830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Julestemning? hvor? her er den væk... Julestemning? hvor? her er den væk...

Ja i dag røg den smule julestemning jeg havde.

Imorgen skal vi op til svigerforældrene og det skulle som endt nok blive hyggeligt, hele familien + hund afsted. Snakker så lige kort med svigermor i dag og for så afvide at vores hund alstå skal være i snor for det gik lige pludselig op for min svigerfar vi havde hunden med og han begyndte at få et mindre panik anfald.

Baggrunden er at for nogle år siden blev deres hund bidt ihjel af en rottweiler og deres anden hund blev kort tid efter aflivet fordi den var blevet skør efter at have set overfaldet på den anden hund.

De har så siden hen fået to nye hunde og min og deres hunde har før været sammen, blandt andet sidste år til jul, da vore var hvalp, han har aldrig gjort mine svigerforældres hunde noget, men bare fordi han er stor, føler jeg vi bliver straffet.

Min svigerfar har altid elsket vores hund og har selv haft schæfer og groendahl i mange år, men har nu kun cairn terrier.

Synes bare det er pisse fejt at den lige bliver smidt i hoved på os dagen før. Jeg har altid sagt min hund i skal i pension i julen og det er jo heller ikke til at finde et sted nu hvis det endelig skulle være.

Har mest lyst til at blive hjemme med hunden og sende mand og barn afsted.

Undskyd, kulle bare af med det....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julestemning? hvor? her er den væk...
  • #1   23. dec 2011 Ja det har jeg også sagt og især fordi de to små hunde IKKE skal være i snor, fedt...så kan de jo rigtig fimse rundt omkring ham, det skal da nok blive hyggeligt smiley

• #2   23. dec 2011 kan heller ikke lige se hvorfor min hund lige fra den ene dag til den anden skulle blive aggressiv og æde hans hunde, min hund ved godt det er hans den ældste hund der bestemmer, de har leget flere gange når de har været på besøg ogselv om min er 100 gange større ved den godt hvad det betyder når hans siger fra.

er bare så pissed

• #3   23. dec 2011 Jeg ville så mene at din mand skulle træde til og sige fra over fra sine forældre, for det er ikke i orden!

• #4   23. dec 2011 Hvis de insisterer på at din skal være i snor, er de jo selv skyld i en eventuelt ophidset situation - at din er i snor og deres ikke er det, er da at sætte din hund i en position hvor problemerne kan opstå.

Jeg kan godt forstå julestemningen daler med sådan en udmelding dagen før, - hundene er jo et ømtåeligt emne for os.
    - Jeg ville prøve at tage mig en snak med dem om det, evt. sige til dem at de kan væk mens hundene får hilst m.v. for står de og har nerver på så kører de dem også blot selv op - ved ikke om de har en have med havedør til, så kunne de jo stå indenfor og kigge?

Håber I finder en løsning på problemet.

Vi holder heldigvis jul hjemme, - vi var blevet inviteret ud til jul, hvor vi sørme godt måtte ha' hundene med - de kunne da få en boks i stalden eller stå i den lidt lune baggang.
    - Ja, hyggelig jul for hundene, ej.
    Vi bliver bare hjemme - og der er taget gode lækre ben op til vapperne.

• #5   23. dec 2011 Mon ikke det går over når han ser at hundene fungerer sammen...

• #6   23. dec 2011 Jeg har normalt mine hunde med juleaften. Men for første gang bliver de hjemme i år. Fordi Laika endnu ikke har hilst på mine forældres hunde og fordi min lille fætter på 1.5 år kommer. Og han skal have lov at gå rundt uden at blive væltet af mine hunde.

Havde jeg fået af vide mine hunde skulle i snor var de blevet hjemme. Fandme om mine hunde skal være bundet mens andre hunde vimser omkring dem. Næh nej sådan leger vi ikke her.

• #8   23. dec 2011 Nu er det sådan at det taget ca. 3 ½ -4 timer i bil hver vej for at komme op til mine svigerforældre og jeg vil simpelthen ikke byde min hund at være selv i over 12 timer bare for at jeg kan holde jul, så heller blive hjemme.

det vare meningen at vi skulle overnatte der oppe for ikke at køre mit om natten, men jeg har sagt at vi køre hjem efter julegaver, ved min datter bliver taber i det her fordi hun jo selvfølgelig havde glædet sig til nogle hyggelige dage med farmor og farfar.

• #9   23. dec 2011 Det er ikke fordi han ikke kan være selv, men det er antalte af timer han skal være selv. Det havde ikke været et problem hvis vi kunne komme hjem inden for normal arbejdsdag. Også er det også lige så meget at det lige pludselig er et problem, der har aldrig været noget imellem hundene.

• #11   23. dec 2011 jo det kunne hun måske godt, men jeg vil ikke be mine svigerforældre om at tage hende på ferie, Jeg er virkelig sur og skuffet over dem, så hvis de ønsker at se hende mere i jule må de be om at beholde hende nogle dage.

• #12   23. dec 2011 Lad hunden blive i bilen, det skal da ihvertfald ikke gå udover din datter

• #13   23. dec 2011 Jeg ved godt I bare er søde og komme med gode råd, men er virkelig blevet ked af den kolde pand vand jeg fik smidt i hoved i dag.

Tror bare ikke de skifter mening, for jeg har åbentbart en stor farlig hund...

ja og mine s´er virker åbenbart heller ikke skide godt i dag smiley

• #16   23. dec 2011 Kan godt forstå dig, men kan du ikke have hunden med, og så have hundene adskilt... Jeg havde Elmo med hos mine forældre, som også havde hanhund, og de var adskilt, da Elmo ikke gad andre hanner, så tog vi vores forholdsregler. Elmo var til tider også lige vild nok, da han var ung og børnene var små, og så røg han ind på et værelse.... Så sørgede jeg bare for en masse aktivering om morgenen og nogle gode lange ture.

• #17   23. dec 2011 Irina: Det syntes jeg ikke den skal når der er 3-4 timer hver vej. Hvis den er i bilen kan den i det mindste blive luftet. Det er mindst 12 timer den skal være alene - man skal jo også lige sluge maden og julehygge lidt inden man smutter hjem.
    Vores hunde er da tit i bilen i deres bur, de får en jakke på og bliver så luftet indimellem, Det vil jeg til enhver tid foretrække fremfor de skulle være alene i 12-14 timer - hvilket overhovedet heller ikke er tilladt hvor vi bor (Sverige)

• #18   23. dec 2011 Det med hunden skal være med juleaften er ikke hundens behov - men vores.

• #20   23. dec 2011 Vidste jo ikke hvor længe hunden skulle være alene da du lavede første indlæg. Mine hunde var heller ikke blevet efterladt i 12 timer.

• #21   23. dec 2011 Det er heller ikke fordi han abusolut skal sidde med omkring bordet, men ja som lars og jeg skriver skal han ikke være selv 12- 14 timer. til

Han skal heller ikke være i bilen, da han ikke er vant til at være i sit bur medmindre det er under køreturen.

men ja det ende vel med at han må være i et andet rum, hvis jeg i det hele taget, tager med.

men tusind tak for jeres input.

• #22   23. dec 2011 nu som medløber: nej det kunne du selvfølgelig ikke vide smiley

• #23   23. dec 2011 Håber du finder en løsning for alle parter smiley

• #24   23. dec 2011 Tror du ikke dit barn bliver skuffet hvis du ikke tager med

• #25   23. dec 2011 Lars: Jo jeg tror hun bliver skuffet, men jeg har heller ikke lyst til at juleaften bliver ødelagt for hende, så heller jeg trækker mig og hun så kan hygge med resten af familien.

Det værste er bare at de ikke kan forstå at min hund kan blive provokeret af deres hunde når de bare render rundt, og de kan jo ikke gøre den noget, er bare træt af deres pisse gammeldags holdning med små hunde ikke er farlige.

Jeg kunne forstå det hvis det var fordi min var aggressiv, men hvis han var havde jeg nok heller ikke ville have ham med.

åhhh er bare i syv sind, men tak fordi I gider lytte til mig, det betyder meget smiley

• #27   24. dec 2011 Synes du burde snakke med dem og lave evt en aftale at hvis de ser at det går ok med hundene så kan du have hunden løs...

synes det er synd for din datter at du ikke vil fejre jul / være sammen juleaften med hende pag hunden skal være i snor...

jeg kan godt se problemet med at hunden skal være så længe alene hjemme... men du kan da spørge om mulighed til at have hunden i et andet rom og du tager med hundesengen /tæppe osv som hunden kender eller have den i bilen hvis det ikke er for koldt , så kan du jo rende frem og tilbage til hunden og din datter kan fejre jul " sammen " med dig...

Mine hunder er også hjemme alene , MEN jeg har kun 2 min gågang til dem ,..

Men tænk lidt på din datter , for børn er dette en stor dag som de vil dele med sine kære... hunden skal nok overleve , ta med et stort kødben til hunden som den kan hygge sig med...

• #29   24. dec 2011 Mange tak til jer alle for jeres input, jeg tager med også må vi se hvordan det hele udvikler sig.

igen tak og god jul til jer alle

• #30   24. dec 2011 Nææ her er den heller ikke,, har lige fået afvide at dem vi skal holde jul hos slet ikke vil have vi tager hunden med...

• #31   24. dec 2011 Min hund har i flee år været med inde hos mine forældre juleaften, men sidste år ogi år bliver denhjemmepå grund afmin fars sygdom, han er meget usikkertilbens og kan næsten ikke få luft og min hund elsker bare min far, men han er nervøs og bange for at falde over den.

Så den får en god lang tur og en udhulet knogle fyldt med groft leverposteg (hjemmelavet)

• #32   24. dec 2011 Altså man kan måske godt forstå ham..
    Han har haft en dårlig oplavelse med det og er så blevet bange efter.. det er squ da forståeligt om jeres hund er sød eller ej min mormor blev også bange for rotter så hun slet ikk turde være i nærheden´.. det jo fair nok.. det jo en misforståelse der er sket at i har fået det afivde så sent.

Hunden er nok ligeglad med om den er hjemme eller ej. (jeg ville personligt selv vælge og lade den blive hjemme) og hvorfor ædelægge julen for dit barn og den mand ved og blive hjemme hos en hund som jo er ligeglad for den ved jo ikk det jul..

Ej afsted med dig og hyg dig med dit barn og mand de skal jo ikk straffes.

• #33   24. dec 2011 Her bliver vores hund også hjemme og hygger og hun elsker det for hun skynder sig og indtage sofaen nå vi ikk er hjemme...

• #34   24. dec 2011 Jah det gør vores også hun hopper lige op og smider sig med det samme og snorkbobler så til vi kommer hjem igen..

• #35   25. dec 2011 Melander: Som skrevet længere oppe er det ikke muligt at lade hunden blive hjemme, efter den så skal være selv i 12- 14 timer p.g.a vi har omkring 4 timers kørsel hver vej.

Derud over har der aldrig været problemer med min eller min svigerforældres hunde, så vil det da være underligt at det lige pludselig skulle ske, hundene kender hinanden.

Men til I andre: Jeg tog med og da vi kom frem havde de lukket deres hunde inde i et andet rum.
    Vi valgt så at køre hjem igen her til aften efter gaver og en smule mere hygge, da vi kunne e på min svigerfar at det pinte ham at hans hunde var lukket væk.
    Nu er vi alle vel hjemme, datteren har hygget sig, fået mange gode gaver, og vi er nu alle godt trætte.

God nat til jer alle og mange tak for jeres svar.

Kommentér på:
Julestemning? hvor? her er den væk...

Annonce