1.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Bella har fået sin første ridetur :o) Bella har fået sin første ridetur :o)

iha - det er ingen hemmelighed at jeg i fremtiden har det mål at Bella skal kunne være med mig på rideture i skoven i en fin lille taske/kurv.

Det bliver dog først når de er 100% trygge begge to og Bella har lært hvad man gør hvis hest løber. Så om et par år - indtil videre må hun nøjes med at sidde i mit skød mens mor trækker rundt.

Jeg holdte Bella og så trak min mor en halv runde i skridt i ridehallen. Bella vil helst holdes godt ved og helt ind til sig - men ikke noget med at skynde sig af.

Dog da hun skulle prøve at komme op uden rytter synes både Bella og Jasmin det var farligt, så bella holdte fast i min mor og hoppede ned til hende igen(altså min mor havde fat, men hun sådan hoppede sjovt tilbage til hende) og Jasmin skubbede til min mor med røven.

Men begge to synes det var helt OK hvis bare jeg var der.

Så der kom lige et billede ud af det.

Jasmin har det med at se meget skræmt ud - hun har et øjeæble som er mindre end det andet, og man kan ofte se det hvide i hendes øjne, men jeg kan sige hun gik med afslappet hovede og ørerne fremad og en laaaaangsom skridt :o)

Er der andre som har haft deres vovser med op og ride hest?

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bella har fået sin første ridetur :o)
  • #1   6. aug 2012 Yep og jeg kunne aldrig drømme om at sætte min hund op på hesten. En hest kræver ens 100% fulde opmærksomhed, også selv om det er gamle Sussie på 25 år, det er nogle stærke dyr, og det kan gå meget galt meget hurtigt og meget pludseligt. Det er alt for farligt i mine øjne. Hvad hvis hunden springer ned eller bliver angst eller får flip eller hvad ved jeg, hvad hvis hesten hopper til siden fordi den bliver bange for noget, osv. osv.
    Istedet bliver min hund vænnet til hestene fra den er hvalp af, så den kan færdes i stalden og har respekt for hestene.

• #3   6. aug 2012 Bella færdes i stalden på min venstre side og ved det er fyfy at gå foran hesten eller på den anden side, og hun har såmænd respekt for hypperne smiley

Jeg kender Jasmin og det værste hun nogensinde har gjort var at hun gik raskt fremad og satte alle 4 ben i jorden. Selv handicappede ville kunne blive på hende - og hun skal også bruges til handicappede som er lamme. Hun blev solgt som handicaphest og videre solgt til os smiley

• #4   6. aug 2012 OMG ... Her kommer jeg og vil bare dele min glæde og Bella som faktisk synes det var sjovt hvis jeg også var der, viftede med hale og kiggede godt rundt - og så bliver jeg hamret ned om at det er farligt m.m.

Ja, det ved jeg da godt - det er da derfor min mor trak hende en lille bitte runde - fordi ingen er vant til det - men at omgås en hest og ride og springe er lige så farligt....

• #6   6. aug 2012 Maria - de er jo også trænet til det, og det vil Bella først kunne om nogle år, fordi hun er med hver dag og trænes hver dag. Jeg ville aldrig turde og ride selv med bella, min mor får lov til at trække Jasmin en lille runde indtil at Bella og jeg har mere styr på hvem skal sidde hvor og hvordan.. Og så kan jeg selv styre lidt.. Og så begynder vi forfra ude i skoven med mor i tøjlerne.

Så om... 5-7 år - så kan Bella måske sidde på nummeren fordi de er trænet hver dag... Hihi ...

• #7   6. aug 2012 Hold da op. Du bliver da på ingen måder hamret ned. Folk syntes bare, at det er en farlig leg det der. Både for dig, hund og hest

• #8   6. aug 2012 Camilla M
    Du spørger, om vi har haft hunden op på hesten, jeg svarer nej og begrunder hvorfor. Sorry jeg ikke kan give dig skulderklap, men jeg synes, at det er ret uansvarligt. At din mor trækker hesten, giver jeg ikke noget for - hesten vejer nogle 100kg mere end din mor, og bliver den bange og løber eller andet, så tror jeg næppe det gør nogen forskel om din mor har fat i tøjlen eller ej.

En af mine hopper blev også brugt til handicapridning samt har været trænet i westernridning i 5 år, men jeg ville alligevel aldrig lave det stunt der, man kan aldrig stole 100% på dyr smiley

• #9   6. aug 2012 Vi har en god veninde i en moden alder. Hun har dressur hest og rider meget på ham. Indtil for 1 år siden og igennem 10 år havde hun hendes Doberpige med ud til hesten.
    Hund og hest var såmænd gode venner - dog gik hunden aldrig bag hesten, men den var altid med ude og ride i skoven osv. Hun løb ved siden af hesten og rytter.

I dag er det så deres DP dreng på 7 år, der har overtaget det "job". Vores veninde ved godt det er lidt farligt, men både hund og hest er vant til hinanden og det er faktisk sket et par gange, at hesten har været lidt uartig, men det har kun været, når vores veninde ikke havde hund med derud.

At jeg så personligt heller ikke ville gøre det, det er så bare min mening og holdning.
    Bare man er meget påpasselig.

• #10   6. aug 2012 R - beklager - jeg læste det som at det hele var til mig om hvor uansvarligt det er og som om jeg ikke vidste den var farligt. Beklager ;o)

• #11   6. aug 2012 Det ville jeg aldrig i livet gøre.

• #12   6. aug 2012 Camilla M
    Jeg synes stadig, at det er uansvarligt, det du gør, men det er jo ikke noget, jeg skal styre eller bestemme smiley

• #13   6. aug 2012 Tja, jeg har haft hest OG hund gennem mange år, haft utallige rideture ud i naturen med hunden ved siden af, haft hunden liggende inde i den åbenstående boks sammen med hesten, haft hunden stående på bagbenene op ad hesten, haft hunden til at trække hesten på fold. Har iagttaget hunden og hesten lege sammen på folden, har set de første spæde tilnærmelsesforsøg fra min gl. hoppe, da jeg fik en ny hund - de er utrolig bevidste om hinanden.

Når man først har arbejdet med dyrene både hver for sig og sammen, så kan det sagtens lade sig gøre.

Man skal kende deres reaktionsmønster og ikke indlade sig på mere end man kan overskue, og det er da nøjagtig det du gør trådstarter, netop ved at træne i hallen med trækker på. Du skal nok nå dit mål!

Du kan få rimelig store sidetasker, hvor hunden kan sidde, hvis du lægger lidt afstivning i bunden - bare skal du sørge for også at have lidt vægt i den modsatte sidetaske, så balancen er ens.

• #14   6. aug 2012 Nu er der os forskel på at have hundene i nærheden af heste og have dem oppe på hesten.

• #15   6. aug 2012 Hmmm.... jeg kan nu ikke se det forfærdelige i det..... hvorfor skulle hunden og hesten ikke kunne vænne sig til det....

Hunde kan trænes i så meget... så hvorfor ikke " ride " på en hest.
    Hesten kan også trænes til det,.... så jeg synes ikke det ligefrem virker " livsfarligt "

Selvfølgelig er det lidt svært at " hejse " en Sct. Bernhard... eller en Schæfer op på hesten..... men en lille hund er vel ok?

Prøv lige at kikke her...... det virker da ikke livsfarligt... gør det ??

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hund+rider+p%C3%A5+hest&rlz=1W1SUNC_daDK490&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1024&bih=571&wrapid=tlif134425017548410&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=RKEfUK36J-PC0QWE8oHwBg#um=1&hl=da&rlz=1W1SUNC_daDK490&tbm=isch&sa=1&q=dog+riding+a+horse&oq=dog+riding+a+horse&gs_l=img.3..0i19.48297.61234.0.63000.29.17.0.7.7.4.188.2015.2j14.17.0...0.0...1c.X40KGQsNn6A&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=ad0a6f4418919e41&biw=1024&bih=571

• #16   6. aug 2012 Nu som medløber.....
    Tja, det kunne vel være ligeså farligt at ligge inde hos hesten i boksen, hvis den springer lidt til side, som at være ovenpå. Eller blive sparket, når den går ved siden af - tror faktisk ikke at pladsen ovenpå hesten er den farligste, hvis man ellers sørger for at hunden kan sidde forsvarligt!
    Og nej, jeg havde ikke muligheden for at hejse mine hunde derop, bortset fra Nadia, der har stået ovenpå en liggende hest, så er de blevet nedenfor...

• #17   6. aug 2012 NITTIB
    Nej det ser da ganske fredeligt ud på billederne. Men det gør det nok ikke, hvis hestene hopper til siden, og hundene falder af, og hvis de så bliver trampet på eller sparket til også. Jeg siger ikke, at det altid sker, men chancen er der - og det kan man ikke benægte! Og hvorfor så tage chancen? Dét forstår jeg ikke.

• #18   6. aug 2012 Jeg holder bare lidt for meget af mine dyr (og mig selv he he) til at ville risikere deres og mit liv og lemmer for lidt sjov ridning med hund på hest.

• #19   6. aug 2012 Livet er da til for at blive levet - hvis man hver gang skulle tænke på hvad der KUNNE ske, ja så ville vi jo slet ikke turde leve.....

Ja, ja - det har i ridemæssig øjemed kostet mig et par brækkede ribben og lidt andre skrammer, men det har f... været det værd.

Hvad angår hunde/heste forhold, så har jeg faktisk kun set skader på hunde, der netop ikke var gjort vant til at færdes blandt heste!

• #20   6. aug 2012 Vi har valgt dyrene, de har ikke valgt os, derfor skal vi sørge for, at de har det godt og er sikret mest muligt mod at komme til skade og blive syge. Og det gør man ikke ved at gamble sådan. Sådan har jeg dyr smiley

• #21   6. aug 2012 R - nu er der forskel på, hvad man anser for risiko og gambling, jeg ser ikke TS's handling som en gambling, men en træning, der netop skal sikre hunden mod skader.
    De største skader der er sket på mine hunde er altid sket i egentlig totalt ufarlige situationer, så jeg tror jeg bliver ved med at opføre mig lige så uansvarligt som jeg plejer..... smiley

• #22   6. aug 2012 Jeg synes det er fint og dejlige billeder...:)

Farligt? Hmmmm, ja, altså det er jo også farligt at cykle med hunden, tage den med i bilen, gå tur m.m

Har aldrig haft en hund der er kommet til skade grundet heste og har da haft heste og hunde i mange, mange år...

• #23   6. aug 2012 Kirsten det handler jo os om at hunden kan brække et ben hvis hesten smider den af eller hvis den vælger at hoppe ned.
    Eller hvis hesten stikker af i fuld galop har man altså rigeligt i at holde styr på hesten og ikke os overskud til at passe på hunden.

• #24   6. aug 2012 Ja livet er til for at blive levet, men det behøves jo ikke være på bekostning af dyrene. Mine dyr lever nu os livet, os selvom de ikke bliver tvunget op på ryggen af en hest.

• #25   6. aug 2012 Nu som med......
    Jamen det er hele tiden hvis og hvis og hvis - hvad hvis hunden træder ned i et hul og brækker benet, det er der nok større fare for, når de drøner rundt. Skal vi så også stoppe dem i det?

Og hvis hunden sidder i en sadeltaske, jeg taler ikke om at ride tur med en hund siddende "løst" på hesten. Selvom en hund trænet til det, f.eks. de australske cattledogs bare hopper op og ned uden problemer.....

Jeg kender da også en border, der ind imellem bliver transporteret siddende på krydset af hesten, og ser ingen problemer i det. Hunden skal selvfølgelig ikke være stiv og utrænet, den skal være trænet og tryg ved situationen, og det skal TS vist arbejde en del med, før hendes hund er klar......

• #26   6. aug 2012 Men stadig ikke noget jeg ville praktisere.

• #27   6. aug 2012 Det behøver du jo heldigvis heller ikke! smiley

• #28   6. aug 2012 Naarhj nu er det os store hunde jeg har og hestene er her da os, men det er ikke noget jeg føler for.

• #29   6. aug 2012 Hvordan omgås dine hunde og hestene, Nu som medl.....?

Jeg var egentlig forbavset over, hvor nært et forhold de fik, da jeg havde begge dele. Specielt min sidste schæfer og første berner havde et utroligt nært forhold til min daværende hest - der var ubeskiveligt smukt at se dem lege sammen på folden og kommunikere med hinanden i det hele taget.

• #31   7. aug 2012 Hængt ud kan man hurtigt blive.... I er dumme unger i følge en dobbeltbruger

http://www.babygalleri.dk/forum/off-topic/73264-fndens_til_kloge_unger___

• #32   7. aug 2012 Forstår ikke lige udhængningen? Jeg er nok træt

• #33   7. aug 2012 tror du ikke det er hesteG smiley

• #34   7. aug 2012 Jeg kan ihvertfald ikke lige finde sammenhængen mellem denne tråd og den på BG smiley

• #35   7. aug 2012 Tror ikke lige det er den her tråd, man hentyder til..... De snakker om at sammenligne børn og heste.......

• #36   7. aug 2012 De er godt nok modne derinde da på BG da smiley (ironi kan forekomme)

• #37   7. aug 2012 Ha ha jeg så bare tråden og havde ikke fulgt supergodt med herinde, så var aikker på, at det var den her. He he

Kommentér på:
Bella har fået sin første ridetur :o)

Annonce