{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Input ønskes - bolig? {{forumTopicSubject}}

Nå, men jeg er heller ikke smuttet og kunne simpelthen godt trænge til nogle totalt fremmede input smiley

Sagen er den at jeg netop har søgt (ungdoms)bolig, har søgt en 8-9 lejligheder - de ligger allesammen sådan nogenlunde geografisk samlet, de koster nogenlunde det samme, og de har alle en ventetid på (suk) 7-12 måneder.
Der er dog én bolig jeg helt klart ønsker mest! Og nu spekulerer jeg lidt - hvis jeg alligevel skal vente 7 måneder, og de alle koster stort set det samme, er det så smartest at slette de andre og kun søge denne bolig? Det er jo den, jeg HELT klart allerhelst vil have, og det er ikke fordi det ser ud til at jeg får hurtigere bolig ved at søge de andre.
Så spørgsmålet er om man derfor bare skal satse på den bolig man helst vil have, hvis chancerne alligevel er nogenlunde de samme?

Hvad har i erfaring med? Hvad ville i have gjort? Jeg synes det virker som et stort sats - men altså, det er jo ikke fordi jeg har bedre chancer ved de andre boliger..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Input ønskes - bolig?
  • #1   4. mar 2016 Jeg har jo kommet med input før, men kommer da gerne med mere smiley
    FLYT UD TIL MIG!!!!!!!!!!!!!!!! smiley

Ej pjat. Ventetiderne kan jo variere meget, men jeg ved jo du bor hjemme, så du har jo ikke travlt i den forstand, så jeg ville personligt nok starte med den jeg helst ville have, og så give det en chance.
    Jo flere du søger, jo større er chancen for at du får noget, men hvis du ikke har travlt, så vent på drømmeboligen. Det koster at flytte og det er så træls at flytte rundt, synes jeg i hvert fald.

P.S. hvor vil du gerne hen? smiley du kan bare skrive det i en PB hvis det er.

• #2   4. mar 2016 Er det fordi du kun vil bo i et bestemt område? For herude hvor vi bor er der ofte ledige ungdomsboliger, netop fordi mange studerende mener det er for langt ude smiley

Der sker jo intet ved at du søger alle dem du gør, du kan jo altid bare takke nej til de andre tænker jeg.

• #3   4. mar 2016 Rikke, man får kun 3 tilbud, og hvis du takker nej til alle 3, ryger du af listen og skal starte forfra, sådan var det i hvert fald da vi søgte, så det kan hun desværre ikke bare smiley

• #4   4. mar 2016 Jamen det er for laaangt ude smiley :D Jeg søger i Skejby/Risskov!
    Det er jo nemlig det at jeg egentlig godt kan blive boende og behøves strengest talt ikke at flytte til sommer.. så hvis jeg alligevel skal vente 7 måneder, så kan jeg måske lige så godt bare søge den jeg helst vil have? Jeg tænker bare at er chancen nu større hvis jeg søger mere, når de alligevel har samme ventetid? Uggh jeg synes det er svært. Men hov god pointe - det er dælme træls at skulle betale indskud et par måneder efter man lige har gjort smiley

• #5   4. mar 2016 Jamen så kan man jo takke nej en gang, og så slette de andre hvis det er derefter.

Men altså hvis du ikke har travlt, og du helst vil have den ene, ja så ville jeg da nok også bare søge den.

• #6   4. mar 2016 Jeg kan nemlig ikke bare takke nej som jeg vil, det er derfor jeg overvejer om det er strategisk at søge den jeg alligevel vil have.. (hov jeg er langsomt til at svare!) smiley

Haha Rikke ja, i starten tænke jeg skidt pyt at det fx. er i Tilst men så kan jeg lige så godt blive boende her i Brabrand.
    Grunden til at jeg helst vil have denne bolig er faktisk noget så simpelt som at den har et komfur/ovn og rent faktisk en bruseniche hvor man ikke står og bader midt i toilettet smiley Så ganske enkelt fordi den er rarest at bo i

• #7   4. mar 2016 Funke, det kan tage rigtig rigtig lang tid, også over 7 mdr, det kommer jo an på hvordan man står i forhold til de andre ansøgere og hvor mange der flytter osv.
    En af min kærestes venner har lige fået en ungdomsbolig i Risskov tror jeg det var, han har søgt siden i sommers, og var så vidt jeg har hørt ikke sart med hvad han søgte, men stadig i rimelig afstand, ikke Solbjerg smiley
    Du kan jo også være heldig at få en i morgen, det er jo kun vejledende, det afhænger af fraflytninger og hvilket nummer du er på listen.

Pjat med dig Funke, Højbjerg er fint! smiley Ej vi vil nu også gerne lidt til den anden side, det kan bare ikke lade sig gøre pt desværre.

• #8   4. mar 2016 Der findes nu mange ungdomsboliger, hvor man ikke står og bader midt i toilettet. Men der kommer det selvfølgelig igen an på placering.

• #9   4. mar 2016 Jeg boede i en der havde 5 kvm badeværelse, der var god plads smiley

• #10   4. mar 2016 Haha jeg er sådan en der ryster å hovedet når man ser studerende i tv osv brokke sig over de ikke kan få en bolig, når jeg ved at der tit står boliger tomme f.eks herude og andre steder. Man skal sgu ikke hyle op over man intet sted har at bo, hvis det bare er fordi man f.eks vil bo indenfor ringgaden, så beder man altså selv om det.

Siger ikke du er sådan Fünke, for det er jo netop heller ikke i midtbyen du søger .

• #11   4. mar 2016 Åh jeg ville gerne til Tilst og bo igen , det er mit hood smiley Men jeg gider simpelthen ikke at flytte mere, så nu må Solbjerg sgu døjes med mig, haha.

• #12   4. mar 2016 Damagerkollegiet i Viby har også kæmpe badeværelse, der boede jeg for 12 år siden ( hold nu kæft jeg er blevet gammel!! smiley )

• #13   4. mar 2016 Ja ventetiderne er jo ret uforudsigelige, også derfor jeg ikke bare søger én bolig men tænker at det generelt er godt at søge flere..

Rikke, ja der er faktisk mange fine ungdomsboliger hvis man kommer lidt længere væk, men jeg tror jeg har afgjort med mig selv at det vigtigste er at jeg ikke har for lang transport til uni - men bum bum, ja så må man jo også gå lidt på kompromis smiley

• #14   4. mar 2016 Hvis du kan blive boende, hvor du er, så vent til du får det, som du helst vil have (hvis altSå det er ude hos mig i VejlbyToften. Ellers vent til at du kan komme herud smiley )

• #15   4. mar 2016 Rikke sådan har jeg det også. Synes det er så tåbeligt altså..
    Det er fint at søge inde i midtbyen osv. man skal bare være bevidst om at det altså så kan tage virkelig lang tid og ikke brokke sig over det, hvis man står akut og mangler noget, må man jo søge længere ude.

• #16   4. mar 2016 Damager kollegiet har jeg kigget på! Men jeg har med hård hånd sorteret Viby fra, for jeg ønsker at gøre det så let for mig selv som muligt, og det vil være RØV at cykle så langt smiley

Men jeg er udmærket godt klar over, at jeg begrænser mig. Men jeg tror jeg har fundet ud af, at det er vigtigt ikke at bo for langt væk - og så må jeg jo tage konsekvensen af mit valg smiley

• #17   4. mar 2016 Funke, når du nu er så hård, kan du så ikke også sortere dem fra hvor 2a ikke køre hen i nærheden af? smiley ej pjat, forstår dig altså godt!
    Havde det været til at få bolig i Århus N og omegn, så havde vi også søgt derop og ikke til Højbjerg.

• #18   4. mar 2016 Julie jeg søger faktisk Vejlby Toften smiley Men selvom det da er træls, så jeg kan godt blive boende, og har netop ikke "travlt". Sådan helt specifikt så er det Skelager Kollegiet jeg helst vil have.

• #19   4. mar 2016 Skelager kollegiet er så OK, for der kan jeg tage 6a til ser det ud til. Dumme Funke smiley

• #20   4. mar 2016 My only: skal du flytte?

Fünke: Det er jo også fair at være "kræsen" så længe man bare er realistisk, og det er du jo tydeligvis. Du sidder jo ikke og klynker og ynker og kontakter tv2 østjylland smiley

• #21   4. mar 2016 Ja vi flytter til en lille skotøjs æske lejlighed (1 vær på 36 kvm, på første sal) i Højbjerg. Det er en rigtig lejlighed, så vi havde ikke råd til mere, men vi kunne ikke blive i vores ungdomsbolig, og 2 hunde gør det ikke ligefrem nemmere smiley
    Men nu flytter vi derhen sidst på måneden, og så må vi tage det som det kommer.

• #22   4. mar 2016 Hahaha Rikke nej jeg ved heldigvis godt at jeg bevidst vælger en længere ventetid og lidt mere besvær smiley

• #23   5. mar 2016 My only: Haha, elsker din beskrivelse smiley Forstår godt det ikke er det fedeste med pladsen, men det er trods alt bedre end ikke at have noget. Da jeg mødte min mand boede vi også sammen i hans 1 værelses et stykke tid.

• #24   5. mar 2016 Rikke bestemt, vi er også bare glade for at have en, hvor vi ikke skal være i uddannelse, fordi det giver især mig ro og mulighed for at få hjælp til at komme videre, det var ikke muligt her. Så på den måde er det jo helt perfekt, men ja vi kommer til at savne vores have og soveværelse, men hey, vi har boet i en 1er før, dengang var den større, men vi skal sgu nok komme igennem det, og så får vi jo nok råd til en lidt større engang. smiley

Alternativet var at jeg flyttede ned til min mor og han fandt en alene, og det er bare ikke rigtig et alternativ når man gerne vil være sammen smiley

• #25   5. mar 2016 Det er helt forståeligt, og kan sagtens forstå at I kommer til at savne haven, det tror jeg også var det jeg ville savne mest.

Og nej det ville jo slet ikke være fedt at flytte hver for sig, så hellere bo på noget mindre plads, og I så har hinanden smiley

• #26   5. mar 2016 Rikke præcis. Haven er klart mest for hundenes skyld. Selvfølgelig elsker jeg den også, men hundene kommer til at mangle den. Men så må jeg jo bare tage mig sammen og mere ud med dem! smiley Det glæder jeg mig til gengæld til, at blive tvunget mere ud, for det er altså lidt for nemt at lukke dem i haven smiley

• #27   5. mar 2016 Haha, ja her kan man så ikke bare lukke hundene i haven. De var jo ligesom vant til at bo i lejlighed i flere år, og at man skulle ud og gå for at komme af med noget, så den har hængt ved. Mailo kommer dog i haven et par gange hver aften , men Ozzy laver INTET i haven, og de VIL have deres gåture. Men det er nu også helt fint for mig.

• #28   5. mar 2016 jeg er spændt på hvad Rosa siger til det, hun har altid haft have. Lucky har jo boet på 1 sal før, men det er flere år siden, men han vænner sig nok hurtigt til det.
    Tror de vil nyde at få flere ture, men en have at ligge sig ud i ville nu ikke gøre noget. Rosa elsker at rende rundt derude bare for at rende rundt, lege med blade osv. Og de kan ikke gå løs, så især for Rosa bliver det nok svært, for hun er ikke stor nok til rigtig at kunne trække en flexi ud, må se om jeg kan finde en længere line, så hun kan få lidt frihed. smiley

• #29   5. mar 2016 Hvis der kun er den ene type lejlighed, som du ønsker, og ikke er desperat for at flytte, så synes jeg da at du bare skal nøjes med at være skrevet op det ene sted. Håber at du snart får tilbudt den perfekte lejlighed smiley

• #30   5. mar 2016 Ann-marie: det er jo ikke fordi at de andre er dårlige, men det er helt klart denne bolig, jeg ønsker mest. Jeg ville jo meget gerne flytte til sommer, men jeg har ligesom selv sat nogle krav der medfører at ventetiden desværre bare er længere, men det er jo det jeg må overveje - om jeg skal blive boende for at få fat i den bolig jeg egentlig helst vil ende ud i.. og det tror jeg da måske, det ender med smiley

• #32   5. mar 2016 Åh haha kunne godt forestille mig at den er en killer smiley Ja og hvis man så får et tilbud, så sender de det ud til 15-20 personer som i teorien allesammen kan stå foran mig og sige ja inden det bliver min tur.. også derfor jeg er lidt tilbageholden med kun at søge én - for der kan virkelig gå lang tid!

• #33   5. mar 2016 Men du kan jo se hvad nummer du er når du får den tilbudt smiley
    Du kan jo altid sætte de andre på igen.

• #34   5. mar 2016 Indtil videre har jeg ikke slettet nogen, jeg synes simpelthen det er SÅ svært at finde ud af om det er for "risky" smiley

• #35   9. mar 2016 KÆFT hvor er det vildt det her! Skrev tilfældigvis på en ledig lejlighed i Nydamsparken, regnede selvfølgelig ikke med noget.. nu har jeg fået en mail og tilbud om at leje den! Fra 15. april (hvor jeg godt nok er midt på ferie) til 1. december. Men hvor er det vildt!
    Har lige forberedt mig på at jeg ville søge i Brabrand med lavere ventetid, og nu kan det være jeg flytter midt april smiley så må man jo håbe på at man får noget til december eller flytte hjem. Men måtte lige dele den vilde nyhed!! smiley

• #36   9. mar 2016 Ej hvor fedt! smiley Nogle gange er man bare heldig. Den vi lige har fået, som jo er en rigtig, stod vi som nr 10 til da vi fik den tilbudt. Jeg tænkte også bare, ej den får vi ikke, så gad ikke engang bruge tid på at kigge ordentligt på den, tage ud og se den eller noget, og så fik vi den smiley Jeg kan slet ikke vente til jeg kan hente nøglerne på tirsdag, for har ikke været derude endnu! smiley
    Og så skal jeg lige et smut til ikea fredag, ups!

Men hvor er jeg altså glad på dine vegne!!!!!!!!! smiley

• #37   9. mar 2016 Det er da også vildt fedt for jer, at de 10 andre lige takkede nej! smiley Hold da op jeg skal også lige have forberedt mig hvis jeg flytter, for så har jeg præcis en måned til det hele smiley

• #38   9. mar 2016 Ja det var virkelig fedt og meget uventet! smiley
    Hehe kender det godt, vi fik vores d. 27 januar, til at vi kunne flytte 15 marts smiley
    Vi flytter så først den 24 for min far kunne ikke før, men jeg er SÅ stresset, for jeg er hverken helt eller halvt færdig til det, har pakket 1 flyttekasse færdig, 1!!!!! smiley
    Jeg ved ikke hvordan jeg nogensinde skal nå det, men det skal jeg jo bare haha

• #39   9. mar 2016 Hahaha du skal nok nå det, nætterne er fulde af timer... smiley

• #40   9. mar 2016 De er i gang med en kæmpe renovering ikke?

• #41   9. mar 2016 Julie: hmm jeg har faktisk lige været ude for at se bygningerne og ja der er i hvert fald gang i noget byggeri i starten af Vorregårds allé smiley

• #42   9. mar 2016 de ungdomsboliger der er bag Macd i tilt er nu rigtig fine.. to etager med soveværelse og bad nedenunder. oh køkken/stue ovenpå.. helt fin str. wc

• #43   9. mar 2016 Steffen: Ja de er faktisk ret så lækre , men måske de prismæssigt er for dyre for en enkelt studerende ( jeg ved ikke hvad prisen er på dem) .

• #44   9. mar 2016 jeg TROR ikke de er dyrere end andre ungdoms boligere..

• #45   9. mar 2016 Hvilke ungdomsboliger er det du taler om Steffen? smiley Der er nogen på havkærvænget, er det dem du mener?

• #46   9. mar 2016 Det er dem her Fünke. http://www.ungdomsboligaarhus.dk/apartments/4915023049153002200

• #47   9. mar 2016 Ahh ja dem fandt jeg også! De er desværre meget meget for dyre smiley men ser lækre ud!

• #48   9. mar 2016 hvad koster ungdomsboliger normalt??

• #49   9. mar 2016 Steffen det er ikke fordi ungdomsboligen er dyr i forhold til størrelsen, men den er dyr i forhold til 1 værelses som Funke søger smiley

Du skal tænke på at man på SU (under 30 år) kun får 5900 kr eller deromkring før SKAT som udeboende, så det er altså ikke alverden, medmindre man selvfølgelig har job eller su lån ved siden af.

• #50   9. mar 2016 Det var netop det jeg mente, at for EN person på SU troede jeg at den var for dyr smiley

• #51   9. mar 2016 Steffen: jeg kommer til at få 4700 udbetalt om måneden hvis ikke jeg (forhåbentlig!) finder studiejob, så en husleje på 4000 er for dyrt - men hvis man havde et godt betalt studiejob kunne det sikkert godt lade sig gøre; jeg søger bare de helt små 1-værelses lejligheder smiley
    Det ville jo så være en anden snak hvis jeg fandt en person at bo sammen med - så er det jo helt bestemt overkommeligt

• #52   10. mar 2016 Julie du har forresten helt ret. Der er gang i en større renovering og den lejlighed jeg har kig på skal ombygges helt så naboens bliver større. Jeg har takket nej til boligen bl.a. på grund af risikoen for byggestøj dagen lang og efter at have fået mere information har jeg fundet ud af, at selvom det ligger fantastisk ift. uni så er det ikke det, jeg søger. Nu satser jeg lidt længere ude og kan sandsynligvis få noget på Stenaldervej til studiestart, så får jeg jo det jeg helst vil have på et senere tidspunkt smiley

Kommentér på:
Input ønskes - bolig?

Annonce