pluselig agresiv hun kat??? pluselig agresiv hun kat???
jeg har en dejlig knap 2 års hun kat der er blevet fuldstændig gal..
hun fik ved et uheld killinger 13/9, det er dog kun den ene der er overlevet.
hun har været en fantastisk mor, og virkelig været meget sammen med hende der overlevede.
lige før jul, oplevede jeg at tage hende op, hvor hun væste af mig og slog ud efter mig.
jeg undersøgte hende, og fandt en afrevet klo.
det blev renset og tjekket hver dag, og helede fint.
fra denne dag har hendes killing ikke kunnet kigge på hende uden at blive angrebet.
efter nytår begyndte hun igen at væse og miave rigtig meget, jeg kunne ikke finde noget, og kørte til dyrlægen.
hun var tydeligvis ikke sig selv, men han kunne ikke finde noget.
vi valgte at gi hende en kur med antibiotika og smertestildende.
det hjalp lidt, dog stadig ikke på hendes syn på killigen... men jeg kunne igen tage hende op uden at frygte for mit liv...
idag er hun igen begyndt at angribe mig, slå ud efter mig, og hvæser og klager når jeg tager hende op.
hun kommer stort set kun ind og spiser og er så ude igen.
nogen forslag til hvad det kan være???
kan det være psykisk, eller tror i hun har ondt??
til sidst vil jeg tilføje at jeg har to kastreret han katte, som hun gerne putter med af sig selv, og aldrig har været sur på. disse er hhv. 1 og 3 år ældre end hende selv
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 172
jeg er også bange for det er psykisk, forsåmå jeg jo skille mig af med en af dem, og det passer mig så absolut ikke at afhænde et dyr jeg selv har anskaffet, og dermed taget ansvar for..
jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun reagere over formig også, hvis det er psykisk..
jeg tjekker hende selvfølgelig hver dag, i"håb" om at finde noget fyskisk, og synes hun reagere i bagparten, men kanikkefindenoget mere konkret end det, hverken i mave, ben eller hale
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Jeg har haft en kat med en skade på rygraden, hvor det faktisk ikke kunne ses og hvor dyrlægen ved første besøg sagde at han ikke kunne finde noget galt, hvorefter jeg så ved andet besøg insisterede på at han tog et røntgen, som så viste et knæk på rygraden.
Der er selvfølgelig også muligt at det bare er fordi hun er træt af killingen. Min gårdkat gad heller ikke sine killinger da de først var blevet gamle nok til at klare sig selv, men hun har aldrig ligefrem angrebet dem, kun på det kraftigste bedt dem om at holde en passende afstand. Nu er de allesammen steriliseret og kastreret, så de accepterer hinanden, men de er ikke perlevenner.
jun 2009
hun ser sund og rask ud, spiser og drikker normalt, har normal temp. har fine øjne og pels.
og halter ikke på nogen måde, hun løber glad omkring i haven, og leger med den ene hankat...
hun kommer afsted for en sikkerheds skyld,
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
- om hun er i stand til at springe op et sted (f.eks. på et bord) uden at bruge en "mellemstation"
- om hun er stiv i sine bevægelser, når hun vågner
- om hun har normal haleføring - også høj haleføring
- om hun protesterer ved berøring på bagkroppen
- om hun protesterer ved at blive båret.
Lær også mærke til hendes gang på bagbenene. Om hun har lange, smidigeog bagudrettede skridt med dem, eller om de er korte og lidt trippende og holdt under kroppen.
Hvis dyrlægen kun vil undersøge for evt. hofteledsdysplasi ved at bevære og vride hendes bagben, er det IKKE nok.
Der skal røngtenfoto til. (taler af erfaring).
Hvis hun ændrer adfærd til det positive ved smertebehandling i et par dage (flydende Metacam til kat anbefales), er det selvfølgelig tegn på, at hun har ondt et sted.
Normalt er det som regel kun hankillinger, en mormis jager på porten. Dette instinktivt for at undgå indavl.
Derimod beholder hun ofte en hunkilling hos sig, for så kan den være barnepige for det næste kuld.
jun 2009
tak for svar.
hun reagere ved berøring af bagparten, men hvis jeg undersøger denne nærmere, kan jeg ikke finde noget præcist stedhun har ondt.
hun reagere også ved a tblive taget op, men jeg har fornemmelse af at det er bagparten der driller.
dog falder hun til ro hvisjeg ligger hende på ryggen og holder hende som en baby, og begynder at spinde og slikke påmin hånd.
jeg vil være ærlig at sige at jeg ikke vil ofre dte vildepå hende, da hun egentlig er en vildkat der er kommettil,men hun skal ha det godt, og er det noget der kanklares med en agng medicin, så skal det selvfølgelig det.
menjeg vil hverken ofre en operation eller medicin resten af hendes liv, så vil jeg hellere få hende aflivet på en ordenlig måde, og så vide at jg har givet hende et godliv.
pluselig agresiv hun kat???