572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er det mig eller dig der har hund? Er det mig eller dig der har hund?

Jeg kan godt blive lidt i tvivl, sagen er nemlig det at min søster for 2 år siden købte den skønneste BC, i starten var alt godt og de havde det rigtig godt de 2, men nu er det som om det er mig der passer ham hele tiden. Jeg træner med ham, fodre ham, går lange ture med ham.. Det kan godt være ret hårdt, når han ikke i realiteten er mit ansvar og jeg har andre ting, jeg gerne ville, men ikke kan.. Misforstå mig ikke, jeg elsker ham og ønsker ham det bedste, men det ville være rart, hvis hun selv passede ham, men det gør hun ikke... Hun betaler selvfølgelig for foder, udstyr og dyrlæge.

Hvad mener i jeg skal gøre? Bare lade det ligge? Eller bare stoppe med at træne ham? (Hvilket ville være enormt synd, fordi han så ikke får brugt sin energi) eller konfrontere hende? Men hvad skal jeg så sige?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det mig eller dig der har hund?
  • #1   20. jan 2014 Har du snakket med hende omkring dine følelser?

• #2   20. jan 2014 Jeg har snakket med hende, hun lover at det bliver bedre, men det bliver det ikke smiley

• #3   20. jan 2014 Jeg ville konfrontere hende sig det lige ud at det er hendes hund osv.
    Du kan så få at vide at du bare kan lade være med at gøre alt det du gør
    Ja så syntes jeg heller ikke det er nemt Men lad være med at det går ud over hunden smiley

• #5   20. jan 2014 I realiteten er det dig som er ejer idet loven siger at den der besidder hunden ejer den. Så jeg håber den er forsikret

• #6   20. jan 2014 Så må du ligesom sætte en streg i sandet og sige at det altså er hendes hund og hun må tage ansvar for den da du har andre ting at tage dig til....

I kan jo evt. aftale en ordning der hedder at du træner med ham og så tager din søster de lange ture eller?

Bor I sammen?

• #7   20. jan 2014 Vi bor sammen, og forsikring har hun styr på.

Maria det lyder som en god ide smiley

• #8   20. jan 2014 Det er jo en nem måde at have hund på smiley

Jeg tror også du skal finde ud af, hvor meget du selv ønsker at involvere dig i hunden.

Måske din søster skal hjælpes tilbage til at tage ansvar for hunden. Hvad med at sige "Søster, nu skal vi ud og gå/træne" Hvis hun så siger, at hun ikke har tid nu, så spørger du hvornår hun har tid, og forklarer at med sådan en aktiv hund, så skal hun finde tid, tit.

• #9   20. jan 2014 Vi bor sammen og hun har styr på forsikring...

Det er bare ikke det letteste at sige fra.. Min søster har det med at tage ting personligt også bliver hun sur -.-

God ide Maria smiley

• #10   20. jan 2014 Tak bjergged, jeg selv ønsker ikke at være bundet, men kan godt se at hvis jeg ikke gør det, så skal han passe sig selv og det vil jeg ikke være med til..

Det er en rigtig god ide med at hjælpe hende tilbage til ansvaret, og det fungere også rigtig godt i et par dage, men så er der pludselig noget der er mere interesant også glider vi væk fra det igen.. Jeg har jo mine vaner og hun har hendes.. smiley

• #12   20. jan 2014 Så er det måske der du skal hjælpe hende med at holde fast i aktiviteterne med hunden. Hun bliver jo nødt til selv at tage ansvar for det dyr hun har anskaffet sig, men nu ved hun at du tager over, og det er nok blevet en sovepude for hende. Så selvom du synes det er synd, så bliver du nok nødt til at trække dig, og tvinge hende til at tage ansvar. Gør hende opmærksom på at hunden skal luftes og trænes. Alternativet er at hun skal gøre rent efter den, fordi den tisser og skider indenfor, eller skal købe nyt inventar fordi den i mangel af bedre aktivering kaster sig over møbler og dørkarme.

Du skal som du siger, nok vente at hun tager der personligt, for det er jo personligt når du begynder at kræve, at hun skal passe sin egen hund.

• #13   20. jan 2014 Jeg vil prøve endnu en gang og hjælpe, føler bare nogengange det er mig der hænger på ansvaret af at hun passer hunden og det burde det jo ikke være, hvis hun virkelig havde interesse i ham smiley

Pia - jeg må nok indrømme jeg har tænkt tanken, men jeg kan ikke få mig selv til at opgive hvad vi har bygget op sammen.. Jeg ville bare gerne at min søster kunne se det fede i det fremskridt som han gør smiley

Jeg snakkede faktisk med hende i dag om at hun skulle starte til hundetræning med ham (styrke hendes selvtillid, for har måske tænkt at det må være træls at se hvilken udvikling mig og hendes hund gør, uden hun selv rigtig er med) og at jeg så ville starte agility med ham indtil hun selv kunne overskue at træne begge dele og hun virkede positiv over ideen smiley

• #14   20. jan 2014 Men jeg ved også bare at der ikke går lang tid før hun hopper fra..

Kommentér på:
Er det mig eller dig der har hund?

Annonce