1.083 visninger
|
Oprettet:
Anja - nu med 2 cardiganer
14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
Gode fif til ansøgning {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har gode fif til hvordan man kan få ens til at skille sig ud af mængden?
Jeg skriver ansøgninger, søger job på kontor, adm. medarbejder, sekretær, teknisk tegner, blæksprutte.
Ansøgninger har det med at blive lidt ens og nu har jeg fundet et jobopslag, som jeg håber virkelig giver pote, er dog bange for at drukne lidt i mængden.
Synes selv at jeg prøver at være lidt frisk og jeg fletter de ting ind, som de selv skriver de søger. Fatter mig i korthed, men med informativt indhold og så et opdateret CV med.
Help me out here
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
En god dialog er altid godt i den sammenhæng
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Vi forventer, at du
- har kendskab til xxx-it-system
- arbejder løsningsorienteret
- har gode kommunikationsevner
- osv osv
Så kopierer jeg alle eller en del af kravene direkte ind i ansøgningen og svarer på dem.
Fx:
har kendskab til xxx-it-system
Jeg har i forbindelse med tidligere job hos blabla arbejdet dagligt med xxx-it-system. Jeg har desuden taget kursus jadajada niveau etellerandet i systemet
arbejder løsningsorienteret
Jeg er meget løsningsorienteret, hvilket jeg blandt andet har vist i mit tidligere fritisdsjob som lilleputtræner i Bjergby idrætsforening. Mit mål var at få drengene til DM i lilleputfodbold, det lykkedes på grund af min store målbevidsthed og evne til at arbejde løsningsorienteret. Holdet vandt turneringen.
Forstår du hvad jeg mener?
Hvis ikke jeg har kunnet svare på mindst 2/3 af kravene på en fornuftig måde, har jeg ikke søgt jobbet.
Held og lykke med jobsøgningen.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
Man skiller sig ud uden at virke sær.
feb 2006
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
- Bla bla bla bla
- bla bla bla
- bla bla bla bla bla bla
Det giver et godt afbræk i en ellers ens ansøgning
Lige pt. sidder jeg og læser ret mange ansøgninger igennem, da jeg skal have en god kollega. Det der slår mig mest er, at ansøgerne kan skrive "side op og side ned" om hvad de har lavet osv. I stedet for at skrive om, hvorfor vi netop skal vælge dem og hvad de kan tilføre arbejdspladsen...
Hvad man har lavet skal stå i et CV
Desuden sørg for at lave gode afsnit og max. 1 side Hvis ansøgningen går igennem skal der også være noget at tale om til samtalen, derfor skal den ikke være tæt skrevet, da man som læser allerede mister interessen ved bare at kigge på den Specielt når man modtager mange ansøgninger der skal læses igennem
Et billede på ansøgningen eller i CV'et virker også godt
Og husk at sende i pdf, hvis den sendes i mail.
Held og lykke og håber du kan bruge det
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Hvilke udfordringer har virksomheder
Hvordan løses de
Hvorfor de skal vælge mig til at løse dem
Og så barberer jeg alt fra, som står i CV'et. Så ikke noget med "det arbejdede jeg med hos xx". Hvis der er specielle kompetencer de efterspørger, så fremhæv dem i cv i stedet.
Ring og spørg hvilke kompetencer, de lægger mest vægt på eller om der er der arbejdsopgaver, som ikke er med i opslaget
feb 2006
Desværre fik jeg et afslag - 397 ansøgninger havde de fået, hvordan faen skal man skille sig ud der
Har fundet nyt jobopslag....så kryds lige fingre.
feb 2006
feb 2006
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Send kagen fysisk, eller aflever den, og vedlæg en note om at du har søgt digitalt
feb 2006
Gode fif til ansøgning