17. sep 2005 Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
Hjælp til indsamling {{forumTopicSubject}}
Hjælp Hjælp Hjælp
Jeg har aldrig bedt om hjælp til noget med udgifter, men jeg står med håret i postkassen i bar fortvivlselse over at min veninde, som for 22 dage siden fik en smuk hvalp hjem fra udlandet, som hun glædeligt har betalt 12.000 kr for, dertil har hun også betalt for hjemrejse, foder, legetøj osv osv som jo er den største selvfølge når man nu skal have et nyt familiemedlem hjem., men men men....
Glæden har været kort, for 1 uge efter hun har fået hvalpen hjem, for den ved sit første danske dyrlæge tjek konstateret at den har et alvorligt medfødt hjerte problem og bliver henvist videre til KU LIFE Universitets hospitalet i KBH, alt dette koster hende inkl begge dyrlægeundersøgelser rundt regnet 3000 kr og på nuværende tidspunkt er vi godt klar over at selvom der er tegnet fuld forsikring med alt inkl, så dækker en sygeforsikring ikke før efter 21 dage......
Og rigtigt nok, der bekræftes ved hjertescanningen at hun har PDA (persisterende ductus arteriosus), og at det anbefales at hun hurtigst muligt skal opereres, ellers kan hun dø indenfor 2-4 uger, da hendes hjerte på nuværende tidspunkt arbejder alt for hårdt, denne operation kommer til at løbe op i eller over 14.500 kr. plus det nødvendige medicin osv, disse penge låner min veninde selvfølgelig så hurtigt hun kan, og hvalpen skal så igennem en meget kompliseret operation mandag morgen den 04-05-2015, altså igår.......
Desværre lykkes denne operation ikke som planlagt da hvalpe efter 2 forsøg er tæt på at forbløde, så de er nødt til at stoppe det hele
Ejer får denne melding at der er endnu en operation som kan prøves og det anbefales med en af de bedste hjertekiruger, men først efter 1½-2 uger, hvilket jo også gør at hvalpen skal holdes fuldstændigt i ro.......
Min veninde er på nuværende tidspunkt i så meget stress og dyb gråd konstant, at hun hverken sover, spiser eller fungere overhovedet, og hun vil bare så gerne redde hendes hvalp, men er nu der hvor hun bare ikke kan rejse flere penge, hvilket er det der nu stresser hende allermest, og her kommer min bøn ind, er der noget som helst som kan gøres i form af en hjælpeindsamling så denne 4½ mdr gamle tæve hvalp kan reddes og min veninde forhåbenligt kan beholde hende??
Hjælp hjælp hjælp, hvad kan vi gøre for hende?
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Hvis det ikke er tilfældet, er det nok bedst at give hvalpen fred, og skrive det op som en erfaring
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Hele sagen er da super træls og meget tragisk for hvalpekøber, men her må opdrætter virkelig gå ind og dække, da det er en medfødt hjertefejl, dvs hunden er solgt med fejl.
Jeg er nok også den der mener at den stakkels hvalp bør få fred
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
Der er ingen kontrakt lavet???? Hvilket jeg havde sørget for hvis jeg havde kendt til alt dette før hun købte og betalte for hunden!
Når men opdrætter har jeg fat I, og han er ikke en af guds bedste opdrættere når det handler om at sælge hvalpe med tegn på problemer, jeg kender til flere episode vedr hunde/hvalpe fra ham, og hvor han løber fra problemet.
Hvilket også gør dette til et stort problem desværre, men jeg får snarest alle journal papire osv fra KU LIFE så de kan emailes til opdrætter, så må vi jo se om det virker, jeg har dog min tvivl??
Det er også derfor jeg på nuværende tidpunkt ikke har nævnt navne eller race.....
sep 2005
Ved i hvad jeg mener?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Jeg ved ikke hvordan hun står juridisk mht. at hun har købt en hvalp med fejl i udlandet, så måske hun skal kontakte en advokat og hører hvordan hun står.
Hvis du starter en indsamling til hvalpens operation, så mener jeg der skal betales skat over et hvis beløb. Kender ikke reglerne, men undersøg det lige, så der ikke kommer en ekstra regning oveni.
sep 2005
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
Nu har jeg ikke forstand på det, men jeg tænker at hendes rettigheder måske afhænger af hvilket land hunden er fra og hvilke klubber opdrætter er medlem i.
I sidste ende er det nok det man vil kalde dyre lærepenge
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
Selv jeg havde sagt stop og aflivet hvalpen.
Jeg syntes den har været udsat for nok i sit unge korte liv.
Jeg ved det gør ondt, men i længden vil det være den bedste løsning. Både for hvalpen og for din veninde.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Når hun ikke kan rejse penge til denne operation, hvad gør hun så senere i sit liv som hundeejer, hvis hun står med en alvorligt syg hund ? Skal man have en hund til dyrlægevagt med et brækket ben løber det hurtigt op i 10.000 plus. Jo, forsikringen vil givetvis dække en del af beløbbet, men man skal dælme da selv kunne lægge ud.
Jeg tror blot din veninde må se det her som dyre lærepenge. Det her lyder bestemt som en defekt der kunne være opdaget ved et dyrlægetjek inden opdrætter sendte eksporterede hvalpen. Dvs. enten er den ikke sundhedstjekket inden afrejse eller også er opdrætter så bundrådden at h*n bare solgte en dødeligt syg hvalp.
......og grinede hele vejen til banken.
I min optik kan opdrætter på ingen måde i nærheden af seriøs.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Det behøver (desværre) ikke være dyrlægevagt
Min hunds brækkede ben løb op i 20.000 i normal åbningstid
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Min Dobermann har selv været igennem et meget dyrt forløb, der også i den almindelige åbningstid løb op: 33.000 kr. kostede en infektion med Leptospirose og et deraf følgende nyresvigt os. Forsikringen dækkede de lige knapt 20.000 kr. Mens resten skulle betales af egen lomme. Min hun kom heldigvis igennem og er blevet helt rask uden men. Min Irske Terrier fik blæresten og en sten stoppede urinrøret så vi måtte afsted til dyrlægevagt en sen tirsdag aften. Det kostede os 7.500 kr. Dagen efter fik vi ham opereret for det hos egen dyrlæge = 8.000 kr. Forsikringen dækkede ca 10.000 af de 15.500 kr. Begge hunde var syge i løbet af samme halvår. Dvs. jeg skulle selv kunne lægge alle 48.500 kr ud. Nu er jeg i den situation at mine 'finanser' gør mig i stand til bare at betale den slags regninger. Havde jeg ikke kunnet det så havde der for begge hunde kun været en aflivning i udsigt.
Det er bl.a. med baggrund i mine egne erfaringer at jeg tillader mig, at sige til folk at man da lige skal tænker over om man rent faktisk har råd til at have en syg hund eller om man ikke bare skal sige stop inden regningerne løber helt løbsk. Mange tror jo at bare de har en forsikring så er alt OK. Men sandheden er jo altså at forsikringer ikke dækker alt. Og man vil ofte opleve at de ikke vil dække arvelige sygdomme, der kunne have været opdaget, hvis man bare havde set sig for og gjort sit forarbejde ordentligt.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Blev hvalpen aflivet, eller fandt man penge til et nyt forsøg på operation ?
sep 2005
Hjælp til indsamling