839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ondt i halsen - gode råd søges Ondt i halsen - gode råd søges

Ihh, hvor jeg hader at være syg smiley Nu har det varet 14 dage! Det er fandeme lang tid med skiftevis snotnæse og ondt i halsen. I fredags tænkte jeg, yay jeg er ved at få min stemme igen, hurra!

Men der var ingen grund til at juble, for lørdag morgen vågner jeg endnu engang med kriller i halsen og ved lige som godt hvad der venter mig smiley Og som om det ikke var nok, har jeg også fået smittet kæresten....

Hvordan kommer man af med det her lort? Drikker spandevis af the med masser af honning og i dag har vi lavet frisk presset juice med citron, lime og appelsin... Synes bare ikke rigtig det har nogen effekt smiley Har stadigvæk ondt i halsen, kæresten har døbt mig pivdyret smiley Og vi hoster begge masser af slim op... Virkelig klamt!

Nå, men ja... Jeg søger nogle råd til hvordan jeg kurere min hals og får min stemme igen, den savner jeg altså smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i halsen - gode råd søges
  • #1   14. sep 2014 Tror det er noget virus til har osse lige haft den Ingen stemme og snot tud men det fedeste var at min søn på 4 år fik den nøj der var dejligt stille smiley

• #2   14. sep 2014 Bom bom... Ej, heller en stemme end det der hosten og sprutten smiley det lyder så ulækkert når man hoster. Det lyder jo som om at man er ved at kaste sine lunger op smiley

• #3   15. sep 2014 Varm hyldebærsaft. Gerne med lidt honning, og så ind i seng og få hvilet godt ud.

• #4   15. sep 2014 Riv en god omgang ingefær, og put det i en kop. Hæld nu kogende vand over og lad det trække i noget tid.
    Og så drik det - Bom ! Jeg lover dig for, at det er effektivt! Jeg HADER smagen og synes at det er forfærdeligt at drikke, men det hjælper hver eneste gang! smiley Måske skal der lidt flere omgange til, hvis det er en sejlivet omgang du har fået dig, men hey prøv smiley
    Og God bedring smiley

• #5   15. sep 2014 Sådan har jeg gået i måneder, et smut ved lægen, en kold lungebetændelse rigere, 10 dage på pencilen..

Efter 3 1/2 dag, hoste, konstant opkast og hovedpine så man skulle tro hoved var ved at falde af, er hosten og piben stadig ikke bedre

• #6   15. sep 2014 Øv, for silvan da os til Minnie smiley tror også vi hopper en tur forbi lægen i dag. Kæresten kiggede sig selv i halsen og mener at han kan se betændelse. Jeg har forsøgt det samme, men kan sgu ikke se noget som helst, men når vi nu lyder ens såååå er det vel også det jeg er ramt af smiley

Hyldebærsaft, er det bare sådan bland selv saft man kan købe i Føtex osv.? ??

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #7   15. sep 2014 Hvis man passer på det, kan man have det længe. Hvis man går til lægen, så ved man gerne, hvor længe det varer.

• #8   15. sep 2014 Så har jeg fået fat i noget hyldebærsaft og noget mere honning. Det var jeg i kampens hede løbet tør for smiley
    Gav vide hvor mange jeg ender med at tømme inden jeg er rask igen.... Nå, men æhm... Jeg må nok hellere smiley komme i gang med at varme saft. Håber det er næsten lige så godt som hjemmelavet saft, for det smager godt nok fantastisk!! ??

• #9   15. sep 2014 Nå, så tog jeg til lægen i dag, bare sådan en akut tid, for nu havde jeg altså fået nok af det her sygdoms fis! Men jeg kunne lige så godt være blevet hjemme smiley
    Kommer ind efter at have siddet i venteværelset en time... Lægen kigger, og kommentere at jeg da ikke snakker så godt. Næh, synes du virkelig ikke det? Hmf!

Nå, men han lytter på det hele og gør det klart at der er sådan set intet han kan gøre, det er en virus. En infektion der sidder både på hals og lunger. Ja, faktisk alle steder. Men det var noget kroppens immunforsvar selv skulle ordne... BaaH! Sgu ikke just det jeg havde lyst til at høre smiley

Sad lidt og kiggede på ham... Var det bare det? Jamen, hvad havde jeg forventet?
    Ja, at du selvfølgelig havde en mirakelkur imod det. Det havde han altså ikke, men jeg kunne da få noget til at dæmpe hosten.
    Jamen, tak skal du ha' hr. doktor!
    Og så en tur på apoteket og hente skidtet... Og blive fattigt! 332 for sådan en fætter! smiley Nu håber jeg sateme det virker!

• #10   15. sep 2014 Hvidløg og ingefær er godt smiley

Og kamille-dampbade løsner virkelig op i luftvejene, når man har det pjat smiley

• #11   15. sep 2014 Er det bare det der med en gryde kogende vand, man har hovedet ind over? smiley

• #12   15. sep 2014 Jeg skal lave aftensmad i aften og det bliver denne her smiley http://slankedoktor.dk/opskrifter/kylling/26176/spicy-kyllingesuppe-med-gront.aspx
    Håber den er god mod sygdom smiley Om ikke andet, så får vi varmen smiley

Kommentér på:
Ondt i halsen - gode råd søges

Annonce