915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

"Ludomani"? "Ludomani"?

Goddag.
Måske et underligt sted at spørger, men måske nogle af jer kender til det.
Jeg bor sammen med en sød sammenbo som jeg er rigtig glad for. Dog har vi det problem at hun bruger ALLE sine penge på Facebook spillene Happy pets og Foopets. Hun kommer tit frustreret til mig fordi hendes økonomi er i bund og hun ikke har råd til mad pga. hun bruger alle sine penge på spillene. Jeg har også måtte tage hendes Chihuahua til dyrlæge og betalt dens foder af og til fordi hun ikke har haft råd. Jeg har taget UTALLIGE samtaler med hende, men hun forstår det simpelthen ikke. Hun KAN ikke se at det er blevet et problem, og at jeg er begyndt at blive træt af konstant at skulle betale for alt vi laver sammen. Hver gang jeg fortæller hende at der er så meget andet fornuftigt hun kan bruge pengene på, og hun ikke skal melde sig til alle de penge-maskine spil så ignorere hun det bare ved at gå væk eller tale om noget andet. Hun har højtfungerende autisme ved ikke om det har noget med det at gøre.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende? Og kender I til lignende situationer? Hvad gør man? Synes sgu det er synd for hende.
Med venlig hilsen -

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Ludomani"?
  • #1   26. apr 2011 Og det skal lige siges igår nægtede jeg at betale for at hun kunne få medlemskab inde på Foopets (da hun ikke flere penge havde) hvor hun så gik i total panik og sagde hun ville miste sine dyr og fløj ud af døren for at spørge nogle familiemedlemmer.

• #2   26. apr 2011 Ja jeg forstår det virkelig heller ikke og er bekymret på hendes vegne da jeg desperat har forsøgt at hjælpe, men hun forstår det ikke og tager det bare som om jeg svigter hende eller ikke forstår hende.

• #3   26. apr 2011 Hun bør helt klart have professionel hjælp - det lyder helt galt, det dér..

• #4   26. apr 2011 Jeg har også forslået det til hende men så bliver hun stiktosset. Jeg kan jo ikke tvinge hende. Udover det har hun mange andre problemer, hun lider ofte af depression og sukkersyge. Hun siger at psykologisk hjælp ikke virker og ikke kan hjælpe hende overhoved.

• #5   26. apr 2011 Ang. hendes forbrug på spil synes hun ikke selv hun har et problem og siger det er helt ok at have en "passion" for spil.

• #6   26. apr 2011 Der er en god chance det er pga af Autismen, det er noget man skal overlade til folk der har forstand på det.

Personen er simpelthen besat af det.

• #7   26. apr 2011 luk for internettet smiley

• #8   26. apr 2011 Karin F, Ja genial ide at lukke for det, især når personen er autist, det kan gå helt galt kan jeg love dig for.

• #9   26. apr 2011 Hmm ludomaner spiller jo normalt for at vinde, altså det giver dem et kick, især selve resultatet giver dem kicket..
    Hende her lyder ret atypisk, men det lyder da stadig meget som samme syptomer, kan du ikke snakke med hendes famillie eller lign?

• #10   26. apr 2011 Jeg vil anbefale folk at kigge lidt her.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Autisme

• #11   26. apr 2011 Tror også jeg ville prøve at snakke med familien om det

• #12   26. apr 2011 Jeg har også Højtfungerende Autisme (Asperger syndrom) - og det er <b>ekstremt</b> svært at rive os for interesser vi har besat os på. Jeg kan ikke selv forklare det, men jeg får det personligt virkeligt dårligt og uroligt hvis jeg ikke kan følge de rutiner jeg plejer at følge hver eneste dag (der i blandt at checke bestemt hjemmesider).
    Nu spiller jeg ikke Facebook spil, men da jeg var mindre havde jeg en lille smule de samme problemer, der troede jeg også dyrene i spillet var levende og nænnede ikke at lade dem sulte eller sælge.
    Nu kender jeg ikke hendes alder, men som voksen burde hun dog have lært at skælne mellem realitet og virtualitet.
    Jeg kan 100% følge din frustration, har selv en veninde (også med autisme) som har stort set samme problem som din sammenbo, og hun kommer også til mig når hun mangler penge.
    Jeg synes også du skal forsøge at tale med hendes familie (hvis hun er tæt på dem), fordi det kan være meget svært for hende selv at se det er blevet et problem. Måske de kan tale hende til fornuft.

Mvh.

• #13   26. apr 2011 Der må så være tale om Aspergers Syndrom?

• #14   26. apr 2011 Det skal dog siges at det ikke nytter at tvinge hende eller tage internettet fra hende (eller lignende) da det kun vil gøre ting værre end de er.

• #15   26. apr 2011 Må give Mille fuldstændig ret.
    Er vokset op med en ludoman og det der virker ikke helt som det samme.

Jeg kan anbefale ringgaarden som er et sted der hjælper ludomaner med at komme ud af det.
    (link fjernet)

• #17   26. apr 2011 som jasmin,chelsy & rocco siger det...det er hendes dianose der er med til at styre hende...arbejder med børn som har forskellige dianoser og det du beskriver med at hun går helt i panik hvis hun ik har råd til at "redde sine computer dyr" passer rigtig godt på vores børn når de ikke får tid på computeren til at spille deres ynglings spil. det giver dem deres egen form for ro når de kan få lov til at sidde foran skærmen.(firkantet) men det virker...

• #18   26. apr 2011 Hendes far bor i udlandet og hendes mor har forsøgt at holde pengene for hende og kun give hende dem i mindre potioner men har nu opgivet (af en grund jeg desværre ikke kan blande mig i).
    Så tror desværre ikke der er megen hjælp at hente hos dem smiley

Kommentér på:
"Ludomani"?

Annonce