2.778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Hollaender
Hollaender
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63

"Maveinfektion" ... Eller hvad? "Maveinfektion" ... Eller hvad?

First of all: Jeg beklager for et virkelig klamt eme! Hvis du ikke er god til den slags, så må du hellere vende snuden den anden vej :o)

Sagen er den, at jeg natten til i torsdags begyndte at få mavesmerter. Nå ja - det overlever man vel? Om morgenen måtte jeg så løbe på toilettet, og det var pænt tyndt.
Om formiddagen torsdag måtte jeg løbe fra en lektion for at kaste op - noget rigtig grums. Det gjorde jeg to gange. Om eftermiddagen tog vi min temperatur: 39,3.

Hele torsdag måtte jeg rende på toilettet, og det, der kom ud var altså ... Ikke kønt. Det begyndte at svide mere og mere, mine mavesmerter begyndte at minde om kolik. Jeg sov ikke natten til fredag, og tog så til læge fredag morgen. Lægen mærker lidt på min mave, og konkluderer så rimelig hurtigt, at det er maveinfektion, og det skal maven altså selv sørge for at rydde af vejen.

Fredag bestod så af værre smerter, værre afføring (noget, som ligner ... Mørkt vådfoder til hunde, SORRY!), og hver gang jeg indtog bare væske eller mad, så gik der ikke længe før der kom mavekramper, voldsom kvalme og en sviden i mellemgulvet.

Nu blev det lørdag ... Jeg indtager måske en lille saltchips og en tår vand med citron. Der går 5 MINUTTER så må jeg løbe, kramper, sviden og meget, meget tynd afføring..
Jeg har så fået den gamle til at løbe efter Imodium og Lactocare STOP ...

Lyder det som maveinfektion? Eller hvad? Jeg føler ikke, at ham lægetingesten tog mig seriøst, i og med mine smerter bare "skulle gå i sig selv i løbet af 14 dage" ... Jo tak?!

Igen - sorry for grafiske beskrivelser.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Maveinfektion" ... Eller hvad?
  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#1   14. mar 2015 ^ Dog skal det nævnes, min kvalme er blevet en smule bedre idag. Jeg føler, jeg har lidt mere appetit - nu kan jeg faktisk tænke på mad uden at få brækfornemmelser!

• #2   14. mar 2015 Det kan godt være som din læge siger Men du skriver at dit afføring ligner noget grums (er det næsten sort ) ja jeg tænker mavesår / syre

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#6   14. mar 2015 Inger > Lægen var bange for mavesår, men det ... Nævnte han intet om derinde. Bør jeg nævne, at jeg lider af meget svær depression grundet vedvarende stress? Så sendt som i tirsdags havde jeg et voldsomt angstanfald grundet stress - faktisk et af de værste ...

• #7   14. mar 2015 Stress kan meget nemt give mavesår

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#8   14. mar 2015 TrueBlue > Phew, kan i dén grad mærke, jeg er dehydreret til trods for, jeg drikker hele tiden. Men det er jo rigtig svært at holde styr på væskebalancen, når det jeg indtager på en time er det, som kommer ud på 2 minutter .... smiley

• #10   14. mar 2015 Jeg har selv haft mave sår Og er det det, skal du ha noget gjort ved det ,Du kan meget nemt danne for meget mave syre ,og det er det som giver mave sår

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#11   14. mar 2015 Så vidt jeg har observeret (ahem) har der ikke været blod i hverken opkast eller afføring, og det er blevet lysere med dagene. De første dage var det meget mørkt!

• #13   14. mar 2015 Hvis dit afføring er sort er det blod fra mavesækken
    Har du prøvet at drikke et glas mælk ,og kan nu mærke en lindring i maven ved det ,så tror jeg det enten er mave sår eller for meget mave syre

• #14   14. mar 2015 Du kan købe noget der hedder gaviskon på appoteket ,til at nedsætte dit mavesyre ellers skal du ha noget på recept hos din læge Og så burde din læge undersøge dig noget grundigere Det er ikke at spøge med ,hvis du er ved at ha mavesår

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#15   14. mar 2015 Puha, er ikke særlig god til mælk :-)) yoghurt har jeg prøvet at tvinge i mig selv, men det er altså samme udfald som alt andet: 5 min og så er jeg på skideren.

Jeg har haft meget mavesyrer før i tiden, faktisk lige siden jeg begyndte at få stress (allerede omkring folkeskoletiden).

Men .... Er det ikke bare et spørgmål om at udstå smerterne, og så kontakte vagtlæge hvis det ikke er slut i morgen? :s

• #16   14. mar 2015 Jeg kan ikke selv fordrage mælk Men ved at jeg spurgte ,var at så skulle du mærke en bedring nu og her

• #19   14. mar 2015 Jeg ville kontagte vagt lægen, hvis du ikke snart får det væentlig bedre

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#20   14. mar 2015 Modtaget smiley

Lige pt er det faktisk ikke slemt - men det er også fordi, jeg intet har indtaget de sidste 30 min.

Jeg har prøvet at markere "turen" gennem systemet. Altså, hvor smerterne befinder sig.

1) Er der, hvor smerten starter som en voldsomt krampe/sviden.
    2) Er der, hvor smerterne er mere kroniske - faktisk lidt som menstruationssmerter, bare forkert placeret.
    3) Er mere en form for kronisk "irritation" ..
    4) Jah, jeg har sgu ærlig talt pisse ondt i endetarmen .....

profilbillede
  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#21   14. mar 2015 TrueBlue > Tusind tak - desværre bor jeg her i Silkeborg, men de gamle er hjemme ved mig denne weekend, og sørger for, at alt er, som det skal være. De har netop aflyst en frokost med vennerne, da de er ret så bekymrede smiley

• #22   14. mar 2015 Jeg tror på at du meget nemt kan ha en mavesår ,eller er ved at få det
    Det at du har ondt i tarmene og i endetarmen er på grund af din dirre Og så kan det også være 2 ting på en gang Jeg ville køre til vagt læge nu

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#23   14. mar 2015 Modtaget - afsted det går ....

• #24   14. mar 2015 Du kan samtidig godt ha irriteret tyktarm , det følger nemlig også tit med,en beg. mavesår .

• #25   14. mar 2015 Ring til vagtlægen

• #26   14. mar 2015 Og husk minimum 200 ml væske efter du har været på toilet- oven i de omkring 2 liter du skal drikke på en dag. Ellers risikerer du dehydrering

• #28   14. mar 2015 Der roskildesyge her oppe i Nordjylland og noget mave halløj.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#30   14. mar 2015 Jepperdep - de undersøgte mig grundigt og kunne konstatere, at jeg har mavesår - og at dette altså var begyndt at bløde, men ikke gør det længere (eller noget i den stil?)
    Nu har jeg fået en hulens masse medikamenter og et solidt måltid, og har det ... 110% bedre, end jeg havde i morges! De har sendt mig hjem og er meget overbeviste om, at hvis jeg tager den med ro, så går det i sig selv.

Ved ikke en hulens masse om mavesår ... Men jeg ved, at det gør ondt ... Og ikke er rart!

• #32   14. mar 2015 Bare så godt du kom afsted Ja det gør nemlig hulans ondt Og ja du skal ta det med ro ,og den medicin du har fået skal nok hjælpe smiley

• #33   14. mar 2015 Ps Ja rigtig god bedring smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#34   14. mar 2015 Jeg takker smiley

Og ja, det er meget beroligende! De er ikke et sekund i tvivl om, det er grundet min stress, som jeg har lidt af i ... Lige godt og vel 6 år - og så i en rimelig ung alder. En rigtig venlig sygerplejerske sagde til mig: "Der er grænser for, hvad kroppen kan holde til. Hvis samfundet ikke lader dig stoppe, så sørger din krop for, at du får den pause, du har fortjent."

• #35   14. mar 2015 Ja og det hende sygeplejerske sagde til dig er rigtig Så du skal simpelthen ta den med ro ,så du kan få det godt .Der er ingen der kan holde til, at være stresset i så lang tid som dig Håber alt godt for dig ,husk at tænk på dig selv smiley

• #37   14. mar 2015 TrueBlue det tror jeg du har ret i smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#38   14. mar 2015 Åh, ja! Sagen er faktisk den, at min rigtige læge netop har været indlagt med kræft i maven, så derfor er alle hans patienter, inkl min familie, blevet overført til nogle andre læger. Kvinden derinde er supersød og meget dygtig, men manden, som jeg var inde ved i fredags var en klovn smiley

• #39   14. mar 2015 Nåh ok så var det ikke din egen læge du var hos Fjols altså lægen smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#40   14. mar 2015 Spot on smiley

Fuldstændig vrøvlet situation .....

Kommentér på:
"Maveinfektion" ... Eller hvad?

Annonce