24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Nogen der har prøvet dette ? Nogen der har prøvet dette ?
Nu har jeg været til en del undersøgelser, og jeg har selv søgt på nettet + at min læge ikke kan give et bud eller svar.
Jeg har ondt i højre side, lige under ribbensbuen, både foran og bagpå. Det føles som om at man tager en hånd, og sætter der, som så trykker godt og grundigt
Det føles også som om det trækker ned i lænden der i højre side.
Nogen der har prøvet noget lign ? og som ved hvad det kan være ?
Det skal lige understreges at jeg har fået lavet ultralydsscanning, som siger at alt, både nyre milt galdeblære bugspytskirtel og mavesæk ser normal ud.
Jeg har fået lavet gastoskopi som fortæller refluks og en lille spiserørsbrok.
Det eneste man har fundet pt, er at min lever er lidt forstørret, og at der er en plet på den, men ikke noget man anså som værende skyld i mine smerter på nogen måde.
Jeg får prazol for refluks og spiserørsbrok, og de 2 ting har intet med mine smerter at gøre, det tror jeg i alt fald ikke det har.
Pt mener min læge at jeg skal vente på svar fra vævsprøver, som blev taget under gastoskopi, men der er op til 6 ugers ventetid på svar
Inden da, tror jeg at jeg har fået dårlige nerver af at ikke vide hvad pokker det er der er galt
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.841
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Jeg har haft ondt sådan on off under ribbensbuen foran, i lang tid, faktisk siden slut februar. Og jeg har døjet lidt med ondt i højre lænd, men det er noget der har kommet og gået igen.
Nu er det bare både foran og bag på. og det virker mest af alt som om det under ribben foran har fået forbindelse til det ondt jeg har nede i lænden.
Det er så kommet i løbet af de sidste par dage.
Det eneste anderledes jeg har gjort er at jeg week-enden over tog 6 ipren om dagen for en tandpine, som jeg så har trappet ned. så sent som i går spiste jeg kun 3 stk og i dag ingen indtil vidre.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.087
jeg ville en dygtig akupunktør ... er der nogen der har nævnt Facetledssyndrom ?? noget med spændinger, eller nerver i klemme , det givermange og sære smerter, fx forveksler man galdestensanfald og facetledssyndrom hvis smerterne sidder i det område .... men det kan være flere steder , det er så vist kiropraktorer der er gode til den slags ...
feb 2014
Det andet her er faktisk værst når jeg sidder ned
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
feb 2014
Så jeg var oppe hos lægen igen i dag, han ville gerne kigge lidt på hvor præsis jeg har ondt pt.
Og det er i lænden i højre side, faktisk på linie med hvor hoften slutter, og så i højre side af mave samt under ribbensbuen.
Han trykkede mig på ryggen, og et par af mine led i rygsøjlen er ømme dernede. Han mener at jeg har slidtage i den nederste del af ryggen, evt begyndende gigt, og derfor kan der godt sidde nerve i klemme, eller at de bliver trykket, som igen kan give smerter i højre side af mave og under ribbensbuen.
Lyder det helt hen i vejret ?
Så nu har jeg fået panodil på recept, som jeg skal tage 4 af og dagen, den næste måned, og så skal vi se om det hjælper
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.087
feb 2014
Det andet her er vel egentlig blot at symptombehandle, dvs hvis man fjerner smerten, så kommer jeg ikke rendende
Min søster har nøjagtig samme diagnose, blot i flere af hendes led, hun skal også tage 2 af de receptpligtige panodil morgen og aften, for at ikke have ondt.
Hun har sørmer også refluks og spiserørsbrok
Det er dog blot flere år siden at hun fik det konstateret. Hun har også en alenlang sygehistorie, jeg kan slet ikke huske et tidspunkt hvor hun ikke har fejlet et eller andet.
Jeg har aldrig været syg, min journal fortæller kun om en brækket ankel, og et flåtbid, samt noget i øjet et par gange.
Nogen der har prøvet dette ?