1.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nogen der har prøvet dette ? Nogen der har prøvet dette ?

Nu har jeg været til en del undersøgelser, og jeg har selv søgt på nettet + at min læge ikke kan give et bud eller svar.
Jeg har ondt i højre side, lige under ribbensbuen, både foran og bagpå. Det føles som om at man tager en hånd, og sætter der, som så trykker godt og grundigt smiley
Det føles også som om det trækker ned i lænden der i højre side.

Nogen der har prøvet noget lign ? og som ved hvad det kan være ?

Det skal lige understreges at jeg har fået lavet ultralydsscanning, som siger at alt, både nyre milt galdeblære bugspytskirtel og mavesæk ser normal ud.
Jeg har fået lavet gastoskopi som fortæller refluks og en lille spiserørsbrok.
Det eneste man har fundet pt, er at min lever er lidt forstørret, og at der er en plet på den, men ikke noget man anså som værende skyld i mine smerter på nogen måde.
Jeg får prazol for refluks og spiserørsbrok, og de 2 ting har intet med mine smerter at gøre, det tror jeg i alt fald ikke det har.

Pt mener min læge at jeg skal vente på svar fra vævsprøver, som blev taget under gastoskopi, men der er op til 6 ugers ventetid på svar smiley
Inden da, tror jeg at jeg har fået dårlige nerver af at ikke vide hvad pokker det er der er galt smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har prøvet dette ?
  • #1   9. jun 2016 Har du lavet noget fysisk for nyligt? Jeg får det nogle gange hvis jeg bruger muskler jeg ikke er vandt til i det område

• #2   9. jun 2016 Nej ikke mere end jeg plejer.
    Jeg har haft ondt sådan on off under ribbensbuen foran, i lang tid, faktisk siden slut februar. Og jeg har døjet lidt med ondt i højre lænd, men det er noget der har kommet og gået igen.
    Nu er det bare både foran og bag på. og det virker mest af alt som om det under ribben foran har fået forbindelse til det ondt jeg har nede i lænden.
    Det er så kommet i løbet af de sidste par dage.
    Det eneste anderledes jeg har gjort er at jeg week-enden over tog 6 ipren om dagen for en tandpine, som jeg så har trappet ned. så sent som i går spiste jeg kun 3 stk og i dag ingen indtil vidre.

• #4   9. jun 2016 det kan jo godt være du får ondt i lænden his du går og spænder forkert grundet smerterne ved ribbenet ....

jeg ville en dygtig akupunktør ... er der nogen der har nævnt Facetledssyndrom ?? noget med spændinger, eller nerver i klemme , det givermange og sære smerter, fx forveksler man galdestensanfald og facetledssyndrom hvis smerterne sidder i det område .... men det kan være flere steder , det er så vist kiropraktorer der er gode til den slags ...

• #5   9. jun 2016 Hanne : Nej det har vi faktisk ikke tænkt over. Jeg har jo ellers haft en nerve i klemme i venstre skulder, den driller stadig lidt.

Det andet her er faktisk værst når jeg sidder ned smiley

• #6   10. jun 2016 jeg tænker at du måske skulle få en fysioterapeut til at kigge lidt på dig. Muskelspændinger kan give smerter nogle steder hvor man ikke lige selv tænker over sammenhængen; jeg var en gang tæt på at havne på operationsbordet og få fjernet 'underlivet' pga uudholdelige mens. smerter også mellem menstruationer. Jeg måtte spise meget stærke smertestillende og havde tilsidst svært ved at passe mit arbejde. Jeg skulle til en sidste undersøgelse inden op. Og her mødte jeg så en anden læge en den jeg var blevet undersøgt af de sidste gange. Vedkommende konstarede lynhurtigt at smerterne ikke stammede fra 'underlivet' men fra den store muskel der løber fra inderlåret og op i lænden på 'indersiden'. Den var helt utrolig forkrampet og må have været det i al den tid (flere år) hvor mine 'mens.smerter' bare blev kraftigere og kraftigere. Jeg blev sendt til fys og måtte have en hel del behandlinger, men smerterne forsvandt og de er blevet væk - der er 6 år siden smiley

• #7   15. jun 2016 Nu fik jeg svar på prøverne i går, og de viste intet, jeg har absolut ingen problemer med mave og tarm, det eneste der er, er den refluks og spiserørsbrok.
    Så jeg var oppe hos lægen igen i dag, han ville gerne kigge lidt på hvor præsis jeg har ondt pt.
    Og det er i lænden i højre side, faktisk på linie med hvor hoften slutter, og så i højre side af mave samt under ribbensbuen.
    Han trykkede mig på ryggen, og et par af mine led i rygsøjlen er ømme dernede. Han mener at jeg har slidtage i den nederste del af ryggen, evt begyndende gigt, og derfor kan der godt sidde nerve i klemme, eller at de bliver trykket, som igen kan give smerter i højre side af mave og under ribbensbuen.
    Lyder det helt hen i vejret ? smiley

Så nu har jeg fået panodil på recept, som jeg skal tage 4 af og dagen, den næste måned, og så skal vi se om det hjælper smiley

• #8   15. jun 2016 næe, men tænker man vel kan se slidtage på røntgen, så i stedet for at gætte kunne de da få taget nogle billeder .... nerve i klemme ... måske du skulle prøve kiropraktor

• #9   16. jun 2016 Ja, når nu du siger det, jeg skulle nok have bedt om at blive sendt til røngen smiley

Det andet her er vel egentlig blot at symptombehandle, dvs hvis man fjerner smerten, så kommer jeg ikke rendende smiley
    Min søster har nøjagtig samme diagnose, blot i flere af hendes led, hun skal også tage 2 af de receptpligtige panodil morgen og aften, for at ikke have ondt.
    Hun har sørmer også refluks og spiserørsbrok smiley Og hun får også prazol dagligt .
    Det er dog blot flere år siden at hun fik det konstateret. Hun har også en alenlang sygehistorie, jeg kan slet ikke huske et tidspunkt hvor hun ikke har fejlet et eller andet.
    Jeg har aldrig været syg, min journal fortæller kun om en brækket ankel, og et flåtbid, samt noget i øjet et par gange.

Kommentér på:
Nogen der har prøvet dette ?

Annonce