{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Skuffet over vores DSG'er. ;) {{forumTopicSubject}}

Ja, her gik jeg rundt og troede at grunden til at de Dansk/Svensk gårdhunde, var så populære på gårdene i gamle dage, var fordi de var gode til at holde mus og andre skadedyr væk..

Men det tror jeg vist nok lige at vores 4 har glemt alt om.
Sidder her og nyder min morgensmøg, i sofaen ved siden af mig ligger der en bunke hunde og slapper af/sover.
Pludselig kommer der en mus løbende tværs gennem stuen, efterfulgt af 2 mus mere.
Og sørme om ikke vores 4 små trofaste gårdhunde bare løfter hovederne, kigger sjovt på musene, og vender sig om og sover videre. smiley

Havde det derimod været en kat, så var mindst 3 af dem fløjet op af sofaen for at fange katten.

Nu er jeg heldigvis ikke bange for mus, og synes faktisk det er synd at slå dem ihjel, men når de render rundt over alt, ville det nu ikke gøre noget hvis hundene ville jage dem ud. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet over vores DSG'er. ;)
  • #1   8. apr 2015 Har samme problem med min. Alt under katte/hare størrelse er ikke værd at spilde energi på åbenbart.

• #4   8. apr 2015 Min datter har en DSG den elsker musejagt .
    Jeg tror du skal opmuntre dine hunde til at ta dem ,hvis du vil ha at de skal være musejægere smiley

• #6   8. apr 2015 Hahaha... kan du ikke få et nedslag i købprisen for de defekte varer?

Og ja... havde det været herhjemme havde musene ikke overlevet pga. kattene. De er uhyggelig effektive. smiley

• #7   8. apr 2015 Bamse han fanger mus som en mester smiley Rotter, og muldvarper.. Bring it, Bamse does it all smiley
    Han er så kun en dsg blanding..

• #8   8. apr 2015 Køb en skotte, den lader ikke en eneste mus slippe med livet i behold...

• #9   9. apr 2015 Hahaha.. Sikke nogle gode/sjove idéer og forslag i er kommet med. smiley

Det med at anskaffe katte, der har vi i forvejen 6 stk, som er udekatte.

Og nedslag i prisen, hmm.. 2 af dem er fra mit eget kuld. smiley

At opmuntre dem hjælper heller ikke, de glor bare på mig som om JEG er åndssvag. smiley

Sød historie med fuglen. De er nu kære de små. smiley

• #11   9. apr 2015 Min blanding har næsten ikke eksisterende jagtdrifter - undtagen hvis hun får færten af mus. Så skal de fanges og ædes! smiley

Måske hænger det sammen med, at min gamle kat, da Keesha var lille hvalp, kom hjem med halvdøde mus til hendes "killing", for den skulle da også lære at fange mus smiley

• #12   10. apr 2015 AG: Jeg troede heller ikke det var muligt at få dem uden lysten til at tage mus. smiley
    Dog vil de 3 af dem, hellere end gerne snuppe en kat, chinchilla eller kanin hvis de får muligheden.
    Til gengæld tror jeg så også at Chico måske overvurderer sig selv, for han er ikke bleg for at tro at han kan nedlægge en hest på 8-900 kg, og heller ikke en tyr på 14-1500 kg. Begge dele har han stået og vist tænder og knurret af.
    Til gengæld har jeg oplevet at han skyndte sig hen og sidde på skødet af mig og næsten ryste, fordi der løb en mus lige forbi ham. smiley

Miemiv: Hehe, det kan godt være der er en sammenhæng der. smiley

• #13   12. apr 2015 Kan så fortælle at efter at have sovet lidt længe fået dejlig morgenmad, hundene fik lidt ost og pølse, så mente de åbenbart de skulle stå for desserten, 1 stk. mus serveret på måtten ved havedøren ind til stuen .... fra os til dig Mor som tak for mad smiley de synes helt sikkert selv de har været noget så dyyygtiiige ..... Jeg hylede nok lidt rigeligt, så inden jeg tænkte billede, havde manden foretaget bisættelsen .....

Kommentér på:
Skuffet over vores DSG'er. ;)

Annonce