo et nyt sted og være alene hjemme. Jeg gør det i sommerferien, så jeg har tid til det.
Kh Fie ????
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 273
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Se realistisk på din dag, hvor meget kommer den til at være alene, hvor meget tid har du til at lave noget med den - både motion og aktivering med træning, leg og hjernearbejde?
Hvad med pelspleje? Hvor lang tid vil du bruge på det?
Hvilke kvaliteter skal hunden have? Vagt? Jagt? Løbepartner? Varmedunk i sengen? Skal den følge dig rundt eller være mere selstændig?
Hvordan bor du? Har du trapper og larmende naboer til alle sider og en støjende opgang- må man have dyr der? Evt. Hvad er restriktionerne?
Andre aspekter er økonomien- har du råd til at have en hund? Også når den bliver syg? Og er du indforstået med, at det er slut med biografture, ture på café osv efte arbejde/skole, fordi du skal hjem til en hund HVER dag?
Der er lang vej til at bekymre sig om, hvordan man får hunden opdraget
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Så du skal fortælle lidt mere om hvad du vil brure hunden til, og hvor meget træning mv.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.164
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.681
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.681
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 10
Cavalieren er en dejlig familie hund, og er nem til at indrette sig. Og så er den heller ikke så tung at bære op og ned ad trapperne
førstegangs hundeejer ???? hjælp tak!