Indsamling {{forumTopicSubject}}
Vi behandler vores dyr bedre end mennesker , nu har jeg med stor interesse fulgt tråden med den lille hvalp Igor og da jeg selv er en stor dyreven glæder det mig meget at der er så mange der vil hjælpe ham havde jeg pengene ville jeg selv give et stort beløb . Men det undrer mig lidt hvor hurtigt der kan rejses en masse penge , jeg har startet en indsamling for at hjælpe min søster Hendes mand er ved at dø af den frygtelige sygdom ALS hun har lovet at han skal dø hjemme . Hun får hjælp 3 timer og tre kvarter hver dag og at passe ham er et 24 timers job , jeg har startet indsamlingen for at hun kunne købe sig til lidt ekstra hjælp . Men det ser ikke ud til at der er mange der har lyst til at hjælp https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/hjaelp_til_als_ramt_mand_og_hans_familie/
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Ellers må venner og familie træde til
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 10
dec 2013
Har du ikke noget familie, hvor i så måske på skift kan hjælpe
okt 2012
dec 2013
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
I et samfund som vores forventer vi, at fællesskabet altså det offentlige træder til i sådanne menneskelige sager, anderledes er det jo omkring vores kæledyr. At vores offentlige system så ind imellem ikke dækker behovet, eller i hvert fald ikke gør det på den måde, som man helst vil have det, det er en anden sag.
Vi har selv været igennem en omgang meget lignende din søster, der blev løsningen at en af døtrene søgte og fik tilkendt fuld betalt plejeorlov, da min fader i lighed med din søster som pensionist ikke kunne få tildelt anden form for godtgørelse end nogen få timers hjemmehjælp til hans døende kone(min "pap"mor).
Til gengæld kunne plejevederlaget til hendes datter bevilges meget kortfristet, og dette plejevederlag kunne også bevilges en nær bekendt eller et andet familiemedlem. Måske det kunne være en mulighed for din søster, så hun kunne blive aflastet.
Desværre kan pensionister, efterlønsmodtagere, hjemmegående ægtefæller etc. ikke få plejevederlag.
okt 2012
dec 2013
Og det er meget strenge, at skulle passe en døende Og kan høre at det må være endnu strengere når vedkommende ikke kan tale /spise selv
Det vil altså sig ,at skal der gives mere hjælp ,skal de selv betale
okt 2012
dec 2013
Er der ingen venner og familie der kan træde til
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
Da min mor fik delir ville hun også hjem og passes af mig 24/7 - en tig som hun aldrig ville have sagt hvis hun hade været ved sine fuld fem. Jeg forsøgte i starten (hvor hun dog endnu ikke decideret var eeklæreret døende), men pga lungebetændelse blev hun indlagt. Og du godeste hvor det lettede. Læger og sygeplejersker var på hele tiden, sørgede for smertestillende, dampmaskine når hun ikke kunne trække vejret, hjalp hende op på toilettet osv. - ting som jeg ikke anede en skid om.
Så kunne jeg pludselig bruge mine ressourcer og holde hende i hånden og være der for hende i stedet for at bruge al min energi på at spekulere over hva jeg skulle gøre hvis nu det eller det eller det skete.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Meget, meget bedre end på et almindeligt hospital.
dec 2013
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
jun 2009
Følger: 233 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
okt 2012
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
okt 2012
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Mange tanker til dig og din familie..
okt 2012
jul 2011
Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
jeg har set og passet en del mennesker med als, det er en modbydelig sygdom
din svoger burde at kunne få visiteret døgnpleje, hvis din søster melder ud at hun ikke magter at passe han selv, SKAL kommunen træde til .. de skal stå for alt personlig pleje, give sondemad og medicin ... man har IKKE pligt til som familie at skulle udføre arbejde, som hjemmeplejen burde tage sig af..
din svoger kan jo sagtens få lov til at dø hjemme på en værdig måde med sin kone omkring sig.. hun skal bare sige FRA nu..det er ikke hendes opgave..
og sørg for at få en visitator i hjemmet, og hvis denne allerede har været der, så bed om endnu et besøg..
det er typisk kommunen vil spare penge og lade andre udføre deres arbejde
hilsen en som er offentlig ansat, og er efterhånden ved at brække mig over kommunerne
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
Skulle vi støtte en med nyre sygdom vil man støtte en forening ved køb af lodsedler, putter i bøssen til kræftens bekæmpelse osv.
Og med mennesker strækker vi os også meget mere, som f.eks. at hjælpe dem i Afrika eller andre steder med naturkatastrofer.
For få år samlede den danske befolkning over 137 mio. sammen på en uge, så jo der støttes til mennesker, og jeg tvivler på indsamlinger i den størrelsesorden for en enkelt hund eller hunde i det hele taget.
Kigger du på dette forum så er det hundemennesker der er her så samles der til en hund så er det jo det rigtige sted at være, hvor imod samles der ind til Grønspætterne i Sønderomme så er det her jo nok ikke det sted at starte da man skal være heldig at finde 3 der kunne have en smule interesse i at støtte.
På et tidspunkt bliver det bare så stort man må være selektiv for at have til sig selv og sine egne.
okt 2012
Indsamling