1.732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

ondt i halsen .... gode nemme råd ondt i halsen .... gode nemme råd

Lad det være sagt med det sammen, jeg har ENORMT ondt af mig selv ....

jeg har nogle lidelser der er livsvarige, men dem lever jeg med som jeg nu bedst kan ...

Men influenza agtig syge ... jeg kan det bare ikke, og lige nu passer det da slet ikke ind ...

Ondt i hovedet, hoste og så mega ondt i halsen .... Er der ikke noget man kan gurgle i, eller andet der kan fjerne smerten i halsen ... Strepsil, o.lign. hjælper ikke en meter synes jeg ... har drukket flere liter varm te i dag, og ja det er dejligt lig når det kommer ned, men det er jo sekunder det drejer sig om ....
Har været ved læge som sagde VIRUS, ingen penicillin til dig smiley ... og ja skal bare være rask i en fart ... samt smertefri .... spiser smertestillende med ca 4 timers mellemrum, men det letter heller ikke hovedet mere end et par timer, og smerterne i halsen synes jeg ikke det virker på .... ynk ynk

nogen gode ikke for besværlige råd .... spiritus og vin er No Go ..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ondt i halsen .... gode nemme råd
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #1   13. okt 2016 Varm hyldebærsaft og ingefærte i rigelige mængder! Sådan fik jeg gjort kål på efterårets første modbydelige influenzalignende virus, som ramte mig i fredags smiley

God bedring, Hanne smiley

• #2   13. okt 2016 får ondt i maven af Ingefær, desværre .... min mand lavede Ingefærshots sidste vinter, og jeg har fået det i mad, uanset hvor lille en mængde jeg får, så får jeg ondt i maven ....
    har faktisk noget hyldebærsuppe i fryseren, kan man bruge det ??

• #3   13. okt 2016 hvad med benylan som kan tages om aften inde man gå i seng smiley

• #4   13. okt 2016 Varm cacao. Mælken i cacao smører bedre end vandet i teen smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #5   13. okt 2016 Ja, hyldebærsuppen er sikkert fin.

Jeg bruger saft i en temmeligt kraftig blanding og drikker helst to krus ad gangen. Det første smager udmærket, men det sidste synes egentlig er ret ækelt, så det bliver bare hældt ned. Dernæst gemmer jeg mig under dynen et par timer. Som regel har jeg det nogenlunde tåleligt efter en enkelt eller to "omgange".

• #6   13. okt 2016 benylan har jeg ikke hjemme, og er alene ...det er også noget til når jeg ikke lige sover jeg efterlyser .... men måske jeg skal få det købt til natten i morgen ....

varm kakao må da prøves .... i gamle dage var det varm mælk med honning, men skal passe på med honningen grundet sukkersyge ...

er ved at varme hyldebærsuppen, som barn fik jeg det med tvebakker i, det elsker jeg ... men nu vil jeg bare drikke det i krus ....

• #7   13. okt 2016 Zyx halstabletter virker bedre end Strepsils...de indeholder lidt lokalbedøvende som kan lindre på en grum halsbetændelse. Og så er de sukkerfri smiley
    http://www.zyxtablet.dk/

Mod forkølelse ville jeg bruge næsespray for at lindre og så tage 2 x Panodil og 2 x ipren...de kan lindre men ikke udrede mirakler smiley

Rigtig god bedring smiley

Hov...du var så ikke snottet smiley Jeg ville dog stadig tage pillerne for hovedpinen smiley

• #8   13. okt 2016 Appelsin te med lidt mælk og lidt sukker og en pose piratos smiley
    Teen drikkes i mens man spiser lakridser og ser en god film og næste dag går det meget bedre smiley Der er ikke så mange der tror på det, men det virker altså smiley smiley
    God bedring smiley
    PS. Der skal dog gerne omkring 4 kopper appelsin te til smiley

• #9   13. okt 2016 Hov havde ikke lige læst det med sukkersyge så var mit råd da vist ikke lige det bedste smiley
    Men vil lige ønske god bedring alligevel smiley

• #10   13. okt 2016 Ingen ideer men vil bare ønske dig rigtig god bedring.....

• #11   13. okt 2016 synes faktisk med alt det man ellers kan i dag, at så er det sært der ikke er opfundet en slags lokalbedøvende spray man kan bruge til halssmerter ....

• #12   13. okt 2016 Jeg har ingen forslag til dig smiley
    Vil bare ønske dig god bedring og hvis jeg boede tættere på,ville jeg være kommet forbi og givet dig lidt varm suppe og et kram smiley

• #13   13. okt 2016 Man kan få sådan noget lokalbedøvende gurglevæske. Sådan noget ækelt grønt noget. Men det er nok på recept.

• #14   13. okt 2016 ah Julie .... det ville jeg gerne vide mere om smiley .... har prøvet nogle håndkøbsting, de virker ikke synes jeg ... i det hele taget synes jeg ikke håndkøbsmedicin til den slags har den store virkning ... andet en at pengepungen bliver lettet ....

• #15   13. okt 2016 Hvad med det her ? Kender ikke produktet selv smiley men det var måske en mulighed at kigge på smiley

profilbillede
  • #16   13. okt 2016 sætter det på listen ... må sende manden på indkøb i morgen ..

• #17   13. okt 2016 Der er inden for det sidste halve år kommet flere nye typer sugetabletter i håndkøb, som virker noget mere aktivt end de ældre.
    Men de virker så primært i mund og lidt i svælg og hals..
    Strefen er smertestillende nsaid og triolif er en kombi hvor strepsils indholdsstoffer er kombineret med lokalbedøvende. Begge har vores kunder taget godt imod.
    Hostemedicin i håndkøb er rigtig dårligt dokumenteret, så der skal du kun købe hvis du har oplevet effekt tidligere.
    Hvis du kan holde til det så tag et blødt halstørklæde om halsen for at holde varmen. Varme drikke. Suppe, og så ro til hele kroppen.

• #18   13. okt 2016 Har lige købt Strefen i dag ... tja, hmmm ikke overbevisende, men bedre en Strepsils .. alt det andet gør jeg ... problemet er at jeg slet ikke har tid til at være syg ... så jeg forsøger at kappe de der dage det normalt tager ned til max den ene der nu er gået ..... ved godt det er umuligt ....

• #19   13. okt 2016 Jeg ved desværre ikke så meget mere om det. Jeg fik det for 15 år siden, da jeg havde kyssesyge

• #20   13. okt 2016 Vi bruger Coldy, sådan en bedøvende Spray til halsen. Genialt.
    Ellers så Zyx eller Hexocain smiley
    Varm hyldebærsaft er en immunbooster ligesom Exhinaforce.

• #21   13. okt 2016 så der er en bedøvende spray ??? den må også på listen ....

• #22   13. okt 2016 det eneste du lige skal vide der er normalt trekant på så og lidt nogle andre små ting https://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/818 du nok skal kigge på inde køb smiley

• #23   13. okt 2016 Hvis du prøver coldy - så vil jeg gerne høre hvad du synes om den efterfølgende. Evt i en pb.
    smiley

• #24   13. okt 2016 tak for rådene ... nu vil jeg tage en dosis piller og se om ikke jeg kan sove ....

• #26   13. okt 2016 varm mælk med honning har altid været helse kuren hjemme hos mig det lindre så godt! smagen er ikke fantastisk det er okay i guess.. MEN det virker i hvert fald på mig! god bedring smiley

• #27   13. okt 2016 Kat - bortset fra næsespray vil jeg give dig ret. Is og så noget der smører, f.eks. fløde, kakaomælk, og HVIS det skal være varmt:hyldebærsaft med æggesnaps.
    Og så en masse chili (!) (så meget, som du kan klare) Og de gode blåbær, solbær, hyben, hvifløg etc.
    God bedring! smiley

• #29   14. okt 2016 skylle med klorhexidin ..

er ikke så hævet i halsen ..... stadig øm, men her sidst på natten har snotten og hosten taget voldsomt over...og smerter alle vegne ...

jeg er frygtelig frustreret...min mor er på sygehus kan ikke komme der .... og på mandag bliver jeg mormor er så bange for at jeg ikke ser ham de første dage ...

Kommentér på:
ondt i halsen .... gode nemme råd

Annonce