Julestemning? hvor? her er den væk... Julestemning? hvor? her er den væk...
Ja i dag røg den smule julestemning jeg havde.
Imorgen skal vi op til svigerforældrene og det skulle som endt nok blive hyggeligt, hele familien + hund afsted. Snakker så lige kort med svigermor i dag og for så afvide at vores hund alstå skal være i snor for det gik lige pludselig op for min svigerfar vi havde hunden med og han begyndte at få et mindre panik anfald.
Baggrunden er at for nogle år siden blev deres hund bidt ihjel af en rottweiler og deres anden hund blev kort tid efter aflivet fordi den var blevet skør efter at have set overfaldet på den anden hund.
De har så siden hen fået to nye hunde og min og deres hunde har før været sammen, blandt andet sidste år til jul, da vore var hvalp, han har aldrig gjort mine svigerforældres hunde noget, men bare fordi han er stor, føler jeg vi bliver straffet.
Min svigerfar har altid elsket vores hund og har selv haft schæfer og groendahl i mange år, men har nu kun cairn terrier.
Synes bare det er pisse fejt at den lige bliver smidt i hoved på os dagen før. Jeg har altid sagt min hund i skal i pension i julen og det er jo heller ikke til at finde et sted nu hvis det endelig skulle være.
Har mest lyst til at blive hjemme med hunden og sende mand og barn afsted.
Undskyd, kulle bare af med det....
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
sep 2008
er bare så pissed
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Jeg kan godt forstå julestemningen daler med sådan en udmelding dagen før, - hundene er jo et ømtåeligt emne for os.
- Jeg ville prøve at tage mig en snak med dem om det, evt. sige til dem at de kan væk mens hundene får hilst m.v. for står de og har nerver på så kører de dem også blot selv op - ved ikke om de har en have med havedør til, så kunne de jo stå indenfor og kigge?
Håber I finder en løsning på problemet.
Vi holder heldigvis jul hjemme, - vi var blevet inviteret ud til jul, hvor vi sørme godt måtte ha' hundene med - de kunne da få en boks i stalden eller stå i den lidt lune baggang.
- Ja, hyggelig jul for hundene, ej.
Vi bliver bare hjemme - og der er taget gode lækre ben op til vapperne.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Havde jeg fået af vide mine hunde skulle i snor var de blevet hjemme. Fandme om mine hunde skal være bundet mens andre hunde vimser omkring dem. Næh nej sådan leger vi ikke her.
sep 2008
det vare meningen at vi skulle overnatte der oppe for ikke at køre mit om natten, men jeg har sagt at vi køre hjem efter julegaver, ved min datter bliver taber i det her fordi hun jo selvfølgelig havde glædet sig til nogle hyggelige dage med farmor og farfar.
sep 2008
sep 2008
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
sep 2008
Tror bare ikke de skifter mening, for jeg har åbentbart en stor farlig hund...
ja og mine s´er virker åbenbart heller ikke skide godt i dag
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
mar 2007
Vores hunde er da tit i bilen i deres bur, de får en jakke på og bliver så luftet indimellem, Det vil jeg til enhver tid foretrække fremfor de skulle være alene i 12-14 timer - hvilket overhovedet heller ikke er tilladt hvor vi bor (Sverige)
mar 2007
aug 2008
sep 2008
Han skal heller ikke være i bilen, da han ikke er vant til at være i sit bur medmindre det er under køreturen.
men ja det ende vel med at han må være i et andet rum, hvis jeg i det hele taget, tager med.
men tusind tak for jeres input.
sep 2008
aug 2008
mar 2007
sep 2008
Det værste er bare at de ikke kan forstå at min hund kan blive provokeret af deres hunde når de bare render rundt, og de kan jo ikke gøre den noget, er bare træt af deres pisse gammeldags holdning med små hunde ikke er farlige.
Jeg kunne forstå det hvis det var fordi min var aggressiv, men hvis han var havde jeg nok heller ikke ville have ham med.
åhhh er bare i syv sind, men tak fordi I gider lytte til mig, det betyder meget
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
synes det er synd for din datter at du ikke vil fejre jul / være sammen juleaften med hende pag hunden skal være i snor...
jeg kan godt se problemet med at hunden skal være så længe alene hjemme... men du kan da spørge om mulighed til at have hunden i et andet rom og du tager med hundesengen /tæppe osv som hunden kender eller have den i bilen hvis det ikke er for koldt , så kan du jo rende frem og tilbage til hunden og din datter kan fejre jul " sammen " med dig...
Mine hunder er også hjemme alene , MEN jeg har kun 2 min gågang til dem ,..
Men tænk lidt på din datter , for børn er dette en stor dag som de vil dele med sine kære... hunden skal nok overleve , ta med et stort kødben til hunden som den kan hygge sig med...
sep 2008
igen tak og god jul til jer alle
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Så den får en god lang tur og en udhulet knogle fyldt med groft leverposteg (hjemmelavet)
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
Han har haft en dårlig oplavelse med det og er så blevet bange efter.. det er squ da forståeligt om jeres hund er sød eller ej min mormor blev også bange for rotter så hun slet ikk turde være i nærheden´.. det jo fair nok.. det jo en misforståelse der er sket at i har fået det afivde så sent.
Hunden er nok ligeglad med om den er hjemme eller ej. (jeg ville personligt selv vælge og lade den blive hjemme) og hvorfor ædelægge julen for dit barn og den mand ved og blive hjemme hos en hund som jo er ligeglad for den ved jo ikk det jul..
Ej afsted med dig og hyg dig med dit barn og mand de skal jo ikk straffes.
jul 2004
jul 2004
sep 2008
Derud over har der aldrig været problemer med min eller min svigerforældres hunde, så vil det da være underligt at det lige pludselig skulle ske, hundene kender hinanden.
Men til I andre: Jeg tog med og da vi kom frem havde de lukket deres hunde inde i et andet rum.
Vi valgt så at køre hjem igen her til aften efter gaver og en smule mere hygge, da vi kunne e på min svigerfar at det pinte ham at hans hunde var lukket væk.
Nu er vi alle vel hjemme, datteren har hygget sig, fået mange gode gaver, og vi er nu alle godt trætte.
God nat til jer alle og mange tak for jeres svar.
Julestemning? hvor? her er den væk...