1.846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

marsvin Bella marsvin Bella

Syntes lige i skulle have en opdatering fra mig igen smiley
Bella er 4 uger, og er vokset godt til.
Hun har fået den lækreste pels!
Rigtig fluffy og langhåret modsat alle de andre jeg har.

Hendes bror er en del mindre end hende, og kortere og mere glat i pelsen end hende smiley

Jeg er så spændt på hvordan hun ser ud med pelsen og hendes vægt, når hun først er fuldvoksen smiley

Tjek lige denne gudesmukke skønhed smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin Bella
  • #1   28. aug 2013 Åh hun er altså bare så fin - er så vild med hendes farver smiley

• #2   28. aug 2013 ja i kommer til at få opdateringer om hende herinde smiley
    Jeg er mere herinde end på GG så beklager hehe

• #3   28. aug 2013 Buuut buuuut buuut siger mit marsvin Peanut til Bella smiley

• #4   28. aug 2013 Hvor er hun fin.. har en forkærlighed for de langhårede.. og teddyerne og faktisk dem alle smiley
    Du får lige min alpaca Mille her, hun runder snart de 6 år, så hun er ved at være en gammel trunte

profilbillede
  • #5   28. aug 2013 lige et til af min øjesten

profilbillede
  • #6   28. aug 2013 øj en hårpragt hun har smiley Hun holder sig bestemt godt og ældes med stil smiley

• #7   28. aug 2013 Hun er dog kun omkring 4 på billedet, men bortset fra sommerfrisure, så ligner hun sig selv.
    så må du lige få vores kastrat Caspian også, han er en texel og såååå sød her sammen med en ung Malthe, som dog døde alt for ung.

profilbillede
  • #8   28. aug 2013 hvor fin med persille i munden smiley
    trist han døde tidligt, han var ellers rigtig flot

• #9   28. aug 2013 Ja, han var rigtig fin, gik uden videre i krampe og døde på få minutter smiley

• #10   28. aug 2013 Kunne ikke finde et billede af min Peanut, så måtte tage et screenshot af en video af mine to piger smiley

• #11   28. aug 2013 Kunne ikke finde et billede af min Peanut, så måtte tage et screenshot af en video af mine to piger smiley

profilbillede
  • #12   28. aug 2013 Nørhøj hvor fin.

MLA:
    Hvad bruger for at for baggrunden lys og underlaget?

• #13   29. aug 2013 Min mand er fotograf smiley
    men i korte træk en hvid voksdug, et spise bord, opsat lys og nogle øffer der gider fotograferes smiley

• #14   29. aug 2013 En dejlig teddy peanut smiley
    vi har også et par stykker i flokken, de er ret specielle i deres væsen. smiley

• #15   29. aug 2013 MLA: Tror hun er en blanding, da hun var ung var hun meget teddy-agtig i pelsen, men med alderen bliver hun mindre og mindre "kruset" hen over ryggen.
    hende her er voldsomt dominerende overfor andre marsvin, da hun havde bur-kammerater var det hende der styrede om de måtte spise, gå ind i høet, drikke osv. Knapt så holdbart. Hun er en strid diva uden lige smiley
    Så nu prøver hun i stedet at koste rundt med hunden i stedet.. som oftest virker det dog.. skøre dyr smiley

Hvor mange marsvin har i smiley ?

• #16   29. aug 2013 Haha.. Sådan en strigle har min søn også.. Sure signe har egen lejlighed GGG mokke!
    vi er " nede" på 7 mutter, en texel, en alpaca, to teddyer, to hvirvler og en glathåret rundkørslel.
    men har været oppe på 16 for nogle år siden, men en del er stået af af alderdom, og et par aflivet PGA. Sygdom.

• #17   29. aug 2013 Rov og jeg syntes mine 6 mutter var mange hehe smiley

• #18   29. aug 2013 Ej da
    mutter er flokdyr, synes det er rædsomt synd at lade dem gå alene.
    fedt at se en stor velfungerende gruppe trunter med en kastrat til at holde ro i hønse gården smiley

• #19   29. aug 2013 MLA: Ja, det er lidt ærgeligt. Vurderede simpelthen at hun ville mobbe og terrorisere en ny but, da hendes burkammarater døde, så hun måtte forblive alene. Tror egentlig også hun er fint tilfreds med at være alene.
    Hun var tit syg da hun var sammen med de andre, men efter hun blev alene har hun kun været syg én gang. Hun havde fået kolik og dyrelægens besked var klar "Det bliver dyrt, og jeg vurdere ikke at den overlever natten uanset hvad, så jeg foreslår at indstille behandling". Vi sad med hende hele natten, og heldigvis er hun her endnu smiley smiley

Dejligt med sådan en kæmpe flok. Jeg har kun været oppe i 3, men så er der godt nok også lyd på når de er sultne *griner*

• #20   29. aug 2013 Hehe.. elsker simpelthen den uuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiii lyd..
    mht. at være alene, så bor vores sure signe i egen lejlighed, men dog klods op af de to andre (min knægt har 3 inde hos sig, og min datter har 4 (hvor den ene er mors gris) Sure signe har ellers hidtil haft egen kastrat, som hun har fungeret super fint med som den eneste nogensinde, men ham mistede vi sidste år og har ikke haft modet til at forsøge med en ny, hun er også ved at være en gammel trunte, tja.. hun må have rundet de 6 år .. hun virker også til at være helt ok med at bo for sig selv.

• #21   29. aug 2013 UUUUUIIIIUUUUIIIUUUUI. Den lyd elsker Peanut at lave, særligt om natten - suk smiley

Har fået mange hug for at lade min pige være alene, men det er nu engang mit valg - og det bedste for hende. Nu har hun jo også fået hund, som hun i stor stil snakker med smiley

• #22   29. aug 2013 Så længe de får opmærksomhed og ikke bare sidder forladt i en mørk krog i huset, så kan det vel være fint, nogle er bare sære smiley

• #23   29. aug 2013 Det er så svært at savne, men super søde butter i har, sjovt at din den ene kun er langhåret på den bagerste halvdel Lotte.

Her har i lige alle pigerne sammen. Alle 3 fuldstændigt forskellige og unikke smiley smiley

profilbillede
  • #24   29. aug 2013 Og her det smukkeste marsvin jeg nogensinde har set. Min egen lille Sirene but smiley Skinny/teddy, kridhvid og med blåøjne - og det sødeste mest kælne marsvin smiley

profilbillede
  • #25   29. aug 2013 Nu ved jeg godt jeg spammer, men kan ikke lade være *griner*. I må lige have et billede af den lille snebold, der altid sov med lukkede øjne smiley

profilbillede
  • #26   29. aug 2013 Min han har også kun langt hår på numsen smiley

• #27   29. aug 2013 Baku

profilbillede
  • #28   29. aug 2013 Ja hihi, hendes langhårede numse. Sjovt som den kan være korthåret et sted og langhåret et andet :o)

• #29   29. aug 2013 Nårhh hvor er de fine!!
    dem med røvskæg, sådan var sønnikes første gris også, rød glathåret med laaangt hvidt røvskæg, lignede nærmest slør. Mener det er rester fra sheltien der går igen.
    ungerne og jeg var til en marsvine udstilling for år tilbage, og det var vildt med typer og racer der var, vild oplevelse faktisk.. Vi endte med at købe os farrige i muttesvin og transportkasser smiley
    manden så lidt anstrengt ud i facaden da vi kom hjem..:)

• #30   29. aug 2013 MLA: Det ligner jo en sheltie pels, bare sjovt at pelstype kan variere på samme dyr! smiley Min den sorte er også sheltie, men hun var en gave og havde bestemt ønsket "KORTHÅRET!", men så kom Charlie jo i en lille papkasse på min fødselsdag. Med hår til poterne, og nærmest så meget så hun var gemt helt væk. Jeg blev meget hurtigt autoriseret (voldsomt dårlig) marsvinefrisør, og så fik prinsessen sig en fin page smiley Hun blev meget hurtigt grå fordi jeg klippede pelsen, så som 2½ års var hun faktisk mørk sølv på kroppen (hovedet klippede jeg jo ikke, så det forblev sort) smiley

• #31   30. aug 2013 Gggg
    jeg plejer at klippe krøllerne på både alpacaen, og texlerne, og de får et ekstra hak, især omkring måsen her om sommeren. En fin omvendt page smiley
    alpacaen er sindssyg i pelsen hvis den er i fuld længde, den skiller midt på ryggen, og med hvirvler hver vej, så kan du ikke se hvor hoved eller mås er.. Måske lige voldsomt nok smiley

• #32   30. aug 2013 Her er alle mine...næsten...farmand er ikke lige med, han går inde ved siden af...
    Viggo er også blevet stor nok, så nu er han blevet flyttet ind til sin far (Viggo er den lille brune)

Så jeg har 2 hvirvel og 3 glatte...eller 3 glatte hvoraf den ene har langt røvhår, den anden alm kort og glat og den sidste lidt fluffy med lidt længere pels..

profilbillede
  • #33   30. aug 2013 Ej hvor herligt at se, så forskellige og så fine smiley
    må spamme når jeg rammer pc'en.. smiley

• #34   30. aug 2013 Åhhhh jeg kommer helt til at savne at have mutter.

Min sidste Mutte mistede jeg for et år siden pga sygdom og valgte efterfølgende at holde pause i en periode.

Mine to sidste mutter bestod af en Sølv agouti/hvid satin hun og en gylden/hvid hvirvel.

Her sammen med hver sit kuld på hhv. 4 og 5 unger. Behøver jeg at sige der var liv og glade dage smiley

profilbillede
  • #35   30. aug 2013 Et Ferrari marsvin!.. med hækspoiler og det hele smiley
    der er intet så nuttet som babymutter!, vi har haft 3 kuld gennem de 14 år vi har haft marsvin, men synes det var lige hårdt at finde gode familier til afkommet hver gang, så vi valgte at beholde en han til hver gruppe, som blev kastreret, og det har vi været super glade for.
    Her er vores gamle Tot, min søns stolthed, et rigtigt ferrarisvin som han kaldte ham for smiley

profilbillede
  • #36   30. aug 2013 den første gruppe han havde, kastraten Tot til højre, Signe (SureSigne som nu har rundet 6 år) og til venstre Ditte, som havde langt hvidt røvhår smiley

profilbillede
  • #37   30. aug 2013 Og i må lige få den sødeste mut ever, kæreste Bertha, fra første kuld vi havde, hun fik også selv et kuld inden det var slut med fertile hanner. Hun er så savnet stadig, utroligt gemyt hun havde..

profilbillede
  • #38   30. aug 2013 altså jeg kan heller ikke tåle mine grise, men jeg har dem alligevel..og fået flere :
    HVis jeg har dem oppe og de rør min arm, så slår jeg ud med nældefeber lignende udslæt, der hæver og klør, min næse kilder, nyser og mine øjne svier og render i vand hvis jeg lige glemmer at ha rørt dem inden jeg klør mig i øjnene....

Men jeg har lært ALTID have langærmet trøje på og IKKE klø mig i ansigtet før hænderne er vasket smiley

Jeg fik astma anfald, så slemme at jeg hver aften/nat fik jeg hoste anfald og jeg kunne ikke få vejret smiley
    Lægen var meget insisterende på at jeg kom af med dem...

Men så flyttede vi, og de går nu fast ude i deres lille "stald" året rundt og i sommerhalvåret går de i et anlæg til dem ude i haven smiley
    Ergo ingen problemer med astma anfald mere, og ja kløen kommer kun hvis de rør armen eller jeg muger ud...
    Mine grise blir hvor de er, og der kommer nok flere til.

Her min enestående prinsesse Tamaya på 3 år

profilbillede
  • #39   30. aug 2013 hmm jeg har gennem de sidste par år haft samme symptomer med nældefeberlignende udslet på underarmene, og mine øjne går helt amok hvis jeg som du beskriver, glemmer at jeg har rodet med dem og klør mig i øjnene, samt jeg nyser og snottet løber når jeg pusler med dem.
    jeg har tænkt tanken, men slået den laaaaaaaaangt væk, da det alligevel ikke ændrer noget. jeg bemærker så intet ellers, men nu går de også på ungernes værelser, og har sommerhus i haven, så jeg bemærker ikke de er her på den måde med hoste osv.
    faktisk reagerer jeg også på Ragdoll katten vi har, men det er mest når han kommer helt op i ansigtet på mig med sine fine hår, og når jeg piller mig selv i øjnene bagefter. de andre katte reagerer jeg ikke på, ej heller hundene.

• #40   30. aug 2013 Jeg reagerer heller ikke på katten eller hunden...eller andres... Kun på mine marsvin...jo jeg arbejdede 14 dag ved en landmand engang, og da fik jeg kløende øjne, når jeg bar ved grisene...landkvinden mente at jeg ik ka tåle deres skæl/hud.

Jeg fik også astma medicin, men det har jeg ik taget i 1 år nu ca, fordi jeg rykkede dem ud af huset.

• #41   30. aug 2013 Jamen skulle det komme så vidt, så må jeg bare tage medicin for det. det kan jeg leve med, men ikke uden min flok af dyr.
    min yngste søn, der nu er knapt 12, led meget af lungebetændelse og astmatisk bronchitis som helt lille, og lægen mente bestemt at vi skulle få alt hvad der havde pels og fjer ud af huset i en vis fart.. gys.. jeg insisterede på at barnet fik taget allergi test, da jeg simpelthen ikke troede på det.
    og den viste da også at han overhovedet ikke reagerede det mindste på dyr.
    Drengen voksede fra det, og har ingen men i dag overhovedet.
    Heldigvis..

• #42   30. aug 2013 Sådan har jeg det også. Jeg vil 100 gange hellere tage medicin end at gå af med mine dyr.
    14 dage efter vi fik hunden, da slog kæresten ud overalt på kroppen med rødt kløende udslæt, og det passede meget godt at det skulle være hunden han reagerede på.
    Lægen mente også at vi sku ha med hende NU... Han kunne blot ved at kigge! på kæresten se t det var hunde allergi..... Sikke en idiot!

Jeg fandt så en loppe på hunden og både hund og kat fik loppebehandling, og kort tid efter forsvandt alle symptomer....så han har nok loppeallergi istedet og ikke overfor hunden....
    Nogle gange har de læger alt for travlt når der er dyr inde i billedet!

• #43   31. aug 2013 Hvis man bliver syg af dem, ville jeg ikke skille mig af med mine dyr, men selvfølgelig ikke anskaffe flere. Eller JEG gør smiley Men det er ikke sundhedsmæssigt forsvarligt. Jo mere kontakt man har med allergenet jo mere syg bliver man, også på sigt.

Kommentér på:
marsvin Bella

Annonce