Uren hud - hvad bruger I? {{forumTopicSubject}}
I alle mine teenage-år har jeg altid haft super pæn og ren hud i forhold til andre teenagere. Her de seneste par år har jeg sådan set bare brugt en parfumefri fugtcreme fra apoteket og det har altid holdt min hud pæn.
MEN! Her de seneste par måneder er det altså gået galt, jeg er begyndt at bryde ud på ryggen og T-zonen i ansigtet. Jeg har brugt samme Foundation og andet makeup i flere år og spiser mere sundt nu end jeg plejede at gøre, så jeg kan ikke lige finde fejlen der... Jeg har brugt Clinuqe 3-trins rensesystem men det har ikke hjulpet
Så nu ville jeg høre jer: Hvad bruger I? det skal helst være noget der virker effektivt hurtigt
dec 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 22
Hun gav mig nogle prøver på nogle forskellige serier, som jeg så har testet
Jeg startede med at teste clinique 3-trins serien, som slet ikke hjalp på mig.
Efterfølgende fik jeg en prøve på en Origins serie, som var alt for effektiv til min hud, hvilket gjorde at jeg fik røde plamager, min hud blev tør og jeg begyndte at skalle.
Den seneste jeg har testet, er en serie fra Clarins. Super lækre produkter, som virkelig har hjulpet på mine bumser! Jeg har fået en lækker, silkeblød hud og min hud er overhovedet ikke tør og fedtet, som den var inden jeg prøvede produkterne Den kan jeg helt klart anbefale! Jeg har dog kun testet rensecremen og tonicen og bruger så en almindelig dagcreme fra Matas (striberne) .
Rensecremen kan købes her: http://niceskin.dk/clarins-pure-melt-cleansing-gel-125-ml-320106.html?gclid=CIOZzNKF_rgCFYV2cAodPgEAIg
Og tonicen kan købes her: http://niceskin.dk/clarins-gentle-exfoliator-125-ml-245102.html
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Hvor lang tid gik der fra du brugte Clarins produkter til det virkede?
Clinique gør nemlig også min hud helt tør så jeg skaller
dec 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 22
Der gik nok omkring 2-3 uger, før at alle bumserne forsvandt. Huden skal jo også lige vænnes til den nye creme, så den første uge vil den rense ud og man kan derfor godt få nogle udbrud af bumser i den periode. Jeg synes dog ikke at der gik mere end 1 uge, før at min hud begyndte at føles meget mere blød og lækker, men om det var indbildning, det ved jeg ikke
Desuden er Clarins produkterne ikke voldsomt dyre, det kan jo hurtigt blive en dyr fornøjelse, når man skal ud og have en renseserie Men vil helt klart anbefale dig at få en prøve på produkterne i Matas, inden du begynder at investere i en helt masse, for selvom det virker super godt på mig - er det jo ikke sikkert at det gør på dig, så det ville være super ærgerligt at stå med en hel serie, som man ikke kan bruge til noget alligevel
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Basiron! Det er fantastisk. I mine teenage år døjede jeg meget med udren hud og intet fik det rigtig til at gå væk. Brugte basiron et par uger, så forsvandt det, og siden har jeg kunne holde det nede. Har det stadig til at stå, til når jeg op til min mens lige får den der enkelte store bums smører bare lidt på der hvor jeg kan mærke den er på vej i et par dage, også når den aldrig rigtig i "udbryd"
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
Du bliver nok nødt til at prøve dig lidt frem fx med forslagene her inde
Jeg har altid lidt af uren hud, og det der har virket bedst for mig er en creme fra apoteket.
http://www.apoteket-online.dk/avene/12021-avene-triacneal.html
Men det er vigtigt, at du også bruger en fugtighedscreme, da du ellers får tør hud
Fx den her
http://www.apoteket-online.dk/avene/12855-avene-cleanance-anti-shine-regulating-lotion.html
Der er dog intet, der har fjernet mit helt, så er på min 3. Antibiotika kur pt.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Før har jeg haft brugt dr. Weil fra origins og glad for den men den er ret dyr.
Efter fødslen/efter jeg fik min spiral har jeg haft rigtig uren hud. Konstant urenheder og bumser og hudorme.
Jeg bruger af og til en smule pudder men ikke andet på huden, så problemet lå ikke der.
Nu har jeg den sidste halvanden uges tid brugt en rensegele og fugtighedscreme fra la roche posay fra apoteket.
Og jeg er ret begejstret! Min hud er endnu ikke perfekt men langt pænere og har lissom en glød.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 14
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 110 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 228
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.765
Jeg har nærmest aldrig nogen bumser. Ikke engang den mindste.
apr 2009
Internettet har været nede så kunne først komme til at svare nu.
Jeg har nu skrevet alle svarene ned og vil gå i Matas for at høre om de har nogle prøver jeg har aldrig skulle søge rensesæt så jeg tænkte ikke lige over at huden reagerer forskelligt. Synes bare det er utroligt træls og kan se vi er mange der døjer med dette i forskellige grader, dejligt vi også kan hjælpe hinanden lidt
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 34
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.070
Jeg har desuden også brugt clinique, men jeg synes det er spild af penge og det har kun lige hjulpet de første par gange og så er der som om min hud bare ikke kan det længere.
Det jeg har forslået før herinde er et lille trick jeg bruger, når jeg slår ud og set er super effektivt for mit vedkommende.
Du skal bruge sukker, citron og en vatrondel. Så presser du godt med saft på vatrondellen, putter sukker på og skrupper i ansigtet. Lad sidde i ti min og skyld godt efter. På med en lækker creme.
Man får så lækker frisk hud med en flot glød, lækker blød og glat
Men lige når man har gjort det kan man godt blive lidt rød der hvor der har været noget guf i huden, det forsvinder lyn hurtigt.
Hvis urenhederne ikke er forsvundet, kan du evt et par dage efter prøve at bruge citronsaften som tonic på en rondel, uden sukker, smør på, lad sidde i ti min, skyl, creme. Bum.
Skrubbe skal man ikke gøre for ofte.
Foreslog det i en anden tråd en gang herinde og der var en der tog udfordringen op, med succes jeg kan se om jeg kan finde den.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Hvis du aldrig har haft uren hud før, så kan det godt lyde som noget allergi. Allergi kan lige pludselig komme. Jeg er allergiker og får jeg en lille reaktion, så kan det sagtens give sig udslag i bumser, får jeg en stor reaktion, så er det kontakteksem. Jeg fik kontakt allergi for første gang da jeg var først i 30erne, så det kan lige pludselig komme. Kunne næsten fra den ene dag til den anden ikke længere tåle det make-up, shampoo osv. som jeg ellers havde brugt i årevis.
mar 2011
Det gør citron tricket...jeg tog en tur mandag, alt er væk allerede nu. Porre på fx næseryggen er fine med det samme.
Men det afhænger jo nok altsammen af hvor stort et problem man har, jeg tror mit er i det lette ende, hvor man lige slår fælt ud, af og til, men ellers har nogenlunde normal hud
Man kan i øvrigt finde en video med en kosmetolog på youtube, der viser hvordan, det var sådan jeg fandt det
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Clinique kan jeg ikke tåle..
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
mar 2011
Der burde ikke være et problem hvis man skyller godt efter, men nej, det er no go at gå ud og tage sol med citron i skærmen!
Jeg renser af og til med det inden solarie, men det bliver skyllet godt og grundigt af. Jeg gør det som regel inden bad - fedtet lemonade har vist aldrig gjort noget godt for en frisure
apr 2009
Det er sjovt du siger det, for igår da jeg rensede min hud begyndte jeg pludselig at få kløe lige ved hoften og SÅ begyndte knopper og irriteret rød hud at titte frem...
Jeg har heller aldrig haft problemer med min ryg og det er jeg faktisk rigtig ked af at jeg har fået nu, det var VIRKELIG slemt for et par måneder siden, nu er det begyndt at hjælpe lidt. Jeg kan bare ikke se hvad jeg skulle være allergisk overfor?
Clearface er desværre no-go jeg fik det super skidt da jeg modtog en prøve i et blad.
Skal man bruge citron-tricket HVER aften?
aug 2012
aug 2008
Disse stoffer findes i rigtig meget shampoo, make-up osv. og er et problem for mange mennesker, så jeg vil da foreslå at du lige tjekker for at se om du bruger noget af det.
Og hvis du gør, så sker der jo ikke noget ved at tage en nogle ugers pause med neutral produkter eller lignende for at se om det gør en forskel (Max Factor og Nivea har mange produkter der ikke indeholder disse stoffer).
Ellers er der jo den helt store allergitest hos lægen (som jeg har fået).
mar 2011
Jeg bruger det ikke hver aften.
Jeg gør det kun en gang i mellem hvis jeg slår ud. Hvis én tur med citron+sukker ikke har taget det, så bruger jeg bare citron som en tonic en enkelt eller to gange, efterfølgende, fordelt over et par dage/en uge.
Som mandag, hvor jeg tog en tur med citron+sukker, fordi mit fjæs så herrens ud - jeg slår altid ud nogen tid efter en sol ferie, når huden har været helt lækker og ren efter saltvand og sol og man kommer hjem igen.
Min hud er hel klar nu, efter kun den ene omgang, var det ikke gået væk, havde jeg måske taget en tur med saft bare, onsdag.
Hvis jeg lige synes der er for meget snuski i porerne på og omkring næsen, så får den bare en tur og det er væk med det samme
Men igen, HVOR hurtigt og effektivt der er, afhænger nok af omfanget på problemet. Hvis man sådan virkelig lider af acne, tror jeg bestemt ikke man får samme hurtige resultat.
Jeg kunne ikke finde nogen af de gamle tråde, men finder lige videoen
mar 2011
http://youtu.be/9vkCR2ZWAe4
Jeg bruger bare masser af saft, masser af sukker og lader der sidde ti min.
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.268
apr 2009
Jeg tror jeg vil prøve den med citronen, da jeg er på SU og helst ikke vil smide penge efter diverse produkter når jeg nu i mange år aldrig har brugt noget
apr 2009
Bruger du noget sukker af et specielt mærke eller? Jeg regner med bare at bruge sådan en citronsaft som hun også har i videoen
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
apr 2009
Ej hvor fedt, glæder mig helt
Skal bare lige i netto og købe citronsaften - brugte du noget specielt sukker?
mar 2011
Har aldrig prøvet fra flaske, men det bruger en af mine veninder og er glad ved det
Bare huske en lækker creme
Så lige der er forskellige versioner af den, hvis man søger lemon face scrub på youtube, nogle tilføjer honning eller olivenolien. Det har jeg dog ikke prøvet.
Jeg er også på su og ludfattig, og det er så rart ikke at skulle købe alt muligt gøgl for dyre penge, som havner bagerst i skabet fordi det ikke dur og man, ligesom clinique fx, "skal" købe en fyr serie, der kun virker optimalt hvis man bruger alle produkter hver gang.
Jeg ofre så lidt ekstra på en god creme, pt er jeg for den orange fra Ole Henriksen, herbal et eller andet.
mar 2011
Fedt du gav det er forsøg jeg rødmer lidt der hvor der er noget at komme efter, men synes du ikke det giver huden en lækker glød? Jeg føler mig sgu så frisk efter sådan en omgang...og så smager det bare bedre end mine sædvanlige produkter, aahhh
apr 2009
Jeg regner bare med at bruge min creme fra apoteket som forresten godt kan anbefales! Bruger den før jeg tager makeup på og til at tage makeuppen af inden sengetid
http://www.apotekernes.dk/default.asp?Action=Details&Item=35
mar 2011
Bare man har noget at fugte med.
Det kunne da være man skal prøve den, de har sådan en fed, salve-agtig creme på tube fra det mærke som bare gør underværker for en tør vinterhud. Jeg kan ikke så godt tåle skift mellem kold luft og varme bade, så jeg bruger lige den en gang i mellem
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Jeg blev en lille smule rød lige ved hagepartiet, der hvor mit problemområde er, men det gik hurtigt væk.
Og så brugte jeg en god Elizabeth Arden creme.
apr 2009
Petra
Glæder mig til at høre nærmere om det har hjulpet
aug 2008
apr 2009
Det har jeg prøvet og det hjalp altså ikke på mig
aug 2008
aug 2012
apr 2009
Sov også med det hele natten, men tror måske det er fordi de ikke er "modne" eller hvad man kalder det - ej hvor ulækkert Anyways, det er bare sådan nogle fedtede begyndende bumser jeg har fået
Katrine
GUUUD!! Er kommet på nye p-piller med mindre hormon i og siden da har jeg faktisk slået ud Kommer først i tanke om det nu!
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Antibiotika skal udskrives af lægen, tilgengæld er der en dokumenteret effekt.
Din læge kan måske hjælpe dig med at få nogle p-piller med et aktivt stof, som ikke aromatisere så nemt.
apr 2009
aug 2012
Det er noget med man i øvrigt kun må få højdosis p-piller i max 6 år ad gangen..
apr 2009
Håber bare lidt jeg kan få nogle andre, for synes jeg har større menstruationssmerter og en mere uregelmæssig menstruation
aug 2012
apr 2009
Men vil stadig prøve med citronen Uanset hvad kan jeg jo godt se at p-piller med mindre hormon i er bedre for mig
Uren hud - hvad bruger I?