{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Skal bruge lidt hjælp fra kagefolket ;) {{forumTopicSubject}}

Jeg vil nemlig gerne høre om nogen af jer har en god opskrift på en luftig grundkage?
Jeg skal nemlig lave en jordbærtærte, men kæresten "klagede" over at den sidste jeg lavede var for tung..
der brugte jeg bare en alm mazarin kage den uden marcipan..
så.. nogen der har noget godt at byde ind med?

Vil ellers selv påstå den blev ganske god, jeg have lavet en tynd bund af hindbærsnitte dej, for at give den, den der sprøde yderside.. fyldt den op med mazarin dej, bagt den og smurt med mørk chokolade, hvor efter jeg lavede en alm kagecreme, der efter at have kølet ned i kæleskabet blev blandet forsigtigt med flødeskum, hvilket gjorde cremen en del lækre og knap så buddinge agtigt, jordbær (de første danske jeg kunne finde) og så med et tyndt lag ribs gele ovenpå ...

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=62478

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal bruge lidt hjælp fra kagefolket ;)
  • #1   25. maj 2011 Nu ved jeg ikke rigtigt, hvad en hindbærsnittedej er, men da jeg sidst lavede jordbærtærte, brugte jeg en mørdej - og ellers var fremgangsmåden præcis som din, og den var en bragende succes hos alle, der smagte.

• #2   25. maj 2011 haha Rikke det kan du jo have ret i, men når jeg nu gerne vil glæde kæresten med hendes yndlingskage, hjælper det ikke noget at spise den selv... smiley
    Tror i hvert fald ikke helt jeg opnår det jeg gerne vil med det smiley

Rotterne
    Tak, det vil jeg da prøve, det lyder i hvert fald lækkert smiley

• #3   28. maj 2011 Rotterne:
    Tusind tak den blev vildt god smiley

• #4   28. maj 2011 (link fjernet)
    her er det endelige resultat..

... Eller mindet om den, den er længe konsumeret smiley

• #5   29. maj 2011 Taark smiley
    ribs gele, den nemme løsning smiley første gang lavede jeg selv jordbær gele til, det men det var lige en tand for besværligt..
    eller jeg kan godt finde på at lave et par glas og gemme til det, her når min mors have går jordbær-amok, men det skulle gå lidt stærkt.. Så ribs.. smiley
    Og så smeltede jeg det, og helte det ud i et fad dækket med husholdnings film og så i køleren til det var stift nok til at vente på smiley men det bliver lidt et tykt lag på den måde..

Kommentér på:
Skal bruge lidt hjælp fra kagefolket ;)

Annonce