{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Pæn hud? + motionstips? {{forumTopicSubject}}

Well, for det første, så vil jeg gerne være pæn igen, hvilket jeg føler, at jeg ikke har været siden jeg var 13. Det er 4 år, så min selvtillid er ved at være i bund.
Noget der skræmmer mig, er at jeg har overvejet, og stadig gør engang imellem, at gå i det helt ekstreme, som i at gå helt amok, og bare brække alting op igen, og træne til jeg dør (overdrivelse måske, men du forstår hvad jeg mener).

Så nu spørger jeg herinde;
Hvad kan jeg gøre for at få pæn hud igen? Det her gælder primært på mine ben, da jeg længe har haft meget ''klumpet'' hud, det vil sige masser af små prikker på benene, som jeg har kradset hul på, og aldrig holdt op med at pille ved, som nu er blevet til en masse ar. så mine ben er bestemt ikke pæne.

Noget andet er; Hvordan bliver jeg tynd igen? Hvilken motion virker bedst? Og hvor meget kræves der?
- Jeg er selv begyndt lidt inde på mit værelse med forskellige øvelser, hvor det kan mærkes i fx. mave og ben, og lidt arme.
Men hvad hjælper egentlig mest? Skal jeg gå helt til at løbe 5-10 kilometer om dagen for at tabe mig?

Sorry, det blev lidt langt, men det er virkelig begyndt at gå mig helt ekstremt meget på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pæn hud? + motionstips?
  • #1   21. nov 2011 Christina; Well, kan de ikke mindskes lidt, for jeg er ikke meget for laser, hvis jeg skal være ærlig..

- Hm, så må jeg begynde at løbetræne eller noget i den stil.
    Jeg prøver at drikke 2 liter om dagen, det går bare ikke så godt. Men for det meste kommer jeg da op på 1 eller 1½.

• #2   21. nov 2011 Hehe jeg har selv været der ... Jeg smed 56 kg på 1,5 år ved ændring af kost og så gå længere ture ... Nå ja og så flyttede jeg på 3 sal ... smiley Det var så ikke ekstrem ændring af kost .. Skar bare rigtig ned på alt det usunde men nød det da stadig i ny og næ .... smiley Prikker på ben kan være ganske alm talg.... Prøv en god peeling eller body scrub .... Og en god fugtighedslotion .. Ikke det billige ... Biotherm har nogle rigtig gode produkter .... smiley Matas kan hjælpe dig med at finde det rigtige ... smiley

• #3   21. nov 2011 Jeg har ikke råd til at købe noget lige nu, men vi har da nogen ting, som kan bruges.. Vi har fx. en body scrub, som jeg har brugt et par gange..

- Ja, det er bare lidt svært at tælle kalorier, når man ikke selv køber ind, specielt til aftensmaden ^^ Bor jo stadig hjemme smiley

• #4   21. nov 2011 Og et andet lille tip ... En halv kop god kaffe inden du motionerer ... Det øger din forbrænding .. smiley

• #5   21. nov 2011 Sandra -.. Så brug den body scrub et par gange i ugen .. Og husk lotion bagefter .. Så skulle det gerne gi resultater ... smiley

• #6   21. nov 2011 Kaffe kommer ikke ned, jeg kan slet ikke klare kaffe xD
    - Okay, tak! ^^

• #7   21. nov 2011 http://iform.dk/traeningsprogrammer/styrkeskolen-laekre-laar-paa-9-uger

Syntes de her øvelser er rigtig gode! smiley
    Jeg er typen der trænger til at tabe 5 kg, og stramme lidt op, og de her øvelser har fungeret super godt for mig herhjemme, når jeg ikke har tid til at tage i center!
    Der er video så du kan se hvordan der foregår, og så er der et program. Derudover kan du også finde program for mave, balder osv smiley

• #8   21. nov 2011 Super, tak! smiley

• #9   21. nov 2011 Tænker umiddelbart..
    Hvor høj er du? Og hvad vejer du?

For du vil altså aldrig få den krop du havde som 13 årig tilbage.. Sådan er det bare.. Vi bliver ældre og vores fedtdepoter ændrer sig..
    Hermed ikke sagt at man ikke kan tabe sig som overvægtig osv, men man skal altså se realistisk på det..

Jeg har heller ikke kroppen fra da jeg var 17 år mere.. Og jeg er kun 23 år nu..
    Jeg ville da også gerne have kroppen tilbage og skal forhåbentlig i gang med at træne igen.. (Har haft en del skader)

Og selvom jeg ikke er helt den slankeste mere og mine ben bestemt heller ikke er pæne.. Jeg har så tør hud at den revner og diverse læger kan ikke gøre noget ved det.. Dette gør jeg konstant har røde knopper derpå.. Så arbejder jeg altså stadig som eventpige til diverse bilmesser, og der har jeg bare ben..

Så umiddelbart vil jeg tro din egen selvtillid også skal arbejdes kraftigt på..

• #10   22. nov 2011 Sæt snor på vaks, og så ud og løb lidt.
    Og ellers kan du, hvis I har fast sæbe, komme én i en nylonstrømpe, og så fungerer den ligesom en scrub når du vasker dig under bruseren..

• #11   22. nov 2011 Vi må få 2000 kcal om dagen hvis vi IKKE skal tabe os smiley

TS - selvfølgelig kan du tælle kcal ...vær med i madlavningen derhjemme, så du ved hvad der er i og hvor meget der er i.
    Det handler vist bare om vilje smiley

• #13   22. nov 2011 Pernille; Det hænger sammen, men jeg synes bare ikke, at jeg kan føle mig som den person, jeg føler jeg er, når jeg ser sådan her ud.
    - Derfor vil jeg så gerne ændre det. Desuden har jeg lige snakket med lægen idag, som har sagt, at jeg skal bryde cirklen med at sidde 8 timer foran computeren hver dag.
    Og så har jeg jo tænkt, at det lige så godt kunne bruges på sådan noget her, og det evt. kunne motivere mig til at være lige mere væk fra computeren, eftersom den bestemt heller ikke hjælper på problemet.

Maria; Jeg har virkelig prøvet alle sportsgrene, i hvert fald på den ene eller anden led.
    Har prøvet volleyball, spring, cheerleading, som egentlig bare var dans, taekwondo, osv.
    - Så synes jeg har været rundt om det hele, og mine ben har sagt fra HVER gang. Jeg er født med en defekt i mine knæ, som gør, at jeg nemt overbelaster dem, og efter kun 3 ganges taekwondo måtte jeg til lægen med blodsprængninger i begge mine ben, så det skræmte mig væk fra kampsport i hvert fald.

• #14   22. nov 2011 elsker mine hunde; Jeg er 160, og vejer 67 kilo. Derved er jeg overvægtig, også ifølge min læge.

• #15   22. nov 2011 Tænkte bare som sådan, at det her kunne være en måde at gøre det på.
    Så jeg i hvert fald passer på mig selv på en måde.

• #16   22. nov 2011 Sandra ... Hvor gammel er du ?

• #17   22. nov 2011 17.

• #18   22. nov 2011 17½, hvis det gør nogen forskel, lol.

• #19   22. nov 2011 Mmm ... Du er jo langt fra færdig med at vokse/udvikle dig ... smiley Det var det jeg tænkte på .... Ved mig begyndte der altså først at ske ting og sager da jeg ramte starten af 20'erne ... smiley

• #20   22. nov 2011 Well, jeg kan bare ikke lide mig selv, og det er pga. at jeg ikke er aktiv nok, at jeg har taget på. /: Fordi når jeg kommer i gang, så taber jeg mig også. Og jeg har også tabt mig ca. ½ kilo, men det er bare ikke nok, synes jeg. D:

• #21   22. nov 2011 Hvis du har det meget skidt psykisk, så synes jeg du skal få noget hjælp. Få din læge til at henvise dig til en psykiater eller psykolog. Når du først føler dig psykisk ovenpå, så kommer det andet til at føles meget nemmere.

Mht motion, så er det svært når du har en defekt i dit knæ, men hvad med at gå nogle ekstra lange turer med hunden i skoven f.eks.

• #22   22. nov 2011 Jeg får hjælp.
    - Lige pt snakker jeg meget med en læge, så vi kan finde ud af, hvordan jeg kommer ud af den her onde cirkel.

Ja, det og så løbe en gang imellem, og så opbygge styrken i mit knæ har jeg tænkt på at gøre.

• #23   22. nov 2011 Drik massere af vand, undgå alle animalske produkter i din mad samt raffineret sukker.

De animalske produkter er dog dem der er værst ved din hud...

Spis sundt, spis NOK (til du er 80% mæt anbefales det), og dyrk den motion du kan lide. Kampsport er super godt, fordi man får trænet alle muskler. Svømning er også super duper.
    Selv dyrker jeg roller derby, men det træner hovedsageligt ben, lår og røv. Af samme årsag overvejer jeg at starte til noget muay thai når jeg får tid.

• #24   22. nov 2011 Som sagt er kampsport prøvet. Det kan mine ben slet slet ikke holde til ):
    - Ellers er det jo super sjovt, ingen tvivl om det!

Kommentér på:
Pæn hud? + motionstips?

Annonce