1.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Maveinfektion - erfaringer? Maveinfektion - erfaringer?

Selv om det nok er svært at komme igennem i aften med de mange tråde om Station2-udsendelsen, så prøver jeg alligevel.

Vores hvalp på næsten 5 mdr. har her til aften feber (39,5) og hun er meget nedstemt, vil ikke spise og har kastet op en enkelt gang.
Jeg har talt med dyrlægen to gange - de mener at det er en maveinfektion og jeg skal være hos dyrlægen med hende i morgen kl. 8.00 med mindre det bliver værre eller meget bedre i løbet af natten. Og så er det jeg spørger - er der andre der har erfaringer med maveinfektion eller lign. symptomer hos jeres hunde? Hvor slemt blev det og hvor hurtigt kom sig og hvad skulle der til for at få den rask?
Skal lige huske at sige at hun selvfølgelig er vaccineret.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maveinfektion - erfaringer?
  • #1   24. sep 2007 Ja jeg har støvet netdyredoktor og andre sider igennem, tak smiley

Ja hun har vand - drikker dog lidt for meget - det er nok grunden til opkastningen siger dyrlægen.

• #2   24. sep 2007 hvad kommer op når hun kaster op??altså farve osv

• #3   24. sep 2007 har du givet hende noget meget saltet??

• #4   24. sep 2007 Ja det er ikke så længe siden at Valdemar havde en maveinfektion og han skulle være på skånekost og fik medicin af dr. dyr ....
    Han var også sløøv og kastede op og havde tynd mave, en lille uge efter fik han det bedre igen.

• #5   24. sep 2007 Der kommer kun mavesyre og vand op når hun kaster op - let mælket/gult i farven.

Nej hun har ikke fået noget saltet.

Havde Valdemar også feber?

• #7   24. sep 2007 Nej hun har ikke spist noget andet end hun plejer - ikke så vidt jeg ved. Men hvalpe har det jo med at snaske i alt muligt, og vi bor på en gård, og hun har et meget stort (ca. 1 tdl.) indhegnet område at færdes på, så jeg kan ikke være sikker på at hun fx ikke har snasket lidt hestefoder i sig, men det vil jeg dog ikke mene at hun skulle blive syg af.

• #9   24. sep 2007 hmmmm når det er sådan noget mavehalløj, tager jeg ingen chancer, det er afsted til Dr. dyr.
    for det kan gå ret stærkt ned ad bakke.
    så mit råd er...bid i det dyre æble og kør til døgn dyrlægen.

her lige et par ting du kan gøre hjemme.....
    det er vigtigt at din hund ikke dehydrerer (mangler væske) det kan tjekkes på flere måder om den er det.

test 1:
    tryk med tommelfinger på din hund s tandkøg så der opstår en hvid plet under din finger.... når du slipper skal tandkødet ret hurtigt blive lyserødt igen...hvis det ikke gør, mangler din hund væske....

test 2 :
    løft din hunds nakkeskind, det skal falde på plads igen hurtigt...hvis det bliver stående mangler din hund væske.

din hund må intet få at spise i et døgn, når den har mave problemer....men den skal drikke vand.... efter et døgn giver du den skåne kost (blødt og blegt.... kogt kylling, kogt ris)....derefter blander du over et par dage dens alm foder i.

man kan ved dirre købe nogle piller (håndkøb) hos dyrlægen der hedder Canikur de hjælper ved dårlig mave.... de er gode...bruger dem selv til mine.

pøj pøj med det hele.

Lykke

• #10   24. sep 2007 Efter mine studier på Natdyredoktor m.v. bliver jeg jo helt klam og får de fæleste tanker om Parvo mv. Men det mente dyrlægen ikke det var - men dog muligvis en maveinfektion.
    Og han sagde i øvrigt at de som regel ikke får feber hvis de har slugt et fremmedlegeme - men derimod kaster de op hele tiden. Og det gør hun jo ikke. Hun ligger slapt og sover - vil ikke spise, men går hen og drikker ind i mellem. Hun vil helst ligge udenfor, da hun sveder på grund af feberen. Men vi har hundelem, så hun kommer også ind ind i mellem.

• #11   24. sep 2007 winnie.... ikke for at skræmme dig....men din hund kan jo muligvis være forgiftet af et eller andet den har fundet og ædt....

når det er en hvalp skal du ikke tage nogen chancer....se du at komme afsted til dyrlægen.

Lykke

• #12   24. sep 2007 Lykke; tak for rådene.
    Jamen jeg var skam også klar til at køre til dyrlægen, men han mente ikke det var nødvendigt - dels fordi hun kun har kastet op en enkelt gang, og dels fordi hun vejer 25 kg. - så skal der en del til at svække hende faretrudende sagde han. Men jeg tror da godt nok jeg får en lang nat ....Vi har lige for to uger siden aflivet vores gamle shiba og jeg kan bare mærke at jeg ikke rigtig kan holde ud af den lille nu er syg. Er skrækslagen for at det er alvorligt.

• #13   24. sep 2007 Forgiftning spurgte jeg også om - men så falder temperaturen og de brækker sig konstant - i flg. dyrlægen.

• #14   24. sep 2007 Ja Valdemar havde også feber...
    Fik at vide at han helts ikke skulle have noget det første døgn så maven kunne få ro, og der efter skånekost

• #15   24. sep 2007 men Winnie.... han (dyrlægen) kan jo ikke gennem en telefon vurdere hvor syg din hund egentlig er....

derudover synes jeg du skal tage afsted for din egen sindsro skyld.....

Lykke

• #16   24. sep 2007 OK - tak
    Det lyder meget som det Toya har. Pyha - er har godt nok det ene ben ude af døren på vej til dyrlægen. Hun har lige brækket sig igen smiley

• #17   24. sep 2007 hellere en gang for meget ...end en gang for lidt.... right.???

Lykke

• #18   24. sep 2007 Så kører vi afsted til dyrlægen - tak for jeres råd.
    Skal nok opdatere når der er noget nyt.
    Hilsen Winnie

• #20   25. sep 2007 ja pøj pøj herfra også....

håber det lille pyt snart er i bedring.

Lykke

• #21   25. sep 2007 Hej igen
    Hun lever heldigvis endnu det lille skind.
    Hun har været hos dyrlægen, har fået penicilling og skånekost. Det er en maveinfektion af en eller anden art - sandsynligvis en virus, da jeg har fundet ud af at der også er 3 andre hunde som træner på samme plads som os der har haft dårlig mave.
    Hun har ikke feber i dag, og hun er med mig på arbejde, da hun ikke må spise eller drikke - kun vand i ganske små mængder med mindst ½ times mellemrum. Så hun ligger her på sofaen på mit kontor og hygger sig og er meget mere frisk.
    Pyha, jeg er glad for at det ikke var værre.
    Tak for jeres deltaglese og gode råd.

Hilsen Winnie

• #22   25. sep 2007 Dejligt at høre.... fulgte din tråd igår, og sad faktisk og kiggede om du havde noget nyt... men dejligt at det går bedre med det bette skind....

Kommentér på:
Maveinfektion - erfaringer?

Annonce