3.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 105 Svar

Kattekilling snuppet af nabos hund!! Kattekilling snuppet af nabos hund!!

Hej HG,

De fleste af jer kan nok huske jeg fandt to små killinger for snart en måned siden, imorges sker så det mest forfærdelige..

Naboen har en stor labdrador gående i sin have, mine to bulldogs er med min mand i skoven mens jeg går og hygger lidt i haven. Jeg henter så de to små killinger og tager dem med ud i haven i en lille hvalpegård , så de kan vænne sig til at være ude smiley dette har jeg gjort 3-4 gange uden tumult fra naboen sorte djævel!!
(Vi beholder selv pigen, hannen er afsat).

Pludselig hører jeg et højt skrig, det er hunden der har fat i hankillingen, den er hoppet over hegnet mellem os og over i hvalpegården, jeg råber og skriger af den her hund mens den så stikker af med killingen, hvorefter nabo kommer og spørg om " hvorfor helvede jeg har små skidekatte gående i en gård i haven?"
Jeg har mest af alt lyst til og dræbe både menneske og hund!
Jeg kører i en helvedes fart til dyrlægen med den lille mis .. Han blir aflivet pga en stor skade i hovedet. Min lille mand smiley
Hva gør jeg lige her???

Han mener det er min skyld fordi mit hegn kun er 1.10, men mine hunde hopper ikke over??
Han har intet hegn på sin grund???

HJÆLP? Politiet eller?

Hvil i fred lillemis<3
Er så ked af din skæbne.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattekilling snuppet af nabos hund!!
  • #3   9. aug 2014 Jeg vil også mene at det er naboen der for problemer hvis du melder ham 1 han har ikke hegn op 2 hans hund skambider et andet levende væsen

• #4   9. aug 2014 Politiet - den er lige til højrebenet. Stakkels kat og stakkels dig smiley

• #8   9. aug 2014 Meld ham.
    Lige med det samme.

Havde hans reaktion været anderledes, kunne man have overvejet at lade den glide af, men han har jo åbenbart ingen intentioner om at tage ansvar for hans hund.

Her i byen har vi haft en lignende situation.
    En nabo havde deres marsvin ude i løbegård i haven, og da mor lige går på toilettet kommer anden naboes Jack Russel på besøg og nakker 2 ud af 5 marsvin. Jackens ejer var så fortvivlet og ked af det, og tilbød selv at erstatte marsvin og aflive sin hund. (den er hegnet inde, men havde fundet et smuthul ud, så det var virkeligt et dumt uheld) Marsvine ejer var selvfølgelig ked af det, men fordi hunde-ejer tog ansvar og med det samme erkendte sin fejl, forlangte hun ingen ting. Og ville slet ikke høre tale om at Jacken skulle aflives, da det jo var en naturlig reaktion af den at tage "rotterne".

• #9   9. aug 2014 Undskyld det sene svar, politiet sender en patrulje herud og taler med begge parter ..

Iiih og sådan et syn glemmer man bare ikke ;(

• #10   9. aug 2014 Annette g:
    Så du mener at hunden skal have lov til æde min anden killing også?

Katte er rovdyr, det er sku ikke en normal reaktion af en hund og æde en kattekilling på den måde!
    Blir den ik aflivet, skyder jeg den selv i nattens muml og mærke!!

Åndssvage sindsforvirrede lortehund!

• #11   9. aug 2014 Åh nej åh nej! smiley
    Stakkels lille mis! Og for pokker en træls nabo! Han skal sguda sørge for, at hans køter ikke er til gene for andre! Sådan en idiot....!!

• #13   9. aug 2014 Kæmpe:
    Ja , men han plejer ikke opfører sig sådan, tror også han blev forskrækket.. Men det er MIN kat det gik udover, og de skal sgu være i MIN have uden og blive ædt!!!

Fandens til svineri!

Kan forstå siturationen hvis det var en kanin, marsvin eller lign. smiley

• #16   9. aug 2014 Jeg ser da sjældent at rovdyr tager andre rovdyr, selv mine fritter tager afstand fra killingerne...

Og den bor sammen med mandens kones to katte også, men unormalt eller ej, så skal den hund væk nu.. smiley ...
    Iiiih hvor er jeg rasende!!
    Man kan slet ikke tænke klart altså!

• #17   9. aug 2014 Stine : Vi og 2 andre i villakvarteret har bedt ham om det flere gange. Den knurre af mine hunde, den gør af alt der bevæger sig..
    Tror desværre ikke dette hjælper smiley

• #18   9. aug 2014 Annette
    Du vil selvfølgelig ha' helt den samme holdning, hvis et stort møgsvin af en hund åd en dine hunde.
    For naturen er jo grum.

• #21   9. aug 2014 Søren. Tror jeg næppe hun ville.

Nej de er meget nye, de købte huset 5 mdr efter vi købte vores ...
    Og normalt holder mine hunde sig væk fra den del af haven, ellers farer den frem og tilbage og knurrer og gør, men de lever med det. Og konen er normalt god til og kalde hunden til sig. Som iøvrigt er en tæve.

• #22   9. aug 2014 Det er ikke sjovt at få en kat dræbt af hunde, men derfra og så til at tale om "unormal" og aflivning er der godt nok langt i min verden! Naboen må holde sin hund på hans egen grund, det vil sige, han må sætte hegn op eller binde hunden eller hvad der nu er muligt! Men unormalt er det ikke og aflivning! Nej det kan jeg godt nok ikke følge!

• #23   9. aug 2014 Her er hunkillingen, der konstant piver efter brormand smiley

profilbillede
  • #24   9. aug 2014 Jeg ville også have meldt det
    Det var noget andet hvis han havde været ked af det og tilbudt at betale dyrlægeregning osv
    Men med den attitude er det jo bare et spørgsmål om tid inden den er "på besøg" igen

Og jo det er en naturlig opførsel fra en hund
    Der er masser af rovdyr der æder/dræber andre rovdyr
    Nogle af dem endda eget yngel
    Men det ændre ikke på at det er HANS ansvar at holde sin hund fra din grund

• #25   9. aug 2014 Bodil, man skal nok sidde i siturationen selv før mn får min tankegang lige nu.. Og det du nævner er prøvet flere gange, uden held!
    Så nu må ejer lærer på den hårde måde.
    Beklager udtrykket, men kunne ærligt ikke være mere ligeglad efter hans opførsel.

• #26   9. aug 2014 vores labradorblanding på 9 år aflivede den tredje af lakridsmisses killinger, de er lige tolv uger idag, de var en 7 uger gamle, der har aldrig været problemer før...men fandt den død og godt gennemtygget i sofaen mandag morgen.....oooh et chock, men det er altså hvad der kan ske.... smiley

• #30   9. aug 2014 Skrigehunden, lige præcis..
    Man skal selv opleve det med dyr man elsker før man kan sætte sig ind i følelsen smiley

• #31   9. aug 2014 Det er en meget kedelig sag det her.. I min verden er det på ingen måde hundens skyld. Jeg kender MANGE hunde, som uden tøven ville pelse enhver kat/killing (... og rotter, kaniner, høns etc etc.) de kom i nærheden af. Det ser jeg som en helt naturlig ting - og i visse sammenhæng en ønsket adfærd.

Problemet her er ejeren, og at situationen overhovedet er opstået! Den hund har self. intet at gøre i jeres have, og da slet ikke at jage killinger.

Jeg ville give ejeren et ultimatum. Enten betaler han for dyrlægeregningen og hegner sin have ind, eller også kræver du hans hund aflivet...Selvom jeg syntes at sidste løsning er en trist historie.

• #33   9. aug 2014 For en gang skyld er jeg rørende enig med Maiken T

• #36   9. aug 2014 ØV! Hvor er det bare en dum oplevelse.. : (
    Stakkels lille kattefyr!

Jeg havde også meldt ejer..
    Det kan ikke være dit ansvar, at holde HANS hund ude af din have..
    Og nu hvor du skriver, at i er flere der er generet af hunden, grundet manglende styr fra ejers side, så er det vidst på tide at der sker noget..
    smiley

Selvfølgelig er det pisse ærgerligt hvis en sund og fin hund skal aflives, pga. en uansvarlig ejer, men som Maiken T skriver: Døde hunde lider ikke..
    Det er ikke mishandling, det er desværre nok på sigt, blot en bedre løsning end at blive hos ejer hvis ejer nægter at forbedre deres have situation.. : (

• #37   9. aug 2014 Så kom politiet, derfor den lange svartid.
    Jeg sagde jeg ikke ønskede hunden på min grund og krævede alt dækket, både mit ødelagtehegn, mit net på min hvalpegård og diesel og dyrlæge...
    De tog hunden med, og ejer kan hente den når dette er bragt iorden. De ønskede ikke at dette skulle ske for kvarterets børn og andre dyr..
    Han råbte af mig som om dette tilfælde var min skyld, men politiet fik ham dog overbevist om at hans hund ingen ret havde på min grund.
    Han har 7 dage til at bringe alt dette iorden plus han skal betale omkostninger for hundens ophold på internat..

smiley øv en trist lørdag...

• #38   9. aug 2014 Årh sikke en trist sag smiley

Men hvor er det egentlig dejligt at høre om politiet's reaktion.

• #39   9. aug 2014 Begynder han at chikanere dig så meld ham prompte! Sådan en nar vil aldrig fatte at det er HAM der er gal på den. Han vil give dig skylden til sin dødsdag og han vil sikkert ikke gøre noget som helst for at ændre på tilstandene, hvis ikke det var for politiets henstilling.

Jeg synes at det er en fin løsning I er kommet frem til, og at han bare skal klappe kaje, og være noget så taknemmelig for at hans hund ikke skal betale for dens ejers idioti, med sit liv.

• #41   9. aug 2014 Sanne, kan ikke være mere enig. Men han plejer sgu ik være sådan.
    Det var værre sa min egen mand så kom hjem! Han lavede jo nærmest koldbøtter af raseri over jeg var SÅ ked af det.. Jeg har været oppe hver 2-3 tiden og holdt hele hytten vågne i 4 lange uger fordi de skulle have mælk , stimuleres og have mussenusse kærlighed! ... Er så ked af det smiley

Stine: jo, derfor hegnet som minimum skal være 140, trods vores ejerforening siger maks 120, kan politiet kræve anderledes..

• #42   9. aug 2014 2-3 time*

• #44   9. aug 2014 Isabelle: Jeg blev også virkelig lettet, for som Sanne skriver, havde han intet forstået ...uden deres hjælp..

Mange tak.
    Det varmer smiley

• #46   9. aug 2014 Anette, nej.
    Og vi savner ham herhjemme smiley

Men jeg ønskede ikke en aflivning, det er som sagt ikkw hundens skyld..
    De mest fantastiske betjente til dato.
    Den ene var ejer af en amstaff på snart 12.

HURRA FOR MENNESKER SOM
    OS<3

• #47   9. aug 2014 Annette - Jeg kommenterer på dit indlæg #7, fordi det er et fuldstændigt vanvittigt udsagn at komme med. Vi er i et debatforum - til din orientering.
    Start en tråd selv, sæt mig på filter og så kan du boltre dig med dine rabiate synspunkter.

ps tak for de pæne ord om min hund

• #48   9. aug 2014 Fedt med en ordentlig og rigtig god reaktion fra politiet side!!

Og FØJ for en modbydelig oplevelse smiley
    Har for få uger siden pillet mig skovkat ud af gabet på en GD, dog klarede katten sig -gudskelov!
    Men føj hvor er det rædsomt at stå i..

Mange medfølende tanker herfra smiley

• #50   9. aug 2014 Anette : det giver vel ikke dig ret til din påstand om at sørens hund ikke er normal smiley

Den synes jeg du godt kunne have undladt, for den var sørmer lige en del under lavmålet smiley

trist historie, og synd for lillemissen, jeg må ærlig indrømme at hvis det havde været her det var sket, havde jeg også meldt tumpen, EFTER jeg havde tøjret Bent og hans skovøkse i baghaven smiley

• #51   9. aug 2014 Jeg må også være ærlig og sige jeg havde lyst til og aflive det sort kryb selv, men selvtægt er desværre ikke tilladt!
    - men når det er sagt håber jeg virkelig han ikke ordner det så intenatet finder en ny skøn familie, for den er ikke ond ved mennesker...

Savner bare min lille missedreng.

- det hårdeste var at ringe til hans nye familie og sige han er på vej til missehimlen.. smiley

• #53   9. aug 2014 Det er mere hundens ejer, som burde ha' fremmede fingre i ansigtet smiley

• #54   9. aug 2014 En lussing med en spade ville være passende

• #55   9. aug 2014 Øv MLA, du skal altid sige noget andet og vildere, end det jeg gør smiley

• #56   9. aug 2014 Undskyld smiley

• #57   9. aug 2014 Accepteret smiley

• #58   9. aug 2014 Isabelle:

Det gør jeg heller ikke.
    Det er lidt samme fremtoning som folk med muskelhunde, det er heller ikke hundene men menneskene bag...
    Man bliver bare harm lige i det øjeblik det sker...

• #59   9. aug 2014 Jeg udlåner stadig spader smiley ca 12 stks har jeg, af den gode tunge kvalitet smiley

• #60   9. aug 2014 Jeg har en nabo jeg gerne vil låne ud?
    Det er kvit og frit?

I kan få ham smiley

• #61   9. aug 2014 Kapitel IV
    Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.
    § 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.
    § 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
    Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
    Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

• #62   9. aug 2014 Susanne?
    Hvor vil du hen med den?

• #64   9. aug 2014 Jeg mener loven er lavet om i år, så man ikke længere må skyde dem.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/06/18/144212.htm

• #65   9. aug 2014 Sanne, hvis nogen skød min hund ville jeg sgu skyde tilbage :). Amen altså...

• #66   9. aug 2014 Fin håndtering fra politiets side.
    Det er helt normalt for mange hunde at tage mindre byttedyr, også katte. Nogen brækker nakken på dem, andre bærer 'bare' rundt på dem. De færreste ligefrem æder kattene, de fanger. Aflivning kan aldrig komme på tale, med mindre der er tale om bid af hunde eller mennesker. Loven skelner nemlig mellem naturlige jagtinstinkter og direkte angreb.
    Det er ejer/besidder, der fejler når sådan en episode opstår.
    Rigtigt rigtigt trist at din nabo er sådan en tumpe. Alle skal holde hunde - og katte, og andre dyr - på egen grund.

• #68   9. aug 2014 Mange tak smiley

• #69   10. aug 2014 Jeg synes faktisk politiet håndterede det fint
    Og dejligt at de reagerede så hurtigt

• #70   10. aug 2014 Øv hvor er det en trist sag, og forstår skisme godt at du bliver så arrig. Det er jo en helt normal reaktion fra din side, fordi du bliver chokeret og ked af det.

Syntes det er rigtig fedt at høre at politiet reagerede så hurtigt, og rigtig fin løsning de er kommet med.

• #71   10. aug 2014 Ja, jeg har sovet på det nu.
    Men ændre egentlig ik min mening om jeg synes han er jordens største usympatiske lortenar!

Plus man har en lille hunkilling hvis eneste støtte var brormand smiley

• #72   10. aug 2014 Nej gu pokker er han da også jordens største nar, han nægter jo at tage ansvar. Tænkte mere på det med at blive sur på hunden, det tror jeg altså de fleste ville. Jeg forbander da også stadig den hund der angreb Mailo, selvom jeg jo godt ved at det var ejerens skyld.

• #73   10. aug 2014 Personligt ville jeg ikke melde denne sag. Der er ingen tvivl om at jeres nabo, (ejeren af hunden) er en idiot af dimensioner. Det er hans opgave og ansvar at holde sin hund på egen grund. Og den måde han reagere på er bare ikke i orden. MEN der er allerede et dødt dyr i denne sag. Hvad skulle de hjælpe at hunden også skulle død???? Men ville nok tage fat i naboen og snakke med ham og det der er sket. For det er ikke i orden og skal ikke ske igen.

• #74   10. aug 2014 Lasse: Hvis du læser tråden, så er det anmeldt, og politiet har grebet det rigtigt fornuftigt an

• #76   10. aug 2014 smiley

• #77   10. aug 2014 Pia, se der er jeg 10.000 % enig!

De elsker deres hund, jeg min kat..
    Det er så forkert at min kat kan dø fordi hunden reagere som den skal??

Mine to andre naboer og genboers hunde gør sgu ikke kattene i kvarteret noget!'

Og jo det hjælper hunden blev aflivet da set ikke er første gang...

• #78   10. aug 2014 # 75

Der er aldrig nogen som har sagt, at det er ''ok'' at hunden tager livet af en kat/killing. Og der er heller ikke nogen som påstår, at hundens liv er mere værd en kattens.

Det er muligt at killingen er ihhh og åhhh så sød i vores øjne...men sådan tænker nogle hunde altså ikke smiley og det bliver det altså ikke en ''sindsyg møgkøter'' af.

Rigtig mange hunderacer er jo oprindelig fremavlet med jagt for øje = fange og dræbe. Og når jeres lille fido f.eks får en bamse og lege med, og den rigtig bliver rusket...så er det et ''dræber'' instinkt bagerst i hovedet som træder i kraft.

Det er self. rigtig beklageligt at det er en killing det går ud over, men hvis nu hunden havde fanget en rotte i stedet. Havde det så også været en møgkøter som skulle aflives?

''At ejer får en reprimande, og skal betale dit-og-dat ændrer jo IKKE ved at lille-mis er borte'' - Nej, men killingen kommer da heller ikke tilbage selvom hunden bliver aflivet???

Det korte og det lange er, at hunden ikke havde noget at gøre hos killingerne og at ejeren (hundens) har fejlet.

• #84   10. aug 2014 Nej jeg kan godt høre, at vi kommer fra to vidt forskellige verdener og at vi på ingen måder bliver enige.

Syntes bare det er trist læsning og mangel for respekt på liv...

''Jeg er herreligglad med hvad hunden tænker - når ejerne ikke formår at forhindre at den slår et andet KÆLE-dyr ihjel, så bør der være max- konsekvens'' ... konsekvens for hunden altså? pga. ejerens fejl.

Og hvordan havde du forøvrigt tænk dig, at en hund skal kunne skelne imellem KÆLE-dyr og byttedyr/skadedyr?

• #85   10. aug 2014 Jeg er godtnok forbavset over at læse udtalelser som dine Pia med guldvingerne smiley
    Jeg syntes helt afgjort at det er forfærdeligt at en lille sød kat må lade livet fordi et fjols ikke formår at holde sin hund på egen grund! Men derfra og så til at mene at hunden bør aflives der er sku godt nok langt!
    Hvis din kat springer ind af naboens vindue og tager din kanariefugl hvad så?
    Eller hvad med barnets marsvin på geæsplænen, hvis nu naboens kat tager den hvad så?
    Uheld må ikke ske! Men en gang i mellem sker de! Så må man fremover sørge for at noget lign ikke kan ske! At aflive et dyr fordi det opfører sig helt normalt! Det vil sige som det rovdyr det er! Det er simpelthen ikke ok!

• #86   10. aug 2014 ...Jeg tror ikke at der er en eneste her inde, som syntes det er okay at en hund slår andre kæledyr ihjel? Hvem har sagt det.

• #88   10. aug 2014 Jeg kunne godt tænke mig at høre holdningen til, hvis det var en anden hund, der blev dræbt. Det er nemlig også naturligt for hunden at fjerne "trusler" fra rivaliserende flokke.

• #89   10. aug 2014 hm,det er nok mere ejer end hund,der skulle aflives...

• #90   10. aug 2014 #89
    Det ville kræve absolut flertal til df smiley

• #92   10. aug 2014 Jeg synes bestemt ikke det er iorden..
    Men, den stakkels hund har da aldrig lært at den ikke må..
    Det er en ejer fejl..

En hund er en hund, og den kan ikke straffes for noget, den aldrig har lært..
    Det er 100% en ejer fejl, ligemeget hvor forfærdeligt det så end er, at den lille kattefyr måtte lade livet.. : (

• #93   10. aug 2014 Vi finder det jo IKKE ok! Du læser jo ikke hvad der skrives! Det er IKKE ok! Men det er ikke hundens skyld!

• #94   10. aug 2014 Hvad hvis det var en kat der tog en kanariefugl Pia???

• #96   10. aug 2014 Pia: Du læser ikke hvad vi skriver.

Det er IKKE okay. Naturligt men IKKE okay.

Fordi det IKKE er okay så skal der handles på det og der skal være konsekvenser.

Det er der også.

Ejer kommer til at stå til regnskab for sit sløseri og hunden får begrænset sin bevægelsesfrihed (skulle være gjort før så situationen ikke var opstået) så det ikke kan ske igen.

Men jeg tror det er umuligt at få dig til ikke at læse en helt masse andet i vores ord end det vi skriver.

Du VIL være forarget over brugerne i tråden (så fremstår du også selv godt ... i dine øjne), også selv om du ikke har noget at have det i ...

• #98   10. aug 2014 HAR IKKE LÆRT DEN IKKE MÅ???

HALLI HAFUCKINGLOOOO DEN BOR MED TO KATTE DERHJEMME!

Udover det har spasseren af en ejer ikke sat et forbandet hegn op? Han har ikke på nogen måder gjort det!
    Vi har en lille terroer blanding på den anden side som ikke kan fordrage katte, men den hopper safsuseme ikke over hegnet og æder hverken hans eller mine killinger!!!

Og denne tråd skulle ikke blive en diskution, her mangler et lille liv!
    Og snart ejers hund og ham hvis ik hn skruer ned for charmen!!!

Jeg savner mit lille liv herhjemme, og min hunkilling har monster tyndskid, hun piver konstant og vil ikke æde!

Så F*** hans LORTEKØTER OG HANS PISSEATTITUDE!

NØJ JEG ER NOK STADIG RASENDE smiley

• #100   10. aug 2014 hvor er du charmerende at høre på!

• #101   10. aug 2014 Minion TI STILLE smiley hahaha

• #102   10. aug 2014 Bodil, se du en af dine kæledyr blive slæbt i munden af en hund og bløde pg skrige, og så prøv du at skriv pænt smiley

Flot Bodil.. Tak for kommentaren smiley
    Grin!

• #103   10. aug 2014 Minion, jeg skrev kun forkert i terrier, ik i blanding smiley hahahahaha

• #105   10. aug 2014 Hvad gør politiet ved hunden (Og ham for den sags skyld) hvis han ikke har ændret tingene om 7 døgn?
    Går den så til et internat?

• #106   10. aug 2014 Hunden har jo fulgt "sin natur" ligesom katte også gør det, når de tager livet af fugle og mus.

Den eneste i denne sag, der har reageret åndsvagt, er naboen. Når han reagerer så aggressivt som han gjorde, så havde jeg også valgt at blande politiet ind i sagen, når man tilsyneladende ikke kan snakke fornuft med ham.

Havde han været rolig og medgivet at det var hans ansvar (det kan aldrig blive hundens) og været lydhør overfor forebyggende tiltag, så havde sagen været anderledes.

Men nu har han opført sig som en idiot, så må han tage det skrald der følger med.

Og selvfølgelig skal hunden ikke aflives. Jeg syntes alle de aflivninger fordi hunde gør skade på andre dyr (selvforsvar eller ej) er kørt helt af sporet.

• #107   10. aug 2014 Kan vi samligne mus og fugle med katte?
    VILDE FUGLE OG VILDE MUS!
    Kontra kælemus i bur, og fugle i bur!!!

• #108   10. aug 2014 Ja hunden overdrages til internat.:)

• #109   10. aug 2014 Får han nogen bøde/straf, udover at de tager hans hund, hvis han ikke overholder?

• #110   10. aug 2014 Tænker også mere, hvis han ikke betaler..
    Hvis han ikke sætter hegn op, så tager de jo bare hunden, men han skal vel stadig betale..
    Det er da det mindste han kan gøre nu.

• #112   10. aug 2014 Hvad betyder smiley ?
    Er ik 14 længere ? Så prøv at uddyb den kommentar smiley

• #113   10. aug 2014 Jeg skal stille erstatningskrav omkring mine egne skader, ved ikke med resten smiley

• #114   10. aug 2014 Og anette,
    Er sgu godt klar over de ik kan se forskel, MEN!

Vilde dyr er frie ! Er tamfugle tammus osv ikke!

OG MINE KILLINGER GIK I EN INDHEGNING I HAVEN!! smiley

• #116   10. aug 2014 ''OG MINE KILLINGER GIK I EN INDHEGNING I HAVEN!!''

Og det er jo her at vi har problemet. Ikke at dine killinger gik i en indhegning, men at nabohunden overhovedet kom i nærheden af den indhegning.

Igen... hunden ser jo ikke en sød lille kæle killing.

• #117   10. aug 2014 Ja, det er hende jeg er mest bekymret over, hans liv skal ikke gå op i penge..
    Bar han sætter hegn op er jeg tilfreds.

• #118   10. aug 2014 Stakkels lille misser.. smiley

Men hey, jeg ville satmer også have den vildeste lyst til at skyde naboen køter hvis den kom og åd en af mine killinger..

Min nabo er dog en 70 årig dame uden hund og mine katte er voksne indekatte.. Så den eneste hund der ville kunne æde dem er min egen.. Men så igen, kattene er større end hende og hun er vokset op med dem og gør ikke en flue fortræd.. smiley

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det..

• #119   10. aug 2014 Har det rent ud sagt forfærdeligt. smiley

• #120   10. aug 2014 Det er også forståeligt at du har det sådan..
    Det er jo helt naturligt når du har gået og passet og plejet de små puslinger.. smiley

Plejemissen som jeg havde kom ud i et nyt hjem i tirsdags hos en fantastisk sød ældre dame og herre.. smiley
    Jeg ved at hun har det godt (kunne jeg mærke at hun ville få så snart jeg så dem), men selvom at hun kun har været hos mig i 1 mdr, så kan jeg ikke lade være med at tænke "har hun det mon godt?" osv osv..
    Men for hulen, den lille dame satte jo et gevaldigt stort fodspor i mit hjerte og jeg har jo passet hende og plejet hende..

• #121   10. aug 2014 Samme her, jeg kan slet ikke gå af med hunkatten<3 hun blir her i familien.

• #122   10. aug 2014 Her har det hele tiden været meningen at plejemissen skulle væk igen.. Men man kan alligevel ikke lade være med at holde af de små kræ.. smiley

• #123   11. aug 2014 Annette-
    Fik du nogensinde svaret på dette?
    "Du vil selvfølgelig ha' helt den samme holdning, hvis et stort møgsvin af en hund åd en dine hunde.
    For naturen er jo grum."

• #125   11. aug 2014 Hva mener du med at se forskel?
    Du ik helt ok i din måde at skrive på.

• #129   11. aug 2014 ''jeg synes bare at der kan gå lidt for meget " jamen det er jo en hund" i den.''

Jamen... er det da ikke en hund?

• #130   11. aug 2014 I min verden har det egentlig ikke noget med en kattekilling at gøre,det har at gøre med en hundeejer,der ikke hegner sin have ind og som overhovedet ikke har nogen styr på sin hund,det var så en kattekilling det gik ud over denne gang,hvad bliver næste gang ?

• #132   11. aug 2014 Han er gået i gang, men det hegn er ikke 140, men mig lytter han ikke til ...

Er også ligeglad.. Jeg mangler bare min lille kat:(

• #133   11. aug 2014 Helt korrekt Isabelle - og det syntes jeg heller ikke at det skal smiley Men at en hund kan finde på at tage mindre pelsdyr, det syntes jeg personligt sagtens kan ryge ind under den ''undskyldning''.

Dermed ikke sagt at jeg syntes det er i orden, for det er det ikke. Hunden skal jo bare ikke udsættes for en sådan fristelse, når den nu har de tendenser.

• #134   11. aug 2014 Øv med den lille mis, det var synd smiley
    Kan sagtens forstå at du er ked af det, det ville jeg også være. Man bliver jo glad for de små dyr.
    Dog ville jeg på ingen måde forlange hunden aflivet, det er yderst uhensigtsmæssigt, men dog naturligt. Jeg ville prøve at få pålagt at naboen skal hegne sin grund forsvarligt ind og så skal hundens ejer naturligvis dække dyrlægeomkostningerne.

• #135   11. aug 2014 Stephanie, læs tråden:-).
    Inden du nævner alle de ting.

• #139   11. aug 2014 Jeg ville mene at lige i det her tilfælde, der er det godt at det er blevet meldt til politiet.. Og det begrunder jeg stort set kun pga. hundens ejer.. Hans opførsel er uacceptabel, og enten så må han tage sig sammen og få tingene iorden, eller også skal han bare ikke have den hund..
    Det var man aldrig nået frem til, med en person som ham(Af hvad jeg kan læse), hvis man havde forsøgt at løse det internt..
    Han var sluppet for let hvis politiet ikke havde været indover..

• #141   11. aug 2014 Anette, undskyld samligner du min tamkat med dine svaler i stalden?

• #142   11. aug 2014 Sarbo - jeg tror, du spilder din tid. My god - lad os få noget cirkusmusik https://www.youtube.com/watch?v=1D5Sa2Yq-2g

• #143   11. aug 2014 Efter min overbevisning er det almindelig pli, at man som hundeejer har sin matrikel eller dele af matriklen hegnet forsvarligt, så hunden ikke kan smutte ud.

Som det er beskrevet i denne tråd, er det nabohundeejeren der er en "båtnakke", som fremmer folks aversioner mod hunde, håber politiet kontrollerer om naboen nu også har fået hegnet forsvarligt.

Omvendt kom der en kat eller killing ind på vor matrikel, der er hegnet forsvarligt, vil min hund jagte den, og er vi ikke lige til stede ved vi ikke hvad der vil ske, hvis det lykkes den at fange "byttet" Normalt når en kat kommer på "besøg" bliver den jaget op i et træ. Det er ikke lykkedes for min hund at fange noget "bytte" endnu så som solsorter og voksne katte, killinger har vi endnu haft besøg af.

Selvfølgelig vil vi reagere hvis der er tumult i haven.

• #145   11. aug 2014 Søren, tror du har ret;)

• #148   11. aug 2014 Ja for hunde er det smiley

• #150   11. aug 2014 Jeg var lige ved og skrive det samme, jeg tror sgu jeg låner en gammel kører i skambidefaget, og får hans vovse ædt!
    DET ER JO BARE EN HUND smiley

Muhahahaha. Det altså for langt ude...

• #151   11. aug 2014 Minion&Sarbo - Go get them bitches!
    nu som autoriseret tæskehold.

Måske der skulle være komma mellem them og bitches, men jeg tør ikke smiley

• #152   11. aug 2014 HAHAHA, iiih hvor jeg dog elsker dig i debatterne Søren, forstår ikke du er en hadet mand herinde med de kommentarer smiley smiley

• #153   11. aug 2014 Sarbo - ødelæg nu ikke mit rygte som kakkelbord- og ryatæppeejernes fjende el numero uno smiley

• #154   11. aug 2014 Åååh må jeg le.

Im quiet :8

• #157   13. aug 2014 Beklager.

Kommentér på:
Kattekilling snuppet af nabos hund!!

Annonce