førstegangs hundeejer førstegangs hundeejer
hej
min kæreste og jeg har netop købt et hus ude på landet
vi er 26 og 22 år har et barn på 1år hun går ledig og jeg er igang med at en håndværksmæssig uddannelse.... vi elsker begge at være ude og gå tur i skoven
vi kunne med tiden rigtig godt tænke os en siberian husky
men da vi aldrig har haft en hund før...
tænkte vi på hvilke hunde man burde starte ud med????? så man er godt klædt på til at have en siberian husky
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.826
Hvad med en golden retriver eller noget lignende?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Hvor meget motion vil I give den hver dag?
Hvor meget træning?
Hvad vil I bruge hunden til?
Hvordan vil I gerne have hund? Skal det være en følgesvend, en lydighedschamp, en samarbejdspartner?
Hvad har I af erfaring hjemmefra?
Hvor meget tid vil I bruge på pelspleje?
Hvad når din kæreste kommer i arbejde og tiden pludselig ikke er den samme?
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.826
Nej, det ved jeg da udemærket godt.
Nu nævnte jeg sådan set bare en god første gang hund
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 59 Svar: 99
Hvor meget motion vil I give den hver dag? 2,5 til 3timer
Hvor meget træning? et par gange om ugen
Hvad vil I bruge hunden til? jamen den førset må godt være en familiehund der er god til børn
Hvordan vil I gerne have hund? Skal det være en følgesvend, en lydighedschamp, en samarbejdspartner? tror det må blive en følgesvend som det første og ellers samarbejdsspartner
Hvad har I af erfaring hjemmefra? alt min min kærestes mor havde en berner sennen og min mor en Cavalier king charles spaniel´men det tæller vel ik rigtig???
Hvor meget tid vil I bruge på pelspleje? hmm ikke super meget når det er vores første hund
Hvad når din kæreste kommer i arbejde og tiden pludselig ikke er den samme? hun kommer højst sandsynligt ik i arbejde igen
mar 2009
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
mar 2009
mar 2009
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
Der er jo et hav af hunderacer, som vi kan foreslå
feb 2006
Jeg ville nok kigge på retreivere med den mængde motion og træning, som I vil tilbyde.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Tænk jer grundig om inden i køber.
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.754
Vi startede da selv med en Rottweiler, selvom det ikke er en førstegangs hund.. Men har man viljen, kan man jo sagtens
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.837
Husky'en er en fantastisk hund, men den er egenrådig og selvsikker. Den kan ikke gå løs på uindhegnede steder, med meget få undtagelser. Den har brug for motion og mentale udfordringer. Den er rigtig god sammen med børn, sålænge børnene omgås den korrekt. Hunden skal have et fristed - gerne en grundigt indhegnet have.
Vi har udviklet en ABC (en guide til racen), som I gerne må læse, hvis I vil kende racen lidt bedre. Derefter kan I nok bedre fornemme om det er en hund for jer
Mange hilsner fra Malene
mar 2009
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 515 Svar: 12.500
Det er nu først d. 26/3 der er udstilling - i Karlslunde -og vi kommer bla. Mener der er 17 huskyer tilmeldt.
De er temmeligt krævende med pelspleje. Lige så snart temperaturen svinger mere end 5 grader (og det gør den tit her i DK) så begynder de at smide underuld. Og der er i store mængder.
Hvad med at kigge på en af de mindre spidser? Fx. en shiba inu? Den er noget nemmere rent adfærdsmæssigt, og bare størrelsen gør, at pelsen også er nemmere.
aug 2007
Man skal virkelig være af en speciel støbning for at synes det er sjovt, når voksne hunde som udmærket kender alle øvelser, og som regel kan udføre dem til UG nogle dage kigger på én, som om de ALDRIG før har hørt ordet "sit", eller "søg" for den sags skyld.
Den tålmodighed er der meget meget få der har, hvilket medfører, at de så holder op med at træne - og det er synd for både hund og fører...
Men de ER altså ikke nemme.... Og det er man virkelig nødt til at være helt indstillet på at leve med i rigtigt mange år.
feb 2006
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
så du mener det er bedere at købe en meget svær førstegangs hund, og så måske ende med at skulle sælge den?
okt 2009
jeg synes det er fornuftigt i ikke bare fiser ud og køber en husky.
hvis i ikke mener i kan magte den kæmpe opgave det er at have en husky, så kig måske på de mindre spidshunde
jeg tænker også, du skriver i nyder en tur i skoven. jeg går ud fra du gerne vil have hunden med. Når du forstiller dig, at du, kæresten og vuffer er en god tur i skoven, er den så løs eller i snor?
okt 2009
mar 2009
Jeg mener stadig, at hvis man ønsker sig en husky, så skal man da hellere sætte sig grundigt ind i det, og købe den race man brænder mest for!
okt 2009
Jeg er i tvivl om TS og kæresten overhovedet passer til en husky. jovist kan de give den rigeligt med motion. Men jeg ved ikke om hunden kan give hvad de ønsker af en hund, samt om deres sind passer sammen. Og at den netop ikke bliver for "svær".
når jeg siger førstegangs hund, så mener jeg en hund der ikke er følsom overfor førerfejl, og en hund hvor man ikke for at "fucke" hunden op, ikke behøver den store erfaring.
Og det er efter min overbevisning man ikke skal være helt grøn når man ser efter en husky.
Ved ikke om du kan følge mig. men jeg tror faktisk vi er rimelig enige
mar 2009
Altså hvis man sætter sig godt og grundigt ind i det, så kan man også sagtens klare det jo
okt 2009
det er bestemt heller det jeg mener.
Husky og mutten er mine drømmehunde. Jeg har sat man godt ind i dem. men har ikke den tid og det overskud det vil kræve at eje dem.
jeg synes i får det til at lyde som om man bare skal læse godt og grundigt om sin drømmerace, og så kan man sagtens klare det hele..
okt 2009
hvordan kan man sagtens klare alting bare fordi man har læst sin lektie?
mar 2009
mar 2009
Går man så til træning, er det 100 at der er nogle der som med glæde vil hjælpe hvis man har nogle spørgsmål eller problemer... Har da selv fået en masse hjælp, a man på nogle punkter er grøn
okt 2009
jeg mener nu bare heller ikke det er skidesmart hvis det er allerførste gang man skal have hund. man har sldrig prøvet det før. og så køber man en race som er utrolig følsom for førerfejl. ? så vil jeg mene det er mere hensigtsmæssigt at få en anden race som man også synes er vildt lækker men som passer bedre til ens erfaringer, og som ikke "tager skade" eller som hurtigt forvolder skade på andre og sine omgivelser fordi ejeren laver den ene eller anden fejl.
så kan man skaffe sig den nye hund mens man har den gamle, eller helt vente
mar 2009
Jaa, men der er mange der ikke har hverken tid eller råd til at have 2 hunde jo
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 51 Svar: 192
Hende af min er min første hund, har aldrig haft hund da jeg boede hjemme, så havde ingen erfaring overhoved, kun hvad man kunne læse på nettet.
Hun har bare vært så nem, har aldrig problemer.
SUPER med mine små søskende når hun er med hjemme ved mine forældre:)
En meget klog hund også:)
jul 2009
Hun elsker andre hunde, og alle andre dyr gør hun ikke det mindste, uanset størrelse osv. Hun kigger bare på dem, hun var med i Givskud dyrepark, det syntes hun var rigtig spændene:)
jul 2009
Men gø på kommando kan hun dog
aug 2007
Så jeg mener da ikke at man "henslæber" sit liv i kedsomhed, fordi man ikke lige får drømmeracen i første omgang.
jul 2009
Min hun tror alle vil snakke med hende uanset hvor det er, og når der kommer folk hjem til mig tror hun også de er kommet for at snakke med hende, hvis de så ikke lige syntes de vil snakke så meget så piver hun og loger hurtigt med halen, hun tror simpelthen hun skal have opmærksomhed hele tiden:b
førstegangs hundeejer