1.398 visninger
|
Oprettet:
Skal af med hunden :\ {{forumTopicSubject}}
Så er vi kommet så langt at vi skal af med min elskede hund Zacho, som jeg har haft i lang tid. Vi skal af med ham, fordi mine forældre er skilt og skal flytte til noget mindre! :Han er min bedsteven igennem tyk og tyndt.
<i>Undskyld, skulle bare ud med det</i>
<b>Zacho:</b> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=76633&ipc=242244
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Knus og tanker herfra - ikke mindst til Zacho, den stakkel!
sep 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 48
sep 2010
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
sep 2010
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
sep 2010
Vi har også gjort alt for at finde et sted, hvor vi må have husdyr, men så er det lidt svært, når huslejen, sikkert er meget høj :\
maj 2005
sep 2010
Det er nogen vi kender der skal have ham, så jeg får mulighed for at se ham, hvis jeg får lyst..
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
En hund er ligeglad med hvor meget plads der er, så at lejligheden er lille er ikke noget problem.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det, men jeg synes dine forældre skal ta' sig voldsomt sammen!
At finde en der vil have ham, og hvor du kan besøge ham hvis du har lyst, er både synd og forvirrende for hunden.
Når han skal skifte familie, bliver det kun sværere for ham, hvis han stadig skal blive ved med at se dig!
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
sep 2010
Jeg synes du er for grov! Det er ikke min skyld at mine forældre ikke kan. Vi tager netop ansvar ved at sige: "okay, vi har ikke råd til ham længere..." Det kan godt være du mener det er forkert. Men er det ikke mere forkert at aflive ham?!
sep 2010
Mange tak, for de støttende ord. Det er nemlig sådan, det hele er..
jan 2008
Jeg giver absolut ikke dig skylden, jeg føler med dig og synes det er rigtig synd for dig.
Men jeg synes det er for dårligt af dine forældre!
Oskar & Noah .
For det første så har jeg intet sagt om denne pige, tvært imod.
Det jeg har skrevet er rettet mod hendes forældre.
Som .::$::. Reiki Master .::$::. skriver man flytter ikke bare et sted hen hvor man ikke kan ha' sin bedste ven med!
"Så det sidste hun skal hører på fra vidtfremmede mennesker, der overhovedet ikke kender hendes forældre og deres private forhold er da at de er uansvarlige mennesker!!!!"
En ting har jeg lært herinde er, at tåler man ikke at folk måske ikke lige siger det man vil høre, så lad vær at oprette et indlæg!
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 577
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 173
jan 2008
Thumps up!
sep 2010
Du kunne i det mindste ha' sagt det hele på en BLID måde, i stedet for at losse det hele i ansigtet på mig, som om jeg var dum..
sep 2010
Vi skal være ude inden februar :\
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Jeg ved godt det bliver svært for dig og vente mindst et par måneder, men det ville være det bedste for din hund, så den ikke bliver alt for splitet.
Jeg håber for jer begge i falder til i alt det nye der sker.
held og lykke.
sep 2010
Mange tak, det skal jeg nok huske!
jan 2008
Du er simpelthen en tarvlig strigle !!!:
Det er da tydeligvis en meget god beskrivelse af dig selv
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Trøst dig med at din hund kommer et godt sted hen.
sep 2010
Mange tak, det skal jeg nok. Jeg vil prøve og aftale med mine forældre og de kommende ejer omkring det. Tak
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 263
men man skal også se positivt på det når valget er taget og den nye familie er fundet.
Jeg skrev hver uge til de tidligere ejere af min hund som jeg har haft i 7 mndr for at fortælle dem at hun havde det godt, sendte billeder til dem i tide og utide for at vise at hun er okay.
de har mødt hende en gang siden som de er meget glade for da de kan se at hun er ok med sit nye hjem.
Så syntes selvfølgelig du skal gøre et samme så du ved at dit valg af familie er det rigtige.
sep 2010
Ja det er rigtigt, det er en god måde at se det hele på, mange tak
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
jan 2008
Hvad kan man så håbe din opførsel bunder ud i?
sep 2010
Det er rigtig nok, men jeg fik ham i fødselsdags gave.. Såé han er min hund..
apr 2008
Ja og netop derfor burde du i mine øjne ikke have dette ansvar, her burde dine forældre tage en beslutning.
Men nok om det - Håber du kan få lov til at besøge din hund ude ved de nye ejere, kunne i jo evt. stille som en betingelse
sep 2010
Ja det kunne vi selvfølgelig finde ud af, når han er faldet til, ved det nye hjem
apr 2008
Håber det alt sammen løser sig.
nov 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 393
sep 2010
dec 2010
uha uha
en ung pige opretter en tråd om sin hund der skal afleveres og her kommer så den ene stride melding efter den anden.
når i svare på et indllæg så gør det med PLI for søren, vi alle skal jo være her og det er ikke nødvendigt at træde på folk der ligger ned
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
jan 2008
Som du kan læse, er det ikke kun mig med den mening herinde.
Men havde jeg været i den situation, havde jeg valgt at flytte hen til noget familie eller venner indtil jeg fandt en bolig hvor jeg kunne ha' mine hunde med!
sep 2010
Jeg kan godt se at vi står faktisk i det samme problem :s
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Men godt, at I så har fundet et sted til hunden og så endda hos nogle mennesker som i kender. Så kan du jo følge lidt med på afstand hvordan det går hunden. Men husk også, at de nye ejere måske gør nogle ting lidt anderledes end du/i måske har gjort og det må du acceptere og kan ikke rigtig kommentere på. Du kan kun råde fordi du kender din hund.
Til dem som absolut skal ytre sin mening om, at det er for dårligt etc etc. Må sg aldrig håbe at I skulle komme til at stå i en situation hvor I bare ikke kan finde en bolig hvor jeres hund(e) kan komme med.
Men i dagens danmark hvor man har hørt om rigtig mange boligforeninger o.l. som har lavet forbud mod bestemte hunderacer, store hunde og måske bare hunde generelt, så er det ikke blevet spor nemmere lige i en fart at finde et sted at bo med sin hund.
Så klap hesten et øjeblik, udvis lidt respekt for andres problemer og så bed til gud om at det ikke måtte ske for Jer.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Vil give ret i dem der mener dine forældre er uansvarlige - Både overfor dig og for hunden.
Og du burde give dem et los bagi for det, i stedet for at forsvare deres handlinger.
Ellers må de sgu blive sammen, til de finder noget at bo i, hvor der kan være hund. Man må lige tage sig sammen og tænke på børn og dyr først der.
Men jeg har ondt af dig og vuffen. Jeg håber du klare den og at hunden bliver glad for sit nye hjem og 'glemmer' dig =)
jan 2008
Ja, jeg svarede dig jo osse (;
Jeg er bare ikke den eneste der emner som jeg gør, det var mere det jeg ville understrege.
Denne lille pige, skal ikke have dårlig samvittighed - men det skal hendes forældre, som jeg osse har skrevet længere oppe!
jul 2007
Nogle gange skal det bare gå stærkt! Vi kender ikke grunden til TS orældre skal skilles, og det kommer heller ej os ved. I mit tilfælde skal det også bare gå stærkt. Bare vi ser på hinanden slår det gnister af vrede. Og der er to børn herhjemme, en fælles på 5 år, og en stor pige på 15, som jeg har haft siden hun var 4 år. Det er så smerteligt og følelserne hænger så langt ude, at der altså ikke tid til han skal være skrevet op i 5 år, før han kan få en lejlighed, hvor hunden kan komme med. Så ender vi ski alle herhjemme som nervevrag, og jeg vil have to dybt ulykkelige børn, der virkelig vil blive mærket. Meget mere end de er i forvejen, og det kan vi altså ikke byde dem, grundet en hund. Vi er de voksne, og børnenes ve og vel kommer altså først. Heldigvis har jeg så muligheden for at kunne beholde begge hunde.
sep 2010
Jeg synes bare at du brugte en meget grov tone! Og det er ubehageligt, skal jeg lige sige dig! Og jeg er ikke en lille pige! <i>Det</i> jeg understrege. Hvis du ikke har noget pænt eller støttende at sige, så lad vær med at skriv noget!
Jeg skrev dette indlæg, for at få støtte, ikke få grove indlæg tilbage.
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
sådan er virkeligheden bare, fakta.. og at se virkeligheden i øjnene er vel ansvarlighed? det er vel nemmere at lukke øjnene, og sige "det hele nok skal gå"
og jeg elsker - at du skriver, at "HG er blevet et trist sted at være :("
jamen du er da i hvert fald selv med til at påvirke HG den retning.
maj 2005
Det havde ts nok gjort, hvis hun var 18 år. Nu er hun kun 15 og så er det jo anderledes.
Jeg er enig med Brug hjernen - vent nogen måneder, før du besøger ham igen
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
Ville du så sætte dig ned på gaden i en pap-kasse, og være glad, fordi du stadig havde dine bedste venner ved din side? eller ville du mon skaffe dig af med dem? :o)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men for mig er forskellen i dette indlæg at TS ikke kan gøre noget.
Kommer der indlæg fra en om dyremishandling, hjælper det da ikke noget og skælde ts ud for noget en anden har gjort.
Selv jeg syntes nok der her er indlæg der ikke burde være i denne tråd.
jan 2008
Til tråd starter, nej jeg synes heller ikke du er en lille pige, men folk understreger hele tiden at du KUN er 15 år, og det synes du er iorden, så en stor pige er du jo ikke (:
Jeg synes ose det er synd for ts, men jeg mener ikke det er ansvarligt af forældrene at stille ts i den situation, hun nu står i.
Hun skal både af med sin bedste ven og hendes forældre skal skilles og så er det skisme osse hende der skal finde en ny familie til hunden!
Jeg ville aldrig gå af med hundene, så hellere finde nogle et eller andet sted langt ude, hvor jeg kunne bo midlertidigt, og det ved jeg man kan hvis man virkelig vil.
Nu vil jeg smutte ud af tråden jeg har min mening og da jeg ikke er interesseret i at sige nøjagtig det ts gerne vil høre, er der ikke plads til mig herinde
maj 2005
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Når forældrene skal skilles, så er det nok ikke hunden der står i første række, og da slet ikke hvis de skal være ude i februar, hvad forventer du ?
Der er da en masse følelser involveret, så tror du ikke både pigen og forældrene har det hårdt nok i forvejen ?
Det vigtigste er da at hunden kommer et godt sted hen!
TS - Jeg håber I finder en løsning, jeg kan kun forstille mig hvor svært det må være.
Jeg vil dog lige påpege at du sagtens kan holde kontakten med hunden - Trunte ( min tidligere hund ) købte jeg da jeg var 18 år, da jeg så pludselig stod og skulle flytte på kollegie, fik mine bedsteforældre hende, og jeg kunne komme så tit jeg ville, det nød vi begge og trunte vidste hvor hun hørte til - efter nogle år var de blevet for gamle til hende, og ville aflevere hende tilbage, og det fungerede også rigtig godt, igen så vidste hun hvor hun hørte til, på trods af at hun selvfølgelig var glad for at se dem ... bare vent nogle måneder første gang, så hunden ved hvor den hører til.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 479
Kunne se at du havde skrevet at det sikkert var dyrt der hvor man må ha' dyr, men det behøver det ikke at være. Jeg skal selv flytte til sommer hvor mit krav er at jeg må ha' dyr, og der er prisen ikke ret højere, så måske er du heldig at i kan finde noget (:
Men jeg kender godt lidt følelsen af at man nærmest vil gøre alt for at beholde sin vuffer. Jeg står lidt i det samme nu.
Og så sys jeg det er rigtig ærgerligt at der er nogen som ikke kan finde ud af st opfører sig ordenligt i den her tråd :S Det er jo ikke ligefrem det du har brug for!
Og en anden ting, du må se det positive i at i har fundet et andet hjem og at han ikke skal aflives (:
Men jeg forstå godt du er rigtig ked af det. Ikke nok med at dine forældre skal skilles, så skal du oss af med din vuffer, som virkelig ser rigtig dejlig ud!!
jul 2007
Jamen man kan jo ikke bare flytte lang pokker i vold. Ens børn og sig selv, har som regel også noget skole, arbejde, omgangskreds, aktiviteter osv. man ikke bare kan hive dem væk fra. Man bliver i sådanne situationer nød til at se objektivt på det hele, og vælge den løsning der er bedst for alle. Og hvis eneste løsning, udover man kan flytte langt væk, er at omplacere hunden, ja så må man gå den tunge vej. I det mindste for hunden det godt! og Ts får mulighed for at kunne følge og besøge sin bedste ven.
feb 2007
Som jeg opfatter det - og TS ret mig hvis det er forkert - så er det af hensyn til TS følelser, at det er TS der får lov at beslutte hvornår hunden skal flytte, så TS kan sige ordentlig farvel og vænne sig til tanken.
Og jeg tænker at familien har været sammen, måske med TS som overhoved i beslutningen om hvem som skulle have hunden.
sep 2010
Fuldkommen rigtigt.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
Kan du ikke som de andre skriver, stille som krav at du må besøge ham fremover ? (Når han er faldet til selvfølgelig).
Så skal du heller ikke sige farvel, men på gensyn til ham
Men jeg synes heller ikke man bare flytter og ikke tager sin hund med, og det er en kæmpe opgave der er lagt hen på dig, det kan dine forældre ikke være bekendt.
dec 2010
ja i sådanne situationer som din er den godt nok svær....for alt havde jo været nemmere hvis exmand kunne have hundene for så kunne de jo flytte med sønnen frem og tilbage....men der er jo ikke andet for end at prøve med 2 hunde og går det ikke ja puhaa den tanke kan jeg slet ikke gøre færdig desværre :O(
håber det løser sig
feb 2007
Men de har - som jeg læser det - brugt den knappe tid på noget fornuftigt, nemlig at findet et godt hjem til hunden, hos nogle mennesker de kender og stoler på. TS har fået tid til at at få den sidste tid sammen med hunden og vil med stor sandsynlighed kunne se den ind imellem fremover og følge den.
Når det ikke kan være anderledes, så synes jeg da istedet man skal rose dem for den indsats. De kunne også bare have smidt den ud i kulden, afleveret den på et internat, solgt den til højst bydende. Men nej, de har forsøgt at finde den bedste løsning og hatten af for det.
jul 2007
Emma er min, og bliver self. her. Men det havde været nemmere hvis han kunne have taget Aino med, som jo er hans, så havde knægten Emma hos mor og Aino hos far. Men jeg må klemme ballerne sammen, hvis han ikke må tage hende med. Og må håbe på en god lønforhøjelse, her nu hvor vi snart skal til lønsamtaler
aug 2008
aug 2008
aug 2008
dec 2010
ja en lønforhøjelse er da aldrig af vejen og kan forestille mig en super itng nu hvor du er i den situation
sep 2010
aug 2008
sep 2010
Mange tak
sep 2009
Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 1
står selv med forældre der i sidste uge sagde at de skulle skilles, og ja, de vil egentlig have at Simba bliver delehund.. men er det overhoved fair?
altså jeg kan ikke uden ham, han er min baby!
men han har allerede været hos avler, og forrige ejer inden mig S: føler bare ikke det fair at give ham væk igen..
sep 2010
Skal af med hunden :\