Maveinfektion - erfaringer? Maveinfektion - erfaringer?
Selv om det nok er svært at komme igennem i aften med de mange tråde om Station2-udsendelsen, så prøver jeg alligevel.
Vores hvalp på næsten 5 mdr. har her til aften feber (39,5) og hun er meget nedstemt, vil ikke spise og har kastet op en enkelt gang.
Jeg har talt med dyrlægen to gange - de mener at det er en maveinfektion og jeg skal være hos dyrlægen med hende i morgen kl. 8.00 med mindre det bliver værre eller meget bedre i løbet af natten. Og så er det jeg spørger - er der andre der har erfaringer med maveinfektion eller lign. symptomer hos jeres hunde? Hvor slemt blev det og hvor hurtigt kom sig og hvad skulle der til for at få den rask?
Skal lige huske at sige at hun selvfølgelig er vaccineret.
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 196
Ja hun har vand - drikker dog lidt for meget - det er nok grunden til opkastningen siger dyrlægen.
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Han var også sløøv og kastede op og havde tynd mave, en lille uge efter fik han det bedre igen.
jun 2007
Nej hun har ikke fået noget saltet.
Havde Valdemar også feber?
jun 2007
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
for det kan gå ret stærkt ned ad bakke.
så mit råd er...bid i det dyre æble og kør til døgn dyrlægen.
her lige et par ting du kan gøre hjemme.....
det er vigtigt at din hund ikke dehydrerer (mangler væske) det kan tjekkes på flere måder om den er det.
test 1:
tryk med tommelfinger på din hund s tandkøg så der opstår en hvid plet under din finger.... når du slipper skal tandkødet ret hurtigt blive lyserødt igen...hvis det ikke gør, mangler din hund væske....
test 2 :
løft din hunds nakkeskind, det skal falde på plads igen hurtigt...hvis det bliver stående mangler din hund væske.
din hund må intet få at spise i et døgn, når den har mave problemer....men den skal drikke vand.... efter et døgn giver du den skåne kost (blødt og blegt.... kogt kylling, kogt ris)....derefter blander du over et par dage dens alm foder i.
man kan ved dirre købe nogle piller (håndkøb) hos dyrlægen der hedder Canikur de hjælper ved dårlig mave.... de er gode...bruger dem selv til mine.
pøj pøj med det hele.
Lykke
jun 2007
Og han sagde i øvrigt at de som regel ikke får feber hvis de har slugt et fremmedlegeme - men derimod kaster de op hele tiden. Og det gør hun jo ikke. Hun ligger slapt og sover - vil ikke spise, men går hen og drikker ind i mellem. Hun vil helst ligge udenfor, da hun sveder på grund af feberen. Men vi har hundelem, så hun kommer også ind ind i mellem.
jan 2005
når det er en hvalp skal du ikke tage nogen chancer....se du at komme afsted til dyrlægen.
Lykke
jun 2007
Jamen jeg var skam også klar til at køre til dyrlægen, men han mente ikke det var nødvendigt - dels fordi hun kun har kastet op en enkelt gang, og dels fordi hun vejer 25 kg. - så skal der en del til at svække hende faretrudende sagde han. Men jeg tror da godt nok jeg får en lang nat ....Vi har lige for to uger siden aflivet vores gamle shiba og jeg kan bare mærke at jeg ikke rigtig kan holde ud af den lille nu er syg. Er skrækslagen for at det er alvorligt.
jun 2007
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Fik at vide at han helts ikke skulle have noget det første døgn så maven kunne få ro, og der efter skånekost
jan 2005
derudover synes jeg du skal tage afsted for din egen sindsro skyld.....
Lykke
jun 2007
Det lyder meget som det Toya har. Pyha - er har godt nok det ene ben ude af døren på vej til dyrlægen. Hun har lige brækket sig igen
jan 2005
Lykke
jun 2007
Skal nok opdatere når der er noget nyt.
Hilsen Winnie
jan 2005
håber det lille pyt snart er i bedring.
Lykke
jun 2007
Hun lever heldigvis endnu det lille skind.
Hun har været hos dyrlægen, har fået penicilling og skånekost. Det er en maveinfektion af en eller anden art - sandsynligvis en virus, da jeg har fundet ud af at der også er 3 andre hunde som træner på samme plads som os der har haft dårlig mave.
Hun har ikke feber i dag, og hun er med mig på arbejde, da hun ikke må spise eller drikke - kun vand i ganske små mængder med mindst ½ times mellemrum. Så hun ligger her på sofaen på mit kontor og hygger sig og er meget mere frisk.
Pyha, jeg er glad for at det ikke var værre.
Tak for jeres deltaglese og gode råd.
Hilsen Winnie
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 62 Svar: 386
Maveinfektion - erfaringer?