1.354 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

"Røvrendt" af familie. :( "Røvrendt" af familie. :(

Hold kæft hvor føler jeg mig røvrendt og skuffet over og af visse personer fra min "familie". smiley

Jeg har aldrig kendt noget til min biologiske far og hans familie, før for 2 år siden. Da fik jeg kontakt til både ham og hans familie, og har lært mange af dem at kende osv osv.

Jeg fandt ud af at jeg har en oldemor som hele mit liv har boet omkring 5-20 km fra hvor jeg har boet, indtil jeg flyttede til fyn.
Hende har jeg så set en 4-5 gange tror jeg, og jeg ville rigtig gerne lære hende bedre at kende osv, da hun var den eneste af mine oldeforældre jeg havde tilbage, og hun var utrolig glad for at jeg havde fået kontakt til dem igen.

Nytårsaftens dag, får jeg så en besked fra min "far" (Betegner ikke længere min biologiske far som min far, jeg har en FAR som har været der for mig hele mit liv, og som stadig er der for mig) om at min oldemor er blevet indlagt, og at det kan gå begge veje, jeg spørger ham så hvor hun er indlagt, da jeg nu er flyttet tilbage til lolland, og gerne vil besøge hende hvis det er så kritisk, og se hende en sidste gang, dette vil han ikke svare mig på.
Skriver så til min "farmor" og spørger hvor oldemor er indlagt, hun vil heller ikke fortælle mig hvor hun ligger, og har haft fat i flere af dem fra "familien" for at spørge, men ingen har ville fortælle mig noget. smiley
Her for en halv times tid siden, får jeg så en sms fra min "far" hvor der står at min oldemor er død idag kl. 11.15.
Jeg føler mig virkelig indebrændt, ked af det, såret, røvrendt og ikke mindst skuffet over deres opførsel. smiley
Jeg ved godt at jeg i min "far" og "farmors" øjne, er lidt et sort får i familien, da jeg ikke er som dem, men kan stå på egne ben og klare mig selv.

Undskyld det blev så langt, havde bare lige brug for lidt luft.

Hvil i fred Olde, himlen er nu blevet en fantastisk stjerne rigere. smiley smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Røvrendt" af familie. :(
  • #2   3. jan 2013 Åh, det er jeg sgu ked af. De kan ikke være bekendt at opfører sig sådan, overfor dig.
    De må have haft vidst at din "oldemor" var glad for dig................
    Misundelse ?
    Mistro?
    Uanset hvad, er det tavligt af dem......................

• #3   3. jan 2013 Finder det også meget trist de ikke ville fortælle dig hvor hun var indlagt, så du havde muligheden for at besøge hende en sidste gang, men måske der ligger noget bag du ikke kender til?
    Håber dog du må få lov til at komme til begravelsen, hvis du skulle havde lyst til det.
    *Kram* herfra mig

• #4   3. jan 2013 Linda: Jeg kan ikke få at vide hvorfor jeg ikke måtte få lov at se hende en sidste gang, jeg må ikke engang få at vide hvad hun var indlagt for. smiley

Lea: De vidste godt hvor glad min oldemor var for mig, og hvor glad jeg var for at have fået kontakt til hende. Jeg tror det der ligger bag, er at de har set sig ondt på mig, efter at jeg for knap et år siden valgte at tvangsindlægge min "far" på psykiatrisk afdeling, efter han flere gange havde prøvet at tage sit eget liv, det var både han selv om min "farmor" ret sure over. Og at jeg så derefter valgte at blive selvstændig, og det gik op for dem at jeg godt kunne klare mig uden at hænge i skørterne på dem. smiley

Aino: Jeg kan ikke se hvad der skulle ligge bag? Den ene af de gange jeg snakkede med min oldemor, sagde hun at jeg måtte love hende at hvis hun/de fandt ud af at hun ikke havde langt igen, skulle jeg komme og sige farvel.
    Jeg håber også at jeg kan få at vide hvornår begravelsen skal være.
    Jeg vil gerne med til begravelsen, men jeg vil nok holde mig i baggrunden, og ikke snakke så meget med "familien".
    Mange tak, sender et kram retur.

• #5   3. jan 2013 Det er bare ikke en ok måde, du burde have fået lov til at sige farvel... smiley

• #6   3. jan 2013 Anika: Jeg er godt nok også skuffet, og de skal også nok få ren besked når det hele er kommet lidt på afstand.
    Fik også at vide den anden dag, at min oldemor også havde været indlagt for nylig, hvor det også havde været kritisk, heller ikke dette havde jeg fået besked om. smiley
    Og de kalder sig familie..

• #7   3. jan 2013 Anika, ja det burde hun! men det er nok som hun selv skriver til Lea nok sådan ting der ligger bag......
    Dog nogle gange kan ting ske "hen over hovedet" eller "bag ryggen på en" pga. noget folk tror men ikke ved noget om.... da min Morfar var gået bort "kom Mor" til at snakke over sig, hun fortalte min ene bror og hende selv skulle hen og se ham i kisten i kirken på dagen hvor han ville havde haft fødselsdag, det var slet ikke meningen jeg skulle havde vist det, for hun regnede ikke med jeg ville se ham sådan en sidste gang, er glad for hun talte over sig og jeg var med og se ham en sidste gang.

• #8   3. jan 2013 Aino: Det er bare svineri sådan noget. smiley
    Forstår ikke hvorfor man skal holde ting skjult for andre på den måde. På et tidspunkt finder man jo alligevel ud af det.
    Men dejligt at du trods alt fik lov at se din morfar en sidste gang.

• #9   3. jan 2013 Madam Mim: Jeg tror slet ikke jeg kan beskrive hvor ked af det, skuffet og indebrændt jeg er, uden at komme til at bruge nogle knap så pæne ord. smiley
    Det er virkelig trist at den såkaldte "familie" opfører sig sådan.
    Er ked af at høre det med din farmor.

Mange tak, det håber jeg også. Ellers må jeg prøve at bruge andre metoder for at finde ud af hvor og hvornår begravelsen skal være.
    Og når den er overstået, så tror jeg bare at jeg dropper kontakten til en stor del af den familie igen.

• #10   3. jan 2013 Min Mor gjorde det så ikke i en ond mening, men fordi hun troede jeg slet ikke ville/kunne rumme sådan ting, men man skal vide og ikke tro hvilket hun så fandt ud af ;o) selve begravelsen havde jeg svært ved at rumme, så mange kede af det mennesker på en gang, puha......
    Ja, selvom det lyder underligt så var det "rart" at se ham en sidste gang.

• #11   3. jan 2013 "Og når den er overstået, så tror jeg bare at jeg dropper kontakten til en stor del af den familie igen. " <--- Det kan man godt følge. Nyd den familie du har og ikke græde over de andre, du har forsøgt at få forhold til dem, synes jeg er stort af dig.

• #12   3. jan 2013 Aino: Ja okay, men så kan man jo som det mindste give folk muligheden, og så kan de selv vælge hvad de mener at være rustet til.
    Jeg har efterhånden "vænnet" mig til at være til begravelse, ved godt det lyder hårdt og brutalt, men fra 2007 - 2011 har jeg været til 33 begravelser, både ved familie, min nu eks svigerfamilie, samt venner og bekendte.
    Men jeg ved hvordan du har det med hensyn til det med at se dem en sidste gang, det betød også meget for mig at se både min mormor og morfar en sidste gang. Det hjalp meget på sorgen, som var enorm, efter at jeg nærmest har været opvokset ved dem, og de var mit et og alt.

• #13   3. jan 2013 Aino: Mange tak, jeg har selvfølgelig prøvet at blive en del af deres familie, men mange af deres holdninger, synspunkter på ting, behandling af andre mennesker, osv osv, er ting som jeg slet ikke forstår, jeg er opvokset på en helt anden måde end de er. Jeg har faktisk aldrig syntes at jeg passede ind i deres familie, men jeg har kæmpet for at blive det. Jeg har prøvet at lære dem at jeg ikke var som dem, og at jeg aldrig bliver som dem, for den type er jeg slet ikke.
    Jeg er glad for den familie jeg har haft hele livet. Og jeg vil hellere tilbringe min tid med dem, end med en "familie" som kun har i sinde at nedværdige mig samt tale dårligt om mig overfor andre. Det kan jeg bare ikke bruge til noget.

• #14   3. jan 2013 Tazz, det er jo det.... Hold da op, det var mange, er ked af det på dine vegne at miste så mange kære på så kort tid :o(
    Det hjalp også mig, min lillebror (29) så jeg også, men valgte selve begravelse dagen fra af flere forskellige årsager.

Lige netop sådan ting jeg tænker der ikke må være nemt, hvis man som du ikke har haft kontakt, men ønsker kontakt, tror de skal være meget lige en selv for det bliver godt. Godt for dig du acceptere at tingene er som de er i stedet for at blive ved at kæmpe, for det er spildte år (min mening) som man jo ikke får igen.

• #15   3. jan 2013 Madam Mim, helt enig.

• #16   3. jan 2013 Heldigvis var hele min familie samlet omkring min far igår da han døde... Vi støttede hinanden både i de ting man havde brug for at sige og osse det bare at være der i den svære tid...
    Syntes det er synd for dig du ikke fik sagt farvel og hvad du følte over for hende inden hun døde, men så få det sagt højt til hende alligevel...

• #17   3. jan 2013 RIP oldemor smiley

• #18   3. jan 2013 For pokker, nogle mennesker er ondskabsfulde til det yderste...

Jeg ka godt forstå du er vred, skuffet, sur, og alt muligt andet.... det er ikke i orden.

Min far gjorde noget nær det samme ved mig og mine unger, da min mor døde... vi nåede lige præcis at se hende inden hun døde, men han nægtede så efterfølgende at fortælle os om hvornår og hvor hun skulle begraves....
    Jeg snakkede ikke med han efterfølgende....

Jeg håber du kommer med til begravelsen

• #19   3. jan 2013 Madam Mim: Ja, jeg har også tænkt mig at besøge hendes grav, når jeg finder ud af hvor det er. Håber dog stadig at få information om begravelsen. Om ikke andet, må jeg prøve at spørge mine 2 yngre brødre, i håb om at de ved det. Jeg ved at de aldrig vil lyve overfor mig, så hvis de ved hvor og hvornår det er, skal jeg nok få det at vide den vej igennem.
    Åh, kræft er simpelthen noget af det værste. smiley
    Har selv mistet en flok familiemedlemmer til den sygdom. smiley
    Og desværre er der ikke altid ret mange der tager hensyn til hvor hårdt det kan være for nogen at miste en der står dem nær. smiley Men dejligt at du fik sagt ordentligt farvel til hende.

Aino: Ja, det har været nogle lidt svære år at komme igennem. Men det har også ændret mit syn på mange punkter rigtig meget.
    Puha, det var en tidelig alder at miste sin bror i. smiley Kondolerer og sender dig et kram.
    Et af de store problemer med mig, og min "fars" familie, er at vi er meget forskellige med mange ting. Jeg kunne sagtens acceptere deres måde at være på, men de har aldrig lært at acceptere den jeg er. For jeg er bestemt ikke som de fleste andre. Min "far" har 2 sønner der er yngre end mig, og ham og hans nu ekskone har altid ønsket sig en lille prinsesse, så kom jeg ind i familien, og de forventede at jeg var sådan en rigtig "tøsetøs", men allerede der blev de grueligt skuffede, vi var ude i et storcenter, og her endte det med at jeg stod og kiggede på biler, mens min "far" kiggede på kjoler. Og han havde vist ikke regnet med at få en datter der var mere maskulin end ham selv. Så der var jeg bestemt ikke et hit.
    På et eller andet punkt er det både spildte år, men samtidig har jeg fået meget ud af det, jeg har lært meget på den tid, og jeg er blevet stærkere på mange punkter, jeg har efterhånden prøvet lidt af hvert, og er nu kommet dertil hvor jeg ved hvad jeg vil med mit liv. smiley Og det er de så ikke en del af.

Anika: Jeg kondolerer. Det gør mig ondt at høre at du har mistet din far. Håber du er okay? Dejligt at du har en familie der står sammen og støtter hinanden, sådan har det også altid været på min mors side af familien.

Simone: Mange tak.

Annelise: Ja, det er de virkelig. Jeg forstår ikke hvordan man som voksen kan tillade sig at opføre sig på den måde.
    Desværre er både min "far" og "farmor" ret egoistiske på mange punkter, og det er helst dem der skal have "førsteret" til alt, samt vide alt.
    De vil prøve at lege helte, ved at det er dem der skal viderebringe beskeder, være de første der er der hvis der er noget, osv osv.
    En holdning der er MEGET langt fra hvad jeg er opvokset med. smiley
    Det er simpelthen så svinsk, sådan noget. Forstår virkelig godt at du ikke snakkede med ham efterfølgende.
    Er ked af at du ikke kom med til din mors begravelse.
    Mange tak, det håber jeg også.

• #20   3. jan 2013 Tazz, vil jeg gerne tro, mange ting kan f.eks. virke frustrerende på en, en masse "Hvorfor" kan poppe op som man de fleste gange alligevel ikke får svar på, nogle ting må man bare igennem osv. for til sidst at kunne lægge det bag sig og komme stille og roligt videre i sit liv, også selvom der stadigvæk vil være savn for det der kunne havde været, men alligevel ikke.... vigtigst er at man inderst inde kan stå ved sine valg.
    Hehehe sry du fik mig altså til at grine med din lille historie og din slutsætning "Og han havde vist ikke regnet med at få en datter der var mere maskulin end ham selv. Så der var jeg bestemt ikke et hit."....
    Jeg kan godt lide denne her jeg fandt på for mange år siden "No matter where you are or what you do, there will always be a good and a bad side!!"

Ja alt for tidligt, savner ham meget selvom det er en 4 år siden nu, men tak :o) og et retur til dig ;o)

Også stort *Kram* til MM, godt du fik ro på.
    *TrøsteKram* til dig Anika, er glad for at vide I støtter hinanden.
    Stor *Krammer* til dig Annelise, dælme ikke i orden hvad han lavede overfor dig og ungerne! :o(

• #21   3. jan 2013 Aino: Lige præcis, jeg er begyndt at nyde livet "hjemme" på lolland, jeg faldt aldrig til på fyn, og følte at det eneste jeg havde derovre, var mine 2 brødre, og mine venner. Herovre på lolland har jeg både min familie og mine venner.
    Jeg gav det en chance med at lære min biologiske far at kende, men det gik ikke.
    I starten var jeg hans et og alt (sagde han) og han opførte sig virkelig som om han var glad for at vi endelig, efter 19 år, havde fået kontakt til hinanden.
    Jeg flyttede over til ham og hans kone efter vi havde kendt hinanden i lidt over 1 mdr, jeg valgte at flytte derover og starte på en frisk, da jeg blev skilt.
    Jeg boede ved dem i nogle måneder, og flyttede derefter 4 gange indenfor det efterfølgende år, jeg kunne ikke falde til nogen steder, jeg havde 2 dejlige brødre, nogle fantastiske venner, og min dejlige Chico, men der manglede stadig noget.
    Først da jeg tog til lolland i sommerferien, fandt jeg ud af hvad jeg manglede, jeg manglede den tryghed og familie jeg havde herover. Jeg manglede "min ø", duften af sukkerroerne i kampagnen, alle de små ting som jeg aldrig har bemærket, eller aldrig har brudt mig om. Så jeg blev herover i stedet for at nøjes med ferien.
    Og hvor er jeg glad for det. smiley
    Var jeg ikke flyttet til fyn, havde jeg nok aldrig fundet ud af hvor mange dejlige ting vi egentlig har hernede på det flade.
    Så selvom det ikke var en succes at flytte derover, så viste det mig hvad det er der betyder noget for at jeg kan fungere ordentligt. smiley
    Hehe, det er helt okay, jeg og andre har selv ofte grinet af det. smiley
    Men altså jeg er bare ikke sådan en "lyserød prinsesse", jeg elsker at blive beskidt, jeg elsker biler, jeg foretrækker at lave stort set alt selv, jeg elsker at arbejde i marken, jeg går sjældent i kjoler, og jeg kunne blive ved. smiley

Men det er faktisk en ret god sætning den der. smiley Og den passer rigtig godt. smiley

Mange tak, forstår godt at du savner ham, det var alt alt for tidligt han blev taget fra jer. smiley

• #22   3. jan 2013 Og i må altså undskylde at jeg får skrevet så lange indlæg, det er jeg åbenbart bare ret god til. smiley
    Når først man kommer igang med at skrive, er der hele tiden noget mere man lige tænker der skal med.

• #23   3. jan 2013 Ej hvor forfærdelig en opførsel :o( Håber du er okay trods alt, og kan komme med til begravelsen!

• #24   3. jan 2013 TrustNoOne: Ja, det er skuffende at de vil være bekendt at kalde sig familie når de opfører sig på den måde. smiley
    Er okay, har gået nogle lange ture med hundene idag, og fået tankerne lidt væk fra det hele. Men et eller andet sted er der stadig noget der bider i mig. smiley
    Jeg må indrømme at jeg nok er en smule bitter over den behandling.
    Mange tak, det håber jeg også.

• #25   3. jan 2013 Ej mus.. Det er jeg sgu ked af at hører... smiley smiley

• #26   3. jan 2013 Tak sveske. smiley
    Men som jeg mener jeg har fortalt dig, så er det jo desværre ikke første gang at den familie enten har været efter mig, eller røvrendt mig.
    Den her gang er det bare for meget. Det er noget der aldrig vil kunne ændres på uanset hvad. smiley

• #27   3. jan 2013 Syntes det er under al kritik det der nummer der..

Da min farmor døde, der havde jeg ikke verdens bedste forhold til min far.. Men han var da alligevel voksen nok til at ringe og fortælle mig det..

Håber virkelig at du kan komme med til begravelsen.. Og hvis de siger at du ikke må, så slæber jeg dig dælen dusmer derhen og beder dem pænt om at lukke arret hvis de siger noget til dig..

Du SKAL have lov til at give din oldemor et sidste farvel.. smiley

• #28   3. jan 2013 Hvor er du sød sveske. smiley
    Det er da også det forældre bør gøre, uanset hvordan det hele står til.
    Men tror ikke der er ret mange "voksne" af dem i den familie. smiley
    De opfører sig ihvertfald ikke sådan.
    Men et eller andet sted må der også være en grund til at min farfar ikke er synderlig stolt af min "far". Og utroligt nok, er min farfar en af dem jeg kan bedst sammen med, han har været der for mig 110% hele vejen igennem, og ham kan jeg altid stole på. smiley
    Jeg skal nok komme med til begravelsen om de vil have det eller ej, jeg skal bare finde ud af hvor og hvornår det er. smiley

• #29   3. jan 2013 Nej det lader ikke til at der er særlig mange voksne mennesker i den del af din familie..
    Og Gud hvor er det egentligt sørgeligt..

• #30   3. jan 2013 Ja, det er det. smiley
    Det er ihvertfald trist at blive forbundet med sådan nogen. smiley

• #31   3. jan 2013 Det kan jeg godt forestille mig..

Men HEY ! Du har jo os andre.. smiley smiley

• #32   3. jan 2013 Tak Aino.... det var rigtigt slemt for min ældste datter, da hun var "mormors pige"

• #33   3. jan 2013 Carina: Lige præcis smukke. smiley
    Og hvor er jeg glad for at jeg ved hvem jeg kan beregne som familie, både dem af "blod og af vand" smiley <3

Annelise: Både du og din datter får lige en stor "cyber-krammer" herfra.
    Det er så ærgerligt og trist sådan noget.

• #34   3. jan 2013 Lige præcis mus smiley :-*

• #35   3. jan 2013 Tazz... tak :o) - og en tilbage til dig.....

Gu er det trist (og ondt)... det er mest det der ryster mig, at ens far kan opføre sig på den måde overfor sin nærmeste familie.... Man kommer ikke i himlen med den adfærd

• #36   3. jan 2013 Annelise: Mange tak. smiley
    Ja, det er virkelig ondt.
    Jeg forstår godt nok heller ikke hvordan man kan være sådan overfor dem der burde stå en nærmest. smiley
    Og nej, sådanne personer hører slet ikke til i himlen. Tvært imod.

• #37   5. jan 2013 En lille "update".
    Jeg har nu prøvet at spørge hvor og hvornår min oldemor skal begraves, men har bare fået at vide at det ved de ikke endnu.
    Min mor har så skrevet til min "far" og spurgt ham om det samme, og hun har fået svar på at hun skal begraves på fredag, men vi kender ham, og ved at han ofte er fuld af løgn, samt at vi synes det er længe hun skal ligge før hun kan blive begravet.
    Samtidig har min mor nu også fået at vide hvad min oldemor døde af, og hvorfor hun var indlagt, 2 ting der dog ikke hænger synderligt sammen. smiley
    Hun døde af lungebetændelse, og havde hun overlevet, skulle hun have amputeret noget af begge fødder?

• #38   5. jan 2013 Hmmm.. Der er vidst noget der ikke rigtig hænger sammen der..

• #39   5. jan 2013 Sveske: Jeg synes også det virker underligt at de to ting skulle hænge sammen. smiley

• #40   5. jan 2013 Tænkte på, kunne dine brødre evt vide det, eller snakker du ikke med dem mere mus?

• #41   5. jan 2013 Dem har jeg stadig kontakt til. Og det vil jeg fortsat have uanset hvad.
    Jeg har spurgt dem, men ingen af dem ved noget.
    Min ene bror har dog lovet at han nok skal give besked når han hører noget ang. begravelsen. Men han har det med at glemme det. Så må lige skrive til ham i løbet af næste uge igen.

• #42   5. jan 2013 Det var godt mus.. Håber at det hele løser sig, ellers må du tage mig med, så skal jeg dælmer nok sørge for det.. smiley smiley

• #43   5. jan 2013 Mange tak smukke. smiley
    Det er sødt af dig. smiley Men der er lidt langt for dig jo. smiley

• #44   5. jan 2013 Hehe, det er rigtig nok..

Men hvis jeg starter med at gå nu, så når jeg det nok.. Hahaha.. smiley

• #45   5. jan 2013 Hehe, det er selvfølgelig rigtigt nok sveske. smiley smiley

• #46   5. jan 2013 :-* smiley

But anyways, du ved hvor jeg er hvis du har brug for det mus..

• #47   5. jan 2013 Ja sveske, det ved jeg. smiley
    Og tak for det putte. :-* Du ved også hvor jeg er hvis du har brug for det. smiley

• #48   5. jan 2013 Jep det ved jeg smiley smiley

Kommentér på:
"Røvrendt" af familie. :(

Annonce