1.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Sunde snacks? Sunde snacks?

Hej HG.

Jeg skal have en Gastric bypass operation her i september og skal nu smide de sidste kg inden min kirurgiske forundersøgelse.

Inden man kan få sådan en operation skal man tabe sig 8% af sin kropsvægt og jeg mangler 2 kg, som skal være væk d. 29. august..

Jeg har i dag lavet havregrynschips, men kender I til andre sunde snacks som har et lavt kalorie og sukkerindhold?

Jeg har diabetes type 2, så en masse frugt duer heller ikke, pga indholdet af frugtsukker og jeg synes ikke der er voldsomt meget "lækkersulten"-snack over grøntsager!

Så HG, som er fyldt med dejlige, hjælpsomme mennesker - Kom med jeres bedste opskrifter! smiley :)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sunde snacks?
  • #1   13. aug 2013 Pas.. Men jeg lytter lige med, kunne godt selv bruge noget insperation :O)

Og held og lykke med operationen når du kommer så langt..

• #2   13. aug 2013 Katrine> Jo tak.. Og disse smager vildt godt! http://diabetes.dk/velvaerekoekkenet/opskrift.aspx?id=5701

• #3   13. aug 2013 Jeg er på en kur/kostomlægning, hvor jeg undlader stivelse og kulhydrater i større mængde, jeg køber kalkunpålæg og skinkepålæg, som jeg klipper/skærer i 4 stykker, 11 min i ovnen på 180 grader, så er de dejlig sprøde, du kan evt lave en dressing til med fromage frais og de krydderier du bedst kan li'. Det kan gøre det ud for chips smiley

• #4   13. aug 2013 Æble skåret ud i tynde skiver, lidt kanel på også i ovnen 10 minutter ca smiley

• #5   13. aug 2013 Bumble bee> Øj, det lyder også ret smart.. Det må jeg prøve! Sådan en slags kødchips..

• #6   13. aug 2013 Molly*Kiki> Smager det lidt henad æblegrød eller æbletærte? Det er jeg nemlig ikke så vild med..

• #7   13. aug 2013 Njaah.. Chips og kanel smiley

• #8   13. aug 2013 Skyr med mandler og rosiner/æbletern + evt flydende sød eller vanillesukker. Mætter godt pga proteinindholdet i skyr.

• #10   13. aug 2013 Hjemmelavet is lavet på skyr! Det guf! og ikke usundt.

• #11   13. aug 2013 Som Sabina skriver, skyr is. Det smager herre godt smiley

Jeg har lige lavet denne:

Skyr
    Jordbær
    Lidt Vaniljesukker eller vaniljekorn

Det hele blendes sammen og puttes i en beholder i en fryser, husk at røre i det i en enkelt gang eller to. Det fryser hurtig smiley

• #12   13. aug 2013 Eller så er agurker, gulerødder og lignende, ristet rudbrød i små skiver og så engang hjemmelavet dip til altid et hit synes jeg. smiley

• #13   13. aug 2013 Molly*Kiki> Haha.. Nå, men så prøver jeg det i morgen.. smiley

Nathalie> Mandler er faktisk ret fedende, selvom det er det "gode" slags fedtstoffer.. Og nej, jeg kan ikke stoppe igen hvis jeg først går i gang.. smiley

Sabina og Renée> Jeg har lavet yoghurt-is mange gange, men aldrig med skyr.. Det må prøves! Kommer der ligeså nemt og hurtigt iskrystaller i, som der gør i yoghurt? Har lige købt Cheasy drikke-skyr i dag, de smager skønt!

• #14   13. aug 2013 Renée> Mit problem er bare at jeg er rigtig kræsen.. Så bryder mig hverken om agurk eller ristet rugbrød.. smiley

• #15   13. aug 2013 Jeg så i go morgen Danmark, at kokken derinde lavede en ærte dip... det så så lækkert ud..
    Opskriften kan findes på tv2`s hjemmeside hvis det var noget..

• #16   13. aug 2013 Peberfrugt, slikærter, små gulerødder der er så mange lækre grøntsager der er gode til dip..

• #17   13. aug 2013 Jeg elsker en omgang skyr med sødemiddel.

Havregryn er en ren kaloriebombe, så tror ikke dine chips er sunde.

• #18   13. aug 2013 Tine A> Problemet er bare, at jeg ikke bryder mig ret meget om grøntsager.. Det kan tælles på 2 hænder hvor meget af det jeg kan lide..

Casper H> De er skam sunde nok, men man skal jo bare ikke spise uanede mængder af det.. Alt med måde.. I 25 g. havregrynschips er der 300 Kj/72 kcal. Og 25 g. havregrynschips er faktisk en pæn portion, som egner sig fint til en aftensnack.. smiley

• #19   13. aug 2013 Hmm, ja den er svær så..

Jeg har en bekendt der træner mod dm i fitness, og er på en stram diæt ... Hun bager low carb (du kan evt Google det) kager og pandekager, men spiser jo masser af grøntsager og en smule frugt.
    Hun spiser også masser af skyr, både som dip, men også sødet med kunstig sødemiddel og rørt med lidt sukkerfrit syltetøj..

• #20   13. aug 2013 Ikke hvis du sørger for at røre i den når den er kommet i fryseren.

Men eller en klat skyr med kanel, smager nu altså også godt smiley

• #21   13. aug 2013 Tine A> Jeg spiser også det grønt jeg kan lide til mine måltider men der er grænser for hvor spændende det er at blive ved med at gnave i, når udvalget ikke er så stort.. Og jeg prøver ofte at smage på de ting jeg ikke bryder mig om, hvis nu mine smagsløg skulle have ændret sig.. smiley Jeg prøver at google.. Ja, skyr er altså bare super til alt muligt!

• #22   13. aug 2013 Jeg kan på ingen måde se det fornuftige i det. Havregryn er da en udmærket kilde til kulhydrater, men skal man tabe sig, så er det for kaloriefyldt til mig da. Hvorfor ikke bare tage dig selv i nakken, og droppe alle de snacks og spise kaloriefattigt?
    Skal du absolut spise snacks, så prøv med nogle proteinkager eller lign.

• #23   13. aug 2013 Skyr med vaniljepulver, og bær smager himmelsk. De kan også blendes sammen, evt med lidt mælk så set blir tyndere. Eller laves til is.

• #24   13. aug 2013 Casper h> Hvis jeg var i stand til "bare" at tage mig selv i nakken og gøre som du foreslår, så havde jeg ikke behov for en operation.

For nogle mennesker er det bare mere svært end det er for andre.. Jeg spiser også kaloriefattigt og har tabt 2 kg på 6 dage, så jeg tror jeg har styr på den del af det lige for nu.. Der er ingen der ved hvordan man skal spise korrekt, som en overvægtig person, tro mig..

Jeg har brug for nogle fedtfattige "snacks" til om aftenen, da jeg oftest er meget lækkersulten der og til om formiddagen og eftermiddagen, da jeg ellers bliver for sulten idet min mavesæk er meget større end en normal persons mavesæk.

Hvis ikke du har lyst til at byde ind med noget fornuftigt, som fx en opskrift på nogle proteinkager, som jeg i øvrigt ikke ved hvad er, ville jeg foretrække hvis du ikke kommenterede yderligere, da det er reelt set er det min tråd handler om. Og hvis du gør det, ville det være dejligt, hvis du ville lade være med at lyde nedladende samtidig med. Tak.

• #25   13. aug 2013 2 kg på 6 dage er væske, men jeg ved det er svært at tabe sig. Jeg har selv været der. Dit problem er ikke at din mavesæk er større eller hvad du nu mener. Du bliver sulten fordi at de blodsukker falder. Du har nok hørt om det før, men glykemisk indeks(GI) er noget som du bør sætte dig ind i, for på den måde kan du nemmere kontrollere dit blodsukker og dermed sult.
    Jeg tror du dæmonisere fedt som værende kilde til overvægt. For 9/10 skyldes det for mange kulhydrater. Få noget sundt fedt og sigt efter kulhydrater med lavt glykemisk indeks og få en masse protein. Protein mætter som regel i længere tid og det har en stabiliserende effekt på blodsukker.
    Et link til opskrifter.
    (link fjernet)
    Jeg har ikke haft til hensigt at være nedladende, men jeg er ligefrem og siger tingene som de er.

• #26   13. aug 2013 Det er nu ikke væske, da jeg i det hele har tabt 8 kg. Jeg har sukkersyge, så jeg kontrollerer mit blodsukker fint..
    Tak for dine opskrifter, jeg vil bestemt kigge på dem.

• #27   14. aug 2013 Som Casper skriver er det kulhydraterne der driller og ikke fedtet, er selv lige i gang med en kostomlægning med nul (eller så tæt på jeg kan komme smiley ) kulhydrater, det virker og jeg har det skønt. Min migræne er forsvundet og min krop har det fantastisk. De 5 første kg i vægttab, kan sagtens være væske, det var det i mit tilfælde.
    Undskyld det var lige et sidespring. Håber at du får nogle flere gode snack tips smiley . Ha' en god dag

• #28   14. aug 2013 Jeg er desværre selv GB opereret og ville ønske at jeg aldrig havde gjort det, men da jeg skulle tabe mig op til OP sløjfede jeg alt hva der hedder brød, kartofler, pasta og ris. Jeg gav mig selv lov til at småsynde en gang om ugen

Og det var det der virkede for mig

• #29   15. aug 2013 Hvorfor ville du ønske det?

• #30   15. aug 2013 Fordi den har bragt så maget dårligt med sig, og jeg ville ønske at der var nogle der havde fundet ud af dengang at jeg har en spiseforstyrrelse (overspisning) og sat mig i noget behandling for det. Jeg overspiser nemlig stadig i det omfang jeg nu kan.

Er kommet i noget behandling, men har fortrudt min OP

• #31   15. aug 2013 Okay.. Det er jeg ked af at høre.. Håber din behandling vil hjælpe dig!

• #32   16. aug 2013 Tak Tina :O)

Og pøjpøj med OP

• #33   16. aug 2013 Takker.. Er lige inde og kigge på dine hjemmesider.. Bor du i Fangel?

• #34   16. aug 2013 Ja Tine det gør jeg :O)

Er du fra Odense?

• #35   16. aug 2013 Ja, jeg er så.. Jeg arbejder i Fangel.. Det er da lidt sjovt.. smiley

• #36   17. aug 2013 Ja det er det, hvor arbejder du henne?

• #37   17. aug 2013 På et bosted der hedder Knagegården.. Der hvor de bygger helt vildt om lige nu.. smiley

• #38   17. aug 2013 Åhh ja, det kender jeg godt :O))

• #39   17. aug 2013 Hihi, hvor sjovt.. smiley

Kommentér på:
Sunde snacks?

Annonce