1.209 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Dagens fjols... Dagens fjols...

Puha en forskrækkelse jeg fik i fredags. smiley
Kæresten og jeg havde pakket tasker og Zoe i bilen, og kørte afsted mod sommerhuset. Solen skinnede og det var 24 grader smiley
På vej derned stopper vi ved en tankstation langs motorvejen for at fylde benzin på. Mens jeg tanker går kæresten ind for at købe en kaffe til sig selv og en flaske vand til Zoe.
Da vi er færdige ville vi lige tage Zoe ud af bilen men bagsmækken vil ikke åbne.
Min kæreste tager så i en af dørene men den er også låst.
Jeg undrer mig hvordan bilens lås er blevet aktiveret og fumler efter nøglerne i lommen, men kan ikke finde dem. smiley
Til min store forskrækkelse kan jeg se, at nøglen stadig sidder i bilen og det går nu op for os, at vi på en eller anden måde har fået låst os ude af bilen smiley
Vi går ind på tanken og låner deres telefon (da vores egne også lå i bilen), og får ringet til Opels vejservice og forklarer at situationen og at vores 9 måneder gamle hund sidder i bilen smiley
De lover at komme indenfor 45 min, hvilket lyder som uhyggelig lang tid i den varme.
Vi låner derfor et viskestykke fra tanken (hvis det blev nødvendigt at smadre ruden) og går tilbage til bilen for at holde øje med Zoe. Bilen holdt dog heldigvis halvt i skygge, og Zoe virkede dog til at have det okay.
Autohjælpen kommer heldigvis allerede efter 20 min og får åbnet bilen uden at behøvede at smadre ruden på vores helt nye insignia smiley

Jeg synes det var utrolig god service at vi blev sat først i køen når de vidste, at der sad en hund i bilen. smiley
Men det er sidste gang at jeg glemmer at tage nøglerne med ud af bilen når jeg tanker smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagens fjols...
  • #1   26. jul 2015 Super godt at i kom først i køen smiley Men det må godt nok have været en ret træls oplevelse at "efterlade" hunden i bilen på den måde.

• #3   26. jul 2015 Jeg havde en gang et Sony tv, der kunne finde på at tænde, hvis solen ramte på en speciel måde, måske! Eller også stod naboen uden for og var ved at grine sin røv i laser. smiley
    Det skete i årene før Chili smiley

• #7   26. jul 2015 Jeg har åbnet min bil et par gange vha ståltråd, dette til trods har jeg aldrig været aktiv i "branchen". Det er bare så let smiley

PS På min bil er det let - det er det næppe på alle smiley

• #9   26. jul 2015 Jeg vil her løfte sløret, så også en dansklærer kan gentage bedriften smiley . Nødvendige remedier: fladmejsel, 5cm gaffertape, ca. 1m kraftig ståltråd og vigtigst en passende portion 'nænne'. Tape påføres spidsen af fladmejslen, lav en brugbar krog i tråden, Indfør fladmejslen mellem ramme og chassis - gerne i øverste hjørne af ruden. Vrid i mejslen indtil et 'gab' opstår(nænne) i toppen af døråbningen. Så er det ellers et spørgsmål om at lege gynækolog med ståltråden smiley
    Testet og afprøvet på Citroen - der ydes ingen garanti på parforholdet efter indgrebet.

• #11   26. jul 2015 Uf, det var godt nok en modbydelig situation at stå i smiley Godt, det endte godt smiley

Min bil låser også sig selv efter et kort stykke tid, så jeg er helt paranoid med at huske nøglen smiley

• #15   26. jul 2015 Jon (min mand) skulle hente mig, så var der en snedrive der lige skulle
    væk...., Vicky var med skulle se hvad far lavede.....låsen blev klikket ned og....nøglen var i tændingen, heldigvis kom en nabo forbi så reservenøglen kunne hentes.

profilbillede
  • #16   26. jul 2015 godt i slap med forskrækkelsen! smiley

Vi har slået det fra på vores Astra, af skrækken for at netop sådan noget kunne ske smiley

• #17   26. jul 2015 Pyha en forskrækkelse smiley

• #18   26. jul 2015 Vores unger skulle låne vores lille hyundai mens vi var på ferie, og det første de gør er at få låst sig selv ude, men den fiksede farmor med et stykke ståltråd.

Alle børnebørn og oldebørn stod og måbede : farmor biltyv ???? smiley

TS : sikke en skrækkelig situation at stå i, og godt i fik hjælp så hurtigt smiley

• #19   27. jul 2015 Dejligt med en farmor, som hurtigt klarer problemerne smiley smiley

• #20   27. jul 2015 Ja, jeg var yderst tilfreds med at de kom os til undsætning så hurtigt smiley

Stærkt lige at kunne fikse den med lidt ståltråd.
    Autohjælp kom ind ved hjælp af nogle oppustelige puder i døren.

På de helt nye biler skulle det eftersigende være næsten umuligt at bryde ind smiley

• #21   27. jul 2015 En af mine gamle agilityvenner havde en foxterrier der var med i en reklamefilm, hvor den skulle låse bilen. Så med clickertræning fik den ret effektivt lært at låse en bil smiley
    .... og dens ejer lærte - også på den hårde måde - at være meget nøjeregnende med at huske IKKE at efterlade nøglen inde i bilen sammen med hunden smiley smiley smiley

Kommentér på:
Dagens fjols...

Annonce