852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Køkkenmaskiner? Køkkenmaskiner?

Hvad har I af køkkenmaskiner og har haft?

Hvilke kan I absolut ikke leve uden?

Hvilke vil I ikke have igen?

Hvad ønsker I jer?

Ja... Fortæl om jeres seje køkkengrej smiley

Selv har jeg:
Røremaskine - absolut uundværlig!
Elpisker - bruges stort set ikke, efter jeg fik min røremaskine.
Stavblendersæt - bruger specielt hakkeren meget.
Elektrisk rivejern - købt billigt i fakta. Jeg synes den er ok, men den er ikke så fantastisk igen, og der er meget spild. Dog er den god til hårde grøntsager. Det aflaster mit håndled rigtig meget (har en seneknude i højre håndled)

Jeg har haft indtil flere elektriske kartoffelskrællere. De blev anskaffet pga seneskedehindebetændelse i håndleddet. De brændte rigtig hurtigt sammen, og skrællede ikke helt perfekt. Til små portioner var den ok, hvis man lige gik kartoflerne efter bagefter, dog vil jeg ikke have sådan en igen.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig:

En foodprocessor
En ismaskine
Måske en brød-bagemaskine.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køkkenmaskiner?
  • #1   18. okt 2013 Køb en brødbagemaskine. Jeg fik foræret en fra Kenwood, og jeg er SÅ glad for den. Det eneste brød jeg køber i butikkerne er pita. Resten laver jeg selv. Eller [i]den[/i][i[/i]laver det, he he smiley

• #2   18. okt 2013 Jeg har en Kitchen Aid røremaskine - bruges ikke så meget men har gerne ville eje en i mange år smiley

Stavblendersæt - Skal udskiftes da minihakkeren snart ikke kan mere...den bruges meget ofte og er aldeles uundværlig til pesto og løgmos til deller smiley Bruges også til piskning af lidt flødeskum en sjælden gang imellem.

El pisker - har jeg arvet fra min mormor, men bruges sjældent.

Toaster - bruges kun i perioder smiley

Derudover har jeg kaffemaskine og brødrister.

Ønsker mig en Magimix 4100...men den må nok vente nogle år endnu smiley

• #3   18. okt 2013 Nååå ja... en toaster har jeg da også... Den er bare gemt så langt væk, at jeg helt havde glemt den smiley

Og en brødrister og elkedel smiley

Linda - den fra Bilke/Føtex er rigtig lækker. Jeg måtte købe en ny, fordi min gamle ikke virkede mere. Den har helt klart en kraftigere motor end min gamle, som jeg selvfølgelig ikke kan huske mærket på smiley

• #4   18. okt 2013 Ha ha ha smiley Ja vores bruges også sjældent...men det smager nu ret godt smiley

Har da også en elkedel smiley

• #5   18. okt 2013 Vores familie (især svigerfamilien) elsker at give os køkkenmaskiner, så det er helt absurd og vi har været nødt til at sige STOP! Vi har:

- håndmikser
    - stavblender
    - blender
    - saftpresser
    - dampedims
    - actifry
    - toaster
    - brødrister
    - ismaskine
    - pandekagedims (sådan at man sidder ved bordet og selv laver sine pandekager)
    - æggekoger
    - kartoffelskræller
    - pålægsmaskine

...og så har jeg garanteret glemt nogle. Godt at vi har to viktualierum. smiley

Vi bruger regelmæssigt:
    stavblender
    håndmikser
    æggekoger

Herudover:
    toaster
    brødrister
    ismaskine
    pålægsmaskine

Vi bruger sjældent:
    actifry
    dampedims

Vi bruger stort set aldrig (nogle har vi ikke haft fremme i flere år)
    pandekagedims
    saftpresser (den skal jeg dog nok til at finde frem)
    blender
    kartoffelskræller

Nå ja, og så er der også kaffemaskine og Nescafe maskine, som vi kun bruger når vi har gæster.

Men selv det vi bruger regelmæssigt er ikke fremme hver uge. Jeg tror sagtens jeg kunne klare mig uden køkkenmaskiner. smiley

• #6   18. okt 2013 ... og hoooold da op, det blev langt. Undskyld!

• #7   18. okt 2013 M.I Lad være med at undskylde! Jeg synes det er rigtig dejligt med indput smiley

Det er jo det, tråden er lavet for smiley

Men wauw! du har mange smiley

• #8   18. okt 2013 Tak. smiley

Og ja... pyha. Det er så givet over de sidste 10-15 år, så meget af det er ved at være godt gammelt.

• #9   18. okt 2013 Elpisker
    Stavblender
    Elkeddel (hvis den hører ind under køkkenmaskiner).

Det er faktisk det eneste vi har her hjemme.... Jeg ser alt andet som værende unødvendigt. Ikke engang en brødrister har vi smiley

• #10   18. okt 2013 Vi kan ikke undvære brødrister smiley Mmm...ristet brød i weekenden er luksus i min verden...altså næstefter friskbagte og lune boller smiley Men ynder ikke at stå så tidligt op for at bage og da kæresten er bager af erhverv bager han ikke derhjemme...andet end på mig smiley

• #11   18. okt 2013 Kenwood røremaskine (Kenny) - den bedste gave jeg nogen siden har fået.
    Vakumerings maskine - skal blive bedre til at bruge
    Bage maskine - bruger den ikk så ofte efter vi har fået Kenny
    2x toastjern - bruges til tider
    Moulinex rivemaskine - bruges ok
    Salat slynge - uden el, men elsker den og bruger den meget
    Is maskine - en billig en, men den fungere ok
    Elektrisk knivsliber - fantastisk opfindelse
    Håndmixer - bruges ikk så meget efter Kenny er flyttet ind
    Stavblendersæt - Bruges ikk så ofte, som jeg gerne ville
    Blender - bruges slet ikk, for der var en med i Kenny, som bruges istedet
    Æggekoger - bruger ikke andet end den til at koge æg
    Brødrister - bruges efter behov
    Kaffemaskine - bruges ikk. Vi drikker kun Nescafe
    Pålægsmaskine - har planer om at lave eget pålæg
    Pasta maskine - aldrig brugt
    El kedel, bruges dagligt

Uhhh og så har jeg lånt min mors saftpresser for et år siden, har ikk lige fået den prøvet endnu :O)))))

Og har sikkert også en 5 - 7 andre ting jeg har glemt....ELSKER køkken-gadgets :O)

• #12   18. okt 2013 Jeg har en røremaskine m. mixer ...+ brødrister.... og ikke en dyt mere....... jeg har givet det hele væk...... brugte det ikke.... smiley

Har også 100 guldmærker til Føtex liggende , som jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til..... ha ha ha ......... har faktisk lige fået dem af min nabo .... som også har ALT .... ligesom jer.

• #13   18. okt 2013 Jeg har min gamle Bosch røremaskine med pisker og blender. Den er snart 20 år gammel. Det samme er min elkedel. Kaffemaskinerne holder ikke så længe her i huset, men den har vi også. Brødrister. Det er de ting jeg oftest bruger.

Så har jeg stavblendere, toaster, Smoothieblender, vaffeljern, bagemaskine. Og sikkert noget mere, som jeg ikke kan huske...*G*

• #14   18. okt 2013 Hmm.... Min røremaskine bliver brugt næsten dagligt sammen med min Braun Multimix (der er både minihakker og foodprocessor i den og den eeeelsker jeg) derudover bliver håndmixeren, blenderen (til smoothies) og min dolce gusto også brugt tit smiley

• #15   18. okt 2013 Kaffemaskine, en ældgammel sag, fordi jeg har fået smadret kanderne til alle dem jeg siden har købt smiley - bruges dagligt.

Elkedel - uundværlig og bruges flittigt

Håndmixer - bruges flittigt

Stavblender/pisker - bruges sjældent

Blender - bruges af og til

Vaffeljern - bruges ofte i vinterhalvåret (det er så hyggeligt!), og kan også bruges til toast, selvom de får en sjov facon smiley

Brødrister - bruges jævnligt

Fritøse - bruges jævnligt (synes fritter, forårsruller m.m. bliver bedst i friture, og så kan jeg godt lide at eksperimentere med beignet)

Saftpresser - bruges for sjældent, fordi jeg hader at gøre den ren

Knivsliber - lige købt idag for 44 kr i Lidl. Glæder mig til at bruge den

--------

Kunne godt tænke mig en bagemaskine og en stor køkkenmaskine med rører, kødhakker, rive-og skivefunktion m.m., men har hverken råd eller plads til mere i mit minikøkken.

-------
    Noget jeg aldrig vil eje er en af de der "fine" kaffemaskiner til alverdens smart pulver à la Senseo eller hvad de nu hedder.

Kommentér på:
Køkkenmaskiner?

Annonce