Dagens fjols... {{forumTopicSubject}}
Puha en forskrækkelse jeg fik i fredags.
Kæresten og jeg havde pakket tasker og Zoe i bilen, og kørte afsted mod sommerhuset. Solen skinnede og det var 24 grader
På vej derned stopper vi ved en tankstation langs motorvejen for at fylde benzin på. Mens jeg tanker går kæresten ind for at købe en kaffe til sig selv og en flaske vand til Zoe.
Da vi er færdige ville vi lige tage Zoe ud af bilen men bagsmækken vil ikke åbne.
Min kæreste tager så i en af dørene men den er også låst.
Jeg undrer mig hvordan bilens lås er blevet aktiveret og fumler efter nøglerne i lommen, men kan ikke finde dem.
Til min store forskrækkelse kan jeg se, at nøglen stadig sidder i bilen og det går nu op for os, at vi på en eller anden måde har fået låst os ude af bilen
Vi går ind på tanken og låner deres telefon (da vores egne også lå i bilen), og får ringet til Opels vejservice og forklarer at situationen og at vores 9 måneder gamle hund sidder i bilen
De lover at komme indenfor 45 min, hvilket lyder som uhyggelig lang tid i den varme.
Vi låner derfor et viskestykke fra tanken (hvis det blev nødvendigt at smadre ruden) og går tilbage til bilen for at holde øje med Zoe. Bilen holdt dog heldigvis halvt i skygge, og Zoe virkede dog til at have det okay.
Autohjælpen kommer heldigvis allerede efter 20 min og får åbnet bilen uden at behøvede at smadre ruden på vores helt nye insignia
Jeg synes det var utrolig god service at vi blev sat først i køen når de vidste, at der sad en hund i bilen.
Men det er sidste gang at jeg glemmer at tage nøglerne med ud af bilen når jeg tanker
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Det skete i årene før Chili
maj 2008
PS På min bil er det let - det er det næppe på alle
maj 2008
Testet og afprøvet på Citroen - der ydes ingen garanti på parforholdet efter indgrebet.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Min bil låser også sig selv efter et kort stykke tid, så jeg er helt paranoid med at huske nøglen
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
væk...., Vicky var med skulle se hvad far lavede.....låsen blev klikket ned og....nøglen var i tændingen, heldigvis kom en nabo forbi så reservenøglen kunne hentes.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
Vi har slået det fra på vores Astra, af skrækken for at netop sådan noget kunne ske
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Alle børnebørn og oldebørn stod og måbede : farmor biltyv ????
TS : sikke en skrækkelig situation at stå i, og godt i fik hjælp så hurtigt
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 54
Stærkt lige at kunne fikse den med lidt ståltråd.
Autohjælp kom ind ved hjælp af nogle oppustelige puder i døren.
På de helt nye biler skulle det eftersigende være næsten umuligt at bryde ind
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
.... og dens ejer lærte - også på den hårde måde - at være meget nøjeregnende med at huske IKKE at efterlade nøglen inde i bilen sammen med hunden
Dagens fjols...