{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

De 'små' ting i livet :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg har i flere år ønsket mig sådan en køkkenmaskine, men synes ikke lige at budgettet holdt til en sådan udskrivning når der var andre vigtigere ting at skulle bruge pengene på.

Min søde mor, som har givet mig førjulegave, hun gav så kun en lille ting til jul... udover småpakker, så var den 'lille ting' en konvolut med 2000kr. Det er godt nok ikke hvad jeg kalder for 'lille' smiley

Så har jeg jo siddet og spekuleret over hvad de her penge skulle gå til, og kigget lidt på køkkenmaskiner og tilbud.
Jeg er så endt med en billig med kødhakker der var sat ned til næsten halv pris... 700kr smiley
Ok, det er da et discountmærke, men guuuud hvor er jeg glad for den. Når man er hypermobil med svagpisserhåndled, så er æltning og røring af dej ikke ligefrem noget man ikke får spor ondt af. Det er virkelig en nydelse at sætte 'Laura' til det hårde, og så stå med en superelastisk dej bagefter, som er nem at arbejde med - og hvor man har dejlige luftige boller - ummmmmmm

Resten af pengene går så sørme osse til noget fornuftigt... udskiftning af min stavblender til en der kan sparke mere røv, og som har piskeris og rivejernsdims med. Og så er der lige en slat tilbage til et billigt regnsæt fra Harald Nyborg smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De 'små' ting i livet :-)
  • #1   11. jan 2015 Fantastisk! smiley
    kender godt den med svagpisserhåndleddene, det er sgu ikke for sjov.

• #2   11. jan 2015 nej for pokker, og jeg æææælsker altså nybagt brød og boller, men får aldrig lavet det, for det er simpelthen så hårdt at ordne dejen... og man er fedtet ind i alle revner med mel og sager. Når Laura har arbejdet, så er dejen bare lisså spændstig som man ser på tv (og som vi har nede på arbejdet), og så er det bare en fornøjelse. Og man er ikke fedtet ind med sager i alle revner, hehe.

• #3   11. jan 2015 Jeg har ikke dårlige håndled, men hader snasket dej på fingrene. Så røremaskinen er et megahit. Jeg rør først dejen, når den "slipper" skålen.

• #4   11. jan 2015 et andet godt tip - du kan bruge nogen af de der engangslatex-handsker. Det gør jeg alligevel, for så slipper man for at lige få noget under neglene, hvis de er lidt lange smiley

• #5   11. jan 2015 Jeg er ikke tæskesvans eller klassisk guitarist - så ingen lange negle smiley Men ellers er ideen skam god nok.

• #6   11. jan 2015 Klasset dej, fars og lignende harvjeg virkelig et problem med ar rode med, og lagret ost smiley

• #7   11. jan 2015 Jeg kan sige så meget at jeg er så sart, at jeg næsten ikke kan få mig selv til at stå og skære rå kylling - kan man ikke også få sådan en smart maskine, der lige tager de klamme konsistenser?? smiley

• #8   11. jan 2015 Sikke dog en skøn gave smiley Jeg har også udfordringer med arme, hænder og skuldre, så jeg ELSKER mine køkkenmaskiner og ville simpelthen ikke kunne klare mig uden.

• #9   11. jan 2015 Jeg ælter på god gammeldags maner. Har ingen dårlige håndled.
    Her er resultatet af et yoghurtbrød også til fryseren. Hmm

profilbillede
  • #12   12. jan 2015 Åh, jeg har en mere end 20 år gammel Bosch køkkenmaskine. Jeg HAR sagt til min mand at når den afgår ved døden en dag, så bliver der, uden nogen som helst diskussion købt en ny!!

Jeg er så vil med min køkkenmaskine og mine træningskammerater er vilde med den..........*GGGGGGGGGGG* Den kan nemlig lave en mean chokoladeroulade på 15 minutter smiley

• #14   12. jan 2015 Rotterne:

Spørg Whiskymutter og MB om chokoladerouladen smiley

6 æg i køkkenmaskinen med 3 dl. sukker. Fuld knald på. bare lade den står 5-10 minutter og piske. Så hælder du 2 dl. mel, 1 dl. kartoffelmel og 2 tsk. bagepulver i og rører lidt forsigtigt rundt. Helt ned i bunden smiley Dejene hældes i en bradepande med bagepapir. 200 grader varmluft i 8 minutter. Efter de 8 minutter stikker jeg i den hvert 1-2 minut. Lige så snart den er færdig, vendes dejen ud på et stykke sukkerdrysset bagepapir. Imellemtiden har jeg taget noget chokoladesmørepålæg (som Nutella, bare det billigste) og lige varmet i mikroovnen. Det smører jeg ud på "bagsiden" af rouladen som stadig er meget varm, for ellers knækker den og ruller............. Finito. Ca. 15 minutter fra jeg går i gange og til jeg er færdig.

De er så så forvænte at jeg også ofte laver chokolademousse til at komme ovenpå.

(link fjernet)

Den bliver lavet på skummetmælk på køkkenmaskinen smiley

• #16   12. jan 2015 Chokolademousse putter jeg i en 4 liters pose og ind i køleren til jeg skal afsted. Så klipper jeg hul i det ene hjørne og så kan folk selv komme det på, som de vil ha`på......... Det er så hylenemt.

Ind imellem skal det gå stærkt når jeg skal bage, så jeg har et lille lager af "færdigblandet" boller. Det ryger også i køkkenmaskinen. sammen med nogle solsikkekerner eller græskarkerner eller hvad jeg har i skabet. AL min bagning laves på køkkenmaskinen.

Nåre jeg bager kager med æg,s å sørger jeg altid for at æg og sukker piskes meget længe. Jeg kan godt li`at det næsten bliver en smule sejt. Og det er FEDT at køkkenmaskinen pisker det hele imens jeg så kan koncentrere mig om andre ting smiley

• #18   12. jan 2015 Åh, glæd dig. Du har pludselig 2 frie hænder. Jeg er så vild med min køkkenmaskine smiley

• #21   12. jan 2015 Jutta, kan du ikke lige smide opskriften på de brød ?

• #22   12. jan 2015 Fik en pokkers smart og ikke billig multi-ting i fødselsdagsgave.
    Jeg har brændt flere blendere af gennem tiden (blender en del grønt til hundene), samt jeg tit laver råkost og får så ondt i både fingre, håndled, albuer og skuldre inden jeg er halvvejs, når jeg bruger et rivejern.

Maskinen er kraftig og enormt effektiv,en RØVIRRITERENDE at skille ad, vaske af og samle igen. Det tager længere tid, end det tager at bruge den.

Må erkende at den samler en del støv her.

• #23   12. jan 2015 Sikke en dejlig gave at få smiley

• #24   12. jan 2015 René, ikke mange dikkedare, køb en pose yoghurtmel fra AMO, fremgangsmål står på posen.
    Nemt, hurtigt og lækker .
    Så er der kun rengøringen af en skål.

• #26   12. jan 2015 Øj sådan en køkkenmaskine er bare guld være
    Jeg fik en gammel gammel en foræret og tænker nu at jeg er da nød til at have en ny men pu hvor er de altså dyre
    Må jeg spøger hvor du har købt din, hvad mærke det er også vider 700 kr er jo til at holde ud at komme af med smiley

• #27   12. jan 2015 Jamen jeg valgte bare en af coops. Normalpris er 1200kr i webshoppen, men så var de fysisk på tilbud til 699 for nylig. 1000 watt, 2 hastigheder til både dejkrog og k-spade, og så en hastighed til ballonpiskeren. Så var der kødhakker med 3 knive og småkageindsats med osse.

• #28   12. jan 2015 Okey det vil jeg lige prøve at kigge efter smiley

• #29   12. jan 2015 Nu er den så ikke på tilbud mere, og jeg måtte ringe til nabobyens brugs for at finde en og få lagt den til side. Men for 700kr synes jeg den er et fint køb.

• #30   12. jan 2015 Okey ja 700 er Okey billigt for sådan en maskine smiley

• #31   12. jan 2015 Et godt tip til roulade, som jeg selv gør og det virker smiley
    Sukker drysset på bagepapir, og oven på lægges endnu et stykke bagepapir og oven på bagepapiret lægges en ny fugtig karklud. Bunden brækker eller knækker ikke.
    Når bunden er kold lægges moussen og der rulles. Jeg bruger nemlig også oetkers chokolade mousse smiley

• #32   12. jan 2015 Åhhh en fed gave at få smiley

Jeg har osse fået min Kenny (Kenwood) i gave og bruger ham flittigt. Kan varmt anbefale at røre frikadellefarsen deri - den bliver så meget bedre.

Jeg er en SUCKER for køkken gadgets. Har så mange at der fatisk ikk er flere jeg kan ønske mig smiley

• #33   12. jan 2015 jeppers - det er osse planen... udover brød/boller, så skal der fars i... og kagedej... og flødeskum... og mørdej... og hvad jeg ellers kan finde på der skal røres, hehe.

Jeg har så bestilt denne her stavblender, så jeg slipper for at komme til skade når jeg skal rive gulerødder til bagværk... eller skive agurker til agurkesalat

profilbillede
  • #34   12. jan 2015 Smart med "rn-flere-i-en ting smiley

• #35   12. jan 2015 Hvis man må låne tråden til et spørgsmål i kategorien?
    Har nogen forstand på/erfaring med slowjuicer'e? Hvad skal man være opmærksom på? Evt. forslag til køb. smiley

• #36   13. jan 2015 Min stavting kom så igår.
    Hentede den i min pause - skal jo bare krydse vejen - og nu står den og venter til jeg har fri kl 15
    Imorgen bliver den indviet med en god gang suppe.

• #37   13. jan 2015 Er egentlig ikke så meget til køkkenmaskiner; jeg hakke grøntsager, nødder osv med kniv hurtigere end hvad nogen køkkenmaskine kan klare smiley Og så er rengøringen af mine redskaber jo ulig meget hurtigere end hvad køkkenmaskinen kan klare.
    Nå, men en ting har vi dog som bruges ofte; en GAMMEL Ballerup Køkkenmaskine. Alt ekstraudstyret er for længst blevet væk, så den har kun rørefunktionen tilbage. Men det er også det eneste vi har brug for. Den fungere upåklageligt selvom den er fra 1940'erne og købt på et loppemarked af min svigermor engang i 1980'erne smiley

• #38   13. jan 2015 Jeg har et "barnebarn" til ballerup-maskinen. De laves i dag i sverige under navnet ankarsrum. Virker ærlig talt som uopslidelig. smiley

• #39   13. jan 2015 Jaeh Mette - det kan jeg så osse - jeg kan bare ikke lide den pris som mine led betaler smiley

Kommentér på:
De 'små' ting i livet :-)

Annonce