446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Fie J
Fie J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

førstegangs hundeejer ???? hjælp tak! førstegangs hundeejer ???? hjælp tak!

Kære alle jer!

Jeg har besluttet mig får at til sommer skal jeg anskaffe mig den hund jeg har drømt om sidden jeg var lille.
Jeg er 25 og bor i lejlighed, så det skulle gerne være en ikke får stor og fredelig hund, som kan bo i en lejlighed og tage toget fra Kbh til Fyn engang imellem.
Nogle forslag ? (Ikke chihauhau)
Og nogle gode råd og viden om hvordan man bedst muligt får hvalpen til at vende sig til at bo et nyt sted og være alene hjemme. Jeg gør det i sommerferien, så jeg har tid til det.

Kh Fie ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  førstegangs hundeejer ???? hjælp tak!
  • #1   31. dec 2016 Hvad skal du bruge hunden til, og hvordan ser din hverdag ud ?

• #2   31. dec 2016 Først og fremmest skal du finde ud af, hvad du vil med hunden, og hvor meget tid, du vil lægge i arbejdet med den.
    Se realistisk på din dag, hvor meget kommer den til at være alene, hvor meget tid har du til at lave noget med den - både motion og aktivering med træning, leg og hjernearbejde?
    Hvad med pelspleje? Hvor lang tid vil du bruge på det?
    Hvilke kvaliteter skal hunden have? Vagt? Jagt? Løbepartner? Varmedunk i sengen? Skal den følge dig rundt eller være mere selstændig?
    Hvordan bor du? Har du trapper og larmende naboer til alle sider og en støjende opgang- må man have dyr der? Evt. Hvad er restriktionerne?

Andre aspekter er økonomien- har du råd til at have en hund? Også når den bliver syg? Og er du indforstået med, at det er slut med biografture, ture på café osv efte arbejde/skole, fordi du skal hjem til en hund HVER dag?

Der er lang vej til at bekymre sig om, hvordan man får hunden opdraget smiley

• #3   31. dec 2016 Alle hunde (med få undtagelser) kan bo i en lejlighed og tage toget smiley

Så du skal fortælle lidt mere om hvad du vil brure hunden til, og hvor meget træning mv.

• #4   31. dec 2016 Alle hunde kan bo i lejlighed, så du skal nok mere kigge på hvad du kan byde en hund smiley

• #5   31. dec 2016 Sikker dig at du må have hund hvor du bor.. Nogle steder har de krav til hvor høje hundene må være same hvilke racer det skal være

• #6   31. dec 2016 kan se du har lavet et forumsemne om en mops for 3 år siden.. hvad skete der med den?

• #8   31. dec 2016 Jeg synes jo at cavalier King Charles Spaniel er en god første gangs hund, og lejligheds hund. Jeg synes ikke det er en negativ ting at bo i lejlighed, så længe den ikke er alene i mere end max 5 timer (bare min regel), og man ved hvad man går ind til. Man ser også ofte at lejligheds hunde kommer ud på flere gåture, fordi man har tilbøjelighed for "bare at lukke den ud i haven" når man bor i hus. Siger ikke det altid er sådan.
    Cavalieren er en dejlig familie hund, og er nem til at indrette sig. Og så er den heller ikke så tung at bære op og ned ad trapperne

Kommentér på:
førstegangs hundeejer ???? hjælp tak!

Annonce