9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Smerter i foden ved gang Smerter i foden ved gang
Inden jeg skriver så meget, så vil jeg lige sige, at JA jeg ringer til lægen på mandag..
Nå men, i de sidste små 14 dage +/- har jeg døjet med stikkende smerter i forfoden der stråler ud i 3, 4 og 5 tå.. Det "bryder ud" ved gang og smerten er kun blevet værre for hver dag der går..
Har IKKE slået foden eller tabt noget ned på den..
Den er IKKE misfarvet, men kun en lille smule hævet over det sted der gør ondt samt 4 og 5 tå er en lille smule hævet..
Jeg har prøvet med kolde omslag, varme omslag, smertestillende osv.. Men intet hjælper på det..
Nu er jeg så ved at være godt træt af, at ligne noget der er løgn når jeg går, da jeg af frygt for jagene ikke træder korrekt ned på min fod..
Så nu har jeg besluttet mig for at ringe til lægen mandag morgen (skadestuen kigger jo ikke på det, når det har været et problem så længe)..
Nogen af jer der har prøvet noget lignende?
Forsat god lørdag aften til jer alle..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Umiddelbart passer de skrevne symptomer ikke på det jeg oplever..
Men et ret godt bud alligevel..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
sep 2008
Har lidt hypermobile led, men det er i knæ, hofter, albuer, skuldre og fingre.. Og så har jeg lidt løse ledbånd i begge ankler..
Men det er ikke noget der generer mig eller giver mig problemer..
Det er kun foden, som langsomt slår mig ihjel (det føles sådan)..
I starten var der kun lidt ømhed, som gik væk med det samme ved afslapning..
Nu er det den værste stikkende og jagende smerte, hver gang jeg tager et skridt..
Og det kan let tage 2-3 timer, før det fortager sig ved afslapning..
jan 2015
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 338
jan 2015
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 338
Jeg arbejder i en skoforretning og de fleste af os døjer med kronisk/periodevis sovende/stikkende/jagende tæer. Kunder har også tit det problem. Personligt gør min højre fod det næsten altid, når jeg har ballerinaer på.
Ofte handler det om (for vores vedkommende), at vi ofte går/står mellem 5 og sommetider 10 timer ad gangen, i sko som bare ikke er til det. Og derfor kan en nerve sætte sig i klemme eller på anden vis blive irriteret og er man lidt uheldig kan der også gå lidt betændelse i.
Det lyder skørt, men min kærestes mormor som er pensioneret fysioterapeut, tog fat i mine tæer og gav dem et ordentligt rusk og fortalte mig at jeg skulle stille mig på tæer og ned. På tæer og ned. Og igen og igen. Og det hjælper faktisk
sep 2008
Går oftest i Kawasaki sko og så klip klappere nu hvor vejret er så godt (min fod gør dog ondt uanset, hvilke sko jeg har på)..
Højhælede kan jeg ikke gå med, efter jeg brækkede min ene 2. tå for nogle år siden..
Altså det kan jo være, næsten hvad som helst, som er skyld i den forbandede uudholdelige stikkende smerte.. Men nu må jeg se, hvad lægen siger i morgen..
Men med mit held, så skal det da ikke undre mig, hvis jeg har fået mig et træthedsbrud/stressfraktur (går helt ekstremt meget hver dag, både med og uden hundene, og kommer let op på min. mellem 20.000 og 25.000 skridt hver dag)..
Det skal da lige passe, især nu her i min eksamensperiode, og det vil være så meget typisk mig..
sep 2008
Men det gør jeg hvert år, så det ville være underligt, hvis det først giver udslag nu efter så mange år..
Men ja, det er da bestemt en mulighed, at det er det, som gør ondt som en i helvede..
sep 2008
Tusind tak, og smider selvfølgelig en opdatering i morgen..
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.471
Hybermobilitet kræver at man holder sin krop ved lige, hvis ikke man skal ende med slidgigt. Jeg dyrker Yoga, der både giver noget muskelstyrke omkring mine led (som hypermobil er det jo ofte musklerne omkring et led der skal holde sammen på leddet) og holder smidigheden ved lige. Jeg startede med det fordi min kiropraktor anbefalede det. Og det virker rigtig godt. En gang imellem er jeg dog nødt til at smutte forbi kiropraktor eller fys for at få fikset noget der er gået lidt i udu, men det kan holdes på et mininum fordi jeg sørger for at træne.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.861
feb 2013
sep 2008
Fik taget en blodprøve for, at se om jeg har gigt + jeg blev sendt på sygehuset til røntgen..
Hvis jeg skal være ærlig, så blev jeg ikke meget klogere og jeg har stadig pisse ondt..
sep 2008
Jeg træner hver dag, bruger vippebræt osv osv, for at holde min krop (og især mine led) ved lige..
Men jeg har ikke trænet i en uge nu, fordi jeg simpelthen ikke kan støtte ordentligt på foden.. Hverken med sko eller bare tæer..
feb 2013
Håber at din fod kommer i orden igen.
Husk på at hypermobilitet jo også rammer alle de sener der er i foden så er med til at gøre den 'fjederagtig'. Har man overstrukket dem i lang tid ved fx at bruge fodtøj uden svangstøtte så er det altså ret smertefuldt. Det kan genoptrænes, men det tager noget tid. Håber du finder ud af hvad der er galt og får det afhjulpet.
Smerter i foden ved gang