{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Jobansøgning - Inspiration? {{forumTopicSubject}}

Syntes jeg er kørt fast i min jobansøgninger og har behov for ny inspiration og tænkte om jeg gerne må se dem I har lavet så vi kan bruge hinanden som sparingspartner?

Evt er der nogle der sidder inde med eksempler af målrettet ansøgninger? -Efter eksempelvis denne model:

1. Find ud af så meget som muligt om det sted, hvor du søger arbejde. Brug Internettet til at finde oplysninger om, hvad der er skrevet om virksomheden. Eller ring til den kontaktperson, der ofte er nævnt i stillingsopslaget. På virksomhedens egen hjemmeside kan du også finde masser af oplysninger.

2. Fokuser altid på virksomhedens behov. De ansætter dig ikke for at opfylde dit personlige ønske om et drømmejob. Det er tværtimod dig, der skal opfylde deres ønsker og behov til en medarbejder.

3. Tænk grundigt over, hvorfor virksomheden skulle ansætte netop dig. Dit svar på dette spørgsmål er hovedbudskabet i din ansøgning.

4. Brug virksomhedens egen kommunikation som inspiration. Med hvilke ord beskriver de sig selv på deres hjemmeside, i jobannoncen osv.?

5. Brug aldrig standardansøgninger!

6. Brug ansøgningen til at fortælle hvad du kan hjælpe virksomheden med. Tag udgangspunkt i dine kompetencer og brug dem til at fortælle, hvordan du kan hjælpe virksomheden. Dét er grunden til, at netop du er den rette til jobbet.

7. Pas på med bare at referere oplysninger fra CV'et i ansøgningen. Faktuelle oplysninger om uddannelse og tidligere ansættelsesforhold hører hjemme i CV'et - ikke i ansøgningen.

8. Hvis du skriver, at der er noget du er god til, så vis det ved at bruge eksempler fra dine tidligere ansættelser, hvor du med dine gode kompetencer har fået løst en svær opgave.

9. Vær dig selv. Du skal stå ved dine kompetencer, men ikke foregive noget. Det bliver hurtigt gennemskuet, hvis du overdriver dine kompetencer.

10. Følg op på din ansøgning. Har de modtaget den? Hvornår kan du forvente svar?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobansøgning - Inspiration?
Kommentér på:
Jobansøgning - Inspiration?

Annonce