{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.018 visninger | Oprettet:

Uren hud IGEN :( {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har et godt råd til når hunden får uren hud?

Hun har fået mange blackheads/hudorme og bumser IGEN nu.

Fodrer med Arion, fiskeolie og godbidder i form af Frolic eller "tygge stænger".
Er der noget af godbidderne hun kan være allergisk overfor?

Hun kommer i bad en gang om ugen med kløestillende fra dyrlægen og så bruger vi en god creme uden parabener og parfume.

Hjælp.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uren hud IGEN :(
  • #1   20. feb 2011 Leder egentlig efter både råd til at få det væk og til at holde det væk smiley

• #3   20. feb 2011 Jamen hvis jeg gør ingenting (hvilket hendes tidligere ejer gjorde) så bliver det jo kun værre. Hun var en stor byld da jeg fik hende hjem ?!

• #7   21. feb 2011 De kan meget nemt få uren hud, hvis de får for meget fedt i maden.
    Men jeg tror altså alle hunde har disse urenheder, vi ser dem bare ikke fordi de har hår.

• #8   21. feb 2011 Vi bruger rense mælk og skin tonic hvis det er rigtig slemt.. hvis mælken får lov at sidde lidt så kan du tage noget gasje og røre med så tørre du dem med af, eller så vasker vi dem i medicin shampo.. vores hunde får det samme foder og quark har næsten ingen men capone får nogle gange mange det svinger meget syntes jeg.. hvis de er rigtig store kan du prøve og trykke dem ud ligesom bumser...

Måske kan du bruge det til noget..

Men køb den blide skintonnic

• #9   21. feb 2011 Jeg bader hundene hver 14 dag og undgår at give dem alt for fede ting, da jeg har erfaret at hvis de får noget med meget fedt får de bumser eller hudorm, men hvis jeg undgår det er der aldrig noget smiley Jeg fodre med acana og det er rigtig godt for pelsen, og de får dagligt tyggeben smiley

• #13   21. feb 2011 Tusind tak for alle svar smiley

Vil straks stoppe med Frolic godbidder. Synes også det er noget skidt :S

Charlotte:
    Må have fat i sådan en blød handske. Hvilket shampoo og creme bruger du? For er bange for at den hun fik mod kløe tørrer hendes hud ud smiley Kunne være dejligt at have navnet så jeg kan bestille det til hende ved dyrlægen (eller hvor man nu bestiller det mærke..).
    ARGH havde da også læst det med cremen dagen efter, men havde jeg glemt. ups.

Men tusind tak smiley

• #14   21. feb 2011 Hov glemte lige-- når I siger at fedt i maden også kan indvirke og give dårlig hud ikke? Betyder det så også fiskeolien? For så vil jeg da holde igen med den nemlig...

• #16   22. feb 2011 Nej en hund er ikke et menneske, men selvfølgelig kan vi sammenlignes. Fra naturen gik vi heller ikke i bad ;o) Vi har taget hunden ind og laderden leve sammen med os, derfor lever den ikke i naturlige omgivelser, det gør vi heller ikke. At lade en hårløs gå uden tøj på om vinteren svarer til, at vi skal gå uden tøj på. Jeg har prøvet, det er møg koldt! Selvfølgelig bliver vi nødt til at passe og pleje vores dyr, når vi nu har valgt at tage dem ind og lade dem leve blandt os, som en af os. Men det gør så også, at vi vasker det naturlige fedtlag af, som vi også gør på os selv, men sådan er det jo, når vi bor som vi gør.
    Irene Jarnved er helt fantastisk. Faktisk kan jeg også sige, at alle de pædagogikker og teorier der er omkring mennesker er opstået efter studier på hund og hest, så der er en del der kan sammelignes ;o)

• #20   22. feb 2011 Til de lang håret er vi lige begyndt på day to day shampoo og balsam...

Og medicin shampoo og mink shapoo/balsam til de hårløse..

• #22   24. feb 2011 Jeg mener heller ikke det er sundt at lukke huden med alle mulige creamer, da huden ikke kan ånde. Men lidt madolie en gang i mellem kan gøre underværker, hvis man har tør hud, om man er dyr eller menneske ;o)

• #23   24. feb 2011 jeg har gode oplevelser med jumfruolie. når jeg kan se han har meget tør hud. men jer der bruger renseting til huden hvilke mærker bruger i. for min har en del blackheads:(

• #24   24. feb 2011 Det fra matas

• #26   19. mar 2011 min hund elsker bare at blive ordnet. når han har været i bad eller klippet løber han rundt med 110 i timen og man kan se at det var lækkert:P og giver altid en masse godbider når han er færdig.

• #28   20. mar 2011 Aboo bliver også som en kåd hest efter et bad, det er så sødt ;o)

Kommentér på:
Uren hud IGEN :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce