1.662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Smerter i foden ved gang Smerter i foden ved gang

Inden jeg skriver så meget, så vil jeg lige sige, at JA jeg ringer til lægen på mandag.. smiley

Nå men, i de sidste små 14 dage +/- har jeg døjet med stikkende smerter i forfoden der stråler ud i 3, 4 og 5 tå.. Det "bryder ud" ved gang og smerten er kun blevet værre for hver dag der går..

Har IKKE slået foden eller tabt noget ned på den..
Den er IKKE misfarvet, men kun en lille smule hævet over det sted der gør ondt samt 4 og 5 tå er en lille smule hævet..

Jeg har prøvet med kolde omslag, varme omslag, smertestillende osv.. Men intet hjælper på det.. smiley

Nu er jeg så ved at være godt træt af, at ligne noget der er løgn når jeg går, da jeg af frygt for jagene ikke træder korrekt ned på min fod..
Så nu har jeg besluttet mig for at ringe til lægen mandag morgen (skadestuen kigger jo ikke på det, når det har været et problem så længe)..

Nogen af jer der har prøvet noget lignende?

Forsat god lørdag aften til jer alle.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smerter i foden ved gang
  • #2   28. maj 2016 Kunne være en mulighed smiley
    Umiddelbart passer de skrevne symptomer ikke på det jeg oplever.. smiley

Men et ret godt bud alligevel..

• #3   29. maj 2016 Har du nogle problemer med ryggen? Jeg har oplevet noget lignende pga en spændt piriformis, som klemmer på iskias. Det gør helt af helvedes til ondt

• #4   29. maj 2016 Ingen problemer med ryggen eller andre dele af kroppen..
    Har lidt hypermobile led, men det er i knæ, hofter, albuer, skuldre og fingre.. Og så har jeg lidt løse ledbånd i begge ankler..

Men det er ikke noget der generer mig eller giver mig problemer..

Det er kun foden, som langsomt slår mig ihjel (det føles sådan)..
    I starten var der kun lidt ømhed, som gik væk med det samme ved afslapning..
    Nu er det den værste stikkende og jagende smerte, hver gang jeg tager et skridt..
    Og det kan let tage 2-3 timer, før det fortager sig ved afslapning.. smiley

• #5   29. maj 2016 Går du i sko med spids snude, eller som klemmer dine tæer sammen? smiley

• #6   29. maj 2016 (Det kan også være højhælede)

Jeg arbejder i en skoforretning og de fleste af os døjer med kronisk/periodevis sovende/stikkende/jagende tæer. Kunder har også tit det problem. Personligt gør min højre fod det næsten altid, når jeg har ballerinaer på.

Ofte handler det om (for vores vedkommende), at vi ofte går/står mellem 5 og sommetider 10 timer ad gangen, i sko som bare ikke er til det. Og derfor kan en nerve sætte sig i klemme eller på anden vis blive irriteret og er man lidt uheldig kan der også gå lidt betændelse i.

Det lyder skørt, men min kærestes mormor som er pensioneret fysioterapeut, tog fat i mine tæer og gav dem et ordentligt rusk og fortalte mig at jeg skulle stille mig på tæer og ned. På tæer og ned. Og igen og igen. Og det hjælper faktisk smiley

• #7   29. maj 2016 Ingen spidse snuder eller andre sko der klemmer mine tæer sammen.. smiley
    Går oftest i Kawasaki sko og så klip klappere nu hvor vejret er så godt (min fod gør dog ondt uanset, hvilke sko jeg har på).. smiley
    Højhælede kan jeg ikke gå med, efter jeg brækkede min ene 2. tå for nogle år siden..

Altså det kan jo være, næsten hvad som helst, som er skyld i den forbandede uudholdelige stikkende smerte.. Men nu må jeg se, hvad lægen siger i morgen.. smiley

Men med mit held, så skal det da ikke undre mig, hvis jeg har fået mig et træthedsbrud/stressfraktur (går helt ekstremt meget hver dag, både med og uden hundene, og kommer let op på min. mellem 20.000 og 25.000 skridt hver dag).. smiley
    Det skal da lige passe, især nu her i min eksamensperiode, og det vil være så meget typisk mig.. smiley

• #9   29. maj 2016 Veksler lidt mellem mine Kawasaki og klipklappere (afhængigt af vejret).. smiley

Men det gør jeg hvert år, så det ville være underligt, hvis det først giver udslag nu efter så mange år..
    Men ja, det er da bestemt en mulighed, at det er det, som gør ondt som en i helvede.. smiley

• #11   29. maj 2016 Jep, det er nok ikke de bedste sko at gå i, men det er faktisk dem jeg går bedst i.. smiley

Tusind tak, og smider selvfølgelig en opdatering i morgen.. smiley

• #12   30. maj 2016 Jeg er også hypermobil (diagnose stillet da jeg var 25) og når man bliver ældre så begynder man at kunne mærke de skavanker det medfører smiley Så jo, det kan godt passe at det først er nu du begynder at mærke det. Det kræver at man passer lidt på sin krop og i særdeleshed sine fødder smiley Trods det at jeg aldrig går i andet end fornuftigt fodtøj er det alligevel lykkedes mig at få noget der hedder Mortons Neuron i min venstre fod; det du beskriver lyder lidt derhenad. Det kræver indlæg i skoene (de samme som til nedsunken forfod). Tag smerterne alvorligt og kom til læge og få en henvisning til fys. Du må ikke rende i sko uden støtte i svangen og god støddæmpning. Iflg den fys jeg bruger er klip-klappere sådan ca. det værste man kan gøre for sine fødder. Så hellere bare tæer.......
    Hybermobilitet kræver at man holder sin krop ved lige, hvis ikke man skal ende med slidgigt. Jeg dyrker Yoga, der både giver noget muskelstyrke omkring mine led (som hypermobil er det jo ofte musklerne omkring et led der skal holde sammen på leddet) og holder smidigheden ved lige. Jeg startede med det fordi min kiropraktor anbefalede det. Og det virker rigtig godt. En gang imellem er jeg dog nødt til at smutte forbi kiropraktor eller fys for at få fikset noget der er gået lidt i udu, men det kan holdes på et mininum fordi jeg sørger for at træne.

• #13   30. maj 2016 Kom du til lægen?

• #14   30. maj 2016 PS 20.000 til 25.000 skridt pr dag er altså ikke 'ekstremt meget' og absolut ikke noget der giver træthedesbrud smiley

• #15   30. maj 2016 Jep var ved lægen..
    Fik taget en blodprøve for, at se om jeg har gigt + jeg blev sendt på sygehuset til røntgen..

Hvis jeg skal være ærlig, så blev jeg ikke meget klogere og jeg har stadig pisse ondt..

• #16   30. maj 2016 Mette-Marie - De 20.000-25.000 skridt er et minimum.. smiley

Jeg træner hver dag, bruger vippebræt osv osv, for at holde min krop (og især mine led) ved lige..
    Men jeg har ikke trænet i en uge nu, fordi jeg simpelthen ikke kan støtte ordentligt på foden.. Hverken med sko eller bare tæer.. smiley

• #17   31. maj 2016 Godt at du passer på din krop smiley
    Håber at din fod kommer i orden igen.
    Husk på at hypermobilitet jo også rammer alle de sener der er i foden så er med til at gøre den 'fjederagtig'. Har man overstrukket dem i lang tid ved fx at bruge fodtøj uden svangstøtte så er det altså ret smertefuldt. Det kan genoptrænes, men det tager noget tid. Håber du finder ud af hvad der er galt og får det afhjulpet.

Kommentér på:
Smerter i foden ved gang

Annonce