{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

mads k
mads k
Tilmeldt:
13. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hvad for en hund?? {{forumTopicSubject}}

Heej alle.. Jeg går og overvejer mig at finde en "bedste ven".. Går bare er i tvivl om hvad for en race jeg skal vælge.. Mange af mine venner har hunde men er "muskelhunde" så det skal være en hund på nogle lunde samme str som en amstaff og en hund der ville kunne funger og lege med sådan nogle hunde smiley Det skal også være en korthåret en... Håber i har nogle bud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad for en hund??
  • #1   30. sep 2010 Mads: Hva kan du tilbyde hunden? Og hvor meget tid har du til den om dagen? Hvordan skal hunden ellers være? Synes en labbe kunne være et godt bud

  • #2   30. sep 2010 Hvad kan du tilbyde hunden ?

    Her tænker jeg ikke kun pladsen - men tid - energi osv ?


  • #3   30. sep 2010 Trine - du kom først smiley Jeg tænkte også på labben smiley

  • mads k
    mads k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   30. sep 2010 Jeg tager på arbejde kl 7 og er hjemme kl 15 udover fredag hvor jeg er hjemme kl 13.. Der efter har jeg hele dagen smiley Vi har haft hund i familien i 15 år og den har jeg altid haft med mig når jeg har været hos venner osv og det ville jeg selvfølgelig også gøre med min nye hvalp.. Og bor i hus med have men vi er stort set altid udenfor og gå med hunde smiley Så energi skal den nok få brændt af.. Men den skal selvfølgelig også kunne ligge og slappe af en gang imellem smiley

  • #5   30. sep 2010 S&D: hehe. smiley

  • #6   30. sep 2010 Mads
    Ja, men hvad kan du tilbyde den mentalt? smiley


  • #7   30. sep 2010 Synes stadig en labrador lyder som et godt bud den er aktiv og kan være en hyggefis der kan dovne. Men ja det kommer jo an på hva du kan tilbyde for labben skal også have noget hjernegymnastik

  • mads k
    mads k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   30. sep 2010 hjernegymnastik er intet problem smiley tidliger hund var en lappe som vi havde da jeg boet hjemme, og den lærte jeg alt smiley Om jeg var dygtig heldig eller hunden var rigtig god det skal jeg ikk ku sige smiley

  • #9   30. sep 2010 Trine - måske jeg tager fejl, men er en labbe ikke en anelse mere hyper end en golden ?

  • #10   30. sep 2010 S&D: Det ved jeg ikke. Har ikke kendt så mange goldens men jo mit indtryk er at de måske er en smule roligere.

    Mads: Så synes jeg du skal vælge en labbe. Men undersøg alt det du kan om den inden så du kan være sikker på den er noget for dig


  • mads k
    mads k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #11   30. sep 2010 Det gør jeg skam også smiley Tager ikke det første og bedste smiley Giver mig god tid det er jo en ven for livet eller ihvertfald de næste mange år smiley

  • #12   30. sep 2010 Mads: Det jo det. Det en stor beslutning smiley

  • mads k
    mads k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   30. sep 2010 ja mon ikke smiley Ærgelig jeg har sådan en stor kærlighed til "muskelhunde" når de ikke sælges mere smiley De bare så søde og flotte smiley :(

  • #14   30. sep 2010 Hva så med en SBT? de også super dejlige. De godt nok mindre end en amstaff men meget robuste og har et dejligt sind men er nok lidt mere krævende end labben

  • mads k
    mads k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #15   30. sep 2010 Gik jeg også lidt med i tankerne.. Der bare ikke rigtig nogle her inde.. Og selvom penge ikke er noget for sådan en ven så syntes jeg dog omkring 12000 er mange penge.. altså har kun set dem til den ca pris

  • #16   30. sep 2010 hmm. ja det er det da men det er pengene værd at få en hund man ved man passer med. Og hvis man ikke har råd til at smide 12 tusind på en hvalp så har man ikke råd til at holde hund

  • #17   30. sep 2010 Hvad med en Grand Danoir(staves)?
    Eller labrador blandinger, med noget større i.

    Mastiff typer er også dejlige.


  • #18   30. sep 2010 Eller:

    Dalmatiner.

    Broholmer.


  • Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #19   30. sep 2010 (link fjernet)

    Du kan jo evt. købe en voksen hunde.
    Der er tit billigere.


  • Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #20   30. sep 2010 Eller hvad med en Engelsk Bulldog?

  • #21   30. sep 2010 Ja Mark, den er jo helt vildt korthåret, ss.

  • #22   30. sep 2010 Trine - Fordi man ikke har 12.000 kr til en hund, betyder det ikke at man ikke kan have råd til en hund... Eller misforstod jeg dig???

  • #23   30. sep 2010 helene - jeg tænkte lidt det samme .. hvad er det da for noget fis ...

  • #24   30. sep 2010 ja.. jeg forstod den nu ikke lige helt.. og TS har skrevet at han ikke har mere end 2000 kr at gøre godt med til en hund..Han har en salgs/købs annonce. man kan da udenmærket få hunde til langt mindre, og det er jo heller ikke sikkert han vil have en med tavle på???

  • #25   30. sep 2010 nej men her inde der er det kun hunde med tavle der dur , for dem er der ihvertfald aldrig noget galt med !..
    jeg havde bestemt heller ikke mere end 2000 til en hund den gang , men min hund han mangler bestemt ikke noget .


  • #26   30. sep 2010 min eks og jeg gav 1500 for den ene og 2000 for den anden, og de heller aldrig manglet noget, Og nu er det jo sårn at Trine selv har en blandnings hund, og jeg tvivler hun har givet 12.000 kr for den..

    ja er godt klar og dem med tavler er de bedste hunde her inde, men blands og hunde uden tavler kan være mindst lige så søde og gode som dem med tavle.. hunden ved ikke om den har eller ikke har tavle på smiley


  • #27   1. okt 2010 Hvad med en Rottweiler?
    Jeg er vokset op med rottweiler, og det er virkelig en dejlig familiehund!
    De er klar på en lang gåtur, men også klar på at ligge og putte derhjemme.


  • #28   1. okt 2010 Anne med rotterne.

    Jeg er både enig og uenig med dig.

    Man skal ALTID kigge sig rigtig godt for når man vil anskaffe sig et dyr.
    Det gælder både hunde, katte og heste.

    Vores Charlie fik vi foræret som 8 ugers, han er blanding, stueopdræt/hovsa. Eftersom jeg ikke ville betale for ham, og ud fra dine udsagn, så skulle jeg ikke have hund, eller han skulle ikke være her, med risiko for dårlig psyke og fysik??

    Jeg ville helt ærligt aldrig gå ud og bruge 12.000 på en hund, som "bare går herhjemme". Kald mig nærig, men så har jeg altså andet at bruge mine penge på. Og jeg syntes det er alt for mange penge for et kæledyr.

    Omvendt: Jeg ønsker mig brændene en Dogge De Bordeaux (det har jeg gjort i 15 år efterhånden). Og går jeg en dag ud og investerer i sådan en hund, ja så smider jeg med glæde de penge det koster, og så bliver det efter søgning ved opdrættere og klubber. MEN, så betaler jeg også for mulighed for udstillinger og evt. avl = indtjening.

    I forhold til MHblandinger, så vil jeg til dags dato stadig give ejeren skylden i de fleste tilfælde.
    Har pt endnu ikke mødt en farlig hund, både ægte og blandinger, små og store, hvis brist ikke kunne relateres til ejeren. Hvad enten vedkommende står ved det eller ej.


  • #29   1. okt 2010 jeg har det som katja , jeg ønsker mig også brændene en Dogge De Bordeaux (sjovt det lige er samme hund smiley ) .. og netop sådan en hund ville jeg give hvad den koster... det kommer an på hvilken hund man vil ha ihvertfald i min verden , og selvom jeg ikke har 10,000 til lucky den gang så har jeg da hvis han skulle blive syg , eller køber man da ikke et kæledyr til at begynde med.

  • #30   1. okt 2010 jeg er helt enig , og jeg så også helst at loven blev sådan at man kun kunne få tavlehunde så var det så ret .. og at der skulle være et system i hvem der avlede ovs så vi ikke har overflod af nogle hunde og samtidig får det bedste . .



  • #31   1. okt 2010 Anne - okay.
    Vi har nu aldrig haft de mindste problemer med vores rottweiler.
    Det har alle sammen været hanner, har kunne med alle andre hunde, mine forældre har aldrig gået til træning med dem, andet end det de har trænet derhjemme.
    Jeg har billeder af en af vores rottweiler, der ligger med 5 kattekillinger på 4 uger.
    Så vi har aldrig set det "potente" i rottweileren smiley


  • #32   1. okt 2010 Er sikker på du kender racen bedre end jeg, men jeg fortæller blot om mine egne erfaringer med rottweiler.
    Min far bor på en stor gård, hvor hundene altid har kunne gå ude dagen lang, så på den måde har de fået deres fysiske træning, og psykisk har min far så lavet andre øvelser derhjemme.

    Men kan kun tale af mine egne erfaringer, ved ikke hvad erfaringer andre har jo smiley


  • #33   1. okt 2010 har en veninde med en rotte også, og hun kan også med ALLE hunde og katte og heste. Hun er deres første gangs hund, og fik hende som 1årige, UDEN tavle, og hun fungere udenmærket, og min veninde går til træning en gang om ugen med hende. Fordi dine hunde er super hyber aktiv, som du mener en rotte er, jamen det er skam helt i orden, ingen problem fra min side.

    Og Lige til sidst, så ved jeg godt hvad det indebære at have en hund med tavle, jeg er ikke dum, som du hentyder til!! Mine forældre er selv avler, så de har hunde med tavle!!!! Og skrev at hund kan lige så god uden tavle som med tavle, og en hund med tavle kan have ligeså mange sygdomme med sig, som en uden!! Hvilket jeg har erfaret


  • #34   1. okt 2010 Anne - Jeg har ALDRIG sagt at det var mine forældres hunde der var syge, hvilket de overhovedet ikke er!!

    Hvis du køber et tv ved forhandler, jamen det kan sgu da for fanden også være istykker???!!!!

    Har heller aldrig sagt at en rotte er den bedste første gangshund, hvilket du åbenbart tolker at jeg siger???

    Har virkelig ondt af dig, at du ser verden så sort og hvid...


  • #35   1. okt 2010 Ja anne, ved godt hvad de bruger af tid og penge! Og 2 af tæverne er hentet fra udlandet!

    Har ikke sagt at alle blandshunde er sund og raske og hvad ved jeg.. Har sagt at de KAN VÆRE lige så gode som dem med tavle på.. Ikke kan andet, og ja der findes nogle avler som ikke er til at hugge eller stikke hvis de sælger en syg hund.. Siger ikke at det er ALLE avler, men der findes nogen som tænker penge, og andre der tænke sund og raske hunde.


  • #36   2. okt 2010 Ej okay Anne.
    Du mener kun, at det er glade og tilfredse hunde, hvis man går til hundetræning med dem, de bor i et villa hus, med ejere der opvarter dem i røven hele tiden?

    Blot fordi min far bor på en gård, betyder sgu ikke at vores hunde ikke har været socialiceret!

    De har været inde i stuehuset når vi ikke har været hjemme, for når vi var hjemme rendte vi for det meste udenfor da vi havde heste og andre dyr. om aftenen/natten var hunden også inde i stuehuset ved os.
    vores hunde har ALDRIG haft en hundegård, men har kunne boltre sig på 10 tønderland mens vi har redet vores heste og passet gårdens andre dyr!

    En af min fars bedste venner, har været hundeføre ved politiet i 15 år, og han har lært min far hvordan han skulle aktivere hunden.

    Så roooolig nu.
    Bare fordi folk opdrager en rottweiler anderledes end du gør, bliver det ikke dårligere hunde end dine!


  • #37   2. okt 2010 Folk har helt mistforstået det jeg mener. Jeg mener ikke tavlehunde er hverken sundere eller sødere end blandinger. Men man er bedre sikret med en tavlehund i forhold til arvelige sygdomme og hvad man kan forvente af den hund man køber. Hvis man ikke kan smide 12 tusind kr for en hund hva gør man så hvis hunden bliver alvorligt syg og bliver dyr i dyrlægeregninger? Der skal bare være råd til dyrlæge! Tavlen er et godt værktøj når man skal finde sin nye hund. Noget andet er at hvis man har fundet en hund man passer sammen med så skal man ikke gå på kompromis fordi man ikke har råd. Så ender man måske med en anden hund man finder ud af ikke lever op til det man ville have og så det synd for både ejer og hund. At jeg har en blanding har ikke noget med sagen at gøre. Da jeg købte ham var jeg lige blevet konfirmeret og havde 11 tusind kr jeg kunne have brugt på en bull terrier som egentligt var hunden jeg ville have købt men fandt ud af den var for krævende for mig på det tidspunkt og så fandt jeg min kashmir som valgte mig og så kunnne jeg ikke andet end at vælge ham og det har jeg aldrig fortrudt mig og ham passer perfekt sammen. Vil stadig gerne have bull terrier men det bliver i fremtiden når jeg har tid til sådan en basse og så skal den have tavle og så må jeg bare punge ud for det er det værd

  • #38   2. okt 2010 trine . jeg har det som dig , og min næste hund bliver også med tavle .. men fordi jeg ikke havde 10000 til en hund , så har jeg da til hvis han skulle blive syg , i min verden kan man ikke sammen ligne prisen for hvalpen og udgifter .

  • #39   3. okt 2010 Line: Nej men tænker bare hva så hvis hunden bliver alvorligt syg om natten? Man er nødt til at have en god sjat penge til hvis der skulle ske noget. og hvis man kun har 2000 kr så har man altså ikke råd til at købe hund. Hva så når man får den så skal man ud og købe foder og div. tilbehør og lige have et tjek ved dyrlægen og en vaccine det løber hurtigt op i de 2000 kr

  • #40   3. okt 2010 Anne - min mors berner sennen fik kræft - han havde en MEGET fin tavle.
    Men han blev også meget dyr for min mor.

    Min fars gamle rottweiler, blev aflivet som 3 års pga kræft. Den havde også tavle

    Mine bedsteforældres golden retriver har gået som avlshan i en kennel, og han har super flot stamtavle.
    Han lider meget af gigt.

    Så nej, fordi du køber en hund med tavler, er du bestemt ikke sikret!!!
    Syntes det er mærkeligt, at folk herinde køre sådan et had på blandingshunde/hunde u. tavle ... For der er sgu ligeså mange tavlehunde, der bliver dyre i dyrlægeregninger som der er ved blandingshunde/hunde u. tavle!


  • #41   3. okt 2010 Pote-dyret: Nej men når du har tavle har du ofte en kontrakt hvori der står at sælger vil dække noget eller det hele af sygdommen hvis den er arvelig så der er du dækket lidt økonomisk det er du ikke med en blanding

  • Sara J
    Sara J Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #42   3. okt 2010 . Pote-dyret .

    Hvis man som din mor gerne vil have en berner sennen, er det en stor hjælp at finde en hund med DKK tavle.. FORDI en kendt arvelig sygdom blandt berner sennen er desværre kræft. Med en stamtavle er der netop er mulighed for at undersøge de enkelte hund i DEN slægtning den pågældende hund har. Er der så tendens til kræft i de linier hunden har, vælger man at lede videre.
    Men det kræver selvfølgelig masser af tid og masser af engagement, hvis man skal kunne finde rundt i de forskellige linier i en race. Samt at skulle undersøge hyppighed af sygdomme og den generelle temperament. Også FORDI nogle opdrættere kan have tendens til at lukke øjnene for nogle "små fejl" i deres egne hunde, og måske "gemme" oplysninger (eks. undlade at bruge hundeweb).
    Så DERFOR skal man IKKE nøjes med at høre hvad opdrætteren siger, man skal SELV undersøge forholdene for den race man gerne vil have i sit liv og tage stilling til de hvalpe/hunde man måske vil tage til sig. Det er aldrig nok at hvalpen/hunden er sød og at der er nogen der siger god for den. For en hund er meget mere end sød og god.

    PS. der findes selvfølgelig masser af opdrættere man kan stole på, men man kan jo ikke skære alle over en kam.


    Prøv evt. at læse linket:
    http://www.dbsk.dk/media/6048/dansk_veterinaert_tidsskrift.pdf


  • #43   3. okt 2010 I kan jo ikke generalisere sådan - hunde med tavle er sundere hunde.
    For sådan er sandheden da slet slet ikke.
    Der findes ligeså sunde blandinger/hunde u. tavle som der findes sunde og raske hunde m. tavle.


  • #44   3. okt 2010 Pote-dyret: Nej men med en tavle har man et værktøj hvor man kan sikre sig mod arvelige sygdomme. Hvis man undersøger de forskellige linjer og vælger en hund ud af en sygdomfri linje er der minimal risiko for arvelig sygdom

Kommentér på:
Hvad for en hund??

Annonce