Ludomani - pårørende søger råd {{forumTopicSubject}}
Halløjsa derude i stuen
Hmm svært emne for mig.. Og der bliver nok lidt langt
Jeg er kæreste med denne fyr, vi har kendt hinanden i 9 mdr. Han har fortalt mig at han har været i behandling for ludomani for ca 10 år siden, og kom for nyligt og sagde til mig at han havde fået lavet sådan en slags blokering, så han ikke på nogle spilsider kunne oprette sig og bruge sit betalingskort. Jeg var ikke klar over at det havde været svært for ham at styre, her på det seneste, men blev glad og stolt over han havde gjort det og selv taget initiativet.
Sidste weekend skal han så køre mig på arbejde, og spørger så om jeg har lidt kontanter han må få, siger der ligger nogle penge hjemme han godt må ta lidt af, hvis han bruger dem fornuftigt. Han vidste godt denne mdr i forvejen ville blive lidt stram økonomisk.
Ca 5 timer senere ringer han så "jeg har lavet noget lort..." Det var ikke med vilje, det var altså ikke meningen"... Han har så taget de 1000kr jeg havde og spillet dem alle op i en kiosk
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, jeg har SÅ svært ved at forstå hvad det er der sker og hvorfor
Spørger jo så, hvad han da tænkte på.. Jaamen det var jo ikke meningen, men da han kom derned ville maskinen ikke ta hans kort.. bla bla.. men noget må han jo ha tænkt, for han havde jo taget pengene med ned i kiosken. Han siger jeg ikke må spørge hva han tænkte, for han ved det virkelig ikke..
Jeg er bare rigtig bekymret, hvad skal jeg gøre..? Nogle der har prøvet noget ligende?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.775
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 1.311
aug 2007
Da det skete sagde han at hans far ville få et flip og tro han var faldet i igen, og det var han jo overhovedet ikke.. Men tror jeg nu lidt alligevel
Han har brugt pengene på Oddset.. Men ja, det er da muligt man slet ikke tænker, og bare fornemmer pengene i hånden og ikke kan slå tanken ud af hovedet før det er for sent
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 40
det er ikke sjovt , og tanken vil ikke slippe dig helt for hvad med næste gang . Jeg vil nok råde dig til , at i har hver sin økonomi . Og at der ikke ligger flere penge fremme end det kan undværes . Det er også så træls med alt det lokkeri med alle de forskellige spil , de viser i fjernsynet , så det frister folk , også en som din kæreste . Men det er lidt svært for ham og give slip . Og du skal jo virkelig tro inde i dig selv og tænke samt føle ER DET NU SIDSTE GANG . Få rene liner imellem jer , og sagt at hvis det sker , ja så er det enten slut imellem jer , eller han skal have noget hjælp , hvor du er med og giver ham rygstøtte, men hvis det ikke hjælper så er der nok en vej . Håber i finder ud af det . og du har det godt med dig selv .
aug 2007
En ting er at det var mine penge, men synes da heller ikke han skal spille sine egne penge op
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 40
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 10 Emner: 239 Svar: 3.352
Jeg slog op med ham, da jeg til sidst ikke kunne stole på ham uanset hvad han sagde.
Først prøvede vi at han skulle skrive ned hver gang han brugte penge og hvad han havde tilbage, og det gik egentlig fint indtil jeg fandt ud af at han så lånte af andre, uden at sige det til mig. Igen en grund til at jeg ikke kunne stole på ham.
Men det skal så lige siges at han ikke ville i behandling fordi det simpelthen var for dyrt i forhold til hvad vi havde af penge. (vi begge boede på daværende tidspunkt hjemme og fik næsten ingen penge)
Jeg spurgte ham af og til hvad han helst ville - Være sammen med mig eller oddse. Så sagde han at det var det samme hvis han spurgte om jeg hellere ville være sammen med ham eller have dyr.
Han mente at det var en hobby.
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 211
Forslå ham at komme i behandling for det igen. Han er faldet i igen og skal have hjælp.
Og for din egen skyld så overvej forholdet igen. En dag har I måske børn og så går det ikke at der lige ryger 1000 kr i ny og næ
aug 2007
Jeg tror jeg vil prøve at lufte tanken for ham, han har jo intet at tabe. Og han har jo seriøst aldrig nogen penge, nogle mdr når vi til d 5, så er de væk
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Kan du leve med hans adfærd hvis han ikke ændre på det? Ville du flytte sammen med en man der snildt kunne finde på at spille huslejen op? Eller hvad hvis i en dag vil købe hus og få børn?
Jeg synes du skal passe på dig selv, først og fremmest.
Og lad nu for faen vær med at tro du kan redde ham, for det kan du ikke!
nov 2015
Følger: 1 Svar: 1
Måske dette var en mulighed?
http://www.frederiksberg-centeret.dk/ludomani-paaroerende-hvad-kan-du-goere/
Ellers er jeg enig i så mange andre, giv ham plads til at bearbejde tingene og ro til at få lidt behandling for sin ludomani. Glipper det hele og tager han ikke ansvar - må du videre
Held og lykke med det hele.
Ludomani - pårørende søger råd